Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Има ли смисъл да карам с бензин А-98 вместо с А-95?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Има ли смисъл да карам с бензин А-98 вместо с А-95?

    здравейте колеги имам едно запитване към по-опитните.до сега 98 не съм наливал,но съм, чувал че разлика има и то не малка.та въпроса ми е има ли смисъл да се кара с 98 като съотношение цена,разход и вървене и как ще е двигателя при положение че му дават по каталог да се кара с А-95 двигателя на бравото ми е 1,6 16v.то не знам дали в България 95 си е 95 и 98 си е 98,но както и да е.благодаря ви предварително.ПОЗДРАВИ!!!Преместена. Допълнено заглавие.Модераторски екип на fiat-bg.org
    Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

    #2
    Аз използвам само 98 и 100-октаново гориво. Твърдя, че усещам разлика (много рядко сипвам и 95) - двигателя е по-спокоен, ускорението е по-добро, а разхода по-нисък. Разбира се, това е чисто субективно мнение, но аз така усещам ефекта от по-силния бензин. Мой приятел е точно на обратния полюс - твърди, че нищо не усеща като подобрение. Май не ти помогнах особено, но аз нямам намерение да слизам под 98.Има и нещо интересно - имаше период, в който сипвах само VPower Racing от Shell, около година (~40хил. km) след което ми се спука колектора. Според един майстор, причината е силния бензин. Според мен - дрън-дрън, че е от това
    Fiat Marea 1.8i 16V
    Fiat Tipo 1.4i 8V
    Fiat Punto 1.6i 8V
    www.italauto-bg.net/forum/

    Коментар


      #3
      От високото октаново число има смисъл ако се кара на бензин. Двигателя е по-тих и работи по-спокойно, защото високият октан има по-малки детонации и изгаря по-добре. В каталога не дават 95, а дават минимален октан 95. Разликата е голяма.Колектора не се е пукнал от високия октан. Наистина е дрън дрън. Всички майстори разправят какви ли не небивалици. Те и за клапаните ми казаха че щели да изгорят ама...
      Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
      Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
      FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
      Powered by Total & Fobos LPG

      Коментар


        #4
        Единственият проблем с каране на по-висок октан при нашите коли е по-високата цена на горивото. Разлика има не защото 100 или 98 октана е по-калоричен, а защото явно е по-качествен. Октановото число и вървенето няма общо.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #5
          значи май ще минавам на 98 понеже карам само на бензин.за мен проблема беше да не стане фал с двигателя ама като гледам ще издържи
          Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

          Коментар


            #6
            чел съм сравнителен тест ... в някакво чуждо списаниеставаше въпрос за доста расови автомобилиразликата в разхода и измерената мощност беше минимална, даже в някои случаи беше със знак минус...какво остава за нашите коли
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #7
              Точно това се опитах да обясна. Октана при бензина се постига с добавки. Базата на 95 и 100 например е дна и съща. Понеже добавките вдигащи октана свалят калоричността, нищо чудно за резултатите. В България 95 е доста зле спрямо 98 и 100. От там идва и разликата. Ако бяха еднакво качествени, нямаше да има разлика, дори би трябвало да е в минус. Карах Пандата година и нещо с Рейсинга и резултата беше, че в планината колата се държи доста по-добре. В града обаче разлика с 95 няма.
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #8
                Само да ви кажа, новата S 600 на Мерцедес, трябва да се кара с 95, така и пише на капачката, и с 95 се кара, тъй, че не виждам проблеми да се карат нашите коли с 95!

                Коментар


                  #9
                  svetljotod написа:
                  Само да ви кажа, новата S 600 на Мерцедес, трябва да се кара с 95, така и пише на капачката, и с 95 се кара, тъй, че не виждам проблеми да се карат нашите коли с 95!
                  бъркашима изискване за минимум 95, както на всички съвременни автомобили
                  2015 Renault Megane Expression GT
                  2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                  Всичко за FIAT Bravo 2007

                  Коментар


                    #10
                    ivailo rachev написа:
                    значи май ще минавам на 98 понеже карам само на бензин.за мен проблема беше да не стане фал с двигателя ама като гледам ще издържи
                    нищо му няма на двигателя, при мен единствената разлика която съм усетил е че разхода с А98 е с една идеа по нисък
                    Lancia Delta 1.6 i.e.

                    Коментар


                      #11
                      Вчера, цял следобед си играхме с една италианка, която гаснеше без видима причина. Накрая свалихме и помпата. Опитахме с друга, но проблема си остана. Тогава ни хрумна да тестваме горивото; източихме 1 л в стъклен буркан - първо нямаше тази характерна лютивина при мирис. В буркана се отложиха мазнини по стените и дъното, отделно се видя, че има и вода; чрез обратния клапан изпомпахме цялото гориво (~20л), сипахме 98 от Лукойл, и всичко се нормализира почти веднага. Моите изводи какви са - бензин от дъното на резервоара в бензинджийницата (ЕКО) или кръщаван с кой знае какво бензин. По принцип съм установил още един факт, доказващ "качествения" бг бензин - потопяемите бензинови помпи на автомобили, скоро вкарани от чужбина са чисти и лъскави. На коли, карани по-дълго в БГ, помпите имат видими петна от ръжда. Ръжда се вижда и в цедките. За това аз предпочитам по силния бензин, макар, че и в него никой не знае какво се бута. Българска действителност...
                      Fiat Marea 1.8i 16V
                      Fiat Tipo 1.4i 8V
                      Fiat Punto 1.6i 8V
                      www.italauto-bg.net/forum/

                      Коментар


                        #12
                        Има разлика в работата на двигателя при по-висок октан на бензина, но само ако автомобила има датчик за детонация. При по-нискооктаново число, двигателя променя запалването, към по-голямо предварение (дава искара по-рано, за да няма детонация). Оттам се променя и мощността и вървененто на автомобила. Калоричността е почти еднаква, и затова автомобили без датчик за детонация не "усещат" разликата. Просто те имат една характеристика на запалване. Но , ДРУГИТЕ двигатели, при по-висок октан, имат по-плавна работа; по-равномерна работа,; по-пъргави са. Даже, при някои автомобили , може да се получи че се вдига и мощността, т.к. голямото предварение може да намали малко от мощността.Аз лично управлявам два автомобила - PUNTO и SCENIC. И при двата съм сипвал от двата бензина, за експеримент. При PUNTO-то не се усети никаква разлика, докато при SCENIC-a усетих как стана по-динамичен , спокоен и лесен за управление.
                        FIAT Punto '94, 1.1 Petrol

                        Коментар


                          #13
                          YAROSHKH написа:
                          Има разлика в работата на двигателя при по-висок октан на бензина, но само ако автомобила има датчик за детонация. При по-нискооктаново число, двигателя променя запалването, към по-голямо предварение (дава искара по-рано, за да няма детонация). Оттам се променя и мощността и вървененто на автомобила. Калоричността е почти еднаква, и затова автомобили без датчик за детонация не "усещат" разликата. Просто те имат една характеристика на запалване. Но , ДРУГИТЕ двигатели, при по-висок октан, имат по-плавна работа; по-равномерна работа,; по-пъргави са. Даже, при някои автомобили , може да се получи че се вдига и мощността, т.к. голямото предварение може да намали малко от мощността.Аз лично управлявам два автомобила - PUNTO и SCENIC. И при двата съм сипвал от двата бензина, за експеримент. При PUNTO-то не се усети никаква разлика, докато при SCENIC-a усетих как стана по-динамичен , спокоен и лесен за управление.
                          Колега ненам колко си наясно с нещата :D (без да се обиждаш), мма тия работи с червеното са точно на обратното Нисък октан и по-голямо предварение е перфектна рецепта за детонции, а и детонациите нема как ги изпревариш :D с по-ранно запалване (по-голямо предварение), щот те така или иначе се появяват след подаване на искрата :D Другото е, че с по-високо октанов бензин и повечко аванс мое да се изкара некой кон отгоре, а не да се намали мощността

                          Коментар


                            #14
                            Карам на газ обаче лично съм опитал от всичките октанови числа и предпочитам 100 или 98......95 повече не сипвам.Има разлика при първия старт(поне при мене) за шум не мога да кажа,еластичноста на двигателя се усеща,за разход не съм го засичал понеже рядко карам на бензин А и от бензин до бензин си има разлика

                            Коментар


                              #15
                              biser_as написа:
                              YAROSHKH написа:
                              Има разлика в работата на двигателя при по-висок октан на бензина, но само ако автомобила има датчик за детонация. При по-нискооктаново число, двигателя променя запалването, към по-голямо предварение (дава искара по-рано, за да няма детонация). Оттам се променя и мощността и вървененто на автомобила. Калоричността е почти еднаква, и затова автомобили без датчик за детонация не "усещат" разликата. Просто те имат една характеристика на запалване. Но , ДРУГИТЕ двигатели, при по-висок октан, имат по-плавна работа; по-равномерна работа,; по-пъргави са. Даже, при някои автомобили , може да се получи че се вдига и мощността, т.к. голямото предварение може да намали малко от мощността.Аз лично управлявам два автомобила - PUNTO и SCENIC. И при двата съм сипвал от двата бензина, за експеримент. При PUNTO-то не се усети никаква разлика, докато при SCENIC-a усетих как стана по-динамичен , спокоен и лесен за управление.
                              Колега ненам колко си наясно с нещата :D (без да се обиждаш), мма тия работи с червеното са точно на обратното Нисък октан и по-голямо предварение е перфектна рецепта за детонции, а и детонациите нема как ги изпревариш :D с по-ранно запалване (по-голямо предварение), щот те така или иначе се появяват след подаване на искрата :D Другото е, че с по-високо октанов бензин и повечко аванс мое да се изкара некой кон отгоре, а не да се намали мощността
                              Може да е без да иска, не бързай да го хокаш
                              FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                              FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                              FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                              FIAT UNO 1.5

                              Коментар

                              Working...
                              X