Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

BOSCH и MANN - маслени филтри - НЯКОЙ БЪРКА

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    BOSCH и MANN - маслени филтри - НЯКОЙ БЪРКА

    това са характерристиките на - маслен филтър за Bravo 1.8 GTРАЗЛИКИ-- при BOSCH - има два модела - за ДВГ преди 1998 и за ДВГ след 1998 - -- при MANN - независимо от годината - филтъра е еднакъв ?!?!?затова и съм на филтър BOSCH , а не на MANN ... май майедит: АКО се вгледате в раликите ще забележите следното:1. до 1998 ДВГ - по-голям е филтъра2. има и клапан за обратното налягане - целта му е след загасване на колата да задържи пълни магистралите - за да не се получава така обсъжданото ттракане на хидр. повдигачиЗа МАН филтъра- размера е като на до1998,НО нищо не пише за обратния клапан - НО ПОНЕ ГО ИМА
    Прикачени файлове

    #2
    Филтъра на MANN е истинския. BOSCH e марка която хората е време да забравят в БГ. Най-големите боклуци дето има на пазара в момента са под тая марка. Защо и как стана така е дълго за обяснение. Като купих мареата и я откарах за първоначално обслужване. Не ги гледах какво слагат в сервиза. Взимам си колата със сменено масло вече. Паля и лампата за маслото гасне ама със закъснение. Преди това гаснеше още преди да е запалила колата. Зачудих се. Но прецених, че може да се ебава датчика. Едно време така ми се случи на опела. Обаче питах един приятел. И той дигна капака и погледна и вика е как да ти гасне лампата на време като са ти сложили филтър Бош. На следващата смяна сложих Манн. Лампата си гасне както като дойде колата от Италия. Никога повече няма да сложа нещо различно от МАНН. В момента съм с всички филтри на МАНН. Климатичен, въздушен, маслен. Дадох доста пари но повече експерименти не си правя. В сервиза в който ходя сега, друго ми казаха, че слагат само ако клиента много държи. Сега имам една астра с която се занимавам от време на време. И тя с филтър бош. Топла, студена запалиш ли я лампата не само, че гасне бавно но и чукат повдигачите в началото. Преди смяната на маслото го нямаше проблема. Сега момчето ще я покара така да събере пари и марш в сервиза за ново масло и хубав филтър. Аз Бош вече за авточасти не искам да ги видя и чуя!
    KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
    Land Rover Discovery 2.5TD '94
    EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
    EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
    EX: Fiat Regata 1.7D '84

    Коментар


      #3
      Колега и при мен има разлика в маслените филтри, преди 2-3 седмици сменях и направо се обърках от различни размери филтри!Стария ми филтър го бях взел от Ал. Ауто - Techneco и тогава изобщо не ме питаха коя година ми е колата. Сега в сайта на хит-ко видях, че има два вида филтри като единия е почти два пъти по-нисък от другия. Взех филтър VASCO (този по-високия), а стария филтър който свалиха в сервиза беше нещо средно между тези двата които имаше в магазина... абе ужас. Като гледам в сайта на хит-ко и за 1.8 историята е същата - два вида филтри преди и след 02.97 и ти би трябвало да вземеш от тези по-високите.
      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

      Коментар


        #4
        spark написа:
        Колега и при мен има разлика в маслените филтри, преди 2-3 седмици сменях и направо се обърках от различни размери филтри!Стария ми филтър го бях взел от Ал. Ауто - Techneco и тогава изобщо не ме питаха коя година ми е колата. Сега в сайта на хит-ко видях, че има два вида филтри като единия е почти два пъти по-нисък от другия. Взех филтър VASCO (този по-високия), а стария филтър който свалиха в сервиза беше нещо средно между тези двата които имаше в магазина... абе ужас. Като гледам в сайта на хит-ко и за 1.8 историята е същата - два вида филтри преди и след 02.97 и ти би трябвало да вземеш от тези по-високите.
        Височината на филтъра не е от голямо значени,ако пасва на мястото,други компоненти са по-важни(освен ако не двржиш на 30 милилитра повече масло с по високия )

        Коментар


          #5
          Scorpion_BV написа:
          Филтъра на MANN е истинския. BOSCH e марка която хората е време да забравят в БГ.
          Скорпион право ти дума ... за марките. При положение че работя на еднo машинище Bosch, всичкo щo e филтър - няколко маслени и няколко въздушни са MANN. Това при положение че самата машина струва порядъка на няколко м. евро, Bosch не залагат на собствено решение. То не може да правиш всичко ... въпреки че майками не се е оплакала от машата и Bosch .

          Коментар


            #6
            Брей,каква е таз машина бе Миро?А по темата-аз пък не знаeх че масления филтър е толкова важен... сега съм с някакъв които пасна там на местото, марка Clean Filter. Лошо ли е?
            Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
            Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
            Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

            Коментар


              #7
              Масления филтър е изключително важен. За жалост малко хора го зная и слагат каквото им се предложи по сервизите. Те пък от своя страна гледат да набутат нещо дето са купили за стотинки и имат по-голяма печалба от него. И не само с филтрите е така. Общо взето с всички резервни части в България. Ако човек не е в час и купува каквото му дадат в магазина после страда и се почват приказките колко са калпави дадена марка коли! А всичко е от китаиско-турските 10-то качество боклуци по магазините ни... Мога роман да напиша по въпроса... Затова аз лично залагам на проверени магазини, доказани в практиката марки и не на последно място, на части от производители от бившите соц страни. На марки дето много малко хора ги знаят но произвеждат отлични неща на пъти по ниски цени от ужким марковите боклуци от типа на бошовските...
              KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
              Land Rover Discovery 2.5TD '94
              EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
              EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
              EX: Fiat Regata 1.7D '84

              Коментар


                #8
                Не ми се разправя колко се напатих с тая марка. А па за филтрите - по-добре да си карам със стария. Прав е колегата Scorpion_BV. Слагай всичко друго - не и БОШ.

                Коментар


                  #9
                  Ами да абсолютно съм съгласен. Иначе филтъра за 1.4 е този по-дългия. Аз и на двете коли слагам Филтрон, полски са.Първата смяна на маслото на Бравата сложих Бош, от вносител купен, оригинален не е менте и до следващата смяна все си правеше капки от уплътнението, като го смених с Филтрон такъв проблем не е имало. Иначе колата си я докарах от Италия точно с МАН филтри - маслен, въздушен и горивен. Нямам климатик и нямаше филтър за купето.
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    #10
                    PaUnOff написа:
                    Брей,каква е таз машина бе Миро?
                    http://www.comeck.net/eng/branche/1959_165.asp - такива са 3 + още подобни добичета .

                    Коментар


                      #11
                      новост

                      Здравейте колеги,марката шампион предлага новост- универсални филтри-около 15-20 модела/по памет/ ,които стават за 90% от всички същиствуващи автомобили!!Как е изчислено не знам,но по този начин се спестява място в магазина,а и почти винаги имаш търсения модел-цената също е по-висока!!Явно не е толкова от значение големината и формата,важно е какво е качеството на хартията и дали ще пасне резбата!!

                      Коментар


                        #12
                        АКО се вгледате в раликите ще забележите следното:1. до 1998 ДВГ - по-голям е филтъра2. има и клапан за обратното налягане - целта му е след загасване на колата да задържи пълни магистралите - за да не се получава така обсъжданото ттракане на хидр. повдигачиЗа МАН филтъра- размера е като на до1998,НО нищо не пише за обратния клапан - НО ПОНЕ ГО ИМА

                        Коментар


                          #13
                          u_bo написа:
                          АКО се вгледате в раликите ще забележите следното:1. до 1998 ДВГ - по-голям е филтъра2. има и клапан за обратното налягане - целта му е след загасване на колата да задържи пълни магистралите - за да не се получава така обсъжданото ттракане на хидр. повдигачиЗа МАН филтъра- размера е като на до1998,НО нищо не пише за обратния клапан - НО ПОНЕ ГО ИМА
                          Като изключим големината на филтрите, всичко останало си е еднакво, вида и броя на клапаните, отвора и резбата са едни и същи - по-малкия е за моделите след 1997, 98 година!По принцип, с малко филтри могат да се покриват много модели, но всеки добър производител се стреми да произведе филтър близък до оригиналния, предвид особенностите на мотора - не всяка ГОЛЕМИНА ПАСВА ЗА ОПРЕДЕЛЕНО МЯСТО - височина , диаметър и не на последно място е важен обема и пропускателната способност на самия филтриращ елемент - колкото е повече хартията, толкова тя е по-висока!

                          Коментар


                            #14
                            интересното е , че в БОШ-овския за - след ’98 - не са писали нищо за ’reverse valve’.... може би просто не са писали всичко в тоя справочник.

                            Коментар

                            Working...
                            X