Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смана на антифриз - какъв? Брава 1.4 12v 97г.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    djo8 написа:
    Danchojn написа:
    Целта на смяната, е че няма нищо вечно. Всяка течност в автомобила си има скрок на експлоатация. Специално за антифриза - изчезват му повечето качества, като антикорозионна защита например. Точките на кипене и замръзване се променят много. И т.н. Може би само охлаждането се запазва, защото съдържа вода, а тя е най-добрият топлоносител в тази система. Освен това, някои антифризи стават и силно киселинни, затова в казанчето течността става кафява. И ако не обслужваш охладителната система навреме, получаваш една "спортно" мръсна охладителна система, с влошено топлопредаване. От тук може да последват познатите вече проблеми с прегорели гарнитури на глави, харч на масло и т.н.
    и в тоя ред на мисли какъв е срока на експлоатация(не съм видял да го пише някаде по бутилките в които го продават),по лично аз никога не съм сменял антифриз на предишната ми кола която карах около5-6 години и 200к и не се появи нито един от посочените симтоми,а се самнявам и предишния собственик да се е занимал с антифриза,но да спомен че винаги съм доливал само готов антифриз :D
    :D :D :D :D От вътрешната страна на капачката на разширителния съд го пише! :D :D :D :D

    Коментар


      #17
      Danchojn написа:
      На колко масла пише да смениш на 10000км? На колко спирачни течности пише нещо такова? За това си има сервизни ръководства, нали! То и на някои немски автомобили, дори в сервизното ръководство пише да не се сменя трансмисионното масло, а производителя на маслото казва че трябва. Та така. Ти не го сменяй като не искаш.
      ми колега за маслата не си прав на в сяко масло му дават накъв препоръчителен пробег или време, а за сервизнизните ръководства - незнам, всеки си преценява сам,но до сега не съм чувал някой да потрошил колата си заради не смяна на антифриз,а тия с маслата са много :D :D :D
      който разбира на ФИАТ се спира FIAT BRAVO 1.9 100TD

      Коментар


        #18
        На някои масла пише, на други не.Антифриза и неговата годност е не по-маловажна от маслото. Защото почват да протичат двг-та тук там - избие маркуч, помпа протече, термостат блокира и още и още.....Вообще, ако собственика изисква неговата охладителна система да е изправна, да си сменя антифриза навреме.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #19
          VIN написа:
          И аз пусках подобна тема и се чудех какъв да сложа, имаше за и против. В краина сметка сложих червен, по добрия. Ново поколение с всички добавки и подобрители. Няма от какво да се притесняваш слагай, казват че е по добър а и другия след няколко годинки сигурно ще излезе от употреба
          Най-добре май ще е да сложа червен.Благодаря на всички за коментарите

          Коментар


            #20
            НЕ слагай червен, той е за автомобили с алуминиев блок, а не както казаха някои, че е за по-нови. Синия антифриз е с точните спецификации за твоята кола. От червения е възможно да се получат едни такива ситни шупли, точно защото няма тези съставки, които има синия.

            Коментар


              #21
              Хора,говорете за типове антифриз и марки ако обичате...защото с боя за яйца се докарва всякакъв вид антифриз Виждал съм 3 различни цвята,как мислите,дали цвета е гаранция какъв е антифриза? Не искам да се чепкаме,а да си говорим за видове,не за цветове антифриз,инъче и на мен ми е изключително интересна темата и ако може някой да даде инфо за видовете антифриз...
              ex.Мареа ТД100

              Коментар


                #22
                paralesa написа:
                Хора,говорете за типове антифриз и марки ако обичате...защото с боя за яйца се докарва всякакъв вид антифриз Виждал съм 3 различни цвята,как мислите,дали цвета е гаранция какъв е антифриза? Не искам да се чепкаме,а да си говорим за видове,не за цветове антифриз,инъче и на мен ми е изключително интересна темата и ако може някой да даде инфо за видовете антифриз...
                Антифризите (охлаждащите течности) представляват водни разтвори на етиленгликола, съдържащи антикорозиони добавки, стабилизиращи и антипенителни присадки, а също и оцветител. Предназначени са за охлаждане на двигателите с вътрешно горене, а също така и за работна течност в други топлообменни апарати.Каква е ролята на антифризите?При работа на двигателя температурата на газовете в цилиндрите се покачва до 2000° С. За осигуряване на оптимален температурен режим се исползува система за охлаждане, работеща със специални охлаждащи течности. Освен това, охлаждающата течност предотвратява замръзването на системата за охлаждене при силни студове.Изискванията към охлаждащите течности са достатъчно високи:- Да притежават висока топлоемкост и топлопроводност (колкото по-висока е топлоемкоста, толкова повече топлина ще се отведе от от стените на цилиндрите и главата на блока);- Да имат ниска температура на замръзване;- Да имат висока температура на кипене;- Да имат висока пламна температура (важно е за безопасноста при използоването им) - Да имат нисък визкозитет (високия визкозитет затруднява циркулацията на антифриза в системата за охлаждане и намалява топлоотдаването)- Да са малко пенливи (при разпенване се снижава коэфициента на топлопредаване) - - Да имат низка корозионна агресивност по отношение към метали, сплави и покрития - Да са инертни към гумените маркучи, уплътнители и други части от гума и пластмаси;- Да са низко токсични;Препоръки за използуването на охлаждащите течности (антифризите)1. Впредвид това, че в състава на антифризите влиза пакет от разнообразни антикорозионни и противопенителни присадки, в основата на които могат да влизат фосфатни, борни, нитритни, аминни, или други химически инхибитори, при смесване на охлаждащи течности с различни присадка может да възникне химическа несъвместимост, следствие на която може да се яви падането на гел или утайка и като цяло да се влошат свойствата на охлаждащата течност. Затова при при преминаване от антифриз на един производител, към антифриз на друг производител следва напълно да се излее старата охлаждаща течност и да се промие системата с подготвена предварително вода.И още много за четене глава да те заболи.http://www.ladaclub-bg.com/faq/225-antifreeze
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #23
                  Това с гугъл и аз го намерих,ама ми е нещо посно инфото...виж линка към лада-клуб е добър,но се чудех каква е разликата между "синия" "червения" и "жълтия" антифриз,освен че може всеки печалбар да го докара на цвят
                  ex.Мареа ТД100

                  Коментар


                    #24
                    Новото поколение антифризи са на основа етилен гликол. Не се избира по цвят. От всяка гледна точка са полезни и по-добри за двг-тата спрямо старите разработки. Не биха навредили на никой двигател, освен че могат да смъкнат доста мръсотия и да отворят дупчици. Но пак е по-добре да се отстранят тези проблеми, за да е добре охлаждането.
                    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                    Коментар

                    Working...
                    X