Другото е че аз ако сипя синтетика- то няма да е 100% щото не ми е по джоба- най-много да сложа пак Yacco VX600, но не и VX1000.Я кажете нещо за тези думи, не толкова за препоръката, колкото за разяснението за 1-вата и 2-рата цифра на индекса:"Колега,първият индекс на маслото е вискозитета при студен двигател,т.е е по-добре да е по-рядко за да качва по-бързо.Теб явно те интересува вторият индекс,който означава вискозитета на маслото при нормалан работна температура,колкото е по-висок индекса,толкова по-малко маслото си променя първоначалната течливост и е по-устойчиво на високи температури.Така че,маслото за мотор с големи хлабини(износен) трябва да е с висок втори индекс.Идеалното масло за нашите големи температурни амплитуди в този климат според мен е 5w50.От доста време насам карам само с пълна синтетика 10w50 и всички коли на които съм го налял осезаемо работят по-тихо и плътно при загрял мотор,но 5w50 е по-добро заради това че е по-течливо при студен старт,а това е много важно при едни -25 градуса например."
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Yacco или Liqui Moly
Collapse
X
-
Според мен много важен параметър е вискозитетния индекс. Колкото е по-висок, толкова маслото по-малко си променя (или намалява) вискозитета с увеличаването на температурата му. Може да се види в спецификацията на съответното масло. Така ако има колебания кое да се избере, може да се вземе това с по-високия индекс.Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
-
Ами като го смених за първи път като купих колата сложих Селения Голд от Динекспрес (майстора каза че маслото което е източил не било някоя боза и нямало мръсотии, както при някои колеги) След това пак сложих Селения, която смених на 4000км, щото не ми хареса каква е рядка и черна. Смених я с Елф 10W40 после още веднъж Елф и последно Yacco-то. Сега съм с Елф, но след около 500 км ще го сменям нз с какво..Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар