Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Приста Лидер???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    Stefan Hadjov написа:
    Atanas71 написа:
    Всичко което изписах за температурата на маслото съм го изпитал многократно в лабораторни и тестови условия на стенд и затова го споделям . Такава ми е работата Моите възражения съм ги описал по-горе оптималната работна температура на маслото е 100градуса това не е максималната. Температура на маслото при която най-често работят двигателите под товар. А за Приста само хубави неща мога да кажа . Един приятел го използваше в едно Фиат Ритмо 1.9 ТД и беше доволен защото маслото оставаше спокойно и при висока температура [сега неме питай колко висока е била температурата не съм я мерел] стоеше на щеката а предишното [няма да му казвам марката зада няма спор] просто изтичаше
    Щом си го мерил в лабораторни условия и това ти е работата-вярвам ти.Аз съм мерил само в картера при каране и никога не съм отчел по висока температура от 95-100 град.на няколко двигатела включително и на турбодизел.В лабораторни условия успявате ли да осигурите оптимално охлаждане на двигателя близко до реалното в движение?
    Да това е едно от условията да имитираме колкото се може по-близка до реалната експлоатациона обстановка . Използва се оригиналната охладителна система включително и радиатора с който ще работи двигателя на определената машина след монтаж. Можем да регулираме охлаждащата въздушна струя като скорост до 60км./ч и температура на въздушния поток от -8 до+42 . За натоварване на двигателите разполагаме с 4групи по два генератора в зависимос от двигателя които ще тестваме за влагане в определена машина. Генераторите ги натоварваме с товарна "банка" с обща мощност 1.5мВт. Поразрових се вчера правихме тест на един от двигателите на които сме представители за източна Европа- Къминс. Съмненията на фирмата която ни достави чисто новия двигател от софийските рейсове БМС бяха че турците ги будалкат с мощноста като са поръчали от американците базовия вариант на двигателя с по-малко мощност. С това до тук . Сега за температурата на маслото при самия тест. Двигател Къминс QSB8.3l Температура на охлж. течност 89-91 градуса , при натоварване на 85% , темп. на маслото след маслената помпа на входа на масло-охладителя 108 градуса , темп. на маслото след масло-охладителя 97градуса .
    Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

    Коментар


      #77
      @BOСега разбрах за кое става въпрос.Двувалката с балансиращите валове.С Flow-измеритела на въздуха от зората на инжексионите.Мисля,че беше около 150 кс

      Коментар


        #78
        Atanas71 написа:
        Stefan Hadjov написа:
        Atanas71 написа:
        Всичко което изписах за температурата на маслото съм го изпитал многократно в лабораторни и тестови условия на стенд и затова го споделям . Такава ми е работата Моите възражения съм ги описал по-горе оптималната работна температура на маслото е 100градуса това не е максималната. Температура на маслото при която най-често работят двигателите под товар. А за Приста само хубави неща мога да кажа . Един приятел го използваше в едно Фиат Ритмо 1.9 ТД и беше доволен защото маслото оставаше спокойно и при висока температура [сега неме питай колко висока е била температурата не съм я мерел] стоеше на щеката а предишното [няма да му казвам марката зада няма спор] просто изтичаше
        Щом си го мерил в лабораторни условия и това ти е работата-вярвам ти.Аз съм мерил само в картера при каране и никога не съм отчел по висока температура от 95-100 град.на няколко двигатела включително и на турбодизел.В лабораторни условия успявате ли да осигурите оптимално охлаждане на двигателя близко до реалното в движение?
        Да това е едно от условията да имитираме колкото се може по-близка до реалната експлоатациона обстановка . Използва се оригиналната охладителна система включително и радиатора с който ще работи двигателя на определената машина след монтаж. Можем да регулираме охлаждащата въздушна струя като скорост до 60км./ч и температура на въздушния поток от -8 до+42 . За натоварване на двигателите разполагаме с 4групи по два генератора в зависимос от двигателя които ще тестваме за влагане в определена машина. Генераторите ги натоварваме с товарна "банка" с обща мощност 1.5мВт. Поразрових се вчера правихме тест на един от двигателите на които сме представители за източна Европа- Къминс. Съмненията на фирмата която ни достави чисто новия двигател от софийските рейсове БМС бяха че турците ги будалкат с мощноста като са поръчали от американците базовия вариант на двигателя с по-малко мощност. С това до тук . Сега за температурата на маслото при самия тест. Двигател Къминс QSB8.3l Температура на охлж. течност 89-91 градуса , при натоварване на 85% , темп. на маслото след маслената помпа на входа на масло-охладителя 108 градуса , темп. на маслото след масло-охладителя 97градуса .
        Колега,интересна ти е работата.Като натоварвате генераторите с товарна "банка",можете ли да снемате силови характеристики на двигателите-върт.момент,мощност,специфичен разход и т.н.

        Коментар


          #79
          Stefan Hadjov написа:
          Atanas71 написа:
          Stefan Hadjov написа:
          Atanas71 написа:
          Всичко което изписах за температурата на маслото съм го изпитал многократно в лабораторни и тестови условия на стенд и затова го споделям . Такава ми е работата Моите възражения съм ги описал по-горе оптималната работна температура на маслото е 100градуса това не е максималната. Температура на маслото при която най-често работят двигателите под товар. А за Приста само хубави неща мога да кажа . Един приятел го използваше в едно Фиат Ритмо 1.9 ТД и беше доволен защото маслото оставаше спокойно и при висока температура [сега неме питай колко висока е била температурата не съм я мерел] стоеше на щеката а предишното [няма да му казвам марката зада няма спор] просто изтичаше
          Щом си го мерил в лабораторни условия и това ти е работата-вярвам ти.Аз съм мерил само в картера при каране и никога не съм отчел по висока температура от 95-100 град.на няколко двигатела включително и на турбодизел.В лабораторни условия успявате ли да осигурите оптимално охлаждане на двигателя близко до реалното в движение?
          Да това е едно от условията да имитираме колкото се може по-близка до реалната експлоатациона обстановка . Използва се оригиналната охладителна система включително и радиатора с който ще работи двигателя на определената машина след монтаж. Можем да регулираме охлаждащата въздушна струя като скорост до 60км./ч и температура на въздушния поток от -8 до+42 . За натоварване на двигателите разполагаме с 4групи по два генератора в зависимос от двигателя които ще тестваме за влагане в определена машина. Генераторите ги натоварваме с товарна "банка" с обща мощност 1.5мВт. Поразрових се вчера правихме тест на един от двигателите на които сме представители за източна Европа- Къминс. Съмненията на фирмата която ни достави чисто новия двигател от софийските рейсове БМС бяха че турците ги будалкат с мощноста като са поръчали от американците базовия вариант на двигателя с по-малко мощност. С това до тук . Сега за температурата на маслото при самия тест. Двигател Къминс QSB8.3l Температура на охлж. течност 89-91 градуса , при натоварване на 85% , темп. на маслото след маслената помпа на входа на масло-охладителя 108 градуса , темп. на маслото след масло-охладителя 97градуса .
          Колега,интересна ти е работата.Като натоварвате генераторите с товарна "банка",можете ли да снемате силови характеристики на двигателите-върт.момент,мощност,специфичен разход и т.н.
          Всичко това плюс още много други важни параметри , които дават цялостна представа за поведението на двигателя по време на експлоатация.
          Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

          Коментар


            #80
            Atanas71 написа:
            alvanovo написа:
            карам почти 10 000км с приста лидер 10/40нямам някакви оплакваниякакто всички масла досега, които ползвах - Ессо и Тексакосложих си уред за налягане и температура на маслото, да го следя по-добрепри загрят мотор - температура на маслото 90 градуса /а за тази температура доста трябва да се ръчка/ налягането при 2500 оборота е 4 атм
            Слабо ръчкаш за отрицателно време отива на 110 -120градуса :D Моите наблюдения са че маслото в повечето случаи е 5- 10градуса в плюс от температурата на охлаждащата течност при нормално каране , през лятото. А много често стига и до 110-120 градуса без много ръчкане. Като хванеш някой проход и колата е натоварена , погледни температурата щом казваш че имаш термометър и ще разбереш за какво иде реч. :D Друг е въпроса дали този термометър мери коректно температурата , дали минава постояно масло около него или работи някаде на допир
            наистина темата стана много интересна, и за да съм коректен ще поясня някои неща свързани с написаното от теб по-гореимам термометър от 2 месецане съм карал още в лятно време колатано тези дни, когато е по-топло установявам, че много по-бързо се вдига температурата на маслотои без много ръчкане отива на 90грпредполагам, че при околна температура над 30гр нещата ще стават още по-бързонаистина си прав, че датчика за термометъра ми работи на допир, постарах се да го монтирам максимално близо до поток на масло, но трябваше да правя преходник и малко го отдалечих, предполагам, че това си оказва все пак влияние, още повече че меря температурата точно преди масления филтър, т.е. където маслото е вече поохладено в кратера преди товано такава ми е конструкцията, нямах много голям изборпредполагам, че лятото особено при обороти над 4500 на магистрала бързо ще мина и 100грпоследното засичане, което направих беше на магистралата към варнацялата я минах със скорост 160 км/чвъншната температура я замервах на няколко пъти - 13гри маслото по показание ан гореописания ми термометър не мина 91-92грако външната температура е 30гр и нагоре нещата сигурно ще са доста по-различникато се затопли ще засекасега карам с Приста Лидер 10/40но както пишете в постовете си за температури над 100гр взех да се замисля многоно предходните лета съм карал при температури над 35гр и пак на магистралата към варна, с климатроника, и скорост 160-180 - цялата магистрала и не съм имал проблеми с моторамаслото беше същото 10/40 но Тексакодайте мнения
            Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

            Коментар


              #81
              да поясня, че не съм прекалено голям спортистгледам да карам спокойно, но не много бавно
              Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

              Коментар


                #82
                Е 160-180 км/ч. не бих казал че е спокойно каране а по-скоро спортно макар и по магистралата .
                Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                Коментар


                  #83
                  alvanovo написа:
                  карам почти 10 000км с приста лидер 10/40нямам някакви оплакваниякакто всички масла досега, които ползвах - Ессо и Тексакосложих си уред за налягане и температура на маслото, да го следя по-добрепри загрят мотор - температура на маслото 90 градуса /а за тази температура доста трябва да се ръчка/ налягането при 2500 оборота е 4 атм
                  колега , уредите за температура и налягане - от Лада ли са ти?дай някоя снимка или схема как си го реализирал

                  Коментар


                    #84
                    u_bo написа:
                    alvanovo написа:
                    карам почти 10 000км с приста лидер 10/40нямам някакви оплакваниякакто всички масла досега, които ползвах - Ессо и Тексакосложих си уред за налягане и температура на маслото, да го следя по-добрепри загрят мотор - температура на маслото 90 градуса /а за тази температура доста трябва да се ръчка/ налягането при 2500 оборота е 4 атм
                    колега , уредите за температура и налягане - от Лада ли са ти?дай някоя снимка или схема как си го реализирал
                    http://www.snimka.bg/album.php?album_id=356744&pid=12179099в последствие поставих волтметъра и ми се струва, че той се получи най-добре като изработкатемпература и налягане на маслото, и волтметърнищо, че за температурата е взет уред от антифриз
                    Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                    Коментар


                      #85
                      alvanovo написа:
                      http://www.snimka.bg/album.php?album_id=356744&pid=12179099в последствие поставих волтметъра и ми се струва, че той се получи най-добре като изработкатемпература и налягане на маслото, и волтметърнищо, че за температурата е взет уред от антифриз
                      супер !но възникват следните въпроси:- датчиците за маслото си ги сложил на ’затапените’ изходи за маслен радиатор - нали? (там нормално има тапи с шестогран)- тези датчици са от лада - съвпаднаха ли резбите?

                      Коментар


                        #86
                        u_bo написа:
                        alvanovo написа:
                        http://www.snimka.bg/album.php?album_id=356744&pid=12179099в последствие поставих волтметъра и ми се струва, че той се получи най-добре като изработкатемпература и налягане на маслото, и волтметърнищо, че за температурата е взет уред от антифриз
                        супер !но възникват следните въпроси:- датчиците за маслото си ги сложил на ’затапените’ изходи за маслен радиатор - нали? (там нормално има тапи с шестогран)- тези датчици са от лада - съвпаднаха ли резбите?
                        да, там са поставени, на мястото на тапитедатчиците също са от ладаи не съвпадат с резбите на отворитезатова им направих преходници, като преходника за температурата е по-къс, максимално къс, за да може по-точно да мери температуратаа за налягането е по-дълъг, така, че датчика да не допира до пемпературния, защото осите на двата отвора са близо една до друга
                        Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                        Коментар


                          #87
                          да ама сега ще се заям :по този начин не мериш налягането горе на вала - където е важно да се знае колко е.НЕ случайно фабричния датчик за налягане (лампата на Аладин) е горе - защото там е важно да има налягане,пък и там като има - явно ще има и долу при помпата,докато - това , че долу има налягане, не значи че горе ще се качи масло ... може да са запушени магистралита, да е паднал много вискозитета на маслото ....тнтзащо не се замислиш да го качиш горе

                          Коментар


                            #88
                            u_bo написа:
                            да ама сега ще се заям :по този начин не мериш налягането горе на вала - където е важно да се знае колко е.НЕ случайно фабричния датчик за налягане (лампата на Аладин) е горе - защото там е важно да има налягане,пък и там като има - явно ще има и долу при помпата,докато - това , че долу има налягане, не значи че горе ще се качи масло ... може да са запушени магистралита, да е паднал много вискозитета на маслото ....тнтзащо не се замислиш да го качиш горе
                            не се бях сетил за товадали горе има подобна тапа, че да ползвам резбатаиначе не искам да пробивам и да нарязвам резба, където и да биломагистралата няма как да се запуши, карам с добро масло и го сменям долу горе редовно, а вискозитета не може да падне прекалено, защото си следя термометъратеоретично всичко е възможно все пак, но не съм перфекционалист и няма смисъл да полагам напразни усилияза мен тези уреди са удоволствие
                            Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                            Коментар


                              #89
                              u_bo написа:
                              да ама сега ще се заям :по този начин не мериш налягането горе на вала - където е важно да се знае колко е.НЕ случайно фабричния датчик за налягане (лампата на Аладин) е горе - защото там е важно да има налягане,пък и там като има - явно ще има и долу при помпата,докато - това , че долу има налягане, не значи че горе ще се качи масло ... може да са запушени магистралита, да е паднал много вискозитета на маслото ....тнтзащо не се замислиш да го качиш горе
                              Аз не съм съгласен обаче.На колко автомобила датчика е горе?Ако на маслената магистрала /долу ниско на блока/която подвежда маслото към разпределителния вал имаш 4 бара и датчика е там колко смяташ ,че ще бъде горе на вала и къде ще има загуби на налягане?Тези запушени магистрали се появиха на мода откакто двигателя 1,4 започна да прави валовете на точилки за тесто.Да ама в крайна сметка не било от запушени магистрали ами от опечени гумички между паяка/система от тръбички/ и главата.Ако имаше как да се постави датчика на паяка тогава нямаше да има износени валове.Айде пак изкривихме темата.Тя била за маслото Приста лидер ,а ние тук вече поставяме допълнителни датчици,запушваме магистрали и решаваме проблемите на двигател ено и четри.
                              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                              Коментар


                                #90
                                Датчика за налягане се поставя на главната маслена магистрала, с други думи веднага след филтъра.От тази магистрала тръгват разклонения към коляновия вал и нагоре към главата.Е щеше да е хубаво да имаме датчик за налягане на всяко разклонение за всяка една шийка на всеки вал ама няма :D
                                sigpic
                                Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                                475HP 11,5/1,9/191
                                YouTube

                                Коментар

                                Working...
                                X