Tornado написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какъв акумулатор е нужен за вашата кола/Каталог
Collapse
X
-
Tornado написа:Запечатан как само с лепенката ли?
Коментар
-
Днес понеже си търся акумулатор се поразходих да разгледам.В Кауфланд ми изпадна Магнети-Марели 62Аh жълт на 119 лв. но мисля за 74 Аh. поне.Направи ми впечатление ,че кутията на всички марки акумулатори било то Български или какви да е е с еднакви шарки/отливки по нея/ само капаците се различават.След Кауфланд посетих и специализиран магазин за акумулатори там също сравних Варта,Бош,Банер,Фаам,Ексайд,Монбат,Искра,Старт,Бер га,Топла и какво ли още не и установих ,че наистина кутиите им на всички са еднаквои и се различават единствено по големината според капацитета и горния капак.Подозирам нещо ,но не искам да го пиша сега.Какво е вашето мнение.Защо няма дистрибутор на Магнети Марели и то жълтото или не намерих в нета никакви цени?Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
4. баланс между капацитет на акумулатора, мощност на генератора и на консуматоритеНяма никаква връзка между мощността на генератора и капацитета на акумулатора. Ако напрежението на генератора е вярно (виж по-горе) той адекватно ще зарежда произволно голям или малък акумулатор (колко време ще му трябва за това, е друга тема).* Не е възможно да се повреди генераторът заради голям акумулатор.* Не е възможно недозареждане на голям акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.* Не е възможно презареждане на малък акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.* Не е възможно (почти) да се повреди генераторът с претоварване с консуматори (но пък може да не ни достига ток!)* По-мощен генератор винаги е от полза - той по-бързо ще възстановява липсващия заряд в акумулатора* По-голям акумулатор винаги е от полза - виж по-горе.Цитат от друг форум, който подкрепям напълно.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Danchojn написа:Разбира се, че може да се зарежда. На автомобила да неби да не се зарежда. Тези акумулатора си имат вентилационен вентил, вграден.
Коментар
-
Това е друг въпрос Повечето зарядни на пазара са пълен боклук. Не само, че зареждат с малък ток, но и не знаят кога да спрат повечето. По принцип за да заредиш на 100% един акумулатор и да си спокоен за него зарядното трябва да има три режима:1. Bulk Charge - в този режим се зарежда с ток, обикновено с 1/10 от капацитета на акумулатора. При достигане на граница 14.2V, която задължително трябва да бъде температурно компенсирана, се преминава към следващият режим. Зареждане само в този режим, каквото правят болшинството зарядни, означава 70% зареден акум.2. Absorption - В този режим, зарядното трябва да може да поддържа, режим на зареждане по напрежение. С други думи зарядното държи 13.5 - 13.8V констаннтно напрежение. Тока - колкото дръпне акум. Постепенно намалява. При влизане в този режим се мери тока. Към следващият режим се преминава, когато тока стане 1/10 от този при влизане в режима. Гарантира заряд на акум. на 100%3. Float - Това е така нареченият капков режим на зареждане. Много подобен на горният, но се държи напрежение 12.8V. Така акум. може да стои дълго време без да се саморазрежда. В този режим тока през акум. може да бъде и 0А.Подобно зарядно никога няма да повреди акумулатор. За съжаление е скъпо и почти не се намира, но литература по въпроса има много. А правилното зареждане е изключително важно.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Danchojn написа:Това е друг въпрос Повечето зарядни на пазара са пълен боклук. Не само, че зареждат с малък ток, но и не знаят кога да спрат повечето. По принцип за да заредиш на 100% един акумулатор и да си спокоен за него зарядното трябва да има три режима:1. Bulk Charge - в този режим се зарежда с ток, обикновено с 1/10 от капацитета на акумулатора. При достигане на граница 14.2V, която задължително трябва да бъде температурно компенсирана, се преминава към следващият режим. Зареждане само в този режим, каквото правят болшинството зарядни, означава 70% зареден акум.2. Absorption - В този режим, зарядното трябва да може да поддържа, режим на зареждане по напрежение. С други думи зарядното държи 13.5 - 13.8V констаннтно напрежение. Тока - колкото дръпне акум. Постепенно намалява. При влизане в този режим се мери тока. Към следващият режим се преминава, когато тока стане 1/10 от този при влизане в режима. Гарантира заряд на акум. на 100%3. Float - Това е така нареченият капков режим на зареждане. Много подобен на горният, но се държи напрежение 12.8V. Така акум. може да стои дълго време без да се саморазрежда. В този режим тока през акум. може да бъде и 0А.Подобно зарядно никога няма да повреди акумулатор. За съжаление е скъпо и почти не се намира, но литература по въпроса има много. А правилното зареждане е изключително важно.
Коментар
-
Еми на тези дето много им завират клетките, просто са с по неефективни клетки. Съответно по-голямо вътрешно съпротивление. Можеш да го позаредиш и на изправител, но колкото да живне. А от Монбад бягай далече - автомобилната им серия са тотален боклук. Виж стационарната серия са друга бира, но и те се правят на друго място май.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Danchojn написа:Еми на тези дето много им завират клетките, просто са с по неефективни клетки. Съответно по-голямо вътрешно съпротивление. Можеш да го позаредиш и на изправител, но колкото да живне. А от Монбад бягай далече - автомобилната им серия са тотален боклук. Виж стационарната серия са друга бира, но и те се правят на друго място май.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар