Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какъв акумулатор е нужен за вашата кола/Каталог

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    YAROSHKH написа:
    Абе, какво му е логичното ?! Това е акумулатор, не тежест че да тежи. Като се напълни, и генератора няма вземане-даване. да не говорим, че по време на движение, той самозатваря веригата. А, генератора произвежда толкова ток, колкот е потреблението. Сиреч, при палене , акумулатора отдсава известно колчиество заряд, после по време на движение, генератора подава ток до запълването на капацитета на акумулатора. Впоследствие натоварването на генератора е самотолкова, колкото е потреблението на елсистемата ! Какви са тия глупости, че големият акумулатор натоварвал генератора ? Това е вярно , само когато акумулатор е сдал багажа, и се явява консуматор...Затваря веригата в себе си . Но, такива акумулатори се изхвърлят..А, ти , с какви каумулатори караш ? да не би да събираш изхвърлените ?! Тогава обяснението ти , е напълно логично ....
    Съгласен съм. Капацитета на акумулатора няма значение ако е по-голям. Това е все едно дали ще вземеш и долееш два литра вода от кофа 10л или от варел 100л.
    04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

    Коментар


      #32
      Пиша по темата, защото изпаднах в тих ужас след прочитането и /и то неколкократно / и това, което ми се случи в магазините в града, предлагащи акумулатори. Та историята ми е следната: На Пунтото на жената - 1,9 ЖТД акумулатора е пред скапване - вече е близо 7 годишен и държи ток не повече от седмица. Съгласно каталога поместен в началото на темата за този двигател подходящ акумулатор е 63 A/h и стартов ток 610А. Напълно съм съгласен, защото имам и Брава 1,9 ЖТД, на която преди две години поставих акумулатор 75 A/h и стартов ток 640А и е перфектен. Тъй като Пунтото е със същия работен обем, то е логично да му е необходим акумулатор с подобни характеристики. Да ама не! Италианския инженер е ограничил мястото за акумулатор в двигателния отсег на Пунтото до жалките 210 мм - място, в което може да се събере максимум акумулатор 55 A/h. До тук добре, но след ходене по магазините, продаващи акумулатори, навсякъде ми препоръчват такива 70 - 75 A/h, техните размери са 240 - 270 мм. Задача като за Каналин Цолов - как да наврем тръбъ 1 3/4" в муфа 1 1/4". В магазина ми казват, че ще ми дадат по-малък акумулатор, но гаранция - "Франция" т.е. никаква. Вариант в случая се дълги кабели и акумулатор в багажника - смешно... и тъжно. И никак не е безопасно. Други идеи?
      Peugeot 301
      Punto 1.9 JTD - на жената

      Коментар


        #33
        Мога само да ти кажа, че те пускат по пързалката в магазините. Това, че агрегата е същият не определя еднозначно, че акумулатора трябва да е същият. При един старт се харчи от акумулатора между 1 и 3 Ah. в зависимост точно от това. Бързо се възтановява ако алтернатора е подходящ. В тази кола алтернатора едва ли е повече от 70А, така че не виждам нищо странно. Голямо перо при избора на акумулатора играе и климатика. Според мен си постави заводският предписан от място където ще ти дадат гаранция. Самият ти, казваш, че сегашният ти е 7 годишен, което означава че е добре балансирана системата акумулатор - алтернатор. Ми какво повече искаш. Варианта с багажника го забрави!Голям акумулатор е добре, но при слаб алтернатор и много стартове в града, няма да го дозареждаш.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #34
          Съгласен съм с теб, но преди обяд ходих до магазин, в който предлагат акумулатори Варта. От каталог ми показаха, че препоръчвания от Варта акумулатор за Пунто ЖТД е 60 А/h с 610А пусков ток, но той е 240 мм и не се събира. А какъв е акумулатора препоръчван от Фиат - това не го намерих и в експлоатационната книжка на колата. Странно... Все пак някой може ли да ми каже какво препоръчва завода-производител. В друга тема беше пусната някаква таблица, от която нищо не разбрах.
          Peugeot 301
          Punto 1.9 JTD - на жената

          Коментар


            #35
            venco67 написа:
            А какъв е акумулатора препоръчван от Фиат - това не го намерих и в експлоатационната книжка на колата. Странно... Все пак някой може ли да ми каже какво препоръчва завода-производител.
            Е тая тема мое те ориентира Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 : http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...659&highlight=

            Коментар


              #36
              Ако наистина макс дължината е 210, слагай един BOSCH Silver S5 54Ah и си свиркай. И аз бях изправен пред твоята дилема, заради изпарителя на метановата уредба, който ми скъсяваше коша за акумулатор.
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #37
                biser_as написа:
                venco67 написа:
                А какъв е акумулатора препоръчван от Фиат - това не го намерих и в експлоатационната книжка на колата. Странно... Все пак някой може ли да ми каже какво препоръчва завода-производител.
                Е тая тема мое те ориентира Yellow_Flash_Colorz_PDT_16 : http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...659&highlight=
                Благодаря!!! Точно тази тема търсих! Зная, че ми мина пред погледа, но не можах да я намеря. Все пак работата е ясна - 50-55 А/h с по-голям стартов ток. Благодаря и на останалите, които ми отговориха!!!
                Peugeot 301
                Punto 1.9 JTD - на жената

                Коментар


                  #38
                  Danchojn написа:
                  4. баланс между капацитет на акумулатора, мощност на генератора и на консуматоритеНяма никаква връзка между мощността на генератора и капацитета на акумулатора. Ако напрежението на генератора е вярно (виж по-горе) той адекватно ще зарежда произволно голям или малък акумулатор (колко време ще му трябва за това, е друга тема).* Не е възможно да се повреди генераторът заради голям акумулатор.* Не е възможно недозареждане на голям акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.* Не е възможно презареждане на малък акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.* Не е възможно (почти) да се повреди генераторът с претоварване с консуматори (но пък може да не ни достига ток!)* По-мощен генератор винаги е от полза - той по-бързо ще възстановява липсващия заряд в акумулатора* По-голям акумулатор винаги е от полза - виж по-горе.Цитат от друг форум, който подкрепям напълно.
                  Аз миналата зима си поставих акумулатор 64 Ah, на PUNTO 1.1, при препоръчван 44Ah . И установих предимствата веднага - преди като си паля колата, ми угасваше радиото в момента на старт. Плюс фаровете. А с по-мощният нищо не ми угасва Друго предимство е , че не с епритеснявам да оставвя колата на аварийни няколко часа, и да се кача и запаля веднага като се върна. Да не говорим, че точно зимата, потреблението на ток е голямо, понякога надвишава произвежданият от генератора ( на моята въшка са сложили само 50 A генератор...), и като пусна фарове, музика, отопление, вентилатор, чистачки, и мрежата се задъхва. Но с този акумулатор, имам резерв за къси разстояния. Както знаем, генератора на може да даде пълната си мощност при ниски обороти - типичен режим за градско каране, при снеговалеж минус 10 ....Има още един момент, който никъде ен срещнах в коментарите, дори и по дв други теми . При ниски температури, акумулатора не може да отдаде пълният си ток, т.к. тока е резултат от химична реакция, която се забавя с падането на температурите. По памет цитирам дани - при минус 10 , мощността на акумулатора пада на едва 40% от капацитета му. И , може да се изпадне в ситуация, в която дори и с нов акумулатор да не можете да запалите. Защото веднъж пада мощността на акумулатора от минус 15 градуса , колкото пада в Пампорово, Боровец и други места. Добавяме и сгъстеното масло (особено ако караме с препоръчанто от завода SELENIA GOLD :P ), което стяга двигателя и изисква по-голяма мощност на стартера и съответно по-висок ток. Нали помните ? При ниски температури, мощността на акумулатора пада....Но всеки сам си решава какви удобства уи сигурност да си създаде ...
                  FIAT Punto '94, 1.1 Petrol

                  Коментар


                    #39
                    Акумулатор

                    Акумулатор за фиат брава 1,6 16v 98г, какво ще ми препоръчате,сегашният,който замина беше start 55Ah 450

                    Коментар


                      #40
                      Re: Акумулатор

                      galin4o7 написа:
                      Акумулатор за фиат брава 1,6 16v 98г, какво ще ми препоръчате,сегашният,който замина беше start 55Ah 450
                      Примерно 60Ah 540A DIN марка според дълбочината на джоба.
                      Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                      Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                      Коментар


                        #41
                        Акумулатор

                        Zap silver kakvo 6a kajete za taq marka.Пиши на кирилица!Модераторски екип на Fiat-bg.org

                        Коментар

                        Working...
                        X