Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Никога повече SELENIA !!!! (споко не ми се е чупил мотора :)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    Днес пообиколих за да проверя лично и установих, че и Валволина и Кастрола и Мобил-а - всичките вече са с индекс SL, а същите масла миналата година бяха с по ниския индекс и само селенията беше напред с матриала. Сега може да се каже, че ако резултатите от лабораториите за сертифициране по индекси са верни - значи всички от сходен ценови дияпазон са се изравнили. Маслата са еднакви, само парите за реклама и цените съответно - варират. По дебели 15-50 са по-принцип за по старички коли с двг над 100 000 км и по-високи температури, а по тънките са за по-ниски и двг с по-малко хлабини за уплътняване. Така, че колегата дето каза за М10Д си е прав - дори на мерцедес на 500 000 км без основен ремонт може да си го сипеш и да е полезно да му е толкова приглушено гласчето. Човек разбира дали вече му е твърде рядко някое масло ако почне да се налага да долива; инъче разни вкусове-разни идеали. Важното е да се сменят маслата редовно. Колкото повече са тормозени и дългите им вериги са накъсани от по-рано с по агресивен двигател - толкова по-на-често. В тазгодишното рали париж дакар имаше някакъв джип дето си отпра 40 ли беше или 60 000 км с първото масло и то на неразработен двг.
    Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

    Коментар


      #62
      FIAT си папка само SELENIA :D Не иска друго Yellow_Flash_Colorz_PDT_02

      Коментар


        #63
        Абе защо винаги през известно време някой пуска тема да оплюе Селениа.И аз преди като избирах гледах индексите и избрах селения защото при нея те бяха най високи.

        Коментар


          #64
          butaloto написа:
          Абе защо винаги през известно време някой пуска тема да оплюе Селениа.
          Споко, сега е ред на темата "Абе на ******* бензина е много гаден, не ми върви колата, не зареждайте там"На звездичките сложете произволна бензиностанция.Което пък май е смешно, те не зареждат ли всички от едно място.Май Кими е най-прав:"Разликата в маслата е в цената." И кутията бих добавил, за да може да спорим по форумите. Кой знае откъде ги наливат всички.
          Ex Fiat 126P
          Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
          Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
          Alfa Romeo 147 1.6 TS
          Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.

          Коментар


            #65
            Не не си прав ! следващата тема е добре познатия спор бензинов или дизелов мотор е по добре само чакам да доиде пак петък за да я пусна
            Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
            Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
            Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

            Коментар


              #66
              niko_ymn написа:
              Днес пообиколих за да проверя лично и установих, че и Валволина и Кастрола и Мобил-а - всичките вече са с индекс SL, а същите масла миналата година бяха с по ниския индекс и само селенията беше напред с матриала.
              Нико,Мобил-а от края на 2006г. е с клас по API SL и то минералния и послусинтетиката,а Mobil 1 е с клас API SM,за тях поне може да си сигурен какво ти казвам До сега не вземах отношение по темата,но.....Значи,карал съм с масло на Селения едиствено с Рейсинг-а 10w60.Това е много добър продукт,но за другите нямам мнение.Понеже Тутела е фирма на Селения,ще кажа за нея че такъв боклук НЯМА.С цел да бъда оплют като колегата който пусна темата,не съм съгласен че Селения е най-доброто за италиянките.Завода предписва ВИСКОЗИТЕТ и КЛАС на качество,а не марка.Нали се сещате какво ще стане ако завода напише че се кара с еди какво си масло.Веднага ще бъде подгонен от конкуренцията за налагане на монопол.Така че който от каквото е доволен с това да кара
              Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

              Коментар


                #67
                E тоя колега чаках да се обади Това мнение ми е достатъчно
                Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                Коментар


                  #68
                  Slavi_Lancia написа:
                  ......... мотора пак си трака и аз пак съм се прецакал
                  от толкова майтапи не разбрах - верно ли пак си трака ???

                  Коментар


                    #69
                    Не трака споко , кат коте е , наи вече в високи обороти се чува разликата А пък наи наи зимата е хубаво когато навън е - 15 пък тои се завърта все едно е топъл
                    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                    Коментар


                      #70
                      MartoModev написа:
                      А някой ползвал ли е американски масла.Тоест произведени в Америка.Намерих на едно място 10w30 на по 5$Чакали и 10w40 но не знаели на колко щяло да дойде.
                      Аз карам с американско, писал съм по-горе. Ама на мен литъра ми струва към 17$
                      --Старата ръжда любов не хваща!--
                      156 sportwagon 1,9 jtd 115
                      ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                      Коментар


                        #71
                        van_dal написа:
                        MartoModev написа:
                        А някой ползвал ли е американски масла.Тоест произведени в Америка.Намерих на едно място 10w30 на по 5$Чакали и 10w40 но не знаели на колко щяло да дойде.
                        Аз карам с американско, писал съм по-горе. Ама на мен литъра ми струва към 17$
                        Продължавай в същия дух.Може скоро и ремонт на мотора да си направиш Маслата които са за американския пазар и по-точно за техните коли се отличават от останалите или да го приемем от европейските.Изискванията за клас на качество са други,присадките са съвсем различни по много проста причина - натоварването на двигателите е различно.Затова дори се продават в друг тип бутилки,примерно с по-малка капачка по диаметър.Така че който кара с такова масло си е на негова отговорност
                        Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                        Коментар


                          #72
                          КИМИ написа:
                          Разликата в маслата е в цената.
                          Анджък за това иде реч. Останалото са празни приказки.
                          N.Y. State of Mind

                          Коментар


                            #73
                            sachma написа:
                            КИМИ написа:
                            Разликата в маслата е в цената.
                            Анджък за това иде реч. Останалото са празни приказки.
                            Малко крайно, но е около десятката.И все пак тази тема е един от евъргрийни във всеки форум - малко уважение към участниците.Само не зная защо е в Общи технически въпроси а не просто в Общи приказки...
                            I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                            Коментар


                              #74
                              sachma написа:
                              КИМИ написа:
                              Разликата в маслата е в цената.
                              Анджък за това иде реч. Останалото са празни приказки.
                              винаги така съм мислил и винаги съм карал с приста, да не попадна на менте. днес за сефте сложих различно масло от приста- селения голд. въпреки че последния път май пристата ми дойде по-скъпо от голда. единственанюта причина да го направя е , че след 7500-8000 км малко почват да ми тракат повдигачите и да го гори. до тези км нямам проблем и не доливам, но след тва иска доливане и си трака малко. сега ще видя селенията, но предполагам това няма да се промени. вискозитета е важен...и да не е менте маслото. всичко друго е ташак
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар


                                #75
                                Здравейте Колеги,Гледам спора за маслата продължава - то е ясно, че всеки си има мнение. Ето и моето - все пак 90% от пишещите и четящите този форум карат 10+ годишни коли. Каквито и масла да им сипваме - годинките и километрите няма да станат по-малко. Оня ден забелязах, че оставам черни петна под двигателя по паркингите. Огледах се - наоколо по целия паркинг петна от такива "нови" коли. Явно автопарка в БГ ни е такъв. Какво да си говорим. Какви супер масла, като колите ни струват по 3-4 хил. лв ? Какви пет лева?Един след обед случайно показах на един приятел дето кара нова Октавия маслото в багажника (Selenia Gold) и то нали пише на него Synthetic (а то всъщност е полусинтетично) - той ми вика - ти луд ли си да даваш толкова пари за синтетично масло за тая кошница....Какво повече да си говорим.
                                Brava 1.6 EL, '98
                                182A4

                                Коментар

                                Working...
                                X