YAROSHKH написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какъв акумулатор е нужен за вашата кола/Каталог
Collapse
X
-
Пиша по темата, защото изпаднах в тих ужас след прочитането и /и то неколкократно / и това, което ми се случи в магазините в града, предлагащи акумулатори. Та историята ми е следната: На Пунтото на жената - 1,9 ЖТД акумулатора е пред скапване - вече е близо 7 годишен и държи ток не повече от седмица. Съгласно каталога поместен в началото на темата за този двигател подходящ акумулатор е 63 A/h и стартов ток 610А. Напълно съм съгласен, защото имам и Брава 1,9 ЖТД, на която преди две години поставих акумулатор 75 A/h и стартов ток 640А и е перфектен. Тъй като Пунтото е със същия работен обем, то е логично да му е необходим акумулатор с подобни характеристики. Да ама не! Италианския инженер е ограничил мястото за акумулатор в двигателния отсег на Пунтото до жалките 210 мм - място, в което може да се събере максимум акумулатор 55 A/h. До тук добре, но след ходене по магазините, продаващи акумулатори, навсякъде ми препоръчват такива 70 - 75 A/h, техните размери са 240 - 270 мм. Задача като за Каналин Цолов - как да наврем тръбъ 1 3/4" в муфа 1 1/4". В магазина ми казват, че ще ми дадат по-малък акумулатор, но гаранция - "Франция" т.е. никаква. Вариант в случая се дълги кабели и акумулатор в багажника - смешно... и тъжно. И никак не е безопасно. Други идеи?Peugeot 301
Punto 1.9 JTD - на жената
Коментар
-
Мога само да ти кажа, че те пускат по пързалката в магазините. Това, че агрегата е същият не определя еднозначно, че акумулатора трябва да е същият. При един старт се харчи от акумулатора между 1 и 3 Ah. в зависимост точно от това. Бързо се възтановява ако алтернатора е подходящ. В тази кола алтернатора едва ли е повече от 70А, така че не виждам нищо странно. Голямо перо при избора на акумулатора играе и климатика. Според мен си постави заводският предписан от място където ще ти дадат гаранция. Самият ти, казваш, че сегашният ти е 7 годишен, което означава че е добре балансирана системата акумулатор - алтернатор. Ми какво повече искаш. Варианта с багажника го забрави!Голям акумулатор е добре, но при слаб алтернатор и много стартове в града, няма да го дозареждаш.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Съгласен съм с теб, но преди обяд ходих до магазин, в който предлагат акумулатори Варта. От каталог ми показаха, че препоръчвания от Варта акумулатор за Пунто ЖТД е 60 А/h с 610А пусков ток, но той е 240 мм и не се събира. А какъв е акумулатора препоръчван от Фиат - това не го намерих и в експлоатационната книжка на колата. Странно... Все пак някой може ли да ми каже какво препоръчва завода-производител. В друга тема беше пусната някаква таблица, от която нищо не разбрах.Peugeot 301
Punto 1.9 JTD - на жената
Коментар
-
venco67 написа:А какъв е акумулатора препоръчван от Фиат - това не го намерих и в експлоатационната книжка на колата. Странно... Все пак някой може ли да ми каже какво препоръчва завода-производител.
Коментар
-
biser_as написа:venco67 написа:А какъв е акумулатора препоръчван от Фиат - това не го намерих и в експлоатационната книжка на колата. Странно... Все пак някой може ли да ми каже какво препоръчва завода-производител.Peugeot 301
Punto 1.9 JTD - на жената
Коментар
-
Danchojn написа:4. баланс между капацитет на акумулатора, мощност на генератора и на консуматоритеНяма никаква връзка между мощността на генератора и капацитета на акумулатора. Ако напрежението на генератора е вярно (виж по-горе) той адекватно ще зарежда произволно голям или малък акумулатор (колко време ще му трябва за това, е друга тема).* Не е възможно да се повреди генераторът заради голям акумулатор.* Не е възможно недозареждане на голям акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.* Не е възможно презареждане на малък акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.* Не е възможно (почти) да се повреди генераторът с претоварване с консуматори (но пък може да не ни достига ток!)* По-мощен генератор винаги е от полза - той по-бързо ще възстановява липсващия заряд в акумулатора* По-голям акумулатор винаги е от полза - виж по-горе.Цитат от друг форум, който подкрепям напълно.FIAT Punto '94, 1.1 Petrol
Коментар
-
Re: Акумулатор
galin4o7 написа:Акумулатор за фиат брава 1,6 16v 98г, какво ще ми препоръчате,сегашният,който замина беше start 55Ah 450Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар