Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Посока на гуми???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    А за по бързото износване на гумата нищо не казахте.
    FIAT Marea TD100 1999 без лети джанти

    Коментар


      #17
      Тази гума има ли посока, и може ли някой да каже как трябва да бъде монтирана на джантата ?
      Прикачени файлове

      Коментар


        #18
        ogi28b написа:
        Тази гума има ли посока, и може ли някой да каже как трябва да бъде монтирана на джантата ?
        Няма посока тая гума.
        Фиат Браво 1.6 16V на Метан 103 понита...

        Коментар


          #19
          Защо смяташ така?

          Коментар


            #20
            ogi28b написа:
            Защо смяташ така?
            Имал съм подобни гуми и ми бяха казали,че нямат посока.И като се замислиш,както и да я въртиш тая гума,няма да има разлика в грайфера,така че няма как да се обърка.Поне аз така разсъждавам.
            Фиат Браво 1.6 16V на Метан 103 понита...

            Коментар


              #21
              liverpool235 написа:
              ogi28b написа:
              Защо смяташ така?
              Имал съм подобни гуми и ми бяха казали,че нямат посока.И като се замислиш,както и да я въртиш тая гума,няма да има разлика в грайфера,така че няма как да се обърка.Поне аз така разсъждавам.
              и аз съм на същото мнение.миналото лято като ми слагаха едни гиславеди летни и викам на човека от гумаджииницата , тая гума ква посока има ала бала го разпитвам там като мара подробната . човека каза че няма значение , нямала посока, и мишелинките с които взехме преди години темпрата също нямат посока....ако греша някой да ме поправи моля :Dп.п. ето за коя гума имам напредвид...
              Прикачени файлове
              Citroen Xsara 1.9 TD 90 hp

              ex - Fiat Tempra 1.6 i.e. 75 hp

              Коментар


                #22
                На тази гума наистина не пише за някоя от страните да е външна с дума OUTSIDE, нито има стрелка с посока с надпис ROTATION. Но има картинка на автомобил, който е наблегнато, че е изобразен отдясно. Та мисълта ми е, че понеже гумаджиите гледат само дали пише нещо, че така им е най-лесно, но без да гледат - по какво познават дали една гума е лява, дясна, и накъде да се върти ? Но си мислех за следното, и затова първо показах гумата а после уточних че не пише нищо отстрани: Ако гумата е с шарка, като на тази снимка, то посоката и очевидно ще е по зелената стрелка, и съответно със зелено съм означил посоката на грайфера. Като разгледаме оригиналната шарка, и приемем че зеленото е посоката на грайфера, и гумата да речем че е предна лява, а зеленият грайфер се пада от външната страна. То при монтаж на гумата като предна дясна, зеленият грайфер ще остане от вътрешната страна, а червеният, който е с обратен наклон - външен. Това не води ли до неправилно изхвърляне на водата? Ето това не ми е много ясно, някой може ли да го обясни?
                Прикачени файлове

                Коментар


                  #23
                  ogi28b написа:
                  На тази гума наистина не пише за някоя от страните да е външна с дума OUTSIDE, нито има стрелка с посока с надпис ROTATION. Но има картинка на автомобил, който е наблегнато, че е изобразен отдясно. Та мисълта ми е, че понеже гумаджиите гледат само дали пише нещо, че така им е най-лесно, но без да гледат - по какво познават дали една гума е лява, дясна, и накъде да се върти ? Но си мислех за следното, и затова първо показах гумата а после уточних че не пише нищо отстрани: Ако гумата е с шарка, като на тази снимка, то посоката и очевидно ще е по зелената стрелка, и съответно със зелено съм означил посоката на грайфера. Като разгледаме оригиналната шарка, и приемем че зеленото е посоката на грайфера, и гумата да речем че е предна лява, а зеленият грайфер се пада от външната страна. То при монтаж на гумата като предна дясна, зеленият грайфер ще остане от вътрешната страна, а червеният, който е с обратен наклон - външен. Това не води ли до неправилно изхвърляне на водата? Ето това не ми е много ясно, някой може ли да го обясни?
                  Двете снимки, които си пуснал са на различни гуми и с изцяло зелената шарка е с посока, според мен, а със зелено-червената е без посока, защото както и да я завъртиш, посоката на каналите е една и съща.

                  Коментар


                    #24
                    първата снимка е съвкупност от 2 снимки , само за да посочи колегата зелената зона.... и аз първоначално гледам , бе що е с такава шарка .... и като се загледаш в средата точно виждаш че са насложени 2 снимки в 1.или дедазнам как да се изразя и аз ...за мен както и да се завърти едно и също е положението....
                    Citroen Xsara 1.9 TD 90 hp

                    ex - Fiat Tempra 1.6 i.e. 75 hp

                    Коментар


                      #25
                      Колеги, абе гледайте ИМЕТО на файла бе Това си е една и съща гума, само че с пейнта съм обърнал половината, за да покажа посоката, както и колегата Silencer отбеляза.Тя разбира се че както и да се завърти - все изглежда по един и същи начин, но точно това ме озадачава: наклонът на грайфера не ви ли прави впечатление? Представете си че тази гума е монтирана на предно ляво, и сте пред колата, и я гледате, и я виждате така. В това положение наклонът на грайфера е НАВЪН, надясно гледано на снимката. Сега си представете същата гума, само че монтирана на предно дясно колело. Грайферът пак е наклонен надясно гледано на снимката, но вече НАВЪТРЕ, към двигателя. Защо така ? И защо това няма значение? Не е ли логично да е така: (аако приемем на първата снимка че грайферът е така: /// , то на тази грайферът е така \ , а всъщност не е.)
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                        #26
                        Бързо търсене насам-натам, и изрових тази ценна мисъл от някой форум:
                        Същото ме мъчеше и мен, за същите гуми. Гледах ги гледах ги и все си мисля че трябва да имя лява и дясно.Отидох при гумагжията който ми ги слага и той каза че така се слагат.После реших да се обадя на шефа им, който ми е познат. И той каза че тази гума на Вредещайн е по нова технология и идята на а-симетричното разположение на гумата е дясната гума да предпазва пешеходците от намокряне от малка локва или от завихрящите се водни капки.За това не се бях сетил, но все пак има логика.
                        Та с тази шарка при преминаване през малка локва теоретично водата наистина ще се изхвърля наляво, а не надясно. Сега като разгледах и повечко снимки на симетрични гуми, на всички шарката е ориентирана точно така - наляво да хвърлят водата.

                        Коментар


                          #27
                          абе хората са го измислили , някой е вкарал яко инженерска мисъл при направата на еди коя си гума значи какъв е извода , че няма значение на къде ще се завърти. все наляво (към купето) не към пътя , ще изхвърля,изтласква повече вода.а другите видове гуми да кажем тази...какъв е извода ?
                          Прикачени файлове
                          Citroen Xsara 1.9 TD 90 hp

                          ex - Fiat Tempra 1.6 i.e. 75 hp

                          Коментар


                            #28
                            Цопвай в локвата - пръскай пешеходеца!

                            Коментар


                              #29
                              ///// написа:
                              Цопвай в локвата - пръскай пешеходеца!
                              това ме разби
                              Citroen Xsara 1.9 TD 90 hp

                              ex - Fiat Tempra 1.6 i.e. 75 hp

                              Коментар


                                #30
                                Напръскай пешеходец - спаси дърво.

                                Коментар

                                Working...
                                X