Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Джанти - 14" или 15" ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Джанти - 14" или 15" ?

    С какви джанти е по-добре да карам колата си ? 14 инчови, или с 15 инчови ? На 14 инчовите карам със 175/65, а препоръчваният размер е 185/60. На 15 инчовите смятам да карам със 195/50. Смяната ще ми излезе напълно безплатно - мога да взема комплект джанти с все гумите - подарък. Въпросът ми е чисто като размер - 14 или 15 е по-добре?

    #3
    какво означава по-добре бе Оги :D на твое място се мятах на 15-ките без да му мисля
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #4
      Няма смисъл Карай си с 14"
      Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

      Коментар


        #5
        Аз съм само с два комплекта 15-ки, като не усетих разлика при подмяната на 14-ките. Карам с препоръчания размер 195-55-15 и "твърдата возия" аз не съм я усетил, но " красивата визия" е осезаема. . :D А щом са подарък - слагаш, караш и ако не ти хареса - хвърляш /разбирай - продаваш/ :D .

        Коментар


          #6
          Ама не разбирам защо да се мятам на 15-ки , имат ли някакво предимство ? Ами например ако бях с 15-ки, а ми "изпаднат" 14-ки, какво щеше да е по-добре да направя?

          Коментар


            #7
            визуално друже, визуалноза возията не мислиняма разлика
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #8
              ogi28b написа:
              Ама не разбирам защо да се мятам на 15-ки , имат ли някакво предимство ? Ами например ако бях с 15-ки, а ми "изпаднат" 14-ки, какво щеше да е по-добре да направя?
              14-ките най-често са със зимни гуми и са за лоши условия. 15-ките пък най-често са с по-широки гуми от 14-ките и уж имаш по-добро сцепление на влажно и сухо.

              Коментар


                #9
                Аз карам със 195/55 15 и като се качих на зимните 185/65 14 и ми се стори, че на друга кола се качих - мека возия и никаква стабилност. При по-резки маневри все едно се люшкам на лодка-моторница... Моят съвет е ако ти влизат 195/55 15 да се метнеш на тях, защото има разлика във возията със 195/50 и то осезаема. Но... на какъвто и размер да минеш от тези двата на 15-ки, ще се втвърди возенето спрямо сегашното положение.

                Коментар


                  #10
                  Т.е. - ако имам една напълно боса кола, и имам избор - 14-ки, или 15-ки, на еднаква цена - кое ще избера зависи основно от това кое ми харесва повече на външен вид?

                  Коментар


                    #11
                    ogi28b написа:
                    Т.е. - ако имам една напълно боса кола, и имам избор - 14-ки, или 15-ки, на еднаква цена - кое ще избера зависи основно от това кое ми харесва повече на външен вид?
                    И какво цениш - стабилност или комфорт.

                    Коментар


                      #12
                      Ние с Airfan малко или много имаме други разсъждения, защото на Мареата лети 14-ки не стоят добре, но едни по-красиви такива на Бравата биха решили и двете чуденки. :D

                      Коментар


                        #13
                        Аз карам с 14-ки железни зимата и с 15-ки алуминиеви лятото. Осезаемата разлика за мен е в управлението. Поради по-ниския профил на гумите при 15-ките, предните колелета реагират мигновено на завъртането на волана (говоря за по-висока скорот от над 60 км/ч.), докато при 14-ките има леко забавяне. Моята логика е, че по-добрия вариант са 15-ки с по-ниския профил. Даже сериозно почвам да се замисля дали за следващата зима да не мина и там на 15-ки. Иначе за красотата спор няма, с по-големи лети джанти си е по-готино
                        FIAT Bravo GT 1.6/16V

                        Коментар


                          #14
                          The-Shadow® написа:
                          Аз карам с 14-ки железни зимата и с 15-ки алуминиеви лятото. Осезаемата разлика за мен е в управлението. Поради по-ниския профил на гумите при 15-ките, предните колелета реагират мигновено на завъртането на волана (говоря за по-висока скорот от над 60 км/ч.), докато при 14-ките има леко забавяне. Моята логика е, че по-добрия вариант са 15-ки с по-ниския профил. Даже сериозно почвам да се замисля дали за следващата зима да не мина и там на 15-ки. Иначе за красотата спор няма, с по-големи лети джанти си е по-готино
                          Разликата в стабилността с двата профила на 15 цола не е голяма, но с по-високия друса по-малко. Но разликата с 14-ките е точно както описва колегата, че дори и на по-ниски скорости се усеща.

                          Коментар


                            #15
                            Ето един отговор за разликата в поведението на по-високата и по-ниската гума.: http://www.avtogumi.com/bg/polezno/kombinirane.php

                            Коментар

                            Working...
                            X