Никога не съм си обяснявал, как едни такива и строго специализирани теми могат да предизвикват толкова много дискусии, илюзии, емоции и все-подобни неща.Все едно знаете колата купена втора употреба с какви масла е карана, на колко хиляди километри е сменяно това масло и все-подобни неща! Особено като прочета, че с еди кое си масло работата на двигателя "УТИХВАЛА" ,а с друго било по-шумна..!!!!!! Както съм казвал, редно е да се предложи на производителите на масла ОТ БЪЛГАРСКИТЕ АВТОФОРУМИ да въведат показателя "АКУСТИЧЕН ИНДЕКС" !!!!! Ха-ха-ха........Значи шумовете в двигателя зависят от маслото, а не от качеството на горивото... маслата А ?! Сиреч като е по-некачествено маслото буталото се удря в стената на цилиндъра и издава специфичен шум, при който родния юзер казва ,че маслото не ЧИНИ! Като се хвърлят толкова емоции, митове, пари, колко време този средностатистически юзер ще кара дадената кола, купена втора, трета, четвърта УПОТРЕБА, че ще е нужно да се задълбават тези неща до такива степени, до границите на абсурда ? Разбирам да се кара кола, която си взел чисто нова, от магазина и мислиш да не продаваш, а да караш поне 7-8-10 години и да са замислиш.... ????? Но едва ли и това е реално!ХОРА, ОПОМНЕТЕ СЕ! Не пълнете гушите на случайни фирми, фирмички и дистрибутори,не прахосвайте пари за тези тенекии!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
selenia менте или издухан двигател???
Collapse
X
-
neonglow написа:Ами ние нищо не сравнявахме, ти по принцип каза, че селенията била посредствено масло и сам сравни 20К с другите. И другият колега каза, че му тропал мотора с него, а дали всички мотори тропат с това масло? КПЕ-то го купувам за 48лв. - 2 литра, но се оказва, че е доста екзотично и не знам дали ще има пак от него на следващата смяна. На сайта на италбулком го няма изобщо има само K. Мисълта ми беше, че не може да кажеш, че селенията е посредствено масло, като сам виждаш, дори с твоите сравнения, се оказва, че е повече от чудесно масло.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Stefanaki написа:neonglow написа:Ами ние нищо не сравнявахме, ти по принцип каза, че селенията била посредствено масло и сам сравни 20К с другите. И другият колега каза, че му тропал мотора с него, а дали всички мотори тропат с това масло? КПЕ-то го купувам за 48лв. - 2 литра, но се оказва, че е доста екзотично и не знам дали ще има пак от него на следващата смяна. На сайта на италбулком го няма изобщо има само K. Мисълта ми беше, че не може да кажеш, че селенията е посредствено масло, като сам виждаш, дори с твоите сравнения, се оказва, че е повече от чудесно масло.
Коментар
-
neonglow написа:Ух, ама колега, ето ти за въпросното масло, нали говорим за WR (и то не WR Pure Energy!!) - http://www.junsho-cn.com/Admin/Product/upload/WR.pdfПак е 175 индекса. Сега да ги изброявам ли другите?Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
neonglow написа:А да, видях сега, че темата е за Turbo Diesel. ОК, мисълта ми беше, че ти каза как селенията е посредствено масло и ми извади едни характеристики и каза, че от това зависи. Аз ти показах, че не всички селении са еднакви не можеш да обобщаваш така, съгласен ли си сега?Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
neonglow написа:А да, видях сега, че темата е за Turbo Diesel. ОК, мисълта ми беше, че ти каза как селенията е посредствено масло и ми извади едни характеристики и каза, че от това зависи. Аз ти показах, че не всички селении са еднакви не можеш да обобщаваш така, съгласен ли си сега?SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Nino написа:За любителите на СЕЛЕНИЯ.... ФИАТ ЛУБРИКАНТИ.... поради експанзията на ФИАТ последните години и нуждата на ПАРИ за инвестиции, тя беше продадена, вече не е част от ГРУПИРОВКАТА, така, че нема смисъл да се абите! Уверявам Ви, че колите ще вървят толкова добре с всяка друга марка както са вървяли и със СЕЛЕНИЯ.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Stefanaki написа:neonglow написа:А да, видях сега, че темата е за Turbo Diesel. ОК, мисълта ми беше, че ти каза как селенията е посредствено масло и ми извади едни характеристики и каза, че от това зависи. Аз ти показах, че не всички селении са еднакви не можеш да обобщаваш така, съгласен ли си сега?
Коментар
-
neonglow написа:Истината е в спецификациите и класификацията на маслото, всичко друго са празни приказки.SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Nino написа:neonglow написа:Истината е в спецификациите и класификацията на маслото, всичко друго са празни приказки.
Коментар
-
Вискозитетният индекс се изчислява на база показателите на вискозитета на маслото при 40 и 100гр.Ц. Ето ви калкулатор: http://www.rohmax.com/rohmax/en/cust...iscosityindex/ Показателят при мултигрейд маслата не е изрично свързан със зимния индекс.Каква цифра ще бъде присъдена на маслото пред W по SAE J300 решават МRV и CCS тестoвете(Mini Rotary Viscometer; Cold Cranking Viscosity Simulator). Така че ВИ дава що-годе представа как ще се променя кинематичният вискозитет в тоз диапазон и никаква при ниски температури. Нещата,които влияят на показателя ВИ освен качествата на базовите масла ,са и качеството и количеството на вискозитетно-индексните добавки(или липсата им)-които пък от своя страна си имат различни индекси на стабилност -затова и нарочните тестове за запазване на вискозитета в посочената от SAE граница (АSTM-D6278 ) при сертификацията на готовите масла... Така могат да се срещнат масла по SAE 5w-40 с вискозитетен индекс сходен с 10w-40, или пък 15w-40с по-висок ВИ от 10w-40...а разликата във ВИндекс на две 5w-40 масла може да е над 20 например... Затова не е възможно да се отсъди ей тъй дали маслото Х с по-висок ВИ е по-добро от маслото У с по-нисък ВИ....Пък и отнейде ще се появи обичайното съмнение(основателно или не):"Мултигрейд с висок ВИ----премного полимерни добавки----по-висока загуба на вискозитет----повече износ при дълъг интервал на смяна..."Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Danchojn написа:Вискозитетният индекс се изчислява на база показателите на вискозитета на маслото при 40 и 100гр.Ц. Ето ви калкулатор: http://www.rohmax.com/rohmax/en/cust...iscosityindex/ Показателят при мултигрейд маслата не е изрично свързан със зимния индекс.Каква цифра ще бъде присъдена на маслото пред W по SAE J300 решават МRV и CCS тестoвете(Mini Rotary Viscometer; Cold Cranking Viscosity Simulator). Така че ВИ дава що-годе представа как ще се променя кинематичният вискозитет в тоз диапазон и никаква при ниски температури. Нещата,които влияят на показателя ВИ освен качествата на базовите масла ,са и качеството и количеството на вискозитетно-индексните добавки(или липсата им)-които пък от своя страна си имат различни индекси на стабилност -затова и нарочните тестове за запазване на вискозитета в посочената от SAE граница (АSTM-D6278 ) при сертификацията на готовите масла... Така могат да се срещнат масла по SAE 5w-40 с вискозитетен индекс сходен с 10w-40, или пък 15w-40с по-висок ВИ от 10w-40...а разликата във ВИндекс на две 5w-40 масла може да е над 20 например... Затова не е възможно да се отсъди ей тъй дали маслото Х с по-висок ВИ е по-добро от маслото У с по-нисък ВИ....Пък и отнейде ще се появи обичайното съмнение(основателно или не):"Мултигрейд с висок ВИ----премного полимерни добавки----по-висока загуба на вискозитет----повече износ при дълъг интервал на смяна..."
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар