Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

АНКЕТА Карате ли повече от 10 000 км с едно масло ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Аз общо взето гледам да си спазвам колкото си пише на маслото, но понякога надвишавам с 1-2 хил. км. Дори в момента съм надвишил с 4 хил. (т.е. минал съм вече 14 хил. км). Но пък карам на газ, а както се знае от бакшишкия фолклор - на газ няма проблем да е кара 50% над ресурса. Не знам дали е верно това.

    Коментар


      #17
      Колеги, и при мен се появиха тези съмнения относно колко километра да карам със SELENIA и дали ако изкам по-качествени масла да се обърна към друг производител!? Карам със SELENIA 20К Алфа Ромео и редовно си "пържа" колата до 6000об/мин, и тъй като е на ~150 000км. изкам да и сложа оптимално доброто масло. Как мислите, Valvoline и Mobil (да кажем 0 и 5W-30,40,50) по-добри масла ли са от SELENIA? Все пак, ето какво инфо намерих за маслата SELENIA:Продукт:Selenia Gold 2LОписание:Трибазово универсално моторно масло (две синтетични бази една минерална). Изключително подходящо за последните поколения, обикновени, много клапанни и турбо бензинови двигатели. Понижаване консумацията на масло и завишаване на интервала на смяната му с 30% от традиционните масла. Максимална стабилност на работа при високи температури. Лесно запалване на студен двигател.Продукт:Selenia 20 K Alfa Romeo 2 LОписание:Трибазово универсално масло за бензинови обикновени, инжекционни, многоклапанни и турбо двигатели. Особено подходящо за автомобили с катализатори ползващи безоловен бензин. Това масло е създадено на базата на дългогодишен опит на ALFA ROMEO и FIAT LUBRIFICANTI с цел постигане на оптимална работа на по-агресивните двигатели и защитата им при спортно каране. До два процента намалява разхода на гориво.Продукт:Selenia Turbo Diesel 2LОписание:Трибазово синтетично моторно масло за дизелови многоклапанни и турбо двигатели. Това масло предотвратява отлагането на карбонов нагар при предкамерното горене на двигатели с индиректно впръскване. При използването му се понижава консумацията на масло и се завишава интервала на смяната му с 30% от традиционните масла.Продукт:Selenia HPX 2LОписание:Моторно масло на синтетична база за всички видове бензинови и дизелови двигатели, както и за автомобили с катализатори. Специално разработено за износени двигатели с повишен разход на масло над 1л. на 1000км. при обем 1600сс. Намаляване консумацията на масло с 50%. Намаляване на изгорелите газове. Повишаване компресията в цилиндрите.
      Fiat Coupe 2.0 20V 98g. Pininfarina

      Къде отиваш ти, може би?

      Коментар


        #18
        Selenia 20K за Alfa Romeo си е хубаво масълце.За разлика от селения голд което си е пръчка.
        Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
        ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

        Коментар


          #19
          kiro_of_the_day написа:
          Riki888 написа:
          Аз го сменям под 10000. Все пак колко ще караш с едно масло зависи не само от маслото ами и от състоянието на двигателя.Започне ли да става много черно маслото значи трудно ще минава през масления филтър. И след филтъра налягането става по-малко поради съпротивлението на задръстения филтър. Освен това замърсено масло като циркулира има риск да се получат отлагания в маслената магистрала и се намалява нейната пропускателна способност.В резултат със течение на времето - намалено смазване и ускорено износване на двигателя.
          Би ли дефинирал степента "много черно"? За да не излезе, че се заяждам - ще кажа в каква връзка питам.Както неведнъж е коментирано тук - една от функциите на маслото е да поема нагари и отлагания - т.е. да има отмиващи свойства.Ако ти е бистро маслото след пробег 1000 км. да речем - това не е повод за радост, а белег за кофти масло.
          Ми не е точно така!Ако си промивал мотора при покупката и после караш основно за газ маслото и при смяната си ще бъде бистро от която и да е марка.Все пак 15 год карам на газ
          Bravo 1.2 16v
          Lancia Dedra 1.8 16v
          Suzuki GSXR250R

          Коментар


            #20
            PREDATORst написа:
            Ако си промивал мотора....
            С какво се промива двигателя?Ето още инфо за маслото СЕЛЕНИА, но на английски: http://www.flitalia.it/en/fl/compone...od/Itemid,254/
            Fiat Coupe 2.0 20V 98g. Pininfarina

            Къде отиваш ти, може би?

            Коментар


              #21
              sim4ata написа:
              PREDATORst написа:
              Ако си промивал мотора....
              С какво се промива двигателя?Ето още инфо за маслото СЕЛЕНИА, но на английски: http://www.flitalia.it/en/fl/compone...od/Itemid,254/
              Има специялни препарати нещо като рядко масло!Като се източи старото масло се наливат около 3 литра колата се пали да поработи няколко минути.Точиш пак и наливаш новото масло с новия филтър.В момента маслото ми е на 11000 и трудно можеш да го различиш от ново но карам само на газ
              Bravo 1.2 16v
              Lancia Dedra 1.8 16v
              Suzuki GSXR250R

              Коментар


                #22
                pr_00f написа:
                Може и да си прав, ще си сменя очилата.Следващата седмица ще сменям и ще го гледам всеки ден
                Аз съм на около 2500 след смяната и още си има кафеникав отенък и не е черно. Поне 1000 карах и беше сравнително бистро.

                Коментар


                  #23
                  зависи какво разбираш под "повече от 10000 км" ...да не мислиш,че като минеш 12 000 примерно и веднага ще си се скапе двигателя? Просто около 10к е препоръчително да се сменя...А това,че маслото пише за 15 хил или 20 не точно така...всички зависи от начина на експлоатация,от самия двигател от условията при които се кара колата. В сервиза ти казват,да сменяш по-рано,за да ти е мирна главата,тях така са ги учили. А дали ще караш 10,15,20 хил си е твоя работа... Пък и не знам какви толкова разходи имаш за едно масло,че ти пречи да го сменяш на 10 хиляди...на мен за смяна на масло и филтри и ми взимат 70-80 лв...на теб повече 100-120 (все пак е селения) не вярвам да ти взимат,не толкова трудно на няколко месеца да отделиш тези пари,за да по-спокоен,за двигателя си,нали?
                  ex.Мареа ТД100

                  Коментар


                    #24
                    Аз съм с Texaco Havoline. Като го вземах ме питаха на колко км. ми е колата и казаха да го сменя между 12 и 15 хил. км. Като питах: "А, защо не 10 хил.?", човека ми каза, че ако искам и на 5 хил. да си го сменям... Гаранционните коли, които поддържа сервиза, и които понякога са на над 150 хил. км. идват за смяна на 15 хил. км, не виждам причина и аз да не правя така
                    Alfa 159 SW 2.4 Ti
                    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                    Коментар


                      #25
                      1.9 JTD 105 - иззключтелно градско каране - смяна след не повече от 7500, обикновено го сменям малко след 7000 , но последния път го смених на 7700. Не им разбирам на марките, ама за следващия път съм си харесал едно, което отговаря на спецификациите:B4 ; CF; 5W40. Текущото ми отговаря на B3; CD; 10W40. Тези буквички не са ли по-важни от марката ? Промих двигателя предишния път, по съвет на Esper , с промивно масло на приста, и сега на следващата смяна пак ще го направя, а същото промивно масло ще използвам и при подмяна на течността в хидравликата.

                      Коментар


                        #26
                        Спазвам указанията на производителя , за да нямам главоболия.
                        ПОДКУПИ ПРИЕМАМ САМО В ПЕТЪК !!!

                        FIAT CROMA 2000ie 8V 1987год.

                        Коментар


                          #27
                          T_SHOW написа:
                          Спазвам указанията на производителя , за да нямам главоболия.
                          Fiat Coupe 2.0 20V 98g. Pininfarina

                          Къде отиваш ти, може би?

                          Коментар


                            #28
                            Колата ти внос от Италия ли е ?Те там ако на 20к го сменят викай ура, ти за 10к се притесняваш А и темата определено не е за ОБЩИ ПРИКАЗКИ.
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #29
                              Не е важен само пробега ами и периода.Маслото е желателно да се сменя на една година или около 10000 км.
                              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                              Коментар


                                #30
                                Време е вече да оборудвам Бравока с:т.е. на 9000км.
                                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                                Коментар

                                Working...
                                X