Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

selenia менте или издухан двигател???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Никога не съм си обяснявал, как едни такива и строго специализирани теми могат да предизвикват толкова много дискусии, илюзии, емоции и все-подобни неща.Все едно знаете колата купена втора употреба с какви масла е карана, на колко хиляди километри е сменяно това масло и все-подобни неща! Особено като прочета, че с еди кое си масло работата на двигателя "УТИХВАЛА" ,а с друго било по-шумна..!!!!!! Както съм казвал, редно е да се предложи на производителите на масла ОТ БЪЛГАРСКИТЕ АВТОФОРУМИ да въведат показателя "АКУСТИЧЕН ИНДЕКС" !!!!! Ха-ха-ха........Значи шумовете в двигателя зависят от маслото, а не от качеството на горивото... маслата А ?! Сиреч като е по-некачествено маслото буталото се удря в стената на цилиндъра и издава специфичен шум, при който родния юзер казва ,че маслото не ЧИНИ! Като се хвърлят толкова емоции, митове, пари, колко време този средностатистически юзер ще кара дадената кола, купена втора, трета, четвърта УПОТРЕБА, че ще е нужно да се задълбават тези неща до такива степени, до границите на абсурда ? Разбирам да се кара кола, която си взел чисто нова, от магазина и мислиш да не продаваш, а да караш поне 7-8-10 години и да са замислиш.... ????? Но едва ли и това е реално!ХОРА, ОПОМНЕТЕ СЕ! Не пълнете гушите на случайни фирми, фирмички и дистрибутори,не прахосвайте пари за тези тенекии!!!
    SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

    Коментар


      #32
      neonglow написа:
      Ами ние нищо не сравнявахме, ти по принцип каза, че селенията била посредствено масло и сам сравни 20К с другите. И другият колега каза, че му тропал мотора с него, а дали всички мотори тропат с това масло? КПЕ-то го купувам за 48лв. - 2 литра, но се оказва, че е доста екзотично и не знам дали ще има пак от него на следващата смяна. На сайта на италбулком го няма изобщо има само K. Мисълта ми беше, че не може да кажеш, че селенията е посредствено масло, като сам виждаш, дори с твоите сравнения, се оказва, че е повече от чудесно масло.
      Мога да кажа, че е посредствено масло, защото само един вид е с много добри показатели (което е по-скоро изключение, а не правило). Всички останали видове са с посредствени показатели и високи цени. Тезата ми е, че могат да се купят по-качествени масла на по-ниска цена.Темата е за масло с вискозитет 10W-40
      Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

      Коментар


        #33
        Stefanaki написа:
        neonglow написа:
        Ами ние нищо не сравнявахме, ти по принцип каза, че селенията била посредствено масло и сам сравни 20К с другите. И другият колега каза, че му тропал мотора с него, а дали всички мотори тропат с това масло? КПЕ-то го купувам за 48лв. - 2 литра, но се оказва, че е доста екзотично и не знам дали ще има пак от него на следващата смяна. На сайта на италбулком го няма изобщо има само K. Мисълта ми беше, че не може да кажеш, че селенията е посредствено масло, като сам виждаш, дори с твоите сравнения, се оказва, че е повече от чудесно масло.
        Мога да кажа, че е посредствено масло, защото само един вид е с много добри показатели (което е по-скоро изключение, а не правило). Всички останали видове са с посредствени показатели и високи цени. Тезата ми е, че могат да се купят по-качествени масла на по-ниска цена.Темата е за масло с вискозитет 10W-40
        Ух, ама колега, ето ти за въпросното масло, нали говорим за WR (и то не WR Pure Energy!!) - http://www.junsho-cn.com/Admin/Product/upload/WR.pdfПак е 175 индекса. Сега да ги изброявам ли другите? А горния колега е много прав, тия фиати на по и над 15 години, какво им мислите маслата толкова. И минерално да сложиш пак ще я караш още 5 години тая кола. Те са си го напирали хората на лепенката на капака селения. В книжката ми пишеше селения 20к.. ми такова слагах, после в няква нова книжка пише селения К, ми сега пък такова ще слагам. Никога няма да разберем кое масло е хубаво и кое е лошо, че тропал му мотора със селенията и като сложил якото и заспал.. да бе да А за цените, всеки да си слага каквото иска, аз не знам, че това яко е по-хубаво, никой не знае, всичко е маркетинг. А колега, отвори форума на мазерати и виж с какво си карат мазератита хората. Исках просто да ти покажа, че по спецификация, селенията си е много хубаво масло.

        Коментар


          #34
          И като селенията са посредтвени масло КПЕ посредствено ли е и ако не е посредствено то селения ли е ?

          Коментар


            #35
            neonglow написа:
            Ух, ама колега, ето ти за въпросното масло, нали говорим за WR (и то не WR Pure Energy!!) - http://www.junsho-cn.com/Admin/Product/upload/WR.pdfПак е 175 индекса. Сега да ги изброявам ли другите?
            Въобще не говорим за това масло. Говорим за масла с друг вискозитет.
            Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

            Коментар


              #36
              А да, видях сега, че темата е за Turbo Diesel. ОК, мисълта ми беше, че ти каза как селенията е посредствено масло и ми извади едни характеристики и каза, че от това зависи. Аз ти показах, че не всички селении са еднакви не можеш да обобщаваш така, съгласен ли си сега?

              Коментар


                #37
                neonglow написа:
                А да, видях сега, че темата е за Turbo Diesel. ОК, мисълта ми беше, че ти каза как селенията е посредствено масло и ми извади едни характеристики и каза, че от това зависи. Аз ти показах, че не всички селении са еднакви не можеш да обобщаваш така, съгласен ли си сега?
                Полусинтетичните масла (вискозитет 10W-40) произвеждани от Selenia са посредствени и скъпи масла.Синтетичните масла (вискозитет 5W-40) произвеждани от Selenia са много добри и скъпи масла.Ти съгласен ли си сега
                Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                Коментар


                  #38
                  neonglow написа:
                  А да, видях сега, че темата е за Turbo Diesel. ОК, мисълта ми беше, че ти каза как селенията е посредствено масло и ми извади едни характеристики и каза, че от това зависи. Аз ти показах, че не всички селении са еднакви не можеш да обобщаваш така, съгласен ли си сега?
                  Ако позволите бих обобщил.... за автомобилите произведени преди 9-10-12-15 години няма никакво значение с какво масло карате, купено в ценовия диапазон от 8-15 лв за литър.По няколко простички причини... едва ли ще експлоатирате тези коли повече от няколко години, производителите почти са уеднаквили качествата на маслата от този ценови диапазон, живееем в сравнително нормални климатични условия, където употребата на специални масла не е необходима, липсата на ФИЛТЪР ЗА ТВЪРДИ ЧАСТИЦИ за автомобилите които споменавате.Лющенето на темата е абсолютно безполезно, автомобилът няма да разбере добрите намерения които имате към него и по-добре ще му е да сменяте маслото на по-кратки интервали, отколкото употребата на скъпи масла! Синтетичните добавки, които правят едно масло синтетично, полусинтетично или на синтетична база се произвеждат от не повече от 2-3 фирми.По спомен това са NESTE,CASTROL (BP),MOBIL, SHELL.Всички други фирми купуват или произвеждат базовите масла, купуват и синтетичните добавки, варят, бъркат, пакетират и Ви дават ВЪЗМОЖНОСТ да ЛЮЩИТЕ тези глупави и безмислени теми по форумите! А,забравих, тези последните обикновено имат много добри, бюджетирани-мотивирани МАРКЕТИНГОВИ отдели или външни фирми за добрата им реклама. Пак по тези причини са се появили и никому неизвестните масла с марките ЛЕМФЬОРДЕР, ОПТИМАЛ, АЦ ДЕЛКО, КАУФЛАНД и т.н с големи продажби предимно в ИЗТОЧНА ЕВРОПА и АФТЪРМАРКЕТ.За любителите на СЕЛЕНИЯ.... ФИАТ ЛУБРИКАНТИ.... поради експанзията на ФИАТ последните години и нуждата на ПАРИ за инвестиции, тя беше продадена, вече не е част от ГРУПИРОВКАТА, така, че нема смисъл да се абите! Уверявам Ви, че колите ще вървят толкова добре с всяка друга марка както са вървяли и със СЕЛЕНИЯ.Това е за сега, ако има нещо питайте!
                  SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                  Коментар


                    #39
                    Nino написа:
                    За любителите на СЕЛЕНИЯ.... ФИАТ ЛУБРИКАНТИ.... поради експанзията на ФИАТ последните години и нуждата на ПАРИ за инвестиции, тя беше продадена, вече не е част от ГРУПИРОВКАТА, така, че нема смисъл да се абите! Уверявам Ви, че колите ще вървят толкова добре с всяка друга марка както са вървяли и със СЕЛЕНИЯ.
                    Същото искам и аз да обясня на "любителите на СЕЛЕНИЯ.... ФИАТ ЛУБРИКАНТИ", но го подкрепих с малко числа.
                    Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                    Коментар


                      #40
                      Stefanaki написа:
                      neonglow написа:
                      А да, видях сега, че темата е за Turbo Diesel. ОК, мисълта ми беше, че ти каза как селенията е посредствено масло и ми извади едни характеристики и каза, че от това зависи. Аз ти показах, че не всички селении са еднакви не можеш да обобщаваш така, съгласен ли си сега?
                      Полусинтетичните масла (вискозитет 10W-40) произвеждани от Selenia са посредствени и скъпи масла.Синтетичните масла (вискозитет 5W-40) произвеждани от Selenia са много добри и скъпи масла.Ти съгласен ли си сега
                      Ами това имах предвид, да съгласен съм. Мен просто ми е много интересно като каже някой, о тая селения не е хубава, обаче като сложа това по-евтиното яко и просто работата заспива... да бе да.. ама за кренвиршите му вярвам А да не говорим за магическия политрон дето тогава пък двигателя става вечен Истината е, че не знаем и няма как да знаем маслото дали му харесва на двигателя или не, нито дали е хубаво или лошо, не го ядем на филия това масло и на никой не му е блокирал двигателя от някое масло. Истината е в спецификациите и класификацията на маслото, всичко друго са празни приказки.

                      Коментар


                        #41
                        Вече друг е въпроса колко може да се разчита на спецификацията на дадено масло.
                        Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100

                        Коментар


                          #42
                          neonglow написа:
                          Истината е в спецификациите и класификацията на маслото, всичко друго са празни приказки.
                          Че каква е разликата в спесификациите на масло 10W-40, произведено от ELF,MOBIL,BP,AGIP,SHELL,TEXACO,PRISTA,SELENIA,ESSO ,TOTAL?Нали си спомняш, че от последните две, едното го препоръчват за ПЕЖО,а другото за СИТРОЕН.... при идентични двигатели.При моя двигател който се вгражда и в СУЗУКИ, ФИАТ, ЛАНЧА, ОПЕЛ, СААБ, сузуки препоръчва SHELL( това пише на капачката), ФИАТ - СЕЛЕНИЯ, а другите НЕ ЗНАМ КВО ?Не понамирисва ли на чист маркетинг?!Виж при СПЕЦИАЛНИТЕ масла от класове 0W-30,5W-30 там бирата е малко ПО-ДРУГА.... поради изискванията вече на ЕВРО-5 стандартите,различните типове FAP филтри и някои масла специално за VW двигателите.Тъй че, пак казвам, губите си времето и си обременявате компютърчета с информация която е БЕЗПОЛЕЗНА!
                          SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                          Коментар


                            #43
                            Nino написа:
                            neonglow написа:
                            Истината е в спецификациите и класификацията на маслото, всичко друго са празни приказки.
                            Че каква е разликата в спесификациите на масло 10W-40, произведено от ELF,MOBIL,BP,AGIP,SHELL,TEXACO,PRISTA,SELENIA,ESSO ,TOTAL?Нали си спомняш, че от последните две, едното го препоръчват за ПЕЖО,а другото за СИТРОЕН.... при идентични двигатели.При моя двигател който се вгражда и в СУЗУКИ, ФИАТ, ЛАНЧА, ОПЕЛ, СААБ, сузуки препоръчва SHELL( това пише на капачката), ФИАТ - СЕЛЕНИЯ, а другите НЕ ЗНАМ КВО ?Не понамирисва ли на чист маркетинг?!Виж при СПЕЦИАЛНИТЕ масла от класове 0W-30,5W-30 там бирата е малко ПО-ДРУГА.... поради изискванията вече на ЕВРО-5 стандартите,различните типове FAP филтри и някои масла специално за VW двигателите.Тъй че, пак казвам, губите си времето и си обременявате компютърчета с информация която е БЕЗПОЛЕЗНА!
                            С всичко това съм съгласен аз, че е маркетинг. Това с което не бях съгласен е, че колегата каза, че селенията била "посредствено" масло, а то си е много хубаво масло дори. Нали това казах, за мен няма значение кво е маслото, като пише на капачката селения, ми ще слагам такова, глупости са това, че селенията толкоз била лоша, тропал мотора, обаче Q8 е хем два пъти по-евтино, хем по-добро и не тропа мотора... да... А това какво препоръчват си е чиста реклама и маркетинг. И на пералнята ми препоръчват ариел ама с друг прах няма да пере ли? Просто ми е много интерсно някой хора като кажат много съм доволен от това масло, а от това изобщо не съм доволен, то квото и да сипеш подобно никаква промяна няма да има. Първия път сложих някакво бизол пълна синтетика, после селения, ми същата работа беше...

                            Коментар


                              #44
                              Вискозитетният индекс се изчислява на база показателите на вискозитета на маслото при 40 и 100гр.Ц. Ето ви калкулатор: http://www.rohmax.com/rohmax/en/cust...iscosityindex/ Показателят при мултигрейд маслата не е изрично свързан със зимния индекс.Каква цифра ще бъде присъдена на маслото пред W по SAE J300 решават МRV и CCS тестoвете(Mini Rotary Viscometer; Cold Cranking Viscosity Simulator). Така че ВИ дава що-годе представа как ще се променя кинематичният вискозитет в тоз диапазон и никаква при ниски температури. Нещата,които влияят на показателя ВИ освен качествата на базовите масла ,са и качеството и количеството на вискозитетно-индексните добавки(или липсата им)-които пък от своя страна си имат различни индекси на стабилност -затова и нарочните тестове за запазване на вискозитета в посочената от SAE граница (АSTM-D6278 ) при сертификацията на готовите масла... Така могат да се срещнат масла по SAE 5w-40 с вискозитетен индекс сходен с 10w-40, или пък 15w-40с по-висок ВИ от 10w-40...а разликата във ВИндекс на две 5w-40 масла може да е над 20 например... Затова не е възможно да се отсъди ей тъй дали маслото Х с по-висок ВИ е по-добро от маслото У с по-нисък ВИ....Пък и отнейде ще се появи обичайното съмнение(основателно или не):"Мултигрейд с висок ВИ----премного полимерни добавки----по-висока загуба на вискозитет----повече износ при дълъг интервал на смяна..."
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар


                                #45
                                Danchojn написа:
                                Вискозитетният индекс се изчислява на база показателите на вискозитета на маслото при 40 и 100гр.Ц. Ето ви калкулатор: http://www.rohmax.com/rohmax/en/cust...iscosityindex/ Показателят при мултигрейд маслата не е изрично свързан със зимния индекс.Каква цифра ще бъде присъдена на маслото пред W по SAE J300 решават МRV и CCS тестoвете(Mini Rotary Viscometer; Cold Cranking Viscosity Simulator). Така че ВИ дава що-годе представа как ще се променя кинематичният вискозитет в тоз диапазон и никаква при ниски температури. Нещата,които влияят на показателя ВИ освен качествата на базовите масла ,са и качеството и количеството на вискозитетно-индексните добавки(или липсата им)-които пък от своя страна си имат различни индекси на стабилност -затова и нарочните тестове за запазване на вискозитета в посочената от SAE граница (АSTM-D6278 ) при сертификацията на готовите масла... Така могат да се срещнат масла по SAE 5w-40 с вискозитетен индекс сходен с 10w-40, или пък 15w-40с по-висок ВИ от 10w-40...а разликата във ВИндекс на две 5w-40 масла може да е над 20 например... Затова не е възможно да се отсъди ей тъй дали маслото Х с по-висок ВИ е по-добро от маслото У с по-нисък ВИ....Пък и отнейде ще се появи обичайното съмнение(основателно или не):"Мултигрейд с висок ВИ----премного полимерни добавки----по-висока загуба на вискозитет----повече износ при дълъг интервал на смяна..."
                                Виждам, че си попрочел доста, на мен нищо не ми е ясно ама искам да те питам, защо ми трябва: "Така че ВИ дава що-годе представа как ще се променя кинематичният вискозитет в тоз диапазон и никаква при ниски температури. " да знам при ниски температури как ще ми се променя вискозитета, ниските температури, според мен, са в рамките на минутки след запалването, когато температурата на маслото ще мине границата от 40 градуса. Не разбрах, защо не е възможно да се каже, че маслата с по висок ВИ са по-добри от други с по-нисък, значи една вода с ВИ 50 може да е по-добра от едно масло със 175 като КПЕ, така ли?

                                Коментар

                                Working...
                                X