Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Приста Лидер???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Няма сезон или стил на управление в които маслото да превиши темпуратурата на охладителната течност , та били и със само 10-20 градуса и всичко това без масло-охладител . Теории и теории , твърденията не са мои
    Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

    Коментар


      #62
      Atanas71 написа:
      Няма сезон или стил на управление в които маслото да превиши темпуратурата на охладителната течност , та били и със само 10-20 градуса и всичко това без масло-охладител . Теории и теории , твърденията не са мои
      Има, има...Дори и с топлообменник на маслото, ако види много зор, лесно се качва над температурата на водата.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #63
        BO написа:
        Atanas71 написа:
        Няма сезон или стил на управление в които маслото да превиши темпуратурата на охладителната течност , та били и със само 10-20 градуса и всичко това без масло-охладител . Теории и теории , твърденията не са мои
        Има, има...Дори и с топлообменник на маслото, ако види много зор, лесно се качва над температурата на водата.
        Колега самоиронизирам се Много добре знам че е така но .....нали трябва да спорим според някой колеги защото така се раждала истината Върни темата малко назад и ще видиш какво твърди един колега че маслото работи при 60градуса Виж и моите писания по въпроса :D На почити всички масла вискозитета се мери при температура от 100 градуса по Целзий , от тук възниква въпроса ЗАЩО им е такава висока температура за замерване на вискозитета Защото е нормално съвремените ДВГ да работят около тази температура + - 10градуса . При някои двигатели температурата надвишава тези стойности , но там вече в помощ идва масло-охладителя. :D
        Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

        Коментар


          #64
          дано и други потребители е 1359 мнения само спам и от типа вижте ма колко сьм велик и колко знам да прочетьт преди да пишат маслото винаги дьржи по-висока температура от водатаи при нормално загрял двигател 90 градуса ако се настьпва температурата на маслото се повишава много по-бьрзо от тази на водата
          тунинговам си колите за удоволствие
          някои с турбо други с чип

          Коментар


            #65
            .

            И в допълнение на двамата колеги от Карлово.Маслото освен да смазва и отнема температура затова се подава във най-високо натоварените в температурно отношение места и детайли-шийките на коляновия вал,дъната на буталата на турбомоторите и тн.Следователно няма начин от начална температура на маслото -температурата на двигателя(антифриза) да охладим нещо доста горещо като буталото и да получим ,студено,масло.В такъв случай какво топлоотнемаме? Ако водата в София ври на 95 градуса как ли ще ходим на ски? Едно отваряне на капачката на разширителния съд на Пампорово и .....Досега не съм чул въпроса в магазина за авточасти ....Случайно да сте скиор?

            Коментар


              #66
              Atanas71 написа:
              Много добре знам че е така но .....нали трябва да спорим според някой колеги защото така се раждала истината Върни темата малко назад и ще видиш какво твърди един колега че маслото работи при 60градуса Виж и моите писания по въпроса :D На почити всички масла вискозитета се мери при температура от 100 градуса по Целзий , от тук възниква въпроса ЗАЩО им е такава висока температура за замерване на вискозитета
              Истината се ражда в спора,но много случаи се ражда чрез измерване.На пръчката на маслото си вържи една термодвойка и измери колко е работната температура на маслото в картера.Качи се на Троян-Кърнаре горе и пак измери.Никога не надминава 90-95 градуса на нормална кола.Върни темата малко назад да прочетеш,че никъде не е написано че двигателя работи при 60 град.на маслото.А при 60 градуса се правят тестови измервания по двигателя.Защо вискозитета на маслата се мери при 100 гр.-защото това е максималната РАБОТНА температура на маслото което се допуска да достига при работа.И за да не говорим за различни неща и да спорим безсмислено трябва да се прави разлика между работна тампература и температура на моментни максимални загрявания когато преминава маслото през високотемпературни зони на нагряване в двигателя/турбина,канали на сегменти и бутало,около изпускателни клапани и др. места/В такива зони маслото може да надвишава моментно 100 гр.,но преминава и слиза в картера и там температурата никога не се допуска да надхвърля 95-100 гр.При по-високо температурно натоварени двигатели се взимат мерки различни за охлаждане-алуминиев картер за по добро топлоотдаване до радиатори или др.подобни елементи. Няма нужда да спориме или книжки да се четът.Измери и ще се убедиш.Измерването е елементарно.Ако си забелязъл спортните коли имат термометри за температурата на маслото на таблото и зоната над 100 гр. е винаги червена-НЕ СЕ ДОПУСКА работа на двигателя над 100 гр.И там температурата се мери в картера,където е прието да се мери работната темп. на двигателя и маслото.

              Коментар


                #67
                Stefan Hadjov написа:
                Atanas71 написа:
                Много добре знам че е така но .....нали трябва да спорим според някой колеги защото така се раждала истината Върни темата малко назад и ще видиш какво твърди един колега че маслото работи при 60градуса Виж и моите писания по въпроса :D На почити всички масла вискозитета се мери при температура от 100 градуса по Целзий , от тук възниква въпроса ЗАЩО им е такава висока температура за замерване на вискозитета
                Истината се ражда в спора,но много случаи се ражда чрез измерване.На пръчката на маслото си вържи една термодвойка и измери колко е работната температура на маслото в картера.Качи се на Троян-Кърнаре горе и пак измери.Никога не надминава 90-95 градуса на нормална кола.Върни темата малко назад да прочетеш,че никъде не е написано че двигателя работи при 60 град.на маслото.А при 60 градуса се правят тестови измервания по двигателя.Защо вискозитета на маслата се мери при 100 гр.-защото това е максималната РАБОТНА температура на маслото което се допуска да достига при работа.И за да не говорим за различни неща и да спорим безсмислено трябва да се прави разлика между работна тампература и температура на моментни максимални загрявания когато преминава маслото през високотемпературни зони на нагряване в двигателя/турбина,канали на сегменти и бутало,около изпускателни клапани и др. места/В такива зони маслото може да надвишава моментно 100 гр.,но преминава и слиза в картера и там температурата никога не се допуска да надхвърля 95-100 гр.При по-високо температурно натоварени двигатели се взимат мерки различни за охлаждане-алуминиев картер за по добро топлоотдаване до радиатори или др.подобни елементи. Няма нужда да спориме или книжки да се четът.Измери и ще се убедиш.Измерването е елементарно.Ако си забелязъл спортните коли имат термометри за температурата на маслото на таблото и зоната над 100 гр. е винаги червена-НЕ СЕ ДОПУСКА работа на двигателя над 100 гр.И там температурата се мери в картера,където е прието да се мери работната темп. на двигателя и маслото.
                Пак не съм съгласен с теб колега но няма да споря повече . 100градуса е усреднена температура при натоварен двигател +- 10 градуса. Вискозитета не се мери в максимални температурни стойности , а в оптимални температурни стойности имено 100градуса Защо трябва да пишеш толкова. Имам няколко въпроса към теб. Знаеш ли с колко приблизително се увеличава температурата на маслото преминавайки през турбокомпресора Какво налягане подържа в самия турбокомпресор маслото Защото си включил турбокомпресора в групата детайли които според теб повишават температурата на маслото.
                Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                Коментар


                  #68
                  Atanas71 написа:
                  Знаеш ли с колко приблизително се увеличава температурата на маслото преминавайки през турбокомпресора Какво налягане подържа в самия турбокомпресор маслото Защото си включил турбокомпресора в групата детайли които според теб повишават температурата на маслото.
                  Не знам,защото не съм го мерил.Не се е налагало,а и не е толкова важно.А и не е толкова лесно да се измери.Аз казвам само за това което съм мерил-температурата в картера.И за него мога да твърдя и споря.Аз споря само за неща,които съм установил от личен опит.Маслото в турбокомпресора преминава много бързо и при налягане нормално между 3-4 бара.Не говоря за налягането в масления клин във втулките.Ти да не се хванеш сега за това.Там условията са други и моментни.От там маслото бързо се отправя в картера и там се установява изходната му работна температура.Там е резервоара на маслото,а какво става по различните работни точки по маслената магистрала е друга тема.Предполагам,нямаш възражения. А иначе по темата за Приста-маслата.Добри са според мене и на някои от колите си го ползвам с удоволствие и нямам проблеми.Особенно новото 5W40.Срещал съм го и по бензиностанциите на Югославия и Хърватска.

                  Коментар


                    #69
                    Stefan Hadjov написа:
                    ....Ако си забелязъл спортните коли имат термометри за температурата на маслото на таблото и зоната над 100 гр. е винаги червена-НЕ СЕ ДОПУСКА работа на двигателя над 100 гр.И там температурата се мери в картера,където е прието да се мери работната темп. на двигателя и маслото.
                    Ето една снимчица от моята бегачка, която имах възможността да поизтормозвам от време на време. За жалост уреда отчитащ горивото само ме притесняваше, защото често стоеше в това му положение.
                    Прикачени файлове
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #70
                      Всичко което изписах за температурата на маслото съм го изпитал многократно в лабораторни и тестови условия на стенд и затова го споделям . Такава ми е работата Моите възражения съм ги описал по-горе оптималната работна температура на маслото е 100градуса това не е максималната. Температура на маслото при която най-често работят двигателите под товар. А за Приста само хубави неща мога да кажа . Един приятел го използваше в едно Фиат Ритмо 1.9 ТД и беше доволен защото маслото оставаше спокойно и при висока температура [сега неме питай колко висока е била температурата не съм я мерел] стоеше на щеката а предишното [няма да му казвам марката зада няма спор] просто изтичаше
                      Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                      Коментар


                        #71
                        BO написа:
                        Stefan Hadjov написа:
                        ....Ако си забелязъл спортните коли имат термометри за температурата на маслото на таблото и зоната над 100 гр. е винаги червена-НЕ СЕ ДОПУСКА работа на двигателя над 100 гр.И там температурата се мери в картера,където е прието да се мери работната темп. на двигателя и маслото.
                        Ето една снимчица от моята бегачка, която имах възможността да поизтормозвам от време на време. За жалост уреда отчитащ горивото само ме притесняваше, защото често стоеше в това му положение.
                        А ти колега разби и един друг мит на Стефан за червения сектор на уреда за температура на маслото Тук като гледам около 130 градуса зарочва червения сектор. Така е бегачката си е бегачка , браво че си се потрудил да намериш снимка
                        Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                        Коментар


                          #72
                          BO написа:
                          Stefan Hadjov написа:
                          ....Ако си забелязъл спортните коли имат термометри за температурата на маслото на таблото и зоната над 100 гр. е винаги червена-НЕ СЕ ДОПУСКА работа на двигателя над 100 гр.И там температурата се мери в картера,където е прието да се мери работната темп. на двигателя и маслото.
                          Ето една снимчица от моята бегачка, която имах възможността да поизтормозвам от време на време. За жалост уреда отчитащ горивото само ме притесняваше, защото често стоеше в това му положение.
                          Колега,наистина не съм виждал до сега толкова висока температура да е маркирана с червено за маслото.Това на Либрата ли е??Не си спомням на нея да има такава маркировка.Нормално къде се намира стрелката в експлоатация и има ли случаи да приближава червената зона.Лъбопитно ми е.Мерил съм температура в картера на няколко двигателя,но никога не съм получавал стойности над 100 градуса и при натоварвания.Колко си отчитал максимална температура в различни условия?

                          Коментар


                            #73
                            Atanas71 написа:
                            Всичко което изписах за температурата на маслото съм го изпитал многократно в лабораторни и тестови условия на стенд и затова го споделям . Такава ми е работата Моите възражения съм ги описал по-горе оптималната работна температура на маслото е 100градуса това не е максималната. Температура на маслото при която най-често работят двигателите под товар. А за Приста само хубави неща мога да кажа . Един приятел го използваше в едно Фиат Ритмо 1.9 ТД и беше доволен защото маслото оставаше спокойно и при висока температура [сега неме питай колко висока е била температурата не съм я мерел] стоеше на щеката а предишното [няма да му казвам марката зада няма спор] просто изтичаше
                            Щом си го мерил в лабораторни условия и това ти е работата-вярвам ти.Аз съм мерил само в картера при каране и никога не съм отчел по висока температура от 95-100 град.на няколко двигатела включително и на турбодизел.В лабораторни условия успявате ли да осигурите оптимално охлаждане на двигателя близко до реалното в движение?

                            Коментар


                              #74
                              Ей че яка тема Щом се заспори за температури на маслото, рекох да се обадя и аз :D Понеже все така се случва че карам силни коли и то с всякакви уреди по тях, включително термометър на маслото, мога да кажа че само при няколкоминутно каране с голяма скорост или с големи ускорения, маслото достига 120+ градуса въпреки охлаждането му.Това е при коли над 100-тина коня. Затова при такива режими на каране се ползват синтетики с вискозитети 50 или 60.При индекс 60 маслото може да работи добре и при температури над 140 градуса.Сетих се преди години бях гледал един тест на Субару ВРЦ как след отсечката се прибра в бокса, веднага го вдигнаха и му източиха маслото в една голяма дълбока тава.И то буквално вреше с едни такова големи балони излизащи на черната му повърхност И май бяха споменали че било на 160 градуса
                              sigpic
                              Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                              475HP 11,5/1,9/191
                              YouTube

                              Коментар


                                #75
                                Stefan Hadjov написа:
                                BO написа:
                                Stefan Hadjov написа:
                                ....Ако си забелязъл спортните коли имат термометри за температурата на маслото на таблото и зоната над 100 гр. е винаги червена-НЕ СЕ ДОПУСКА работа на двигателя над 100 гр.И там температурата се мери в картера,където е прието да се мери работната темп. на двигателя и маслото.
                                Ето една снимчица от моята бегачка, която имах възможността да поизтормозвам от време на време. За жалост уреда отчитащ горивото само ме притесняваше, защото често стоеше в това му положение.
                                Колега,наистина не съм виждал до сега толкова висока температура да е маркирана с червено за маслото.Това на Либрата ли е??Не си спомням на нея да има такава маркировка.Нормално къде се намира стрелката в експлоатация и има ли случаи да приближава червената зона.Лъбопитно ми е.Мерил съм температура в картера на няколко двигателя,но никога не съм получавал стойности над 100 градуса и при натоварвания.Колко си отчитал максимална температура в различни условия?
                                Не е на Либрата.На любимия ми двигател 2.0/16, без дистрибуторно запалване, без ламбда сонда за обратна корекция, без потенциометри и т.н. А бе бегачка Максималното измерена температура на маслото от мен е 108 градуса. Това е 2мм преди чертичката след средата.В най-големия си тормоз е заставала точно на чертичката след средата което ще е около 115 градуса.В режим на спокойно каране седи приблизително както е на снимката.И този двигател си е с топлообменник на маслото посредством охладителната течност на двигателя.
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Коментар

                                Working...
                                X