Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какъв акумулатор е нужен за вашата кола/Каталог

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Tornado написа:
    Airfan написа:
    Сега ще му е трета зима и до сега не е свалян от колата за дозареждане, държи се прилично.
    Това изобщо не е добре.Премери му гъстотата на електролита и сподели колко е.
    Запечатан е и не ми се отпечатва, за да го меря. Мисля сега преди зимата да го закача на товарна вилка за тестване и евентуално да го заредя на зарядно един път. Върти отривисто, държи дълго, не мисля, че е проблемен все още.

    Коментар


      #17
      Запечатан как само с лепенката ли?
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #18
        Tornado написа:
        Запечатан как само с лепенката ли?
        Под лепенката е капачката, която честно казано незнам как се отваря все още - не се е налагало.

        Коментар


          #19
          Tornado написа:
          Запечатан как само с лепенката ли?
          В неделя ще зареждам профилактично за първи път този акумулатор. Безопасно ли е да го зареждам със затворени капачки, тъй като в даден момент ще започне да отделя газове?

          Коментар


            #20
            Tornado написа:
            Запечатан как само с лепенката ли?
            Незнам дали четеш, но да споделя. Оказа се, че на баща ми на Пежото акумулатора е същия. За съжаление не успяхме да отворим капачката, която затапва всички клетки на акумулатора. На вид изглежда като да може да се отвори, но се чупи пластмасата и не се отваря. Като капсолована е.

            Коментар


              #21
              Днес понеже си търся акумулатор се поразходих да разгледам.В Кауфланд ми изпадна Магнети-Марели 62Аh жълт на 119 лв. но мисля за 74 Аh. поне.Направи ми впечатление ,че кутията на всички марки акумулатори било то Български или какви да е е с еднакви шарки/отливки по нея/ само капаците се различават.След Кауфланд посетих и специализиран магазин за акумулатори там също сравних Варта,Бош,Банер,Фаам,Ексайд,Монбат,Искра,Старт,Бер га,Топла и какво ли още не и установих ,че наистина кутиите им на всички са еднаквои и се различават единствено по големината според капацитета и горния капак.Подозирам нещо ,но не искам да го пиша сега.Какво е вашето мнение.Защо няма дистрибутор на Магнети Марели и то жълтото или не намерих в нета никакви цени?
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                #22
                От днес съм с Бош 70Ah/640 пусков ток серия S3 от практикер за 125,99 лв. без гаранция да видим колко ще изкара.Старото ми ексайдче 62 ме изкара 3 години
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #23
                  4. баланс между капацитет на акумулатора, мощност на генератора и на консуматоритеНяма никаква връзка между мощността на генератора и капацитета на акумулатора. Ако напрежението на генератора е вярно (виж по-горе) той адекватно ще зарежда произволно голям или малък акумулатор (колко време ще му трябва за това, е друга тема).* Не е възможно да се повреди генераторът заради голям акумулатор.* Не е възможно недозареждане на голям акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.* Не е възможно презареждане на малък акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.* Не е възможно (почти) да се повреди генераторът с претоварване с консуматори (но пък може да не ни достига ток!)* По-мощен генератор винаги е от полза - той по-бързо ще възстановява липсващия заряд в акумулатора* По-голям акумулатор винаги е от полза - виж по-горе.Цитат от друг форум, който подкрепям напълно.
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #24
                    Запечатаните maintanance free акумулатори могат ли да се зареждат? Колегата по-горе изрази опасение, че се отделят газове и наистина се отделят!

                    Коментар


                      #25
                      Разбира се, че може да се зарежда. На автомобила да неби да не се зарежда. Тези акумулатора си имат вентилационен вентил, вграден.
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #26
                        Danchojn написа:
                        Разбира се, че може да се зарежда. На автомобила да неби да не се зарежда. Тези акумулатора си имат вентилационен вентил, вграден.
                        По-скоро въпросът ми беше, зарядните, които продават в Метро, например, достатъчно умни ли са да заредят такъв акумулатор и знаят ли кога да спрат?

                        Коментар


                          #27
                          Това е друг въпрос Повечето зарядни на пазара са пълен боклук. Не само, че зареждат с малък ток, но и не знаят кога да спрат повечето. По принцип за да заредиш на 100% един акумулатор и да си спокоен за него зарядното трябва да има три режима:1. Bulk Charge - в този режим се зарежда с ток, обикновено с 1/10 от капацитета на акумулатора. При достигане на граница 14.2V, която задължително трябва да бъде температурно компенсирана, се преминава към следващият режим. Зареждане само в този режим, каквото правят болшинството зарядни, означава 70% зареден акум.2. Absorption - В този режим, зарядното трябва да може да поддържа, режим на зареждане по напрежение. С други думи зарядното държи 13.5 - 13.8V констаннтно напрежение. Тока - колкото дръпне акум. Постепенно намалява. При влизане в този режим се мери тока. Към следващият режим се преминава, когато тока стане 1/10 от този при влизане в режима. Гарантира заряд на акум. на 100%3. Float - Това е така нареченият капков режим на зареждане. Много подобен на горният, но се държи напрежение 12.8V. Така акум. може да стои дълго време без да се саморазрежда. В този режим тока през акум. може да бъде и 0А.Подобно зарядно никога няма да повреди акумулатор. За съжаление е скъпо и почти не се намира, но литература по въпроса има много. А правилното зареждане е изключително важно.
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #28
                            Danchojn написа:
                            Това е друг въпрос Повечето зарядни на пазара са пълен боклук. Не само, че зареждат с малък ток, но и не знаят кога да спрат повечето. По принцип за да заредиш на 100% един акумулатор и да си спокоен за него зарядното трябва да има три режима:1. Bulk Charge - в този режим се зарежда с ток, обикновено с 1/10 от капацитета на акумулатора. При достигане на граница 14.2V, която задължително трябва да бъде температурно компенсирана, се преминава към следващият режим. Зареждане само в този режим, каквото правят болшинството зарядни, означава 70% зареден акум.2. Absorption - В този режим, зарядното трябва да може да поддържа, режим на зареждане по напрежение. С други думи зарядното държи 13.5 - 13.8V констаннтно напрежение. Тока - колкото дръпне акум. Постепенно намалява. При влизане в този режим се мери тока. Към следващият режим се преминава, когато тока стане 1/10 от този при влизане в режима. Гарантира заряд на акум. на 100%3. Float - Това е така нареченият капков режим на зареждане. Много подобен на горният, но се държи напрежение 12.8V. Така акум. може да стои дълго време без да се саморазрежда. В този режим тока през акум. може да бъде и 0А.Подобно зарядно никога няма да повреди акумулатор. За съжаление е скъпо и почти не се намира, но литература по въпроса има много. А правилното зареждане е изключително важно.
                            Благодаря за изчерпателния отговор. Явно няма да го зареждам с такова зарядно, като умира да умира, 120 лв са монбат за 2 години, екстра, по 5 лв на месец Зареждал съм обикновен беше му се изпарила и водата, долях го с дестилирана заредих, то почна да ври, явно си иска скъпо зарядно с различните режими.

                            Коментар


                              #29
                              Еми на тези дето много им завират клетките, просто са с по неефективни клетки. Съответно по-голямо вътрешно съпротивление. Можеш да го позаредиш и на изправител, но колкото да живне. А от Монбад бягай далече - автомобилната им серия са тотален боклук. Виж стационарната серия са друга бира, но и те се правят на друго място май.
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар


                                #30
                                Danchojn написа:
                                Еми на тези дето много им завират клетките, просто са с по неефективни клетки. Съответно по-голямо вътрешно съпротивление. Можеш да го позаредиш и на изправител, но колкото да живне. А от Монбад бягай далече - автомобилната им серия са тотален боклук. Виж стационарната серия са друга бира, но и те се правят на друго място май.
                                Смениха ми го с новичък Монбат и си доплатих за 67Аh сега направо карам на стартер без да паля

                                Коментар

                                Working...
                                X