Аз общо взето гледам да си спазвам колкото си пише на маслото, но понякога надвишавам с 1-2 хил. км. Дори в момента съм надвишил с 4 хил. (т.е. минал съм вече 14 хил. км). Но пък карам на газ, а както се знае от бакшишкия фолклор - на газ няма проблем да е кара 50% над ресурса. Не знам дали е верно това.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
АНКЕТА Карате ли повече от 10 000 км с едно масло ?
Collapse
X
-
Колеги, и при мен се появиха тези съмнения относно колко километра да карам със SELENIA и дали ако изкам по-качествени масла да се обърна към друг производител!? Карам със SELENIA 20К Алфа Ромео и редовно си "пържа" колата до 6000об/мин, и тъй като е на ~150 000км. изкам да и сложа оптимално доброто масло. Как мислите, Valvoline и Mobil (да кажем 0 и 5W-30,40,50) по-добри масла ли са от SELENIA? Все пак, ето какво инфо намерих за маслата SELENIA:Продукт:Selenia Gold 2LОписание:Трибазово универсално моторно масло (две синтетични бази една минерална). Изключително подходящо за последните поколения, обикновени, много клапанни и турбо бензинови двигатели. Понижаване консумацията на масло и завишаване на интервала на смяната му с 30% от традиционните масла. Максимална стабилност на работа при високи температури. Лесно запалване на студен двигател.Продукт:Selenia 20 K Alfa Romeo 2 LОписание:Трибазово универсално масло за бензинови обикновени, инжекционни, многоклапанни и турбо двигатели. Особено подходящо за автомобили с катализатори ползващи безоловен бензин. Това масло е създадено на базата на дългогодишен опит на ALFA ROMEO и FIAT LUBRIFICANTI с цел постигане на оптимална работа на по-агресивните двигатели и защитата им при спортно каране. До два процента намалява разхода на гориво.Продукт:Selenia Turbo Diesel 2LОписание:Трибазово синтетично моторно масло за дизелови многоклапанни и турбо двигатели. Това масло предотвратява отлагането на карбонов нагар при предкамерното горене на двигатели с индиректно впръскване. При използването му се понижава консумацията на масло и се завишава интервала на смяната му с 30% от традиционните масла.Продукт:Selenia HPX 2LОписание:Моторно масло на синтетична база за всички видове бензинови и дизелови двигатели, както и за автомобили с катализатори. Специално разработено за износени двигатели с повишен разход на масло над 1л. на 1000км. при обем 1600сс. Намаляване консумацията на масло с 50%. Намаляване на изгорелите газове. Повишаване компресията в цилиндрите.Fiat Coupe 2.0 20V 98g. Pininfarina
Къде отиваш ти, може би?
Коментар
-
kiro_of_the_day написа:Riki888 написа:Аз го сменям под 10000. Все пак колко ще караш с едно масло зависи не само от маслото ами и от състоянието на двигателя.Започне ли да става много черно маслото значи трудно ще минава през масления филтър. И след филтъра налягането става по-малко поради съпротивлението на задръстения филтър. Освен това замърсено масло като циркулира има риск да се получат отлагания в маслената магистрала и се намалява нейната пропускателна способност.В резултат със течение на времето - намалено смазване и ускорено износване на двигателя.Bravo 1.2 16v
Lancia Dedra 1.8 16v
Suzuki GSXR250R
Коментар
-
PREDATORst написа:Ако си промивал мотора....Fiat Coupe 2.0 20V 98g. Pininfarina
Къде отиваш ти, може би?
Коментар
-
sim4ata написа:PREDATORst написа:Ако си промивал мотора....Bravo 1.2 16v
Lancia Dedra 1.8 16v
Suzuki GSXR250R
Коментар
-
зависи какво разбираш под "повече от 10000 км" ...да не мислиш,че като минеш 12 000 примерно и веднага ще си се скапе двигателя? Просто около 10к е препоръчително да се сменя...А това,че маслото пише за 15 хил или 20 не точно така...всички зависи от начина на експлоатация,от самия двигател от условията при които се кара колата. В сервиза ти казват,да сменяш по-рано,за да ти е мирна главата,тях така са ги учили. А дали ще караш 10,15,20 хил си е твоя работа... Пък и не знам какви толкова разходи имаш за едно масло,че ти пречи да го сменяш на 10 хиляди...на мен за смяна на масло и филтри и ми взимат 70-80 лв...на теб повече 100-120 (все пак е селения) не вярвам да ти взимат,не толкова трудно на няколко месеца да отделиш тези пари,за да по-спокоен,за двигателя си,нали?ex.Мареа ТД100
Коментар
-
Аз съм с Texaco Havoline. Като го вземах ме питаха на колко км. ми е колата и казаха да го сменя между 12 и 15 хил. км. Като питах: "А, защо не 10 хил.?", човека ми каза, че ако искам и на 5 хил. да си го сменям... Гаранционните коли, които поддържа сервиза, и които понякога са на над 150 хил. км. идват за смяна на 15 хил. км, не виждам причина и аз да не правя такаAlfa 159 SW 2.4 Ti
Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
"...внимавай че тези италиански кочини много вървят."
Коментар
-
1.9 JTD 105 - иззключтелно градско каране - смяна след не повече от 7500, обикновено го сменям малко след 7000 , но последния път го смених на 7700. Не им разбирам на марките, ама за следващия път съм си харесал едно, което отговаря на спецификациите:B4 ; CF; 5W40. Текущото ми отговаря на B3; CD; 10W40. Тези буквички не са ли по-важни от марката ? Промих двигателя предишния път, по съвет на Esper , с промивно масло на приста, и сега на следващата смяна пак ще го направя, а същото промивно масло ще използвам и при подмяна на течността в хидравликата.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар