Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

selenia менте или издухан двигател???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Ако тръгна повече да обяснявам, ще има все повече въпроси. Тук не говорим за вода срещу масло. Сравняваме масла по ВИ и съответно масла от група 1,2,3,4. За съжаление нямам толкова време да пиша.
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    Коментар


      #47
      Danchojn написа:
      Ако тръгна повече да обяснявам, ще има все повече въпроси. Тук не говорим за вода срещу масло. Сравняваме масла по ВИ и съответно масла от група 1,2,3,4. За съжаление нямам толкова време да пиша.
      Ами добре, колегата каза, че по вискозитетен индекс се сравнявали и има логика в това. Ти каза пък, че не е непременно по-хубавото масло с по-висок вискозитетен индекс Аз ще продължавам да си слагам селенията, пък живот и здраве да и направя още 100к км и ще ви кажа дали работи още мотора с тая глупава селения

      Коментар


        #48
        Не бива да се обижда Селенията. Но има и по-хубаво от нея. Не се сещам как по-накратко да обясна, но ВИ зависи от доста неща. Масло с Много висок ВИ означава че е стабилно при високи температури, най-общо казано. Но точно тези масла, може изобщо да не "слепват" с металните части при -10гр например. Затова горе писах, че този параметър не дава никаква представа за маслото при ниски температури, когато е най-голяма износването. Тогава работят антизадирни присадки, на които се разчита най вече при разпределителният вал, за двг-та с горен такъв.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #49
          Danchojn написа:
          Не бива да се обижда Селенията. Но има и по-хубаво от нея. Не се сещам как по-накратко да обясна, но ВИ зависи от доста неща. Масло с Много висок ВИ означава че е стабилно при високи температури, най-общо казано. Но точно тези масла, може изобщо да не "слепват" с металните части при -10гр например. Затова горе писах, че този параметър не дава никаква представа за маслото при ниски температури, когато е най-голяма износването. Тогава работят антизадирни присадки, на които се разчита най вече при разпределителният вал, за двг-та с горен такъв.
          Добре, това сега са пълни теории и общи приказки. Как така може да не "слепват" и защо? Как слепват маслата? Тая маслена помпа знаеш ли с колко бара налягане го смуче тва масло, това е зъбчата помпа, и на грес да е маслото ще го качи. И ти как ги проверяваш тия масла дали слепват при -10градуса и в двигателя -10 градуса дали не е 5 секунди преди да запалиш ? Не го приемай в никакъв случай като заяждане, ама това слепване нищо не ми говори

          Коментар


            #50
            Тия теории не ги измислям аз! Хората знаят и пишат книги и стандарти, аз споделям прочетеното.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #51
              Danchojn написа:
              Тия теории не ги измислям аз! Хората знаят и пишат книги и стандарти, аз споделям прочетеното.
              Аз просто не мога да разбера какво имаш предвид, че маслото не слепва, че не се задържа по стената на цилиндъра, къса масления клин ли какво? Просто малко по-подробно да обясниш ако може.

              Коментар


                #52
                Май не сте ме разбрали от начало. Не казвам, че маслата от група 1 които имат ВИ около 120 са по-добри от маслата в група 3 например. То лонглайф маслата са от група 3 и нагоре. Но в зависимост от това какво има в конкретното масло и за какво е предназначено може да се окаже, че пална синтетика с ВИ 170, е по-добра от пълна синтетика с ВИ 180 например. Сравняваме близки масла и едва ли мотора ще разбере разликата в болшинството от случайте.
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #53
                  Danchojn написа:
                  Май не сте ме разбрали от начало. Не казвам, че маслата от група 1 които имат ВИ около 120 са по-добри от маслата в група 3 например. То лонглайф маслата са от група 3 и нагоре. Но в зависимост от това какво има в конкретното масло и за какво е предназначено може да се окаже, че пална синтетика с ВИ 170, е по-добра от пълна синтетика с ВИ 180 например. Сравняваме близки масла и едва ли мотора ще разбере разликата в болшинството от случайте.
                  Добре, разбирам и благодаря за информацията Айде, че оспамихме на човека темата Последно само: на политрона колко му е ВИ

                  Коментар


                    #54
                    5W40 - 172 10W40 - 170
                    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                    Коментар


                      #55
                      Danchojn написа:
                      10W40 - 170
                      Откога 140=170http://www.polytron.bg/pdf/maslo_10W40_technic.pdfНа мен все още не ми е известно масло с вискозитет 10W-40 да има ВИ>158.
                      neonglow написа:
                      Ами добре, колегата каза, че по вискозитетен индекс се сравнявали и има логика в това.
                      Моля, бъдете точни и коректни. Написал съм: "Това разбира се не е единствения признак за класифициране на масло, но е един от важните. "След спецификацията по API и ACEA аз гледам за:Кинематичен вискозитет при 100 градуса Вискозитетен индекс Пламна температураМинимална температура на течливостТук приключвам с постовете ми по темата и повече никога няма да пиша за масла във ФФБ.
                      Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                      Коментар


                        #56
                        Ами 10/40 пълната синтетика на Политрон е със 170. А полусинтетиката е 140. Недоразумението е по моя вина!
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #57
                          Започнахте да ми говорите на китайски, за това аз искам да попитам като лаик - има ли някъде спецификация, по която се класифицират маслата по критерий кое колко дълго си запазва качествата, защото май това е основният проблем - колко дълго въпросните масла отговарят на спецификацията.

                          Коментар


                            #58
                            Danchojn написа:
                            5W40 - 172 10W40 - 170
                            Колега на пълната синтетика е 132.... http://www.polytron.bg/pdf/maslo_5W40_technic.pdf, тия стойности по-добри ли са сега? Ми то по спецификация е като на минерално масло ВИ на политрон

                            Коментар


                              #59
                              Там има грешки, истинските числа са в брошурата.
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар


                                #60
                                Airfan написа:
                                Започнахте да ми говорите на китайски, за това аз искам да попитам като лаик - има ли някъде спецификация, по която се класифицират маслата по критерий кое колко дълго си запазва качествата, защото май това е основният проблем - колко дълго въпросните масла отговарят на спецификацията.
                                Аз поне не знам
                                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                                Коментар

                                Working...
                                X