Предвид горенаписаното в мен се затвърждава вече отдавна констатиран факт - поради по-високото си октаново число газта е по-благоприятна за двигателя и не предизвиква детонации и предварително запалване (или поне много много по-рядко от бензина). Мисълта ми е, че ако караш колата си на газ няма смисъл да те вълнува колко октанов е бензина, защото ти винаги ще караш с по-високо октаново гориво от който и да е бензин Предвид това, че поста ми може да се сметне като спам искам да вметна, че просто давам на колегата (пуснал темата) повод за размисъл, за да си реши проблема с притесненията относно видовете бензин
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Има ли смисъл да карам с бензин А-98 вместо с А-95?
Collapse
X
-
Само не разбрах...това, че натоварва топлинно двигателя какво значение има? Колкото е по-топъл двигателя, толкова по-добра работа има и е толкоеа по-икономичен. Някъде има ли грешка? И като го натоварва повече, то колко повече? И освен колко повече, то това повече в каква степен вреди и изобщо вреди ли? :P Хубаво е да изясниш какво точно имаш предвид под "топлинно натоварване"?== Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp
На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)
Коментар
-
Недостатъци на L.P.G. (пропан - бутан) :* Монтирането на допълнителен резервоар за гориво намалява обема на багажника и увеличава масата на автомобила.* Намалява се мощността на двигателя с 5 - 7 % и динамичните качества на автомобила.* Самата експлоатация на автомобила се усложнява поради добавянето на допълнителна система* По-големи изисквания към техническото състояние на автомобила - състояние на свещи, въздушен филтър, кабели и др* По висока температура на изгаряне, което обуславя по-висок риск за катализатори, гърнета, изходни тръби в много редки случаи изпускателни клапани, проблем който има решениеАз имам двама приятеля на газ и сега лятото казват, че перката им върти по-често отколкото на бензин. Това е така защото газта гори по-бавно, отделя повече топлина при горивният процес. В същото време по-бавното горене по-малко натоварва буталната група, но и мощноста е по-малка. На едната кола си поиграхме и монтирахме термометър на блока - на газ блока е по-топъл с около 3 гр. Охладителната все пак се справя, но разликата не е малка в тези жеги. Разбира се всеки може да си направи този експеримент.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Предвид всички други плюсове си мисля, че тези три градуса все ще ги преживея някак Да не говорим, че това не доказва по никакъв начин, че се причинява някаква вреда на двигателя. Както написах по-горе по-високата работна температура дори е по-полезна в общия случай.Относно изпускателната система...вече повече от пет години при мен си е наред. И да се наложи подмяната и след толкова много време не виждам защо изобщо се коментира като проблем? Тя и колата един хубав ден ще се амортизира...тогава кой е виновен? Да не споменавам и ползата от екологична гледна точка.Както и да е. Не искам да влизам в безмислени спорове (както досега винаги се е получавало в такива теми) и защото все пак явно аз бях причината да се отклони темата от основния въпрос, предлагам някой модератор да бъде така добър да раздели темата на две, ако сметне за необходимо.Аз приключих с въпроса. Не смятам да дискутирам повече.== Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp
На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)
Коментар
-
Бензин с по-високо октаново число има смисъл да се използва в двигателите, които имат така-наречения "knock sensor". Там има управление на искрата спрямо това, дали има или няма детонации, и може аванса да върне повече, и както казаха преди, "да се изкара някой кон отгоре". Иначе няма смисъл, освен това, че, може би, високооктановия е малко по-качествен, или по-малко кръщаван, както искате го наричайте. Нищожния му пазарен дял обезсмисля такива химии. И недейте с това "по-силен" бензин, кое му е по-силното?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар