Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сравнение на масла 5W40 API SM / ACEA C3 и Selenia Gold

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ако не караш спортно, няма особено значение какво масло сипваш, стига да не е хептен ментак. И на магистрала да не караш с повече от 130.
    Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

    Коментар


      Stefanaki написа:
      Според данни на Политрон ново POLYTRON SAE 5W40 има TBN=9. Друг въпрос е, че за дизелови двигатели би трябвало да се избира масло с TBN>11.
      Ползвам Carlson Millenium Synth 5W-40 и по технически характеристики го дават TBN = 9.6Веднага проверих Castrol Magnatec Diesel 5W-40 DPF и то излиза с TBN = 7.6Защо казваш, че за дизелови двигатели се избира масло с TBN>11?
      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

      Коментар


        wwalker написа:
        Защо казваш, че за дизелови двигатели се избира масло с TBN>11?
        Защото 1) така съм прочел някъде2) като падне TBN на 50% от начална стойност маслото трябва да се подменя. Едно е понижение с 5,5 пункта (от 11 до 5,5), съвсем друго е понижение с 3,5 пункта (от 7 до 3,5). Пример: ако маслото за 2000км "губи" 1 пункт, то това с начален TBN може да го караш 11 000км, а другото - само 7 000км.Понеже не съм фен на дизела, особено след появата на EGR, DPF и други ЕКО-детайли, не съм се задълбочавал в темите за избор на масло за дизелови автмобили. Но всичко това са само препоръки. Никой не е задължен да ги спазва. И всичко е много специфично - колко износен е двигателя, с какво гориво се кара (съдържание на сяра), как се кара и т.н.Някои си избират масло само по вискозитетен индекс, други по температура на замръване ... и т.н., според мен може с всеки параметър да се направи някакъв компромис, но като резултат да се избере нещо подходящо.
        Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

        Коментар


          wwalker написа:
          Защо казваш, че за дизелови двигатели се избира масло с TBN>11?
          Незнам къде го четох, но при работа на мотор с дизелово гориво се образува повече сярна киселина от където идва и по голямата агресивност към маслото, тоест трябва да се ползва масло с определени характеристики или просто да се подменя на по малък интервал, а ако съм в грешка се извинявам.
          punto HGT

          Коментар


            Нямах време да пиша, нямам и да превеждам. Затова -->ЦитатWith 3000 ppm sulfur diesel fuel, oil TBN in the range of 10 to 14 was common, with lower priced oils at approximately 8 TBN. Current engine oils for use with ULSD are around 8 to 9+. Clearly the need for high TBN does not exist with today’s ULSD fuels. How much TBN do we need to protect the engine?The old rule was to change the engine oil when 50% of the new oil TBN had been consumed.Because of the virtual absence of fuel sulf ur today, much less is needed. Severity 4: less than 2 <2 Other parameters of engine oil are now more important to engine durability and extended service protection than TBN. These are parameters such as oxidation stability, wear control, effective soot dispersancy. A balanced oil has multiple performance abilities and TBN is only one of the performance measures that are important in today’s high performance engine oilНа някои места препоръчват подмяна на маслото при TBN - 3 но изрично се съобразяват и с TAN. Когато маслото има високи ЕР качества каквото е Политрон TAN се допуска да стигне дори 4, което е равносилно TBN да слезе дори под 2!Понеже стана въпрос и за минимума TBN, който се изисква при съвременните масла - числото е 5. Говорим само за съвременна нафта. Ако се използва високосярна нафта и 40 няма да помогне! Ето и доказателство какво произвежда една от водещите компании в света SK-ЗИК.http://www.zicoil.ru/products/smazoc...бърнете внимание колко е алкалния запаз. Това масло вообще да го сипваме ли в мотора не знам при положение че е едва 5.93. и е най-високия клас от серитята им 5/30. Поздрави.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              Danchojn написа:
              Severity 4: less than 2 <2
              А защо не посочи и другите възможности:Severity 1: 50% - 44% of new oil TBN or 3.5 to 4Severity 2: 43% - 36% of new oil TBN or 3.48 to 2.9Severity 3: <35% of new oil TBN or < 2.8 to 2
              Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

              Коментар


                Danchojn написа:
                http://www.zicoil.ru/products/smazochnye-materialy-dlya-legkovykh-avtomobiley/sinteticheskoe-motornoe-maslo-zic-xq-top-5w-30.htmlОбърнете внимание колко е алкалния запаз. Това масло вообще да го сипваме ли в мотора не знам при положение че е едва 5.93. и е най-високия клас от серитята им 5/30.
                TBN-а при масла, които са истинска пълна синтетика (0% съдържание на минерално масло; съдържание: PAO+естери+други подобрители) не играе никаква роля. Тези масла са изключително стабилни и дори след 10 000км ще бъде измерен TBN>4.5 Общо взето след като API затегна изискванията, много производители смениха своите технически документи, защото се оказа че не покриват изискването за напълно синтетично масло (fully synthetic) и затова написаха в документите synthetic technology. Та маслата, които са fully synthetic са върха на сладоледа и всеки производител с гордост поставя това на опаковката и в техническите документи. За тези масла към днешна дата е важно само вискозитета да отговаря на изискванията на проиводителя на мотора.Маслата, които са специфицирани като synthetic technology имат %-тно съдържание PAO, естери или и двете, но са все още с минерална база. За всички масла с минерално съдържание са много важни вискозитетния индекс, TBN и т.н. И за тях важи правилото - колкото повече, толкова по-добре.
                Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                Коментар


                  Точно така, стигаме отново до стабилност на маслото и пак важи уговорката че говорим само за ЕР масла, затова и другите варианти не ги коментирам. Колко ще бъде алкалния запаз на едно масло след 10 000км зависи силно от горивото и двигателя, не може да се каже еднозначно. Но съм съгласен, че всичко зависи от това, колко едно масло успява да се справи с триенето, което е враг номер 1 в двигателя. Всичко се върти около триенето.
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    Ако на някого му е нужно евтино масло 10W40, да бяга в Кауфланд. Ей сега минах и видях, че тази седмица са пуснали на промоция CARLUBE (-50%), тубата от 5л струва 29лв. Има за бензинови двигатели и за турбо дизел.
                    Dacia Duster 1.6 4WD

                    Коментар


                      DJPOPA написа:
                      Ако на някого му е нужно евтино масло 10W40, да бяга в Кауфланд. Ей сега минах и видях, че тази седмица са пуснали на промоция CARLUBE (-50%), тубата от 5л струва 29лв. Има за бензинови двигатели и за турбо дизел.
                      Да посъживим малко темата :D .Купих си такова масло CARLUBE,само,че не от Кауфланд,а от един склад в Илиянци.И беше не 10/40,а ми 5/40 уж пълна синтетика 5л за 30лв.Колко е добро маслото,ще видим,като го сложа на БМВ-то.Като излязох от автокъщата в Дупница веднага в първата масларница-наливане на добавка за изчистване на мотора,работи около 5-6 минути на празен ход и след като отворих пробката излезе черно и като водица .Налях някакво и аз не го знам какво с нов маслен филтър колкото да се прибера до Бургас от Дупница.Като се качих на магистралата-около 02.00 часа след полунощ,никаква кола или каквото и да е почти до Бургас в моето платно.Скорост 180-200км/ч по ГПС,без участъка с огромните дупки след Вакарел .Викам тая боза дето даже името и незнам няма да издържи.Като се върна веднага го сменям с КАРЛУБЕ-то.Да ама не-маслото вече около 3х.км си стои на максимума и съъъвсем леееко е почерняло .А не е като да го жаля Бавареца-то не бяха дрифтове,въртене на гуми,каране с максимална скорост колкото може и други дивотии .Голяма кола е това,ако бях с Опел-а,на който налях маслото ЗИК седмица преди да купя БМВ-то,досега капка да не беше останала в картера му при такъв режим на работа .Обаче засега на БМВ-то налях литър (1) в скоростната кутия Манол 75/90 за 13 лв литъра,защото в Бова Кар нямат за скоростната и малко се притеснявам. П.П.Без да искам понеже ми попадна малко ново масло Политрон разбрах сам,защо това масло "чисти толкова двигателя" и като загрее вискозитета му пада повече от другите масла :D :P
                      EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                      Коментар


                        itan75 написа:
                        П.П.Без да искам понеже ми попадна малко ново масло Политрон разбрах сам,защо това масло "чисти толкова двигателя" и като загрее вискозитета му пада повече от другите масла :D :P
                        Пада вискозитета толкова, колкото е казано че е............................................... Одавна хубавите масла не са най-гъстите на 100гр. Справка - документите на почти всички производители в света. Понеже си ползвал ZIC - те пуснаха масла 0W30, 0W20, които могат да се използват в двигателите всесезонно. Тойота одавна зареждат на новите Авенсиси 20 работен вискозитет. Вообще новото поколение масла променят досегашната представа. До преди 2 години нямаше как някой да ме накара да заредя в Пандата 30 работен вискозитет. Сега съм с такова на Политрон и не се притеснявам от нищо. Т.е. моето ДВГ, разработено в години в които масово се е използвало 10/40 и 15/40, че чуства прекрасно с работен вискозитет 30. Разликата е в мазилните качества и стабилност. А това че някакъв манометър вграден в автомобила показва че има високо налягане е добре, но не е никакъв гарант за добро мазане.
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          Danchojn написа:
                          itan75 написа:
                          П.П.Без да искам понеже ми попадна малко ново масло Политрон разбрах сам,защо това масло "чисти толкова двигателя" и като загрее вискозитета му пада повече от другите масла :D :P
                          Пада вискозитета толкова, колкото е казано че е............................................... Одавна хубавите масла не са най-гъстите на 100гр. Справка - документите на почти всички производители в света. Понеже си ползвал ZIC - те пуснаха масла 0W30, 0W20, които могат да се използват в двигателите всесезонно. Тойота одавна зареждат на новите Авенсиси 20 работен вискозитет. Вообще новото поколение масла променят досегашната представа. До преди 2 години нямаше как някой да ме накара да заредя в Пандата 30 работен вискозитет. Сега съм с такова на Политрон и не се притеснявам от нищо. Т.е. моето ДВГ, разработено в години в които масово се е използвало 10/40 и 15/40, че чуства прекрасно с работен вискозитет 30. Разликата е в мазилните качества и стабилност. А това че някакъв манометър вграден в автомобила показва че има високо налягане е добре, но не е никакъв гарант за добро мазане.
                          Очаквах да се включиш Данчо.От пет и кусур години следя темата и наистина е много интересна.Прочел съм и обърнал внимание на абсолютно всичките ти мнения във форума и в едно от тях казваш,че ПО НИКАКЪВ ПОВОД И ОБСТОЯТЕЛСТВА да не се сменя вискозитета даден от завода производител...чакай да се върна в годините за да видя къде точно беше..
                          EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                          Коментар


                            Няма смисъл да търсиш, ТОЧНО ТАКА СЪМ КАЗАЛ СЪС СИГУРНОСТ - ВЯРНО Е. Още в предния пост споменах за това............ Тогава маслата с вискозитет 30 бяха тотално зле, дори скъпите, с вискозитетни характеристики, отразяваще се пагубно на двг-та непредвидени за него, та дори и на предвидените. В момента, всички производители изтеглиха работния визкозитет 30 на долната граница на 40. Пример - разликата в текучеството на Политрон 5/40 и политрон 5/30 при 100гр. е 2 секунди - лично измерено от мен. По никакъв начин не би ме притеснило. И се запазва и при по-висока температура без да коксува. Разбира се не бива с лека ръка да смениш работния вискозитет. Аз го направих, но след като изледвах и мерих доста масла и знам с какво бих карал аз. Това е. Нещата са динамични и се променят. Трябва четене и работа непрекъснато. Поздрави.
                            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                            Коментар


                              Някой може ли да ми сравни тези масла:http://www.zicoil.ru/products/polusi...7-2013.pdfОт YACCO-то нещо не съм доволен, досега почти не бях доливал масло... сега още съм на 5к и почти 1л доливане замина.
                              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                              Коментар


                                spark написа:
                                Някой може ли да ми сравни тези масла:http://www.zicoil.ru/products/polusi...7-2013.pdfОт YACCO-то нещо не съм доволен, досега почти не бях доливал масло... сега още съм на 5к и почти 1л доливане замина.
                                Мога само да ти кажа,че много хора се оплакват от ЯКО.Преди да купя ЗИК-а ходих срещу завод "Победа" в Бургас.Е там има едно сервизче дето "уж"са представители на ЯКО.Нооо едното момче явно само калфа там ми смигна,все едно ми каза недей.Казват,че нямало менте на ЯКО,но като гледам в тая криза май има вече и менте на ла.на .Затова купих ЗИК-а,но не мога да дам отзиви за него щото не карам Опел-а.
                                EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                                Коментар

                                Working...
                                X