Колеги някой може ли да ми каже кое е най-доброто масло за този автомобилБлагодаря предварително
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Масло за Fiat Croma 2.0i 8v 89г
Collapse
X
-
biser_as написа:Danchojn написа:Колега, кажи по-добре кода на мотора. Да не се окаже че си за работен вискозитет 30 а не 40 и да скапеш мотора.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Каша в каталозите за Крома няма, просто хората са дали различни вискозитети масла в зависимост от климата, при който ще се експлоатира автомобила-ако я караш в Швеция или Норвегия няма смисъл от масла с топъл вискозитет 40 и нагоре, щото при ниските температури, трудно ще можеш да го загрееш.В България климата е принципно умерен, а лятото клонящ и към горещ, тта за такива климати е по-подходящо масло с топъл вискозитет 40 или по-висок.Аз лично не съм виждал счупен двигател от това, че е ползвано масло с топъл вискозитет 40 вместо такова с 30, но съм виждал обратното-мотор на който лагерите не бяха в никак добро състояние от ползване на масло с вискозитет 30, лятото при 30+ градуса и малко по-агресивно каране на магистралата Маслото е било прегряло, вискозитета му е спаднал доста (станало е на ’чорба’ образно казано), налягането е било по-ниско и ’филма’, който трябва да осигурява въпросното масло между триещите се метални части е бил прекалено ’крехък’ и те така-моторя за ремонт Мойто лично мнение е, че подходящо за в БГ масло за таз кола е качествена полусинтетика 10В40 и още по-добре е синтетика 5В40, но цената и е по-височка.
Коментар
-
Има доста коли на които производителя е казал че раб.виск. е 30 и от там мърдане няма. Така си карат и лято и зима и проблеми няма. Този виск. е свързан с хлабините в двг, за да създаде устойчив маслен клин. В умерен кл. може 10W40, ако идеш в Норвегия, сложи 0W40. За мен това е положението. Не съм си го измислил, нито е съм го чул от майстори, прочел съм го в реномирани книги.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Danchojn написа:Има доста коли на които производителя е казал че раб.виск. е 30 и от там мърдане няма. Така си карат и лято и зима и проблеми няма. Този виск. е свързан с хлабините в двг, за да създаде устойчив маслен клин. В умерен кл. може 10W40, ако идеш в Норвегия, сложи 0W40. За мен това е положението. Не съм си го измислил, нито е съм го чул от майстори, прочел съм го в реномирани книги.
Коментар
-
biser_as написа:А и ненам дали обърна внимание мма таз кола е от далечната 89-та година и хлабините в двигателя (ако не и е правен скоро качествен основен ремонт) ги знае само някоя мнооо добра врачка, но можеш да си сигурен, че са различни (по-големшки) от заводските :DPanda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Аз до сега не съм виждал счупен мотор ако е бил с двигателно масло независимо какво.Виждал съм счупен от липса на масло.0W/40,5W/40,10W/40,15W/40 са с еднакъв вискозитет при работната температура на двигателя и при 100*.Разликата е само при студените стартове и естествено е за предпочитане маслото 0W/40,но е доста слъпо.С това масло двигателя ще има същото мазане след студен старт,както при работната му температура след загряване.Дайте ми масло 0W/30 или 0W/40 и все с него ще си карам колите и чакайте да ми се счупи двигателя.
Коментар
-
Хубаво е, че си ми копирал разни извадки и обяснения (въпреки, че аз лично не мисля, че на мен са ми необходими-аз за маслата уроците съм си ги научил отдавна :D ), но не е лошо да помислиш и над другото от предишния ми пост (с което не си съгласен)-примера, който ти дадох е за 2 коли, които обслужвам (Шкода Октавия 2009-та, 1.9TDI PD и БМВ 320i 2007-ма). И за двете коли в официалните им сервизи ми дават избор при смяна на масло или 5В30 (лонглайф за удължен пробег между смените) или 5В40 за нормална смяна Тия X и Y от пост-а ти много добре знам какво характеризират и че двигателя и зиме и лете достига работна температура (на водата обаче, там има кой да я регулира), мма ти ми кажи вискозитета на маслото, който най-пряко се влияе от температурата дали е еднакъв според теб при 0 градуса навън и лежерно каране и при 35+ градуса навън и 180км/ч по магистралата? Туй нещо дето му викаш ’работен вискозитет’ дали не варира и как можеш да го знаеш какъв е?Ти едва ли в колата си имаш уред за температура на масло и налягане на масло, мма аз имам и мога да ти кажа, че с масло 5В40 на мойта кола лятото не и е добре (въпреки, че има маслен охладител) , но виж зимата и при спокойно каране и е перфектно - държи си 2 бар-а налягане (на празен ход) и 80-ина градуса на маслото и няма грижи. Същите показатели на налягането ги постигам лятото само, че с масло 10В50 и температурата му достига понякога 120 градуса. :D Ааа и за тия по форумите дето са си изпатили от разни масла-има ги наистина, мма в повечето случай е щото не ги е еня дали маслото дето сипват е качествено изобщо, важното е да е супер ефтино и ако може го сменят на по 15 000+ км. и маслен филтър да сменяват през смяна на маслото ако е възможно :DЛек ден и на теб
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар