Температурата се отразява на маслото и то не с малък процент. Маслото започва да се сгъстява от старост. Това е една от причините за ограничението 1 година в двигателя. И аз съм виждал масло станало на грес - беше изминало 80 000км. Ама и двг не ставаше за нищо. А харченето на масло от ДВГ според мен става при сутрешния студен старт или при високи обороти. Всъщност всеки двигател ще харчи масло при високи обороти - един по-малко, друг повече.
ами тогава щом се сгъстява трябва все по-трудно да го харчи/говорим за двг в кондиция, не за издухана жигула/? нали това е идеята на по-стари двг с по-големи хлабини да се слага по-гъсно масло/освен, че върви повече/
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Температурата се отразява на маслото и то не с малък процент. Маслото започва да се сгъстява от старост. Това е една от причините за ограничението 1 година в двигателя. И аз съм виждал масло станало на грес - беше изминало 80 000км. Ама и двг не ставаше за нищо. А харченето на масло от ДВГ според мен става при сутрешния студен старт или при високи обороти. Всъщност всеки двигател ще харчи масло при високи обороти - един по-малко, друг повече.
ами тогава щом се сгъстява трябва все по-трудно да го харчи/говорим за двг в кондиция, не за издухана жигула/? нали това е идеята на по-стари двг с по-големи хлабини да се слага по-гъсно масло/освен, че върви повече/
Дали ще го гори по-малко зависи от двигателя. В общия случай се получава наистина така, че гъстото масло го гори по-малко но смазочните му качества са по-лоши.
абе.. навсякъде пишат, че маслото се разрежда с времето. Ти що реши че се сгъстява? Като "остарее" и прегори (след 10 000км. да речем), почва да го харчи двигателя защото става по-рядко. Гъстото масло май не го гори двигателя (освен ако не е тотална щета).
"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
От прочетеното до тук останах със следното впечатление,че няма голямо значение марката масло,а това,че трябва да го сменяш по често за по голяма сигурност.
От прочетеното до тук останах със следното впечатление,че няма голямо значение марката масло,а това,че трябва да го сменяш по често за по голяма сигурност.
1.да не е менте2.да отговаря на спецификацията, която искаш3.и да го сменяш когато трябва
Колеги работил съм в ПЛАМА-Плевен над 10 г. Тогава се правеха хубави масла" само присадката се взимаше основно от ЕЛФ-Франция. Сега всичко го вкарват от чужбина и тук само го джуркат. Така че правете си сметката какво е качеството на ПРИСТА!!!
В България е лудост да караш повече от 10хил км с масло от среден/ нисък клас. Защо ли?Ами защото са такива трагични условията ни!Навсякъде боклуци прахоляк и т.н... За хората в големите градове това важи с пълна сила... На колко дни си миете колите? И на колко ги мият хората в ЕВРОПЕЙСКИТЕ СТРАНИ... А така... и всичко това влиза в двигателя.....Горивата са ужасни...Пълни с куп добавки и постоянно някакви отлагания и т.н...Та всеки сам решава как да си кара колата...Аз лично на моята си сменям маслото на 6-7хил. км. ЗАЩО?1. Защо не смятам да я карам 1 г и да я продам2. Защото ремонта на двигателя ми е много скъп и не мога да си го позволя...но мога да си позволя повече смени на маслото Таа всеки сам да си решава... За пример Селения ГОЛД . 20К понеже знам че най-много тях използвате ви съветвам да ги сменяте ДО 10хил. км ...колкото по-рано толкова по-добре...
Ако позволите и аз да се включа 15 години карам дизел-само фиат 1,9-сменям масло на 5000 км през смяна промивам с по-евтино и никога не съм имал проблем с двигател, непалене и каквито и да било ремонти по него Навремето като почвах занаята един майстор казваше-от масло и филтър не се пести-който не ги сменя навреме -сменя двигател Който има желание да погледне в учебника по двигатели ще се увери че работната температура на маслото е доста над температурата на антифриза
И аз да кажа имах корсичка 5г.само приста.Двигателя беше изложен на нечовешките условия,млад,луд шофер бях само в червената зона седеше оборотомера,мотора не мръдна сега я карат некъде в Хасково.Маслото го сменях на 8-9000км.Сега на фиатката съм с I.G.A.T и колата се справя перфектно,но мисля да мина на приста супер газ да видя каква ще е разликата.Подкарах с приста благодарение на дядо ми както каза той ’’от едно време пристата си е наше производство и тогава нямаше внос на масла и хората с това караха и никой не се е жалвал’’.Тогава реших да пробвам и взе,че и на мен ми ареса па и на колата също.
И аз карам с приста лидер от както съм я взел колата, но смяната - на не повече от 7-8000 км. С каквото и масло да се кара - 15000 км си е гавра с автомобила. Двигателя ми вътре няма никакъв нагар - маслото го хвърлям съвсем леко потъмняло. Вчера на срещата в бургас стана въпрос за маслата - някой от колегите се увериха в състоянието на двигателя ми.
карам почти 10 000км с приста лидер 10/40нямам някакви оплакваниякакто всички масла досега, които ползвах - Ессо и Тексакосложих си уред за налягане и температура на маслото, да го следя по-добрепри загрят мотор - температура на маслото 90 градуса /а за тази температура доста трябва да се ръчка/ налягането при 2500 оборота е 4 атм
карам почти 10 000км с приста лидер 10/40нямам някакви оплакваниякакто всички масла досега, които ползвах - Ессо и Тексакосложих си уред за налягане и температура на маслото, да го следя по-добрепри загрят мотор - температура на маслото 90 градуса /а за тази температура доста трябва да се ръчка/ налягането при 2500 оборота е 4 атм
Слабо ръчкаш за отрицателно време отива на 110 -120градуса :D Моите наблюдения са че маслото в повечето случаи е 5- 10градуса в плюс от температурата на охлаждащата течност при нормално каране , през лятото. А много често стига и до 110-120 градуса без много ръчкане. Като хванеш някой проход и колата е натоварена , погледни температурата щом казваш че имаш термометър и ще разбереш за какво иде реч. :D Друг е въпроса дали този термометър мери коректно температурата , дали минава постояно масло около него или работи някаде на допир
карам почти 10 000км с приста лидер 10/40нямам някакви оплакваниякакто всички масла досега, които ползвах - Ессо и Тексакосложих си уред за налягане и температура на маслото, да го следя по-добрепри загрят мотор - температура на маслото 90 градуса /а за тази температура доста трябва да се ръчка/ налягането при 2500 оборота е 4 атм
Слабо ръчкаш за отрицателно време отива на 110 -120градуса :D Моите наблюдения са че маслото в повечето случаи е 5- 10градуса в плюс от температурата на охлаждащата течност при нормално каране , през лятото. А много често стига и до 110-120 градуса без много ръчкане. Като хванеш някой проход и колата е натоварена , погледни температурата щом казваш че имаш термометър и ще разбереш за какво иде реч. :D Друг е въпроса дали този термометър мери коректно температурата , дали минава постояно масло около него или работи някаде на допир
Аз мисля,че си останал в определен момент с грешни впечатления.Не е необходимо нищо да мери и да си губи времето.Ако това е верно което казваш се доказва много просто.След каквото и да е ръчкане спри колата ,наведи се под предната броня,наплюмчи си пръстите на ръката и пипни картера.Ако е верно това което казваш,трябва да ти цвърчът пръстите все едно си пипнал жежка ютия.На 95 градуса водата ври в София,а в Карлово при още по ниска температура.А ще видиш че като пипаш картера че не е така.Маслото на двигателя загрява ли се над 95 градуса,конструкторите на мотора взимат мерки за принудително охлаждане- маслени радиатори и др.Ако отвориш Аутодата ще видиш че фирмата дава нормална работна температура за провеждане на тестове за двигате 1,6/16V е 60 градуса.А за 1,9 ЖТД-105 е 80 градуса,но там има турбина.
карам почти 10 000км с приста лидер 10/40нямам някакви оплакваниякакто всички масла досега, които ползвах - Ессо и Тексакосложих си уред за налягане и температура на маслото, да го следя по-добрепри загрят мотор - температура на маслото 90 градуса /а за тази температура доста трябва да се ръчка/ налягането при 2500 оборота е 4 атм
Слабо ръчкаш за отрицателно време отива на 110 -120градуса :D Моите наблюдения са че маслото в повечето случаи е 5- 10градуса в плюс от температурата на охлаждащата течност при нормално каране , през лятото. А много често стига и до 110-120 градуса без много ръчкане. Като хванеш някой проход и колата е натоварена , погледни температурата щом казваш че имаш термометър и ще разбереш за какво иде реч. :D Друг е въпроса дали този термометър мери коректно температурата , дали минава постояно масло около него или работи някаде на допир
Аз мисля,че си останал в определен момент с грешни впечатления.Не е необходимо нищо да мери и да си губи времето.Ако това е верно което казваш се доказва много просто.След каквото и да е ръчкане спри колата ,наведи се под предната броня,наплюмчи си пръстите на ръката и пипни картера.Ако е верно това което казваш,трябва да ти цвърчът пръстите все едно си пипнал жежка ютия.На 95 градуса водата ври в София,а в Карлово при още по ниска температура.А ще видиш че като пипаш картера че не е така.Маслото на двигателя загрява ли се над 95 градуса,конструкторите на мотора взимат мерки за принудително охлаждане- маслени радиатори и др.Ако отвориш Аутодата ще видиш че фирмата дава нормална работна температура за провеждане на тестове за двигате 1,6/16V е 60 градуса.А за 1,9 ЖТД-105 е 80 градуса,но там има турбина.
Сигурно бъркам :D в повечето случай пиша всичко на изус и няма нищо вярно в това което казвам . Като гледам и тук съм объркал доста За което се извинявам на колегите че се е наложило Стефчо да се включи и да ме поправя. Какво ли разбирам аз пък и всички простосмъртни в този форум от ДВГ. , то си има човек за тази работа. :D Я да мина в някоя тема кадето пишат за препоръчитерни марки чистачки , ама само ще чета че и там съм гола вода. Съветвам колегата alvanovo веднага да свали 30-40градуса от това което е написал за температурата на маслото , да не се караме излишно с колегите за подобни заблуди.С иронизирането до тук. Пак повтарям нормално е температурата на маслото да превишава температурата на охлаждащата течност с 5-10градуса , това е на практика а каква е нормалната работна температура при коята се правят тектове на 1.6 16В от 60 градуса я оставам за тестове
Коментар