Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сравнение на масла 5W40 API SM / ACEA C3 и Selenia Gold

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    И аз да се намеся тук.Следя всяка тема за масло с изключително голям интерес.Сега карам с Манол 10/40 основно заради цената разбира се и може би,защото незнаех със сигурност колко масло ще пие "маслояда" ми след ремонта на мотора.Четох из нета противоречиви мнения за Манол-а-едни казват,че нямало менте от него защото така или иначе не е изгодно да се ментелосват евтините марки масла.Все едно да има менте на м10д .Друг казва,че мотора му прегрявал с това масло-е как става тоя номер от масло да прегрява мотора,ако може Данчо или някой друг по вещ по въпроса да ми обясни цена няма да има! Притесява ме и факта,че съм на метан,а когато работи на метан двигателя загрява много повече в смисъл много по-бързо отколкото ако го карам на бензин.Поставил съм уреди за налягане и температура на маслото от две години и може да се каже,че имам поглед горе долу какво се случва с мотора и маслото.Оня ден закупих масло ЗИК,за което стана въпрос тука във форума.Въпроса е да го сменям ли веднага или да изчакам малко,защото се презапасих с Манол и имам още около 3 литра от него? За едно обаче мога да споря-американците правят едни от най-скапаните масла и горива в света!Нафтата им има толкова много сяра,че чак ГНП-тата на Маковете и други не издържат много-много.Сестра ми и батко ми и племенника ми са от 1998 година в Чикаго. И тримата имат по две коли,като всяка година за разнообразие ги сменят с втора ръка такива.Повечето им са били японски,защото там са много по-евтини от другите марки.Колкото пъти да си е идвал за тези 16 години винаги съм го карал да ми носи по 0.5 литра от техния бензин,масло и дизел просто да сравнявам.Еми маслото им е пълен ташак Само като го разтъркам между пръстите си и си личи веднага,че му липсва всякаква смазочност все едно ги разтърквам с вода.Незнам как им издържат моторите там,но знам и ми е казвал,че по магистрала скоростта е ограничена на 105км/ч и ако я превишиш жална ти майка.При такива режими на каране и това,че там основен ремонт на евтини таратайки никой не прави,а направо отиват на моргата изискванията към маслата и горивата може да не са много завишени,защото автопарка им е огромен и това би повишило доста цената на горива и масла и затова не го правели.
    EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

    Коментар


      Един двигател може да прегрее от масло по много причини:- лошо смазване => повече триене => по-висока температура- масло с лоша топлопроводимост, т.е. ниско съдържание на естерни или други добавки...Горивата в САЩ са с по-голямо съдържание на сяра, защото там не важат европейските ЕКО-норми. Следващия път помоли твоите роднини да ти донесат американско масло пълна синтетика, а не минерално, което го сменят на 3 000 мили при някой мексиканец
      Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

      Коментар


        Stefanaki написа:
        Един двигател може да прегрее от масло по много причини:- лошо смазване => повече триене => по-висока температура- масло с лоша топлопроводимост, т.е. ниско съдържание на естерни или други добавки...Горивата в САЩ са с по-голямо съдържание на сяра, защото там не важат европейските ЕКО-норми. Следващия път помоли твоите роднини да ти донесат американско масло пълна синтетика, а не минерално, което го сменят на 3 000 мили при някой мексиканец
        Съгласен съм с теб колега и въпросът е къде да направя тест на ново масло Манол Екстра 10/40 и тест на ново ЗИК 10/40,на което много интересно въпреки означението 10/40 пише,че е фул синтетик .А мога да източа и отработения Манол и него да дам за тест да се видят все пак с колко са паднали показателите.Ще е много интересно,но къде да го дам и колко минимално количество се изисква за такава проба? Батко ми го карах да ми донесе една туба от около 5 литра масло,обаче ми отказа,защото багажа се плащал на килограм и щял да плати доста,а той си е скръндза по принцип .Сестра ми пък абсурд да се навие да ми носи туба с масло в ръчния си багаж,затова пак казвам ми носят по около 300-500 грама от трите.Обаче и за това си прав,че и той ми каза че си сменя маслото на 3000 мили при един много усмихнат и весел мексиканец,който вземал много по-малко отколкото в оторизираните сервизи.
        EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

        Коментар


          MANNOL не е немско масло. Произвежда се в Литва, а производството на филтрите на марката е в Турция. Принципно е масло от ниския сегмент на средния клас. Нищо кой знае какво. Продава се масово в Русия, екс съветските републики и Южна Америка. Основното му качество е, че е евтино. Отзивите за него са твърде противоречиви. Гледах един тест на молибденовото им масло, в който се оказа, че за няколко месеца покой, присадкта от молибденов дисулфид се утаява на дъното на бутилката. За същото време, Лики Моли със същата присадка не мръдна изобщо. Което говори за слабо качество на MANNOL и много сериозно такова при истинската немска марка Лики Моли. Като всички не особено качествени масла, може да се ползва, но с понижен пробег между смените на маслото. Слабото му качество предполага бърза загуба на параметрите му. Нормално е двигателя да загрява при употреба на некачествено масло. Освен всички други функции, маслото извършва и охлаждане на частите на двигателя. И то точно в най-натоварените термично зони. Ако маслото няма добри топлоемкостни свойства, температурното натоварване на смазваните детайли се увеличава. Тук не става дума толкова за смазочните свойства на маслото и топлината отделяща се от повишено триене, колкото точно за охлаждащата функция на маслото. Има други марки сравнително евтини масла, но които са типично немски и са с доста по-високо качество. Лично аз не бих ползвал MANNOL, ако имам избор. Марката разчита преди всичко на факта, че дружеството е регистрирано в Германия. По тази причина изписват заветното "made in Germany" на всичките си продукти, но дефакто те далеч не са немски, с последващото от този факт типично високо немско качество. Не знам доколко е вярно, но съм чел, че собствениците на марката са украинци.И на последно място, тъй като не вярвам на гаражни легенди, неподкрепени с научни доказателства. Имам много добър приятел в един магазин за авточасти. Преди няколко месеца наминах за нещо и видях, че са заредили масла MANNOL. Междудругото го питах какво му е мнението за тия продукти. И човека ми каза точно следното "Ако обичаш колата си, по-добре недей. Дай още 5-6лв отгоре и си вземи румънски Тотал, ако държиш на евтино масло. Манол-ът го вземат главно за маслоядки и джугани, щото е евтин."
          Dacia Duster 1.6 4WD

          Коментар


            Като стана дума за Манол, миналата седмица преди да сменя маслото се бях загледал по това - MANNOL Legend+Ester 0W-40 - но при цена от 57-64лв за 4 л., много хора ще кажат, че толко ефтино масло с естери няма как да има, иначе не виждам причина при тая цена да караме с нещо различно от това масло, то би било перфектното масло за всеки мотор.
            punto HGT

            Коментар


              MANNOL Legend+Ester 0W-40 Според данните в официалния им сайт, кинематичният му вискозитет при 100 градуса Целзий е 12,55cst. Абсолютно неприемлив за масовите автомобили в България. Може да се ползва със съвременни двигатели, предназначени за енергоспестяващи масла, които имат допълнителен маслоохладител. В двигателя на средностатистически автомобил няма да държи адекватно налягане на мазане. Недай си Боже да се ползва лятото, при катерене на някой стръмен проход или от хора с тежък десен крак. Гарантирано ще ви светне лампата за маслото. А колко е естерно, само манолските чорбаджии си знаят.
              Dacia Duster 1.6 4WD

              Коментар


                didich написа:
                Като стана дума за Манол, миналата седмица преди да сменя маслото се бях загледал по това - MANNOL Legend+Ester 0W-40 - но при цена от 57-64лв за 4 л., много хора ще кажат, че толко ефтино масло с естери няма как да има, иначе не виждам причина при тая цена да караме с нещо различно от това масло, то би било перфектното масло за всеки мотор.
                Това масло го бях загледал и аз, главно заради изречението в TDS-а:
                The combination of selected unconventional base oils (PAO + esters) in compound with advanced additive technology provides optimal lubrication.
                Но маслата на Mannol (Legend+Ester 0W-40 и MANNOL Elite 5W-40) имат много нисък визкозитет при 100°C: <13,5 CSt.Ravenol VSI 5W-40, които според руснаците е със съдържание на PAO е над 70%, е едно хубаво и сравнително евтино масло.Малко по-добро масло от него е LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40.
                Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                Коментар


                  Значи добре, че не се набутах с Манола, другото интересно нещо на Манола е, че никъде не успях да видя колко му е HTHS показателя ?За Ravenol VSI 5W-40 в официалния сайт никъде не пиша, че е ПАО базирано, ето http://www.ravenol.de/en/products/us...mlДокато за този RAVENOL VMO 5W-40 си го пише http://www.ravenol.de/en/products/us...sae-5w-40.html , отделно че покрива и този стантард на фиат - Fiat 9.55535-S2, но като цена предполагам е около и над 100лв/5л, а си мисля че ако говорим за масла в диапазон 100-150лв/5л май няма по добро от естерните синтетики на мотул, но само като предположение, все пак не съм чак толко навътре в нещата с маслата
                  punto HGT

                  Коментар


                    didich написа:
                    Значи добре, че не се набутах с Манола, другото интересно нещо на Манола е, че никъде не успях да видя колко му е HTHS показателя ?За Ravenol VSI 5W-40 в официалния сайт никъде не пиша, че е ПАО базирано, ето http://www.ravenol.de/en/products/us...mlДокато за този RAVENOL VMO 5W-40 си го пише http://www.ravenol.de/en/products/us...sae-5w-40.html , отделно че покрива и този стантард на фиат - Fiat 9.55535-S2, но като цена предполагам е около и над 100лв/5л, а си мисля че ако говорим за масла в диапазон 100-150лв/5л май няма по добро от естерните синтетики на мотул, но само като предположение, все пак не съм чак толко навътре в нещата с маслата
                    За Ravenol VSI 5W-40 съм чел в руски форум, където е писал дистрибутора за Русия.RAVENOL VMO 5W-40 e C3 (low SAPS) масло. Няма нужда от такова за двигатели, които не го изискват. Още повече, че всички двигатели работещи на LPG/CNG се нуждаят от mid-SAPS (С2 или още по-добре без С-одобрения) масла.Мотул нямат естерни синтетики. Съгласно MSDS-а съдържанието на естери е между 10% и 25%. Това е един вид масло с минерална база и няколко подобрителя, но е далеч от естерно масло. Благодарение на тези добавки, Мотул е малко по-добро от маслата ширпотреба, но е много надценен финансово. Например Тотал също добавят няколко жокерчета към своите масла, но са доста по-евтини от Мотул.
                    Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                    Коментар


                      Братушките са голяма работа http://www.oil-club.ru/forum/topic/3...агледах се по рейсинговите масла , това не е изобщо скъпо, в един сайт го намерих за 85лв/5л. http://www.ravenol.de/en/products/us...sae-5w-50.html , незнам дали е подходящо такъв тип масло специално за моя мотор 1,8 16В, но ако е ок бих го пробвал за лятото.
                      punto HGT

                      Коментар


                        Благодаря за изчерпателния коментар колега.Това,че не е немско го знам много отдавна,а и който иска да се обижда и да не вярва,но немците специално в маслата не са толкова добри колкото в техниката.Най-добрите масла са френските от много професионални състезатели съм го чувал и съм виждал да наливат повечето Yacco в моторите си преди състезание.Незнам дали е редно да давам линкове към други форуми за това масло,но и там наистина както и тук има хора,които разбират от масла,но толкова много протеворечиви мнения наистина не съм виждал...http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic...=165015.....А това,че е украинско го знам от тази тема още от 2011г,но точно това момче,което снабдява,целия Фолксваген и Ауди форум го оплюва...http://audibg.com/forum/index.php?sh...8740....Тук пък един колега е много зле настроен към ЯКО пък....http://www.opelclub.bg/index.php?sho...184606....На кой да вярвам вее ма.ка му .Да точа ли Манол-а?
                        EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                        Коментар


                          Пфуу адресите не излязоха автоматично,що така? http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=98740
                          EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                          Коментар


                            http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=165015
                            EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                            Коментар


                              http://www.opelclub.bg/index.php?sho...&#entry1184606
                              EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                              Коментар


                                itan75 написа:
                                Да точа ли Манол-а?
                                Кое масло точно ползваш? MANNOL Gasoil Extra 10W-40 или друго? На колко км го сменяш? Ако караш само 3-4км сутрин и 3-4км вечер аз не бих карал това масло повече от 3-4 000км.Ти сменяш ли маслото или само доливаш? Колко често сменяш маслен и въздушен филтри и какви използваш? Колко масло гори "маслояда"? Ако имаш възможност да върнеш наличните 3л Манол - върни ги. Ако ли не - изразходвай ги и тогава смени маслото. Но задължително направи промивка на двигатели преди да налееш ZIC-а. Кое масло ZIC по-точно си купил - има няколко вида 10W-40?По-добре почни да четеш чужди форуми за масло. В българските (с изключение субару форума) няма да откриеш качествена информация за маслото. Но пък в субару форума е писано главно за масло за боксер двигатели или така беше до скоро (нямам време да следя иначе интересната тема там). Преди да купиш едно масло, след като си го избрал по цена, провери му табличните данни и тогава избирай какво да купиш.
                                Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                                Коментар

                                Working...
                                X