Това сервизче не са "уж", а са представители на YACCO, има ги вписани на сайта. ZIC от къде го купуваш в Бургас?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Сравнение на масла 5W40 API SM / ACEA C3 и Selenia Gold
Collapse
X
-
spark написа:Някой може ли да ми сравни тези масла:http://www.zicoil.ru/products/polusi...%2037-2013.pdfAктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
spark написа:Някой може ли да ми сравни тези масла:http://www.zicoil.ru/products/polusi...7-2013.pdfОт YACCO-то нещо не съм доволен, досега почти не бях доливал масло... сега още съм на 5к и почти 1л доливане замина.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Голям проблем ли е, че е API SM, при положение, че Selenia Gold също е SM, а в ръководството пише "SJ or better"... Също така на ZIC пише и А3/B3, това че пише и C3 както точно означава и какво би ми препоръчал за 95% каране на метан? Разбира се 10W40, като цената не е от значение.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Копирах нещо интересно ........ Бутало-цилиндрова група, лагери, повдигачи, клапани и водачите им - най сложната задача при проектирането на двигателя е подбирането на точните хлабини необходими за работата им. Хлабината трябва да бъде такава че да осигурява точно "водене" на движещите се части, безшумна работа, а в същото време да се осигурява необходимия дебит на масло - хем да бъде достатъчно голяма че да постъпва достатъчно масло, хем да не е прекалено голяма че маслото да се задържи на място, а в същото време хлабините се променят в зависимост от температурата на отделните части. Да но частите се нагряват различно и свойствата на маслото също се променят в зависимост от температурата му, която също не е постоянна в различните части на двигателя, за капак качествата на маслото се променят в процеса на работа - то старее. Във всеки един двигател, дори във един и същи двигател в различните етапи живота му - условията се променят. Производителя на двигателя за да се подсигури пуска спецификации - какво очаква от дадено масло и съответно предлага потребителя да ползва само такова.... Колко то "горещия" вискозитет - той не е "летен", а по-скоро "работен" - достига се по горещите части когато двигателя загрее. И тук вече са разликите във 5w30 и 5w40... aко маслото е прекалено тънко - няма да се задържи там където трябва, ако е прекалено "гъсто" - няма да достигне на всякъде. Но в реалността разликите между 5/30 и 5/40 са нищожни и разлика може да не усетите. Но все пак от къде може да дойде разликата между двете масла - от прибавките в тях, както и от моментното състояние на двигателя - на двигател с повишено износване може да му "дойде" добре малко по гъсто масло. Може да уцелите и фалшификат (един господ знае какво масло в туба от марково) - тогава разлика ще има. Колкото до специалните предназначения - "масло за помпа-дюза", масло за "комън реил" - това са по-скоро маркетингови трикове. Разлика между масло за бензин и дизел - да ви кажа с ръка на сърцето - като работех в бранша предлагахме известна марка масло, твърдяхме че то е "специално разработено за нашите двигатели", на тубите имаше масла за дизел, турбо-дизел, бензин... на варели идваше само като 5/30, 10/40, 15/40 - сипвахме го наред - гаранционни коли, наши коли и бусове, някои навъртяха километраж до луната - нямаме "разтропан" мотор. Включително комън-реил и вихрокамерни - карани с едно и също масло. Колега сбърка и напълни един комън-реил със 10/40.... заеба , не източи маслото, пусна колата така.... пушка си е - продаде се на 300 к по километраж. П.С Надявам се че не съм ви досадил с дългия пост, но по тази тема няма как да се мине с малко.....EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
spark написа:Голям проблем ли е, че е API SM, при положение, че Selenia Gold също е SM, а в ръководството пише "SJ or better"... Също така на ZIC пише и А3/B3, това че пише и C3 както точно означава и какво би ми препоръчал за 95% каране на метан? Разбира се 10W40, като цената не е от значение.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Аз съм на обратното мнение. Защото пък малко по-долу пише:благодаря низкому содержанию фосфора и серы обладает увеличенным интервалом замены и отвечает требованиям по защите окружающей средыА на неговия двигател и особено на "сухото" гориво са му важни наличието на достатъчно, а не намалено, количество на фосфор, сяра, цинк, цинков алкилдитиофосфат и т.н. Няма какво да се лъжем - маслата, които отговарят на API SM и API SN се създадоха специално за дизеловите автомобили с DPF. При тези масла е застъпена много здраво екологията, за сметка на смазочните качества. За бензиновите автомобили, особено ако са оборудвани за работа с алтернативно гориво, изискванията към маслата са съвсем различни.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
u_bo
-
u_bo
spark написа:На това масло пише за Евро 4 и 5 двигатели... на моята кошница май ще замине за нула време
Коментар
-
Stefanaki написа:Аз съм на обратното мнение. Защото пък малко по-долу пише:благодаря низкому содержанию фосфора и серы обладает увеличенным интервалом замены и отвечает требованиям по защите окружающей средыА на неговия двигател и особено на "сухото" гориво са му важни наличието на достатъчно, а не намалено, количество на фосфор, сяра, цинк, цинков алкилдитиофосфат и т.н. Няма какво да се лъжем - маслата, които отговарят на API SM и API SN се създадоха специално за дизеловите автомобили с DPF. При тези масла е застъпена много здраво екологията, за сметка на смазочните качества. За бензиновите автомобили, особено ако са оборудвани за работа с алтернативно гориво, изискванията към маслата са съвсем различни.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
u_bo написа:Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Да де, ама производителите дават общите данни на тяхната спецификация първо и ако няма такова масло, то да се избере близко, но пак по общи спецификации.Никой не ти казва минимума на вискозитет, алкален запас или подобия.Пример за Фиат:Synthetic-based engine oils, grade SAE 5W-40that pass ACEA B3 and API CF specificationsA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Danchojn написа:Фосфор, Сяра, Цинк - света се чуди как да спре да ги използва, защото ни отравят планетата. Естерната добавка, която е вътре е много по-силна и от трите взети заедно и вообще от всичко вътре в едно масло.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Така е прав си, но тази стъпка от 2% е голяма стъпка. То е най-добре нефта да си стои там където е, ама човека е гадина и го вади за да го използва, вместо вече всички да се придвижваме на алтернативни източници. Сярата например е изключително вредна. Предимството и е смазочната сила, която може да осигури при гранично триене. Но може и до корозии да доведе. Попадайки в атмосферата е много вредна за всичко живо. Вулканите например изригвайки изкарват от земята този хим. елемент и той прави доста лоши неща. Много съвременни трансмисионни масла вообще нямат сяра, но те са все пълни синтетики и цената им е от 35лв нагоре за литър.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар