Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Приста Лидер???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Stefan Hadjov написа:
    Колега,съгласен съм за кофите с мастило и много материяли съм изчел за маслата,но ми се е изплъзнало четивото зашо в БГ не трябва да се кара предписания от производителя пробег.Експлоатационните ръководства на новите коли, които се продават у нас написани на български от производителя и колата предназначена за експлоатация у нас не срещам по-малък препоръчван пробег отколкото този за западна Европа.Би ли дал някакви обяснения.Най сериозно ме заинтригува по този въпрос.
    Ето 2 от причините, които за мен са съвсем убедителни и напълно достатъчни:Значи като начало, караме най-некачественото гориво. Не бях убеден в това до изминалото лято.Това рефлектира в маслото директно. Особено пък при дизела.Караме по едни от най-абсурдните пътища. Това няма как да не се отразява в стила на каране.Да не говорим, че съвременния автомобил изобщо не е предвиждан да се експлоатира през повечето време в подобен режим.Също рефлектира в пробега на маслото.Що се отнася до новите автомобили и техните експлоатационни ръководства:Първо маслата които се наливат и гарантират такива фантастични експлоатационни характеристики до 30000км със сигурност не са маслата, за които си говорим тук.И второ нека не забравяме, че концепцията на модерното автомобилостроене е на първо място икономическата обосновка а дълговечността на автомобила а едно от последните неща, залегнали при проектирането и препоръките за експлоатация.Дето се казва "Ти пък 100 години ли искаш да я караш тая кола?!?"През това време какво ще продават автомобилните концерни? Та така.И все пак аз не се опитвам да убедя никого, че трябва да подменя маслото си на 10К км.Както и никога не съм имал намерения да убеждавам някого колко е тъпо да платиш 2 и повече пъти за Мотул например, вместо Приста.Аз съм преценил, че това е моя пробег при това масло и разликата в разхода ми на пари за година ако го карам по препоръки е незначителна.Изобщо не ми е до тях - много повече ми липсват
    easylife написа:
    Кои са тия дилъри? Къде са? искам и аз от там.
    Кликни на линка дето е в предишния ми пост, де...Нужно ли е да копирам цялата тема от единия форум в другия?!?Дилъра който аз ползвам е Ликос Ойл.П.С: Темата набира скорост - браво, браво! Все пак за масла става въпрос, не е шега работа :D
    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

    Коментар


      #32
      Esper написа:
      ...............................Ето 2 от причините, които за мен са съвсем убедителни и напълно достатъчни:Значи като начало, караме най-некачественото гориво. Не бях убеден в това до изминалото лято.Това рефлектира в маслото директно. Особено пък при дизела.Караме по едни от най-абсурдните пътища. Това няма как да не се отразява в стила на каране.Да не говорим, че съвременния автомобил изобщо не е предвиждан да се експлоатира през повечето време в подобен режим.Също рефлектира в пробега на маслото......................
      Kолега,как установи че караме най некачественото гориво.Къде са провеждани тестове за проверка и сравнение,за да се каже че са най некачествените.Излез с факти някакви например.Някой може да каже,че са най качествените.Къде е истината??Аз например често пътувам по пътищата на Европа и имам възможност да сравнявам на практика и не мога да намеря разлика никаква в работата на двигателите,независимо дизел или бензин.Няма и месец от както се върнах от Германия и 4500 клм изминах с какви ли не бензини и влизайки в БГ след като заредих-никава разлика в поведението на двигателя нито в разхода.Моите впечатления от нашите горива са,че не остъпват от западните,що се касае за работата на двигателя.От дизел-горивата са ми същите впечатления.Какъв е този необоснован негативизъм не мога да си обясня. Че пътищата са ни абсурдни сравнявани със западните си прав.Но тези пътища ни карат принудително да караме бавно и да заобокаляме дупките.Докъто например в Германия,където и няма ограничение на скороста и пътищата са като огледало се кара във върхови режими на двигателя по магистралите.Е,ти прецени кога двигателя е по натоварен и маслото в кой случай е в по добър режим. Недей да мислиш,че правя реклама на маслото Приста или на горивата у нас.Това са само мои лични впечатления.Всеки сам си решава за себе си какво да сипва в колата си и дали е доволен или не.

      Коментар


        #33
        Аз също не намерих разлика между нашенското гориво и гръцкото такова.

        Коментар


          #34
          Мнението ти за горивата леко ме учудва...Значи аз имам мнение за дизела.Също мислех, че преиграваме на тази тема.Лошото е, че с влизането ми в България се наложи да заредя още на първата бензиностанция.До този момент карах с гориво от Словения.Преди това няколко седмици в Италия.Колкото и да не исках да усетя разликата - тя беше факт.Взе да върви по-малко и да пуши повече. Не фрапиращо, но достатъчно.Това е, на мен ми стига.Още повече, не само на мен ми е направило впечатление това.За пътищата и стиловете.Вземи 2 типа работа на двигателя: сравнително равномерен ( например магистралата или нормален извън-градски път ) и хард-градско шофиране с непрекъсната игра на предавките и оборотите ( например щото пътя е в ремонт, има дупки, движиш се в колона щото в главен път E79 само името му приляга да е главно).Как мислиш, маслото в кой режим би запазило по-дълго време показателите си?И в кой от горните примери виждаш режима на шофиране в БГ?За щатите с техния тип пътна инфраструктура пък съвсем не говорим.Чета тук-там наблюдения на колеги, карали Приста.В МБ форума пък твърдят, че налягането в магистралата при полу-синтетиката се променя, след 7-8К км.Нещо, което с други масла се случва след по-голям пробег.Други твърдят, че се променял и шума на мотора като наближи този пробег.Аз за налягането не мога да кажа нищо - нямам манометър.Знам само, че не забелязвам никаква разлика в работата на мотора преди и след смяната.Не съм максималист - 10К км ме устройват при това положение Аз също не правя реклама на едно масло или друго.Не си мисли, че преди време като купувах кастрол и мотул ги карах по повече.Което косвено показва, че доверието ми в качествата на Приста съвсем не е занижено, дори напротив Всъщност така и не разбрах за какво ме вкара в този дебат - тази тема ми е адски банална и със сигурност това писане ще ми бъде достатъчно за поне 1 година.Никога не съм твърдял, че цифрата на която аз подменям маслата и филтрите е гарантирано оптимална.Казвам само, че НЕ ВЯРВАМ и по тази причина не намирам за уместно да спазвам дословно цифрите, указани на етикетите.И в тази връзка я да те попитам: като си купиш нещо от гастронома и видиш, че срока му на годност изтича същия ден не се ли озърташ за алтернатива? Купуваш ли тази стока?Убеден си предполагам, че този срок е подсигурен със запас?
          I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

          Коментар


            #35
            Stefan Hadjov написа:
            Kолега,как установи че караме най некачественото гориво.Къде са провеждани тестове за проверка и сравнение,за да се каже че са най некачествените.Излез с факти някакви например.Някой може да каже,че са най качествените.Къде е истината??Аз например често пътувам по пътищата на Европа и имам възможност да сравнявам на практика и не мога да намеря разлика никаква в работата на двигателите,независимо дизел или бензин.Няма и месец от както се върнах от Германия и 4500 клм изминах с какви ли не бензини и влизайки в БГ след като заредих-никава разлика в поведението на двигателя нито в разхода.Моите впечатления от нашите горива са,че не остъпват от западните,що се касае за работата на двигателя.От дизел-горивата са ми същите впечатления.Какъв е този необоснован негативизъм не мога да си обясня. Че пътищата са ни абсурдни сравнявани със западните си прав.Но тези пътища ни карат принудително да караме бавно и да заобокаляме дупките.Докъто например в Германия,където и няма ограничение на скороста и пътищата са като огледало се кара във върхови режими на двигателя по магистралите.Е,ти прецени кога двигателя е по натоварен и маслото в кой случай е в по добър режим. Недей да мислиш,че правя реклама на маслото Приста или на горивата у нас.Това са само мои лични впечатления.Всеки сам си решава за себе си какво да сипва в колата си и дали е доволен или не.
            :D Колега само задаваш въпроси и чакаш някой да ти отговаря Ти сам можеш ли да си отговориш без да спориш след това сам със себе си Или е важно да спориш с някой за нещо . Като ти гледам коментарите си спомням някаде бях чел една мисъл на Наполеон -" Никога до сега не съм срещнал човек който да е прав винаги като мен" мисля че така беше :D Извинявам се на колегите за отклонението от темата.
            Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

            Коментар


              #36
              Atanas71 написа:
              Stefan Hadjov написа:
              Kолега,как установи че караме най некачественото гориво.Къде са провеждани тестове за проверка и сравнение,за да се каже че са най некачествените.Излез с факти някакви например.Някой може да каже,че са най качествените.Къде е истината??Аз например често пътувам по пътищата на Европа и имам възможност да сравнявам на практика и не мога да намеря разлика никаква в работата на двигателите,независимо дизел или бензин.Няма и месец от както се върнах от Германия и 4500 клм изминах с какви ли не бензини и влизайки в БГ след като заредих-никава разлика в поведението на двигателя нито в разхода.Моите впечатления от нашите горива са,че не остъпват от западните,що се касае за работата на двигателя.От дизел-горивата са ми същите впечатления.Какъв е този необоснован негативизъм не мога да си обясня. Че пътищата са ни абсурдни сравнявани със западните си прав.Но тези пътища ни карат принудително да караме бавно и да заобокаляме дупките.Докъто например в Германия,където и няма ограничение на скороста и пътищата са като огледало се кара във върхови режими на двигателя по магистралите.Е,ти прецени кога двигателя е по натоварен и маслото в кой случай е в по добър режим. Недей да мислиш,че правя реклама на маслото Приста или на горивата у нас.Това са само мои лични впечатления.Всеки сам си решава за себе си какво да сипва в колата си и дали е доволен или не.
              :D Колега само задаваш въпроси и чакаш някой да ти отговаря Ти сам можеш ли да си отговориш без да спориш след това сам със себе си Или е важно да спориш с някой за нещо . Като ти гледам коментарите си спомням някаде бях чел една мисъл на Наполеон -" Никога до сега не съм срещнал човек който да е прав винаги като мен" мисля че така беше :D Извинявам се на колегите за отклонението от темата.
              Не мога да си отговоря за твърденията на някои колеги и за това ми се искаше по сериозни обяснения ако е възможно да се изложат.Но пък някой беше казал ,че истината се ражда в спора.Трябва ли всичко ,което се твърди да се приема безрезервно.Всеки да си каже мнението по въпроса ако го има,тъй както аз изказвам моето.

              Коментар


                #37
                значи преди 2 години карах с приста и се наложи да правя ремонт на главата и видях че на изпускателните клапани на стеблата се бяха образували малко конусчета от нагар.след 5000км беше почнало да ми намаля с по 200 милилитра на 1000 км,свещите станаха като на двутактова от нагара,казах си мотора е стар и ко да правя ,но после сложих Q8и се оказа че маслото не намаля,свещите не правят нагар като старите(те са нови от същата марка) и загубих навика да проверявам маслото всяка седмица.и двете масла бяха 15в40 ама сега не мисля да слагам приста повече.
                типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
                хюндай акцент 1.5 CNG
                киа каренс +метан

                Коментар


                  #38
                  Хм, като чета тая тема стигам до извода, че по-добре българското и известно от къде, вместо "марковото" неизвестно от къде... Въпреки, че аз карам с Лики-Моли 5W40...
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #39
                    Чудя се дали темите за маслата изпреварват по-брой темите за гумите? Или пък термостатите държат първото място? Трябва да се направи една статистика :D
                    Това, което не ни убива, ни прави още по-досадни.
                    ex FIAT Bravo 1.6 - RIP

                    Коментар


                      #40
                      Stefan Hadjov написа:
                      Не мога да си отговоря за твърденията на някои колеги и за това ми се искаше по сериозни обяснения ако е възможно да се изложат.Но пък някой беше казал...
                      Прекрасно би било ако можеше да се представи доказателство от рода, че 4=2+2.Ама няма.По-скоро няма кой да финансира такива сериозни лабораторни анализи, и то независими.Тъй че всеки стига до някаква истина за себе си.И това за повечето е достатъчно.За теб очевидно не е но не аз съм този, който би правил опит да те убеждава в каквото и да било
                      dikanio написа:
                      Чудя се дали темите за маслата изпреварват по-брой темите за гумите? Или пък термостатите държат първото място? Трябва да се направи една статистика :D
                      По това време темите за маслата обикновено отиват на по-заден план.В момента за топ-тема си съперничат гумите и антифризите в същата последователност
                      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                      Коментар


                        #41
                        Някой сипвал ли те от Prista ULTRA RS (10W-60) - пише че е за спортни автомобили, с подобрени характеристики при високи обороти и температури?
                        "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                        Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                        Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                        Коментар


                          #42
                          Колегите на запад вече са правили опити в лаборатория. Неуспях да изровя в кой от западните форуми го четох, но ще се опитам да го преразкажа. Ако не ме лъже паметта, маслата бяха 15 на брой и все полусинтетики. Бяха взети проби от 15 автомобила, карани само градско и всички на около 7 000 км. Дизели нямаше. Резултата беше кофти. Лабораторните анализи показали, че почти всички масла са с изчерпан ресурс(имаше и таблички с параметри и цифри), а останалите на границата. Маслата бяха все на известни фирми!Не еднократно сме срещали прогарянето на маслото след около 8,9к км. Та камо ли да говорим за 15-20к. км. Ако човек държи на колата си това е недопустимо. А навременната смяна води до дълъг живот на мотора.Имам приятел с дизелов мерцедес. Макс. проб. на който сменя маслото е 8к.км. Има манометър и казва, че след тези километри нещата много се влошават, въпреки че контролната лампа не свети, но тя е аварийна. Колко от нас имат манометри в колите си?
                          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                          Коментар


                            #43
                            добре, някой може ли да ми обясни тогава факта:- при продължитлено използване на маслото, то се сгъстява- това е дори експериментално установено от мен, с фиат уно, на което не знам колко км не му бях сменял маслото и по едно време започна д ане може да завърта стартера, като го източих да сменям си беше малко по-течно от грес. - от друга страна, гъстото масло не може да се гори от двигателя, т.е. ако се основавам на опита с уното то с течение на километрите не трябва да му става по-лесно на двигателя да го гори тва масло.очевидно първото твърдение не би трябвало да е вярно, за да се случи второто ама как да го повярвам, като го видях с очите си и го пипах с ръцете си?сега на мен не че ми пречи финансово да си сменям маслото на 8000, но ме дразни, че на 3 месеца оп и смяна на масло. то тъкмо почне да се отбелязва на щеката/колегите с 1,6 16в ме разбират/ и трябва да го сменям. значи какво излиза, че и селянията не струва, и пристата и тя. защо на предните си колим които са били спо 8 клапана този ефект не съм го имал, или не съм го забелязал просто? ясно ми е, че 16 в двигател е нормално да духа малко повече масло, също и заради по-високооборотността си. аз си карам колата като километри основно извънградско, от тези 8000 на които почва да ми гори маслото 5000 до 6000 са извъндрадски, със средни и над средни обороти. мисля извънградския режим би трябвало да пази маслото по-дълго читаво. също и според вас дали не се отразява много силно температурата на двигателя за появяването на този ефект на 8000 км да почне да го гори- имам предвид лято беше, 40 градуса, пътищата сухи, скотрости 140-150, което са си 4000 и 5000 оборота за 160.... дали този малко натоварен режим не действа на маслото да го прецаква около 8000 км?
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #44
                              Температурата се отразява на маслото и то не с малък процент. Маслото започва да се сгъстява от старост. Това е една от причините за ограничението 1 година в двигателя. И аз съм виждал масло станало на грес - беше изминало 80 000км. Ама и двг не ставаше за нищо. А харченето на масло от ДВГ според мен става при сутрешния студен старт или при високи обороти. Всъщност всеки двигател ще харчи масло при високи обороти - един по-малко, друг повече.
                              Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                              Коментар


                                #45
                                Danchojn написа:
                                Температурата се отразява на маслото и то не с малък процент. Маслото започва да се сгъстява от старост. Това е една от причините за ограничението 1 година в двигателя. И аз съм виждал масло станало на грес - беше изминало 80 000км. Ама и двг не ставаше за нищо. А харченето на масло от ДВГ според мен става при сутрешния студен старт или при високи обороти. Всъщност всеки двигател ще харчи масло при високи обороти - един по-малко, друг повече.
                                ами тогава щом се сгъстява трябва все по-трудно да го харчи/говорим за двг в кондиция, не за издухана жигула/? нали това е идеята на по-стари двг с по-големи хлабини да се слага по-гъсно масло/освен, че върви повече/
                                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                                Коментар

                                Working...
                                X