Няма смисъл тук да намесваме пълните синтетики. В тази тема въпросите са за по-евтините HC (hydrockacked) масла. В общия случай С3 маслата са предназначени за дизелови автомобили с DPF. Тези масла не са най-добрите за автомобил задвижван с алтернативно гориво. Тези масла са "добри" за екологията (според мен е спорно това твърдение, но така се е наложило), но са по-вредни за двигателите - пазиш DPF, но унищожаваш двигател. В крайна сметка всички са доволни:по-малко сяра в горива/масла = повече свободна сяра за торове = повече печалба от преработване на нефтпо-бързо развалящи се автомобили = повече печалба за автопроизводителиПри положение, че на пазара се намират достатъчно различни масла, които нямат спецификация С3, то не виждам причина да се препоръчват С3 масла за автомобили с двигатели развивани/произвеждани преди 2004г. Все още тези масла не са забранени, както беше забранено напр. оловото в електрониката.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Сравнение на масла 5W40 API SM / ACEA C3 и Selenia Gold
Collapse
X
-
Kemaloff написа:Ще пиша в тази тема, защото всички теми за маслата на Политрон са заключени.На работа си имаме машинка за спектрален анализ на всякакви масла с доста богата база данни и направихме един тест на масло Политрон, което е на 15000км. Прилагам файл-а. На който му е интересно може да го разгледа. Надявам се да не стане караница.Прикачени файловеOpel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
Chevrolet Aveo
Коментар
-
Може ли да напишеш времеви инервал на употреба на двете масла? Предполагам, че колата, шофьора и пропътуваните маршрути са подобни/еднакви.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Stefanaki написа:Може ли да напишеш времеви инервал на употреба на двете масла? Предполагам, че колата, шофьора и пропътуваните маршрути са подобни/еднакви.Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
Chevrolet Aveo
Коментар
-
Защо едното масло го караш само 30% от предписания интервал за смяна (15 000км от 50 000км), а другото искаш да го караш цели 75% (15 000км от 20 000км)?Ако аз бях на твое място, бих си избрал малко по-добро масло от Кастрол Магнатек и бих го сменял в началото на ноември и началото на май (пробег 12-13 000км).Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Stefanaki написа:Защо едното масло го караш само 30% от предписания интервал за смяна (15 000км от 50 000км), а другото искаш да го караш цели 75% (15 000км от 20 000км)?Ако аз бях на твое място, бих си избрал малко по-добро масло от Кастрол Магнатек и бих го сменял в началото на ноември и началото на май (пробег 12-13 000км).Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
Chevrolet Aveo
Коментар
-
Сложих ZIC, предното беше YACCO на няма и 7000км. Направи ми впечатление, че самото масло е много светло, едвам се виждаше по щеката докъде е. YACCO-то още като ново беше много по-тъмно, сигурно рециклаж знам ли.Този в масларницата ми офертираше на следваща смяна MANNOL+труд+филтър SCT за 50лв, но ако след 5к със ZIC двигателя е толкова тих колкото стана след смяната, хич не мисля да пробвам друго... ще видим колко ще го гори.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар