Днес пообиколих за да проверя лично и установих, че и Валволина и Кастрола и Мобил-а - всичките вече са с индекс SL, а същите масла миналата година бяха с по ниския индекс и само селенията беше напред с матриала. Сега може да се каже, че ако резултатите от лабораториите за сертифициране по индекси са верни - значи всички от сходен ценови дияпазон са се изравнили. Маслата са еднакви, само парите за реклама и цените съответно - варират. По дебели 15-50 са по-принцип за по старички коли с двг над 100 000 км и по-високи температури, а по тънките са за по-ниски и двг с по-малко хлабини за уплътняване. Така, че колегата дето каза за М10Д си е прав - дори на мерцедес на 500 000 км без основен ремонт може да си го сипеш и да е полезно да му е толкова приглушено гласчето. Човек разбира дали вече му е твърде рядко някое масло ако почне да се налага да долива; инъче разни вкусове-разни идеали. Важното е да се сменят маслата редовно. Колкото повече са тормозени и дългите им вериги са накъсани от по-рано с по агресивен двигател - толкова по-на-често. В тазгодишното рали париж дакар имаше някакъв джип дето си отпра 40 ли беше или 60 000 км с първото масло и то на неразработен двг.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Никога повече SELENIA !!!! (споко не ми се е чупил мотора :)
Collapse
X
-
butaloto написа:Абе защо винаги през известно време някой пуска тема да оплюе Селениа.Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Коментар
-
niko_ymn написа:Днес пообиколих за да проверя лично и установих, че и Валволина и Кастрола и Мобил-а - всичките вече са с индекс SL, а същите масла миналата година бяха с по ниския индекс и само селенията беше напред с матриала.До сега не вземах отношение по темата,но.....Значи,карал съм с масло на Селения едиствено с Рейсинг-а 10w60.Това е много добър продукт,но за другите нямам мнение.Понеже Тутела е фирма на Селения,ще кажа за нея че такъв боклук НЯМА.С цел да бъда оплют като колегата който пусна темата,не съм съгласен че Селения е най-доброто за италиянките.Завода предписва ВИСКОЗИТЕТ и КЛАС на качество,а не марка.Нали се сещате какво ще стане ако завода напише че се кара с еди какво си масло.Веднага ще бъде подгонен от конкуренцията за налагане на монопол.Така че който от каквото е доволен с това да кара
Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
u_bo
Slavi_Lancia написа:......... мотора пак си трака и аз пак съм се прецакал
Коментар
-
Не трака споко , кат коте е , наи вече в високи обороти се чува разликатаА пък наи наи зимата е хубаво когато навън е - 15 пък тои се завърта все едно е топъл
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
MartoModev написа:А някой ползвал ли е американски масла.Тоест произведени в Америка.Намерих на едно място 10w30 на по 5$Чакали и 10w40 но не знаели на колко щяло да дойде.--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
van_dal написа:MartoModev написа:А някой ползвал ли е американски масла.Тоест произведени в Америка.Намерих на едно място 10w30 на по 5$Чакали и 10w40 но не знаели на колко щяло да дойде.Маслата които са за американския пазар и по-точно за техните коли се отличават от останалите или да го приемем от европейските.Изискванията за клас на качество са други,присадките са съвсем различни по много проста причина - натоварването на двигателите е различно.Затова дори се продават в друг тип бутилки,примерно с по-малка капачка по диаметър.Така че който кара с такова масло си е на негова отговорност
Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
sachma написа:КИМИ написа:Разликата в маслата е в цената.I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
sachma написа:КИМИ написа:Разликата в маслата е в цената.. единственанюта причина да го направя е , че след 7500-8000 км малко почват да ми тракат повдигачите и да го гори. до тези км нямам проблем и не доливам, но след тва иска доливане и си трака малко. сега ще видя селенията, но предполагам това няма да се промени. вискозитета е важен...и да не е менте маслото. всичко друго е ташак
Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Здравейте Колеги,Гледам спора за маслата продължава - то е ясно, че всеки си има мнение. Ето и моето - все пак 90% от пишещите и четящите този форум карат 10+ годишни коли. Каквито и масла да им сипваме - годинките и километрите няма да станат по-малко. Оня ден забелязах, че оставам черни петна под двигателя по паркингите. Огледах се - наоколо по целия паркинг петна от такива "нови" коли. Явно автопарка в БГ ни е такъв. Какво да си говорим. Какви супер масла, като колите ни струват по 3-4 хил. лв ? Какви пет лева?Един след обед случайно показах на един приятел дето кара нова Октавия маслото в багажника (Selenia Gold) и то нали пише на него Synthetic (а то всъщност е полусинтетично) - той ми вика - ти луд ли си да даваш толкова пари за синтетично масло за тая кошница....Какво повече да си говорим.Brava 1.6 EL, '98
182A4
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар