Ако не караш спортно, няма особено значение какво масло сипваш, стига да не е хептен ментак. И на магистрала да не караш с повече от 130.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Сравнение на масла 5W40 API SM / ACEA C3 и Selenia Gold
Collapse
X
-
Stefanaki написа:Според данни на Политрон ново POLYTRON SAE 5W40 има TBN=9. Друг въпрос е, че за дизелови двигатели би трябвало да се избира масло с TBN>11.
Коментар
-
wwalker написа:Защо казваш, че за дизелови двигатели се избира масло с TBN>11?Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
wwalker написа:Защо казваш, че за дизелови двигатели се избира масло с TBN>11?punto HGT
Коментар
-
Нямах време да пиша, нямам и да превеждам. Затова -->ЦитатWith 3000 ppm sulfur diesel fuel, oil TBN in the range of 10 to 14 was common, with lower priced oils at approximately 8 TBN. Current engine oils for use with ULSD are around 8 to 9+. Clearly the need for high TBN does not exist with today’s ULSD fuels. How much TBN do we need to protect the engine?The old rule was to change the engine oil when 50% of the new oil TBN had been consumed.Because of the virtual absence of fuel sulf ur today, much less is needed. Severity 4: less than 2 <2 Other parameters of engine oil are now more important to engine durability and extended service protection than TBN. These are parameters such as oxidation stability, wear control, effective soot dispersancy. A balanced oil has multiple performance abilities and TBN is only one of the performance measures that are important in today’s high performance engine oilНа някои места препоръчват подмяна на маслото при TBN - 3 но изрично се съобразяват и с TAN. Когато маслото има високи ЕР качества каквото е Политрон TAN се допуска да стигне дори 4, което е равносилно TBN да слезе дори под 2!Понеже стана въпрос и за минимума TBN, който се изисква при съвременните масла - числото е 5. Говорим само за съвременна нафта. Ако се използва високосярна нафта и 40 няма да помогне! Ето и доказателство какво произвежда една от водещите компании в света SK-ЗИК.http://www.zicoil.ru/products/smazoc...бърнете внимание колко е алкалния запаз. Това масло вообще да го сипваме ли в мотора не знампри положение че е едва 5.93. и е най-високия клас от серитята им 5/30. Поздрави.
Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Danchojn написа:Severity 4: less than 2 <2Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Danchojn написа:http://www.zicoil.ru/products/smazochnye-materialy-dlya-legkovykh-avtomobiley/sinteticheskoe-motornoe-maslo-zic-xq-top-5w-30.htmlОбърнете внимание колко е алкалния запаз. Това масло вообще да го сипваме ли в мотора не знампри положение че е едва 5.93. и е най-високия клас от серитята им 5/30.
Общо взето след като API затегна изискванията, много производители смениха своите технически документи, защото се оказа че не покриват изискването за напълно синтетично масло (fully synthetic) и затова написаха в документите synthetic technology. Та маслата, които са fully synthetic са върха на сладоледа и всеки производител с гордост поставя това на опаковката и в техническите документи. За тези масла към днешна дата е важно само вискозитета да отговаря на изискванията на проиводителя на мотора.Маслата, които са специфицирани като synthetic technology имат %-тно съдържание PAO, естери или и двете, но са все още с минерална база. За всички масла с минерално съдържание са много важни вискозитетния индекс, TBN и т.н. И за тях важи правилото - колкото повече, толкова по-добре.
Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Точно така, стигаме отново до стабилност на маслото и пак важи уговорката че говорим само за ЕР масла, затова и другите варианти не ги коментирам. Колко ще бъде алкалния запаз на едно масло след 10 000км зависи силно от горивото и двигателя, не може да се каже еднозначно. Но съм съгласен, че всичко зависи от това, колко едно масло успява да се справи с триенето, което е враг номер 1 в двигателя. Всичко се върти около триенето.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
DJPOPA написа:Ако на някого му е нужно евтино масло 10W40, да бяга в Кауфланд. Ей сега минах и видях, че тази седмица са пуснали на промоция CARLUBE (-50%), тубата от 5л струва 29лв. Има за бензинови двигатели и за турбо дизел..Налях някакво и аз не го знам какво с нов маслен филтър колкото да се прибера до Бургас от Дупница.Като се качих на магистралата-около 02.00 часа след полунощ,никаква кола или каквото и да е почти до Бургас в моето платно.Скорост 180-200км/ч по ГПС,без участъка с огромните дупки след Вакарел
.Викам тая боза дето даже името и незнам няма да издържи.Като се върна веднага го сменям с КАРЛУБЕ-то.Да ама не-маслото вече около 3х.км си стои на максимума и съъъвсем леееко е почерняло
.А не е като да го жаля Бавареца-то не бяха дрифтове,въртене на гуми,каране с максимална скорост колкото може и други дивотии
.Голяма кола е това,ако бях с Опел-а,на който налях маслото ЗИК седмица преди да купя БМВ-то,досега капка да не беше останала в картера му при такъв режим на работа
.Обаче засега на БМВ-то налях литър (1) в скоростната кутия Манол 75/90 за 13 лв литъра,защото в Бова Кар нямат за скоростната и малко се притеснявам. П.П.Без да искам понеже ми попадна малко ново масло Политрон разбрах сам,защо това масло "чисти толкова двигателя" и като загрее вискозитета му пада повече от другите масла :D
:P
EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
itan75 написа:П.П.Без да искам понеже ми попадна малко ново масло Политрон разбрах сам,защо това масло "чисти толкова двигателя" и като загрее вискозитета му пада повече от другите масла :D:P
Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Danchojn написа:itan75 написа:П.П.Без да искам понеже ми попадна малко ново масло Политрон разбрах сам,защо това масло "чисти толкова двигателя" и като загрее вискозитета му пада повече от другите масла :D:P
EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Няма смисъл да търсиш, ТОЧНО ТАКА СЪМ КАЗАЛ СЪС СИГУРНОСТ - ВЯРНО Е. Още в предния пост споменах за това............ Тогава маслата с вискозитет 30 бяха тотално зле, дори скъпите, с вискозитетни характеристики, отразяваще се пагубно на двг-та непредвидени за него, та дори и на предвидените. В момента, всички производители изтеглиха работния визкозитет 30 на долната граница на 40. Пример - разликата в текучеството на Политрон 5/40 и политрон 5/30 при 100гр. е 2 секунди - лично измерено от мен. По никакъв начин не би ме притеснило. И се запазва и при по-висока температура без да коксува. Разбира се не бива с лека ръка да смениш работния вискозитет. Аз го направих, но след като изледвах и мерих доста масла и знам с какво бих карал аз. Това е. Нещата са динамични и се променят. Трябва четене и работа непрекъснато. Поздрави.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Някой може ли да ми сравни тези масла:http://www.zicoil.ru/products/polusi...7-2013.pdfОт YACCO-то нещо не съм доволен, досега почти не бях доливал масло... сега още съм на 5к и почти 1л доливане замина.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
spark написа:Някой може ли да ми сравни тези масла:http://www.zicoil.ru/products/polusi...7-2013.pdfОт YACCO-то нещо не съм доволен, досега почти не бях доливал масло... сега още съм на 5к и почти 1л доливане замина..Затова купих ЗИК-а,но не мога да дам отзиви за него щото не карам Опел-а.
EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар