Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Масло за Fiat Croma 2.0i 8v 89г

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Масло за Fiat Croma 2.0i 8v 89г

    Колеги някой може ли да ми каже кое е най-доброто масло за този автомобилБлагодаря предварително
    Fabrica Italiana Automobili Torino
    Не е важно колко коня има под капака, а какво магаре стой зад волана ...

    #2
    Най-доброто масло за твоя автомобил е всяко качествено полусинтетично масло с вискозитет 10W40 и клас по API/ACEA: SH/A3-96 или по-висок Ако си сигурен, че двигателя ти е в добра кондиция и ти се дават повечко парички, то няма да ти се разсърди и ако му сипеш синтетика 5W40 според мен. :D

    Коментар


      #3
      Колега, кажи по-добре кода на мотора. Да не се окаже че си за работен вискозитет 30 а не 40 и да скапеш мотора.
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #4
        Ако е този мотор Fiat - Croma - 2,0 i.e. (834B.000) (1986-1991 год) както те е посъветвал колегата по-горе.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #5
          Danchojn написа:
          Колега, кажи по-добре кода на мотора. Да не се окаже че си за работен вискозитет 30 а не 40 и да скапеш мотора.
          Мма ти сериозно ли мислиш, че ползването на масло с вискозитет 40 вместо 30 може да скапе мотор? :D

          Коментар


            #6
            колега аз кромата я карам с селение голд 10 40 и проблеми никакви

            Коментар


              #7
              Моята я "храня" със VALVOLINE 10W40. До тук нямам проблеми.
              ПОДКУПИ ПРИЕМАМ САМО В ПЕТЪК !!!

              FIAT CROMA 2000ie 8V 1987год.

              Коментар


                #8
                biser_as написа:
                Danchojn написа:
                Колега, кажи по-добре кода на мотора. Да не се окаже че си за работен вискозитет 30 а не 40 и да скапеш мотора.
                Мма ти сериозно ли мислиш, че ползването на масло с вискозитет 40 вместо 30 може да скапе мотор? :D
                Напълно! Заиграването с работния вискозитет на маслото може да доведе само неприятности.Ето и границите на вискозитетите при 100гр.40 --> над 12.5 и под 16,330--> над 9,3 и под 12,5 Щом всички казвате, че работния е 40 добре, но вкаталозите за Кромата е малко каша та затова питах!
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #9
                  Каша в каталозите за Крома няма, просто хората са дали различни вискозитети масла в зависимост от климата, при който ще се експлоатира автомобила-ако я караш в Швеция или Норвегия няма смисъл от масла с топъл вискозитет 40 и нагоре, щото при ниските температури, трудно ще можеш да го загрееш.В България климата е принципно умерен, а лятото клонящ и към горещ, тта за такива климати е по-подходящо масло с топъл вискозитет 40 или по-висок.Аз лично не съм виждал счупен двигател от това, че е ползвано масло с топъл вискозитет 40 вместо такова с 30, но съм виждал обратното-мотор на който лагерите не бяха в никак добро състояние от ползване на масло с вискозитет 30, лятото при 30+ градуса и малко по-агресивно каране на магистралата Маслото е било прегряло, вискозитета му е спаднал доста (станало е на ’чорба’ образно казано), налягането е било по-ниско и ’филма’, който трябва да осигурява въпросното масло между триещите се метални части е бил прекалено ’крехък’ и те така-моторя за ремонт Мойто лично мнение е, че подходящо за в БГ масло за таз кола е качествена полусинтетика 10В40 и още по-добре е синтетика 5В40, но цената и е по-височка.

                  Коментар


                    #10
                    Има доста коли на които производителя е казал че раб.виск. е 30 и от там мърдане няма. Така си карат и лято и зима и проблеми няма. Този виск. е свързан с хлабините в двг, за да създаде устойчив маслен клин. В умерен кл. може 10W40, ако идеш в Норвегия, сложи 0W40. За мен това е положението. Не съм си го измислил, нито е съм го чул от майстори, прочел съм го в реномирани книги.
                    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                    Коментар


                      #11
                      Например:..............Вижда се,че при подбор на масло(при условия,че не подменяме към по-нисък експлоатационния клас API ...ACEA...и т.н.) преминаването към по-нисък нискотемпературен вискозитет(SAE Xw-Y) е оправдано.Не такова е ,,заиграването
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #12
                        Danchojn написа:
                        Има доста коли на които производителя е казал че раб.виск. е 30 и от там мърдане няма. Така си карат и лято и зима и проблеми няма. Този виск. е свързан с хлабините в двг, за да създаде устойчив маслен клин. В умерен кл. може 10W40, ако идеш в Норвегия, сложи 0W40. За мен това е положението. Не съм си го измислил, нито е съм го чул от майстори, прочел съм го в реномирани книги.
                        :D То има и доста коли, на които производителя е казал да се ползва 5В30 (за удължен период между смените) или 5В40 и да си карат така целогодишно И ся ко праим? :D Как така мърдат и то в посока дето е грешна уж.А и ненам дали обърна внимание мма таз кола е от далечната 89-та година и хлабините в двигателя (ако не и е правен скоро качествен основен ремонт) ги знае само някоя мнооо добра врачка, но можеш да си сигурен, че са различни (по-големшки) от заводските :D

                        Коментар


                          #13
                          biser_as написа:
                          А и ненам дали обърна внимание мма таз кола е от далечната 89-та година и хлабините в двигателя (ако не и е правен скоро качествен основен ремонт) ги знае само някоя мнооо добра врачка, но можеш да си сигурен, че са различни (по-големшки) от заводските :D
                          За това съм съгласен!Но в рамките на добрия тон, не мога да се съглася с останалото. Ето извадка от таблици за вискозитетите.0W 6200 при -35°С 60000 при -40°С 3.8 - -5W 6600 при -30°С 60000 при -35°С 3.8 - -10W 7000 при -20°С 60000 при -30°С 4.1 - -15W 7000 при -15°С 60000 при -25°С 5.6 - -20W 9500 при -10°С 60000 при -20°С 5.6 - -25W 13000 при -10°С 60000 при -15°С 9.3 - -20 5.6 <9.3 2.630 9.3 <12.5 2.940 12.5 <16.3 2.9(0W-40, 5W-40 и 10W-40 классы)40 12.5 <16.3 3.7(15W-40, 20W-40, 25W-40, 40 классы)50 16.3 <21.9 3.760 21.9 <26.1 3.7XWY Числото X е означението на нискотемпературния вискозитет на маслото-съществуват 6 нискотемпературни класа(0w....25w) .Какво ще бъде числото(в кой клас ще се впише),определят два теста- ASTMD5293 и ASTMD4684 -с оборудване съотв.,,Симулатор на студения старт
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #14
                            Аз до сега не съм виждал счупен мотор ако е бил с двигателно масло независимо какво.Виждал съм счупен от липса на масло.0W/40,5W/40,10W/40,15W/40 са с еднакъв вискозитет при работната температура на двигателя и при 100*.Разликата е само при студените стартове и естествено е за предпочитане маслото 0W/40,но е доста слъпо.С това масло двигателя ще има същото мазане след студен старт,както при работната му температура след загряване.Дайте ми масло 0W/30 или 0W/40 и все с него ще си карам колите и чакайте да ми се счупи двигателя.

                            Коментар


                              #15
                              Хубаво е, че си ми копирал разни извадки и обяснения (въпреки, че аз лично не мисля, че на мен са ми необходими-аз за маслата уроците съм си ги научил отдавна :D ), но не е лошо да помислиш и над другото от предишния ми пост (с което не си съгласен)-примера, който ти дадох е за 2 коли, които обслужвам (Шкода Октавия 2009-та, 1.9TDI PD и БМВ 320i 2007-ма). И за двете коли в официалните им сервизи ми дават избор при смяна на масло или 5В30 (лонглайф за удължен пробег между смените) или 5В40 за нормална смяна Тия X и Y от пост-а ти много добре знам какво характеризират и че двигателя и зиме и лете достига работна температура (на водата обаче, там има кой да я регулира), мма ти ми кажи вискозитета на маслото, който най-пряко се влияе от температурата дали е еднакъв според теб при 0 градуса навън и лежерно каране и при 35+ градуса навън и 180км/ч по магистралата? Туй нещо дето му викаш ’работен вискозитет’ дали не варира и как можеш да го знаеш какъв е?Ти едва ли в колата си имаш уред за температура на масло и налягане на масло, мма аз имам и мога да ти кажа, че с масло 5В40 на мойта кола лятото не и е добре (въпреки, че има маслен охладител) , но виж зимата и при спокойно каране и е перфектно - държи си 2 бар-а налягане (на празен ход) и 80-ина градуса на маслото и няма грижи. Същите показатели на налягането ги постигам лятото само, че с масло 10В50 и температурата му достига понякога 120 градуса. :D Ааа и за тия по форумите дето са си изпатили от разни масла-има ги наистина, мма в повечето случай е щото не ги е еня дали маслото дето сипват е качествено изобщо, важното е да е супер ефтино и ако може го сменят на по 15 000+ км. и маслен филтър да сменяват през смяна на маслото ако е възможно :DЛек ден и на теб

                              Коментар

                              Working...
                              X