5w30 Шел хеликс или 5w30 Кастрол магнатек
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна на Масълце
Collapse
X
-
Само да ви позапитам за Селения голд и Селения 20К. Каква е разликата между двете?... и кое е по подходящо за моя автомобил (нямам никакви ремонти по двигателя) Карам нормално но понякога обичам да я вкарвам в оборот Yellow_Flash_Colorz_PDT_46 Досега първата ми смяна беше на 110000 км на колко да направя следващата смяна и кое от двете масла да избера... Или да се орентирам към някое примерно W50 И още нещо някой може ли да обясни какво значат точно коефициентите 10W40http://www.baxcar.com/masla_sintetichni.php това съм го гледалFiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.
Коментар
-
qvkata-dcs написа:gorole написа:Аз слагам TUTELA - те реално притежават SELENIA!Stilo 1.8 16V
Коментар
-
първото число е примерно 10грама масло за колко време ще преминат през калибриран отвор а 2-то е за сезона на маслото зима лято колкото е по рядко толкова по добре по малко товари мотора и толкова по лесно смазва и също така ако е раздрънкан мотора може да почне да го изхвърля от семеринги и гарнитури и сегментиfiat bravo 16_16v 103hp
Коментар
-
По тази класификация моторните масла се разделят на 10 вискозитетни класа: 6 зимни, означени с буквата W и цифрите 0, 5, 10, 20, 25 (0W, 5W, 10W, 25W) и 4 летни, означени с цифрите 20, 30, 40 и 50. Критериите за принадлежност към съответния клас на зимните масла са два: - динамичният вискозитет, определен в специални апарати, симулиращи въртенето на коляновия вал в лагерите, и изпомпването на маслото от картера до отделните точки на смазване. Температурите при които се извършва това определяне, са различни за всеки зимен клас, но всички са отрицателни. Така например за маслото 5W те са -25 градуса и -30 градуса по Целзий, а за маслото 15W- най-подходящото и най-използваното в нашата страна е - 15 градуса и - 20 градуса по Целзий. Това означава, че при тези температури нормалния динамичен вискозитет гарантира оптимално съпротивление при първоначалното завъртане на коляновия вал, както и че е гарантирано бързо изпомпване на маслото до отдалечените точки. За летните масла критерият за принадлежност към съответния клас е кинематичният вискозитет , определен при 100 градуса по Целзий за всички класове. Колкото цифрата с която маслото се означава е по голяма, толкова маслото е по-гъсто и може да се използва при по-високи температури. В нашата страна при лятна експлоятация най-подходящи са едносезонните масла от клас 30 и всесезонните масла от клас 40.Всесезонните масла са тези, които могат да се използват целогодишно, се означават с дроб. Числителят показва зимния вискозитетен клас а знаменателят-летния(пример 15W40). За прецизност следва да се отбележи, че зимните и всесезонните масла имат гарантиран минимален кинематичен вискозитет при 150 градуса Целзий. По този начин е гарантирана без аварийната експлоатация на автомобила при високи температури.fiat bravo 16_16v 103hp
Коментар
-
bravosx написа:Решено е . Селения голд . 4литра ще ми стигнат нали?Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
Коментар
-
Аз пък напук на целия форум и препоръките на FIAT си сложих Liqui Moly 5W40 Diesel Synthoil. За втори път съм с това масло и няма какво да кажа освен - Доволен съм.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:Аз пък напук на целия форум и препоръките на FIAT си сложих Liqui Moly 5W40 Diesel Synthoil. За втори път съм с това масло и няма какво да кажа освен - Доволен съм."ШОФИРАЙ РАЗУМНО - СПАСИ ЖИВОТ !!!"
"What do you do to help save the world?"
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар