Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сравнение на масла 5W40 API SM / ACEA C3 и Selenia Gold

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    Коментар


      #92
      Danchojn написа:
      Добре Моля, ако е възможно, модераторите да преместят мненията на колегата @Danchojn в темата "Резултат от използването на Polytron". Все пак идеята ми беше да сравним показателите на различните масла, а не да спорим за Polytron.

      Коментар


        #93
        я да изкарам малко темата от прахоляка :D защото някъде тук (може и да греша) се твърдеше, че С3 маслото не става за голямо натоварванее оказа се че Brabus слагат на своя E V12 точно такова масло, произведено от ARALAral SuperTronic 0W-40моторът 788 к.с. и 1420 Нм въртящ момент
        2015 Renault Megane Expression GT
        2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
        Всичко за FIAT Bravo 2007

        Коментар


          #94
          Е че тия 1420 Нм натоварване ли са Yellow_Flash_Colorz_PDT_05.
          Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

          Коментар


            #95
            Danchojn написа:
            Така се стига до Low SAPS маслата, които кво съдържат не знам, но за екстремни налягания са по-зле.
            Е айде сега, няма се бием Аз бях признавам си. Ето какво съм казал. Не че не стават. Но мотора трябва да си е съобразен конструктивно с тях. А такива мощни машини, така или иначе много много не карат. Бензинови ДВГ-та на мои приятели с C3 масла работеха сутрин като дизели. А сега що отсъства проблема.Добре де, прави сте, предавам се. Знам че бъдещето е ориентирано към тези масла, но има и по-добри технологии. И нямам предвид само Политрон. Например Бардал също имат много добра технология, но съвсем на различен принцип от Политрон и пак е по-добра от LowSaps and MidSaps. Защото ако можеш да сведеш до минимум изгарянето на масло и износването на мотора, просто ги няма и вредните частици отиващи в атмосферата и повреждащи каталитичните системи.Поздрави.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #96
              Ще пиша в тази тема, защото всички теми за маслата на Политрон са заключени.На работа си имаме машинка за спектрален анализ на всякакви масла с доста богата база данни и направихме един тест на масло Политрон, което е на 15000км. Прилагам файл-а. На който му е интересно може да го разгледа. Надявам се да не стане караница.
              Прикачени файлове
              Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
              Chevrolet Aveo

              Коментар


                #97
                Може ли малко обяснение за простосмъртните?
                "Без сърца, сме просто машини"
                Toyota Prius 1.5 Hybrid
                EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                Коментар


                  #98
                  Няма да е лошо да се направи и тест на някое широко разпространено масло със същия вискозитет като маслото на политрон за да може да се сравнят цифричките от двата резултата и да се види в крайна сметка кое е по добро, защото така изписани едни цифрички за 99% от хората тук във форума са просто едни цифрички и толкоз, не всички сме специалисти по смазочни материали и не всички си имаме лаборатории у дома, иначе похвално че споделяш подобна информация със сигурност ще бъде полезна, но съпоставена с други марки масла . Ще следя с интерес темата, все пак маслото е нещо важно.
                  punto HGT

                  Коментар


                    #99
                    didich написа:
                    Няма да е лошо да се направи и тест на някое широко разпространено масло със същия вискозитет като маслото на политрон за да може да се сравнят цифричките от двата резултата и да се види в крайна сметка кое е по добро, защото така изписани едни цифрички за 99% от хората тук във форума са просто едни цифрички и толкоз, не всички сме специалисти по смазочни материали и не всички си имаме лаборатории у дома, иначе похвално че споделяш подобна информация със сигурност ще бъде полезна, но съпоставена с други марки масла . Ще следя с интерес темата, все пак маслото е нещо важно.
                    Колега аз също не съм специалист по смазочни материали. Нямам представа какво означават числата. Просто тази машинка беше подръка и направихме теста.Информацията я споделям, тъй като съм убеден, че във форума има хора, които ще могат да разтълкуват числата.
                    Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
                    Chevrolet Aveo

                    Коментар


                      1. Нитрирането - това е един вид разпадане на маслото. Образуват се азотни съединения, които от своя страна при свързване с водата, която винаги я има в картера по един или друг начин водят до азотни киселини. Те пък водят до образуване на лакове и утайки в двг. Обикновено анализа им е инфрачервен.2. Окисляването - това се получава както всеки може би знае при наличие на кислород. Затова и фирмите които държат на продукта си изтеглят въздуха от вътре преди запечатване. В двг има и топлина и налягане, което ускорява процеса. Окисленото масло придизвиква корозия и също лакови покрития. Намаляват се и мазилните качества. При двг-та оборудвани с EGR системи окислението е доста по-бързо.3. Сулфатизацията - Това е образуване на серни съединения, които пък с водата образуват сярна киселина. Водят до корозия в двг и разграждане на маслото.4. Алкален запаз*TBN* - това са съставките в маслото, които пазят двг от корозия и противодействат на киселините, които се образуват в процеса на работа. Нормално е този показател да пада постепенно - той се изразходва. Отново автомобилите снабдени с EGR система са по рискови. 5. Сажди - образуват се от горивния процес и представляват 98% въглерод. Гадно нещо са. Доста малки са като размер - до 0.07микрона, но по някога се образуват и доста по-големи в зависимост от състоянието на двг. Това до голяма степен определя ресурса на едно масло в даден двигател. Саждите увеличават вискозитета, вдигат съответно рахода на автомобила, задръстват маслени магистрали и т.н.6. Гликола - това е замърсяване на маслото с охлаждаща течност.От представените резултати, аз си правя следния извод. ДВГ с което се кара е в добро състояние. Не знам това кое масло е точно но повече от 20 000км не бих го карал в случая.
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        Danchojn написа:
                        От представените резултати, аз си правя следния извод. ДВГ с което се кара е в добро състояние. Не знам това кое масло е точно но повече от 20 000км не бих го карал в случая.
                        Маслото е POLYTRON SAE 5W40 закупено от теб. Мислех да го сменя на 25000км, но и на 20000 да го сменя не е проблем.А колата е Стило 1.9 115к.с. на 225000км.
                        Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
                        Chevrolet Aveo

                        Коментар


                          Kemaloff написа:
                          Danchojn написа:
                          От представените резултати, аз си правя следния извод. ДВГ с което се кара е в добро състояние. Не знам това кое масло е точно но повече от 20 000км не бих го карал в случая.
                          Маслото е POLYTRON SAE 5W40 закупено от теб. Мислех да го сменя на 25000км, но и на 20000 да го сменя не е проблем.А колата е Стило 1.9 115к.с. на 225000км.
                          Аз бих сменил маслото веднага.Според данни на Политрон ново POLYTRON SAE 5W40 има TBN=9. Друг въпрос е, че за дизелови двигатели би трябвало да се избира масло с TBN>11. Според моите познания по маслата, когато едно масло загуби 50% от своя TBN, то то трябва да се смени.Учудвам се от толкова слабия резултат след тест на масло на само 20 000км, което според производителя би трябвало да се смени след цели 50 000км. Може би "животът" на маслото е приключил около 3 пъти по-рано от заявеното.
                          Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                          Коментар


                            Не, маслото се подменя при алкален запаз под 2. До тогава опасност няма но само по този параметър. Колко бързо ще се изразходи зависи много от горивото! Мазда на която правих подобен анализ миналат седмица е на 30 000км със същото масло и има по-добри показатели от показаните. Пробега от 50 000км, който коментира производителя на маслото не е категоричен и там ясно го пише. Ако ще се стремиш да го постигнеш се препоръчва на всеки интервал от 6-8000км тестване, защото всичко зависи изключително много от двг.А и каква е гаранцията за верността на показателите от този тестер...........................
                            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                            Коментар


                              Danchojn написа:
                              Не, маслото се подменя при алкален запаз под 2.
                              Не зная от къде имаш тази информация и как е било достигнато до числото 2, но (почти) всички американски производители на масло (а американците правят най-добрите масла в света) имат следната (или подобна) информация в своите интернет сайтове:
                              Total Base NumberTesting a lubricant’s base number measures its alkaline reserve - or its ability to neutralize degradation acids. Although viscosity is more important, base number determines an oil’s suitability for continued use and is critical to safely extending drain intervals. A decrease in base number is typically accompanied by an increase in oxidation, nitration and viscosity.Sulfur from fuel and nitrogen from the air - when combines with water - form sulfuric and nitric acids that will attack engine metals causing wear that can eventually result in engine failure. To combat combustion byproduct acids, diesel engines oils contain acid neutralizing additives - the most common being magnesium and calcium.New diesel engine oils typically have a starting base number between 8 and 12. It is generally recommended that diesel engine oil be changed when the Total Base Number is 50% that of the new oil. For example, an engine oil with a starting base number of 10 should be changed if the base number test result is less than 5.0 mg KOH/g.
                              Освен това TBN е (ин)директно свързан с TAN (Total Acid Number). TAN започва да се покачва стремглаво, когато TBN е в интервала 65% - 50% от началното си състояние. Когато TAN достигне 4х първоначалната си стойност, то това е признак за подмяна на маслото:
                              The starting acid number of new oil is determined by the amount of acid present from additives. Typical new low ash or ashless natural gas engine oils have a starting acid number between 0.7 and 1.0 mg KOH/g. The general recommendation is to change the oil when the acids number is four times the acid number of the new oil. For example, a natural gas engine oil with a starting acid number of 1.0 mg KOH/g should be changed when the acid number test results is 4.00 mg KOH/g or greater.
                              Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                              Коментар


                                Danchojn написа:
                                3. Сулфатизацията - Това е образуване на серни съединения, които пък с водата образуват сярна киселина. Водят до корозия в двг и разграждане на маслото.
                                Поправка, не се получава сярна, а серниста (сериста) киселина. Тя е с химична формула H2SO3, за разлика от сярната (H2SO4). Образува се от взаимодействието на серен диоксид (S02) с вода. Опасна е, когато двигателя е студен и/или ненатоварен. Тогава температурата на изгорелите газове е под т.нар. "точка на росата", при което сернистата киселина преминава в течно състояние, наслагва се по изпускателната част и я разяжда. Това важи най-вече за дизелови двигатели, тъй като типично дизеловото гориво е с по-високо сярно съдържание. При корабните ДВГ се прави подгряване на двигателя по схема, като се следи температурата на изходящите газове и се ограничава максимално времето, в което тя е под точката на росата. Точката на росата за сернистата киселина е около 160 градуса Целзий (по спомени).От анализните данни си затвърждавам позицията да се купуват по-евтини масла, които да се сменят по-често. Особено за вехтия български автопарк и скапаните ни горива.
                                Dacia Duster 1.6 4WD

                                Коментар

                                Working...
                                X