Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Масло по API SM

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Масло по API SM

    Случайно попаднах на една страница за маслата, вече не помня коя и там пишеше, че на тия масла им липсва някаква добавка ZP.. нещо си, цинк фосфор и не ставали за по-стари двигатели. Тоя страндарт SM, го приели за да предпазват катализаторите, обаче така се намалявало много мазането при по-голямо налягане. Пишеше за някакви muscle cars, дето за 1000 мили и скапвали вала, те нали са с Push rod. То сега излиза, че по-добре по-стари масла да слагаме. Тая селения КПЕ дето сложих, да не ми скапе мотора, мен повече двигателя ме притеснява отколкото катализатора...

    #2
    Re: Масло по API SM

    neonglow написа:
    Случайно попаднах на една страница за маслата, вече не помня коя и там пишеше, че на тия масла им липсва някаква добавка ZP.. нещо си, цинк фосфор и не ставали за по-стари двигатели. Тоя страндарт SM, го приели за да предпазват катализаторите, обаче така се намалявало много мазането при по-голямо налягане. Пишеше за някакви muscle cars, дето за 1000 мили и скапвали вала, те нали са с Push rod. То сега излиза, че по-добре по-стари масла да слагаме. Тая селения КПЕ дето сложих, да не ми скапе мотора, мен повече двигателя ме притеснява отколкото катализатора...
    дай да я видим таз страница де ?

    Коментар


      #3
      Re: Масло по API SM

      u_bo написа:
      neonglow написа:
      Случайно попаднах на една страница за маслата, вече не помня коя и там пишеше, че на тия масла им липсва някаква добавка ZP.. нещо си, цинк фосфор и не ставали за по-стари двигатели. Тоя страндарт SM, го приели за да предпазват катализаторите, обаче така се намалявало много мазането при по-голямо налягане. Пишеше за някакви muscle cars, дето за 1000 мили и скапвали вала, те нали са с Push rod. То сега излиза, че по-добре по-стари масла да слагаме. Тая селения КПЕ дето сложих, да не ми скапе мотора, мен повече двигателя ме притеснява отколкото катализатора...
      дай да я видим таз страница де ?
      http://www.aa1car.com/library/api_motor_oil_classifications.htm Потърси в гугъл има още безброй...

      Коментар


        #4
        Споко Масло със специфицация по API SM e подходящо за твоя вдигател и нищо няма да му се случи.Подробности за категориите на маслата по API: http://www.api.org/certifications/en...ch2010.pdfЩо е то muscle cars: http://en.wikipedia.org/wiki/Muscle_car
        Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

        Коментар


          #5
          Не, че съм се притеснил много, ама на много места ги пише тия работи. Пишеше за някаква нова мобилденова добавка, която била против износване при високо налягане, ама нищо не било по-добро от тоя цинк фосфор.

          Коментар


            #6
            Молибден има на Liqui Moly. Около 12лв...ама и аз мисля, че няма от какво да се претесняваш. Пък и има масла с молибден...графит и всякакви други антигрикционни добавки. Може да ползваш тях ако имаш някакво съмнение
            Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
            Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
            FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
            Powered by Total & Fobos LPG

            Коментар


              #7
              MadHead написа:
              Молибден има на Liqui Moly. Около 12лв...ама и аз мисля, че няма от какво да се претесняваш. Пък и има масла с молибден...графит и всякакви други антигрикционни добавки. Може да ползваш тях ако имаш някакво съмнение
              Нямам съмнение, само прочетеното от интернет. Фиатката си работи нормално с тва масло. До 150 лв съм съгласен да давам, само да знам, че няма да имам проблеми с него. Просто си мислих, че слагам най-доброто на селенията, то пък май не е. Някой ако ми препоръча някаква пълна синтетика, няма да се разсърдя, да не е селения пак става. Въпреки, че съм свикнал да слагам, квото пише на капачката.

              Коментар


                #8
                аа

                MadHead написа:
                Молибден има на Liqui Moly. Около 12лв...ама и аз мисля, че няма от какво да се претесняваш. Пък и има масла с молибден...графит и всякакви други антигрикционни добавки. Може да ползваш тях ако имаш някакво съмнение
                Щото много взеха пак да се споменават маслата с молибден, ще постна един много стар мой пост от преди няколко години.... мързеше ме да търся темата във форума.... ако разбирате руски, прочетете това много внимателно:Какие преимущества у масел с молибденом? Речь идёт о твёрдом смазочном материале, вводимом в моторное масло и образующем на металлических поверхностях слои, уменьшающие трение. Исследования показали, что такого рода добавки в масла эффективны, прежде всего, в таких промышленных агрегатах как лебёдка и редукторы с цилиндрическими зубьями. Для высокооборотных бензиновых двигателей в большинстве случаев результаты отрицательные. Моторное масло с дисульфидом молибдена - это физическая смесь, а не химический раствор. Размеры твёрдых частиц дисульфида молибдена достаточно велики. При работе в двигателе эти частицы попадают не только в желаемые зоны трения, но и туда, где такие добавки не желательны, например - в зону поршневых колец. Смазочные материалы, содержащие дисульфид молибдена, при высоких температурах не редко ведут к закоксовыванию или отложению твёрдых продуктов сгорания в зоне поршневых колец, что отрицательно влияет на работу ЦПГ (цилиндропоршневой группы). Происходящий вследствие этого прорыв газов в масло через зону поршневых колец в значительной степени ведёт к высоким термическим нагрузкам и, следовательно, к усиленному образованию нежелательных отложений. Этот факт объясняет, почему моторные масла, содержащие дисульфид молибдена, не рекомендуются к применению крупными автомобильными фирмами. Уменьшение трения в настоящее время возможно с помощью специальных синтетических базовых компонентов. Речь идёт о так называемых сложных синтетических эфирах - продуктах, по своей полярности и смазочной способности, сравнимых с касторовым маслом. Последнее в настоящее время до сих пор частично применяется в гоночных автомобилях. Сложные эфиры имеют высокую адгезионную способность и образуют очень стабильную смазочную плёнку. Достоинством синтетических масел является их чрезвычайно высокая термическая стабильность. *********** Во многих продуктах в качестве присадок используют дисульфид молибдена и тефлон (твердые вещества). Удельный вес молибдена равен приблизительно 5 и он имеет очень хорошую структуру для смазывания. Молекулы дисульфид молибдена (МoS2) движутся друг относительно друга, как например, листы книги. Графит имеет круглую форму, а молибден - пластинчатую. Использование молибдена было бы оправдано, если бы в двигателе использовалось масло без моющих присадок. В Германии во время второй мировой войны дисульфид молибдена использовался в танковых войсках. Если происходила утечка масла, двигатель мог еще какое-то время работать благодаря молибденовым отложениям. Американцы во время войны во Вьетнаме смазывали молибденовыми маслами трансмиссии вертолетов, чтобы в случае повреждения не упасть как камень, а какое-то время продержаться в воздухе и приземлиться. Недостаток современных моторных масел в том, что они содержат большое количество кальция. Кальциевые присадки реакционноспособны и они атакуют присадки молибдена до того, как те соприкоснутся с поверхностью металла. В результате образуется крупная молекула, которая оседает на фильтре. Если бы в современных маслах не использовался кальций и к чистоте двигателя не предъявлялись столь высокие требования, то дисульфид молибдена до сих пор был бы современной и хорошей присадкой. При использовании дисульфид молибдена, во-первых, истрачиваются кальциевые присадки, поддерживающие чистоту двигателя, во-вторых, засоряется фильтр и тем самым происходит загрязнение двигателя. Молибденовые присадки от Liqui Moly могут успешно применяться в давно сформулированных российских маслах, не содержащих цинка и кальция. В своей маркетинговой деятельности Liqui Moly оперирует старой информацией и не заостряет внимание клиентов на том, что у современных масел уже сбалансированный пакет присадок. Собственник Liqui Moly, уйдя из фирмы, не желающей учитывать особенности современных масел, основал новую фирму под названием Meguin, которая ничего общего с молибденовыми присадками не имеет. Изучая спецификации или, например, листы Mercedes-Benz, можно увидеть, что продукты Liqui Moly, содержащие дисульфид молибдена, не имеют лицензий, поскольку из-за этих присадок сульфатная зольность повышается настолько, что не укладывается в норму. Защо ли в Испания, Италия и Австрия никъде не видях това масло с добавките MoSO2 ? А както и никой производител на двигатели не го е препоръчал за употреба до сега. До скоро въпросният сурогат се продаваше и във веригите на БИЛЛА и КАУФЛАНД!!! Но ВИЕ си знаете, парите са си Ваши
                SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                Коментар


                  #9
                  neonglow написа:
                  Нямам съмнение, само прочетеното от интернет. Фиатката си работи нормално с тва масло. До 150 лв съм съгласен да давам, само да знам, че няма да имам проблеми с него. Просто си мислих, че слагам най-доброто на селенията, то пък май не е. Някой ако ми препоръча някаква пълна синтетика, няма да се разсърдя, да не е селения пак става. Въпреки, че съм свикнал да слагам, квото пише на капачката.
                  Motul 8100 X-cess 5W-40 или Motul 8100 X-clean 5W-40 :D Разни молибденови тъпни и магически добавки не ти трябват изобщо-карай си с хубаво масло и си го сменяй редовно и грижи нема имаш

                  Коментар


                    #10
                    Re: Масло по API SM

                    neonglow написа:
                    Случайно попаднах на една страница за маслата, вече не помня коя и там пишеше, че на тия масла им липсва някаква добавка ZP.. нещо си, цинк фосфор и не ставали за по-стари двигатели. Тоя страндарт SM, го приели за да предпазват катализаторите, обаче така се намалявало много мазането при по-голямо налягане. Пишеше за някакви muscle cars, дето за 1000 мили и скапвали вала, те нали са с Push rod. То сега излиза, че по-добре по-стари масла да слагаме. Тая селения КПЕ дето сложих, да не ми скапе мотора, мен повече двигателя ме притеснява отколкото катализатора...
                    Нали точно това обяснявах и в темата с Политрона. Low SAPS маслата са риск и на повечето си го пише. Тези, които не са LOWSAPS и са по API SM не се притеснявай. Не сипвайте в двигателите нищо, което съдържа допълнително твърди частици, като молибден, тефлон и т.н.
                    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                    Коментар

                    Working...
                    X