Колеги, коментирано ли е във форума какво двигателно масло купувате /и на колко хил.км./ за двигател JTD-105 к.с. Аз в момента съм с накакво немско масло за JTD /така си пише/ и го карам 10000 км. /без 300/, предстои ми да го сменявам. Затова ми е интересно какво сипвате вие и колко време го търкаляте. Също и за масления филтър - имате ли предпочитания? Там като че ли не се замисляме толкова От друга страна как процедирате с въздушния филтър - на две смени на маслото ли го сменявате или на всяка смяна? Моя вчера го отваряхме - отстрани си е жълт, но посредата сивее - как преценявате дали е за смяна? Тука в нашия град е един прахоляк, сменяват канализацията и всички улици са разкопани , може би трябва да изчакам малко със смяната на въздушния...Грешен раздел -> Преместена. Допълнено заглавие.Модераторски екип на fiat-bg.org
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какво масло и филтър за JTD-105?
Collapse
X
-
За маслото има доста изписано из форума. Ползвай търсачката. Лично аз съм изпробвал много масла на различни автомобили. Сега с фиата съм с BP от най високия клас, не е лошо, но като че ли преди със Селения беше по тих мотора. С него работеше с една идея по-добре. За него бях сигурен че е оригинално обаче. Всъщност най-доброто масло е подходящото за двигателя и оригиналното такова.За въздушния филтър е от голямо значение по какви пътища караш. Ако си навън в други страни, където улиците се мият редовно и няма прах, то може и 20 000 да изкараш. Тук в Бг едва ли повече от 2-3000км. Всяка една кола ми е вдигала разхода след тия км и като го сменя пада. Което финансово е по благоприятно отколкото да се кара със завишен разход. Даже е по-добре да слага човек не толкова скъпи филтри и да ги сменя през 2-3000, околкото да се дават големи суми и на тия км да не стават за нищо. Например ако често пътуваш по запрашени и неподържани пътища -до вилата да речем, са достатъчни и 1000км да си запушиш филтъра. Ако пък предимно караш само по черен път, то 200-300км и го изхвърли.Fiat Marea TD100
-
Сменям филтрите през период предписан от производителя на колата. Защото карам предимно градско сменям маслото на 9000км. или по-рано. С него сменям въздушен, маслен и филтъра на климатика. При смяната всички изглеждат замърсени, но чак пък задръстени... Горивният филтър го сменях също с останалите, но направих опит да го карам двойно по-дълго време (според ръководството) и нямаше никакви проблеми: две зими палих благополучно! Относно марките... за маслото има изписани цели фермани. Всеки хвали своето, а пък и трудно мотора може да ти отговори, с кое масло се чувства по-добре. Филтрите... италиански досега съм купувал, защото е много лесно да купиш всичко на куп от магазин за италиански авто части.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Масло - Лики Моли 5W40 синтетика за дизелови комън рейл двигатели - скъпичко е, но си струва. Може да те изкара 12-15х км. Въздушен филтър - на 5-6000км сменям - по изложените от Юли причини. Маслен филтър - заедно с маслото, а горивния - на 2 смени на маслото. Поленовият - всяка пролет.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Аз съм с такъв Мобил вече 8000 км. Съмнявах се да не е менте, щото Метро и ниската цена не ми вдъхваха доверие. Оказа се обаче читаво, изгорило ми е не повече от 200 грама за тия километри, колата изглежда работи нормално. Преди карах с Тутела 5В-40 и бях много доволен за 10 000 км не беше изгорило повече от 100 грама, добре ми се струваше, но не можах да намеря пак същото и затова сложих Мобила.Fiat Bravo TD 100, 1998 г.
Ауди 80 1.6, 101 кс, 1994 г.
Коментар
-
kosta84bg написа:Аз съм с такъв Мобил вече 8000 км. Съмнявах се да не е менте, щото Метро и ниската цена не ми вдъхваха доверие. Оказа се обаче читаво, изгорило ми е не повече от 200 грама за тия километри, колата изглежда работи нормално. Преди карах с Тутела 5В-40 и бях много доволен за 10 000 км не беше изгорило повече от 100 грама, добре ми се струваше, но не можах да намеря пак същото и затова сложих Мобила.Fiat Marea JTD 110 Weekend ELX - 2000г
Коментар
-
Ами нямам доверие на Метро за тези масла, но не мога да подкрепя мнението си с ясни доказателства. От друга страна двигателя ми още не е блокирал след 8 000 км със същия Мобил така, че може и да е добро маслото. Аз лично го взех защото бях заслепен от ниската му цена. Сега обаче си намерих Мотул за 62 лв. 5 литра и взех него.Fiat Bravo TD 100, 1998 г.
Ауди 80 1.6, 101 кс, 1994 г.
Коментар
-
Масло от бакалия не се купува http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=58235&start=15Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар