Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Приста Лидер???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    ici написа:
    Датчика за налягане се поставя на главната маслена магистрала, с други думи веднага след филтъра.От тази магистрала тръгват разклонения към коляновия вал и нагоре към главата.Е щеше да е хубаво да имаме датчик за налягане на всяко разклонение за всяка една шийка на всеки вал ама няма :D
    и аз така съм го направилпреди време /може би 20години/ бях чел едни замервяния на един любител - русна притежаващ Москвичи човека беше поставил датчик в масления си филтър, за да замери налягането на малсото при работещ мотор през зиматабеше описал, че филтъра му е пред мотора и студения въздух го охлажда плекалено много при отрицателни темперятуриот това се повишава вискозитета на маслото и то не може да преминава толкова бързо през хартията на филтъраи се отваря резервния клапан на филтъра пропускащ директно масло в моторатой беше направил някаква изолация на филтъра - елементарна аз зимата и така беше решил този проблемоще се чудя дали е бил прав да прави такова нещо и досега през годините все си мисля и аз да изолирам за зимата масления филтър от насрещния въздухкакво мислите?
    Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

    Коментар


      #92
      alvanovo написа:
      преди време /може би 20години/ бях чел едни замервяния на един любител - русна притежаващ Москвичи човека беше поставил датчик в масления си филтър, за да замери налягането на малсото при работещ мотор през зиматабеше описал, че филтъра му е пред мотора и студения въздух го охлажда плекалено много при отрицателни темперятуриот това се повишава вискозитета на маслото и то не може да преминава толкова бързо през хартията на филтъраи се отваря резервния клапан на филтъра пропускащ директно масло в моторатой беше направил някаква изолация на филтъра - елементарна аз зимата и така беше решил този проблемоще се чудя дали е бил прав да прави такова нещо и досега през годините все си мисля и аз да изолирам за зимата масления филтър от насрещния въздухкакво мислите?
      Това е съвсем верно и не само при отрицателни температури,а и при всеки студен старт.Но не трябва да забравяш,че преди 20 год се караше в страните от СИВ с М10Д.При масла с вискозитет 5W/30 или 5W/40 това не се случва.Възможно е подобно явление при масла 15W/40.

      Коментар


        #93
        Примерно в електронният каталог на филтри Бош има пълни данни за всеки модел филтър, включително и на колко бара отваря байпасния му клапан.Мисля на около 6 бара отваряше, но това може да се провери при всеки дилър с такъв каталог.
        sigpic
        Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
        475HP 11,5/1,9/191
        YouTube

        Коментар


          #94
          ici написа:
          Примерно в електронният каталог на филтри Бош има пълни данни за всеки модел филтър, включително и на колко бара отваря байпасния му клапан.Мисля на около 6 бара отваряше, но това може да се провери при всеки дилър с такъв каталог.
          Не е възможно на никой филтър байпасния клапан да отваря на 6 бара.Сега някой ще каже че пак споря,но когато аз споря се аргументирам за разлика от някои други.Редуцил вентла на маслената помпа е настроен нормално да отсича налягането на помпата на не повече от 4 бара/може да има някои изключевния,но те са рядкост и стойноста е около тази/.Ако се запуши по някакъв начин филтъра от някакви гадости,и ако байпасния клапан отваряше на 6 бара,това значи че нищо няма да премине през филтъра и през байпасния му клапан,да не говорим какво ще стигне до горе в главата на двигателя.Всичкото засмукано масло от помпата ще преминава през редуцил вентила независимо топъл или студен двигател.Извода е че налягането на което се отваря байпасния клапан на филтъра винаги трябва да е по малко от това на редукционния клапан на помпата.Предполагам че не е повече от 2 бара.Много лесно може да бъде измерено:отваря се един ползван филтър и се измерва колко е сечението на входа на байпасния клапан.След това се натоварва пружината му с известен товар докъто се отвори.Ако товара е 2 кг и сечението да кажеме е 1 кв.см.Това значи че отваря на 2 кг на кв.см.=2 атмосфери= на прибл.2 бара.Проверката е за 10 мин и филтъра се отваря с ножовка за стомана.Е,стария филтър е малко мръсен от вътре,но проверката си заслужава цапането на ръцете.

          Коментар


            #95
            за байпасният клапан отварянето е на малко над 3 бара, сетих се че имах една разпечатка преди време.А клапана на помпата не може да се каже какво налягане може да отсече, защото това зависи от вискозитета на маслото и от дебита на помпата.Примерно масово при 4000 об се дават стойности около 4-5 бара, а с масло с вискозитет над 40 се качват и повече.
            sigpic
            Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
            475HP 11,5/1,9/191
            YouTube

            Коментар


              #96
              че моята система нагнетява пир студен двигател и обороти към 3000 над 6 атмзначи клапаните са отворени???руснака е имал предвид и го е направил така, да не се допуска прекалено охлаждане на маслото във филтъра и евентуално отваряне на клапана муза да може всичкото масло да минава през филтриращия елемент, а не направо през клапанаи ако това става за дълъг пробег ще има щети по двигателятова е имал предвида не студен старт на мотора, където това отваряне май е неизбежно
              Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

              Коментар


                #97
                клапана във филтъра се отваря при относително налягане примерно 3.2 бара в смисъл датчика след филтъра ако показва 6 бара, то за да се отвори клапана в самия филтър там от помпата трябва да идват 9.2 бара
                sigpic
                Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                475HP 11,5/1,9/191
                YouTube

                Коментар


                  #98
                  Филтър на 1.9jtd:Байпасен клапан - 1.2 бара.Клапан, блокиращ обратния ход на маслото - 0.12 бара.Малко данни, за да не се лутате
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #99
                    ici написа:
                    клапана във филтъра се отваря при относително налягане примерно 3.2 бара в смисъл датчика след филтъра ако показва 6 бара, то за да се отвори клапана в самия филтър там от помпата трябва да идват 9.2 бара
                    1.Ако се кара със маслото препоръчано от фирмата налягането е винаги толкова на колкото е регулиран редукционния клапан на маслената помпа.Топла и студена.То за това е смисъла на този клапан.Единствено е възможно на празен ход при студен двигател да е 3 бара,а след като загрее да падне на 1,5-2,0 бара.Но тогава все оше не е отворен ред.клапан.2.Независимо какво е налягането от помпата клапана във филтъра ще се отваря винаги на 3,2 бара/ако приемем че е толкова/.Може да идва от помпата 6 бара и клапана във филтъра независимо че е регулиран на 3,2 няма да се отвори въобще,защото пред него и след него има еднакво налягане.И няма кое да го накара да се отвори.Само когато се замърси филтъра и се създаде разлика в налягането преди и след клапана 3,2 бара,тогава ще се отвори.Това е смисъла на байпаса.И никога не се сумират двете налягания на помпата и на клапана във филтъра.Размисли и ще се съгласиш.Тънки работи са тия,но тръбва да се мисли.

                    Коментар


                      BO написа:
                      Филтър на 1.9jtd:Байпасен клапан - 1.2 бара.Клапан, блокиращ обратния ход на маслото - 0.12 бара.Малко данни, за да не се лутате
                      Абсолютно съм съгласен с тези данни.Това звучи най реално и е толкова.И не само на ЖТД,а в повечето двигатели.Ако беше 3,2 бара/а да не говориме за 6/ ,както твърди ici,това ще рече че при запушен филтър на празен ход при загрял двигател,когато налягането е около 2 бара,байпасния клапан няма да се отвори и двигателя остава без мазане.

                      Коментар


                        Stefan Hadjov написа:
                        ici написа:
                        клапана във филтъра се отваря при относително налягане примерно 3.2 бара в смисъл датчика след филтъра ако показва 6 бара, то за да се отвори клапана в самия филтър там от помпата трябва да идват 9.2 бара
                        1.Ако се кара със маслото препоръчано от фирмата налягането е винаги толкова на колкото е регулиран редукционния клапан на маслената помпа.Топла и студена.То за това е смисъла на този клапан.Единствено е възможно на празен ход при студен двигател да е 3 бара,а след като загрее да падне на 1,5-2,0 бара.Но тогава все оше не е отворен ред.клапан.2.Независимо какво е налягането от помпата клапана във филтъра ще се отваря винаги на 3,2 бара/ако приемем че е толкова/.Може да идва от помпата 6 бара и клапана във филтъра независимо че е регулиран на 3,2 няма да се отвори въобще,защото пред него и след него има еднакво налягане.И няма кое да го накара да се отвори.Само когато се замърси филтъра и се създаде разлика в налягането преди и след клапана 3,2 бара,тогава ще се отвори.Това е смисъла на байпаса.И никога не се сумират двете налягания на помпата и на клапана във филтъра.Размисли и ще се съгласиш.Тънки работи са тия,но тръбва да се мисли.
                        май трябва да се посочи, че съпротивлението в мазителната система не се създава сам ото филтъра, а от всички механизмипоради тази причина по-горните обяснения са вернинов маслен филтър почти не създава съпротивление
                        Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                        Коментар


                          Re: Приста Лидер???

                          alvanovo написа:
                          днес смених маслото на Мариата 1,8сложих Приста Лидер 10-40мисля да карам с това масло 15 000 кмдали ще имам някакви проблеми дължащи се на избора на масло?
                          Доста поизкривихте темата.Какво ли да е заглавието вече?
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=40894там съм писал и снимал за байпасните клапани.1,2 бара е за мойта.... де ги гоните разни 3 - 4 бара а електронните каталози в които може да се провери за всяка кола какви са стойностите на тези клапани ги имаонлайн и за бош и за ман

                            Коментар


                              Stefan Hadjov написа:
                              ici написа:
                              клапана във филтъра се отваря при относително налягане примерно 3.2 бара в смисъл датчика след филтъра ако показва 6 бара, то за да се отвори клапана в самия филтър там от помпата трябва да идват 9.2 бара
                              1.Ако се кара със маслото препоръчано от фирмата налягането е винаги толкова на колкото е регулиран редукционния клапан на маслената помпа.Топла и студена.То за това е смисъла на този клапан.Единствено е възможно на празен ход при студен двигател да е 3 бара,а след като загрее да падне на 1,5-2,0 бара.Но тогава все оше не е отворен ред.клапан.2.Независимо какво е налягането от помпата клапана във филтъра ще се отваря винаги на 3,2 бара/ако приемем че е толкова/.Може да идва от помпата 6 бара и клапана във филтъра независимо че е регулиран на 3,2 няма да се отвори въобще,защото пред него и след него има еднакво налягане.И няма кое да го накара да се отвори.Само когато се замърси филтъра и се създаде разлика в налягането преди и след клапана 3,2 бара,тогава ще се отвори.Това е смисъла на байпаса.И никога не се сумират двете налягания на помпата и на клапана във филтъра.Размисли и ще се съгласиш.Тънки работи са тия,но тръбва да се мисли.
                              По втора точка съм напълно съгласен, и аз го казах същото но в съкратен вид Обаче по първа точка може да се разисква доста, понеже дебита на редукционния клапан е твърде недостатъчен при повишен вискозитет на маслото, това е при студен старт.Конкретен пример - студено време, студен старт и налягане на маслото над 6 бара.Мотора загрява, маслото е вече с температура около 80 градуса и налягането е бар-два в зависимост от конкретният модел мотор.
                              sigpic
                              Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                              475HP 11,5/1,9/191
                              YouTube

                              Коментар


                                u_bo написа:
                                а електронните каталози в които може да се провери за всяка кола какви са стойностите на тези клапани ги имаонлайн и за бош и за ман
                                дай линк да видя аз ли грешно съм запомнил тази стойност за байпасния клапан, става дума за филтъра на 2.0 20ВТПо принцип е малко неприятно байпасният клапан да се отвори при ниско относително налягане около бар, защото при всеки студен старт маслото е с голям вискозитет и дебита през филтърната хартия е твърде нисък за да не се получи пад на налягането.И може да се получи така, че мотора да работи с нефилтрирано масло докато маслото позагрее.Намерих го, но хич не ми харесаха фактите http://ecat-online.bosch.de/toc/en/0...setJspДано реално не се получава тази разлика от 1.2 бара при студен старт.
                                sigpic
                                Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                                475HP 11,5/1,9/191
                                YouTube

                                Коментар

                                Working...
                                X