Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помощ за антифриз...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Помощ за антифриз...

    Здравеите колеги! Интересува ме антифриза G12 за всички автомобили ли става или само за алуминиевите двигатели. За моята (Пунто 1.2 2002г.) дават Paraflu 11 или така наречения G11 антифриз. Та въпроса ми е ако сложа G12 по добре ли ще е за двигателя или може да му навреди. Изчетох много теми в нашия и в други форуми но не окрих задоволяващ отговор а само предположения и лични мнения на колегите, освен това става дума конкретно за Фиат. Ако някои е по запознат или може да ме упъти към даден сайт да помага че трябва да го сменям. Благодаря предварително!

    #2
    Сложи си обикновения Парафлу- поне моя беше синкав на цвят в опаковка по литър. Смесването на старите антифризи с новите тип G12 води до кофти последици за мотора.
    Фиат Крома 1.9 16v+
    Фиат Браво 1.6 16v
    Фиат Мареа 1.6 16v

    Коментар


      #3
      Не мисля да го смесвам а да правя промивка и да го сменям че не знам колко е каран, така взех колата и не съм го барал. Иначе сега е зелен на цвят и малко мътен ми изглежда

      Коментар


        #4
        VIN написа:
        Не мисля да го смесвам а да правя промивка и да го сменям че не знам колко е каран, така взех колата и не съм го барал. Иначе сега е зелен на цвят и малко мътен ми изглежда
        Замръзва ли? Тече ли? Ако не - не барай!Аз съм с антифриза от закупуването на колата. Мерил съм му вискозитета и температурата на замръзване - всичко е ОК и не барам - трета година вече.
        Steliyan's Life!
        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

        Коментар


          #5
          Моя съвет е да го използваш! По-добър е! Става за всички ДВГ и е задължителен за тези с алуминиеви детайли. Освен това се сменя на 5, а не на 2 години. Може да използваш G12 или G12+. Paraflu UP е добър избор. В Еуратек - вносителя на щкода има G12+ за 9лв./л. също е добър. Задължително обаче 50/50 с дистилирана вода и промивка преди това.
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #6
            Danchojn написа:
            Моя съвет е да го използваш! По-добър е! Става за всички ДВГ и е задължителен за тези с алуминиеви детайли. Освен това се сменя на 5, а не на 2 години. Може да използваш G12 или G12+. Paraflu UP е добър избор. В Еуратек - вносителя на щкода има G12+ за 9лв./л. също е добър. Задължително обаче 50/50 с дистилирана вода и промивка преди това.
            Ей, любимия мит за алуминиевия двигател.Хайде сега някой да ми каже двигател след 90-те години, който да няма алуминий в него, че чак антифриз Г12 бил задължителен Ако е така защо на всичко коли до 2002 година в книгата си пише да се налива Г11 антифриз - онзи "стандартния" не от по-скъпия Смесването на антифриз няма да направи нищо вредно!
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #7
              BO написа:
              Danchojn написа:
              Моя съвет е да го използваш! По-добър е! Става за всички ДВГ и е задължителен за тези с алуминиеви детайли. Освен това се сменя на 5, а не на 2 години. Може да използваш G12 или G12+. Paraflu UP е добър избор. В Еуратек - вносителя на щкода има G12+ за 9лв./л. също е добър. Задължително обаче 50/50 с дистилирана вода и промивка преди това.
              Ей, любимия мит за алуминиевия двигател.Хайде сега някой да ми каже двигател след 90-те години, който да няма алуминий в него, че чак антифриз Г12 бил задължителен Ако е така защо на всичко коли до 2002 година в книгата си пише да се налива Г11 антифриз - онзи "стандартния" не от по-скъпия Смесването на антифриз няма да направи нищо вредно!
              Из нета има снимани доста алуминиеви глави направо изядени от неправилния антифриз. G11 е на същата основа но с различни добавки. G12 е по-добър. На Пандата мотора, е бойния ДВГ 1.2 FIRE създаден доста одавна и в книжката му пише съвсем друго. Не искам да заформяме спор - стандартите се променят, включително и екологичните норми. В момента на пазара има нещо по-добро, защо да не се използва за да се избегнат проблеми!Поздрави!
              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

              Коментар


                #8
                Danchojn написа:
                BO написа:
                Danchojn написа:
                Моя съвет е да го използваш! По-добър е! Става за всички ДВГ и е задължителен за тези с алуминиеви детайли. Освен това се сменя на 5, а не на 2 години. Може да използваш G12 или G12+. Paraflu UP е добър избор. В Еуратек - вносителя на щкода има G12+ за 9лв./л. също е добър. Задължително обаче 50/50 с дистилирана вода и промивка преди това.
                Ей, любимия мит за алуминиевия двигател.Хайде сега някой да ми каже двигател след 90-те години, който да няма алуминий в него, че чак антифриз Г12 бил задължителен Ако е така защо на всичко коли до 2002 година в книгата си пише да се налива Г11 антифриз - онзи "стандартния" не от по-скъпия Смесването на антифриз няма да направи нищо вредно!
                Из нета има снимани доста алуминиеви глави направо изядени от неправилния антифриз. G11 е на същата основа но с различни добавки. G12 е по-добър. На Пандата мотора, е бойния ДВГ 1.2 FIRE създаден доста одавна и в книжката му пише съвсем друго. Не искам да заформяме спор - стандартите се променят, включително и екологичните норми. В момента на пазара има нещо по-добро, защо да не се използва за да се избегнат проблеми!Поздрави!
                Защото ако се разчетеш малко ще видиш, че Г12 притежава по-агресивни корозивни свойства от Г11. Добавени са му и доста присадки, които да притъпят корозията на метала, които издържат по-дълго време преди да си загубят свойствата. Това е и причината да издържа 5 години вместо 2. И като не го смениш навреме тогава ще стане още по-интересно вместо да си използвал по-стария Г11.Естествено това също не е предпоставка да се използва по-стария антифриз Г11 вместо по-новия. Има някой иновационни материали, които се вграждат в последните двигатели - говорим за двигатели произведени след 2006 година като концепция, не като производство на автомобил. Тогава задължително си с червения антифриз, ако мога така да се изразя.Но това за алуминиевите детайли, че ако използваш Г11 антифриз било проблем е пълна заблуда. Както споменах двете неща са взаимно изключващи се. Алуминиевите двигатели се правят доста от по-рано от колкото антифриза Г12. Така, че такова изискване няма как да бъде реално осъществимо.
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #9
                  Добре! Не съм казал, че G11 ще доведе до моментално скапване на мотора. Там също са взети мерки. Но G12, G12+ не реагират практически с алуминия. Затова написах така по-горе. Просто е по-добър, това е. Разликата в цената е нищожна.
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #10
                    Освен това при червеният не се получава окис по алуминиевите радиатори!
                    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                    Коментар


                      #11
                      И още малко инфо от друг форум. Надявам се да е полезно!Чистият етилен-гликол наистина е много агресивен при повишена температура към металите (особено чугуна). Затова се добавя пакет от антикорозионни добавки. Те са много видове, като някои от тях са несъвместими с алуминий, бронз и др.Та най-старите съдържат амини, фосвати, борати, нитрати (особено агресивни към алумиий) и др. Не се произвеждат отдавна, но в България.... Следващото поколение са силикатните (обикновено са оцветени в зелено, но не е задължително). Те са по-малко агресивни и създават по устойчиво покритие върху металните повърхности, но са нетрайни и трябва да се сменят задължително на 2 год. или като загубят цвят. Най-читави са съвременните антифризи с органични инхибитори на корозия. Нямат недостатъците на горните и имат живот от 3 до 5 год., което ще рече, че ако няма пропуск на изкорели газове към охладителната ситема и няма течове, просто забравяш за проблема охлаждане/отопление. Обикновено са оцветени в ярки флуоресцентни цветове (жълт, оранжев, виолетов), даже имат и някаква яка горчива добавка за случаите, когато някой реши да си пине, за да не може да глътне дори и да иска .Сега, ако охл. система е засрана яко, то само смяна на антифриза няма да оправи нещата - трябва да се разкачат връзките и част по част с маркуч от чешмата с не много високо налягане.... Може да се използва и добавка преди това за разтваряне на наслояванията (най-вече в завихрителите на отоплението), но само сигурни марки (аз ползвам Liqui-Moly).За протекъл нов алуминиев радиатор: Ако радиатора е нов - може да се съхранява сравнително дълго, обаче ако е работил и се свали за повече 2-3 седмици е добре да се напълни с разреден антифриз и да се запуши. Ако седи продължително време на въздух се образуват язви в алуминия и понеже дебелината на стената е малка, скоро става на градинска лейка.Върху срока на експлуатация на антифриза оказват орицателно въздействие евентуални малки пропуски от гарнитурата на главата. Те водят до изяждане на запаса по алкалност зададен от производителя , падане pH то на разтвора и намаляване ефективността на антикорозионните добавки. Демек антифриза се вкиселява. Лесно се диагностицира с лакмусДруго важно нещо е концентрацията. Не трябва да е по-малко от 40%. Не само температурата на замръзване е важна. При голямо разреждане антикорозионната ефективност пада значително + повишено износване на уплътнението на водната помпа.Хубаво е разреждането да става с дестилирана вода особено ако местната вода е много варовита.
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #12
                        Още малко инфо!"Лонг лайф" антифризът е по-скъп, защото е на органична основа със синтетични добавки. Предназначен е за автомобилите с алуминиеви глави на двигателите. Препоръчват да се сменя на 250 000 км пробег, или на всеки 5 г. Има и версия G12+, която удължава двойно тези показатели.Вече почти всички нови коли излизат от завода с такава охлаждаща течност и съответната фирма си има конкретни изисквания при подмяната. Затова е най-добреда се консултиратесъс специалиститеот фирмения сервиз, ако се налага да доливате антифриз. Най-добре е да имате тубичка с разтвор в съотношение 1:1 от антифриз и дейонизирана вода. Не е препоръчително да сипвате само концентрат, тъй като е гъст и през лятото може да ви загрява двигателят.
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #13
                          Колеги, като чета, имам чувството, че още живеем във времената, когато си купуваш ладичката и си й верен до гроб 25-30 години. Колко ще ги карате тез коли, че чак такива педантични подробности ви интересуват. Купуваме ги на 10-12 години, в най-добрия случай ги караме още 6-7-8 години. В това време, ако си смениш 2 пъти антифриза с такъв, указан от производителя, ще е добре, за трети път няма да дойде време. И в друга тема бях писал, че е по-важно колата на нас да служи, а не ние на нея. Мисълта ми е, че дори и от по-корозиращия двигателя антифриз да сложиш, все ще дойде по-рано времето да се разделиш с колата , отколкото двигателят й така да корозира, че затова да я бракуваш.
                          Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                          Коментар


                            #14
                            Благодаря за изчерпателната информация, това исках да чуя. Вече мисля че знам какъв антифриз да сложа. Системата ми събира 4.2л. така че разликата в цената на антифриза не е голяма, а защо да не сложим по доброто. Просто исках да съм сигурен че не правя грешка. Освен това имам и слабо парно (както доста други пунтота) писъл съм за това в други теми, ами мизериите които се виждат като отворя капачката, кафевите налепи по стените на разширителния съд......и др. Просто искам да защитя двигателя и всички пътища по охладителната система и да забравя за този проблем. Още веднъж благодаря за отговорите, продължаваите имам още десет дена до смяната....

                            Коментар


                              #15
                              антифриз

                              тука пише за антифриза http://www.addinol-bg.com/products/f...eze_g12_bg.pdf
                              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                              Коментар

                              Working...
                              X