Имам въпрос, може ли да се сложи напълно синтетично масло от сорта на MOTUL LE MANS, TUTELA IMOLA, SELENIA RACING и т.н. (клас SM, вискозитет 10W60) на мотор от края на 80те. Конкретно на Типо 1.8 16 клапана. Чета противоречиви мнения от сорта, че разядал семерингите, гарнитурите, теквал като лейка и т.н. до "мотора спря да харчи масло" и т.н.Някой има ли конкретни наблюдения, че дойде време за смяна, старото масло при 100-130 градуса държи под 2 атмосфери налягане - хем от жегата хем е на 10 000км вече.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Синтетично масло на стара кочина
Collapse
X
-
andreigg написа:Какво целиш с такава смяна-сипвай си обикновено и си свиркай!!!!!!!!!Другото е набиване на пари!!!!!!!Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно
Коментар
-
А аз като съм с 1.4 12В и производителя ми дава по каталог GOLD - 10W40 има ли смисъл да слагам друго или си е набутвация(то и без това маслото го сменям на 6 500 километра ) ?Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
тел. 0883437022
Коментар
-
Целите са ясни - високо налягане в големите жеги и при яко пържене, което сегашното ми масло MOTUL 4100 Power след 10 000км пробег не може да ми даде. Le Mans го дават, че изкарва 20 000км, държи високо налягане, класа му е недостижим за другите масла (SM), а горния вискозитет (60) много ме радва - това означава, че при 40 градуса жега лятото и 130 градуса температура на маслото и яка ръчка 6000 оборота, ще имаме достатъчно налягане и смазване, което с обикновено масло няма как да стане Не ми говорете, че няма смисъл, смисъл има, но въпроса беше за уплътненията, семерингите и т.н. както и за преки впечатления - конкретни стойности на температура, налягане и т.н. за каращите истински автомобили, снабдени с такива уреди
Коментар
-
Единственото, което мога да ти кажа е как един авер на старата си кола Пежо 309 сложи някаква скъпа пълна синтетика(забравих каква обаче) и как му харчеше по мъничко. След смяната на определените км с минерално проблемът изчезна.Може и при теб така да се получи, знае ли човек...А дали е набутвация ти си всеки сам си преценя.N.Y. State of Mind
Коментар
-
Ако визкозния клас на маслото е същия какъвто е предписан за двигателя няма да го гори. А пълната синтетика има много предимства спрямо другите класове - не случайно само тези масла са с клас SM. Конкретно за Типо не нямам наблюдения. Мойта кола дойде от завода със Селения 20к което е 10VV40 и е полусинтетика. В момента съм с Кастрол Магнатек 5VV40 пълна синтетика и съм много по доволен. На високи обороти двигателя е по тих и от както съм с него разхода на колата е с ~300ml/100 по малко/при градско София 6,4/. Засичано е неколкократно а и трип компютъра показва същото. Така, че аз съм за пълна синтетика, ако човек може да си го позволи - на мен ми идва скъпо но колата ми е нова и не бива с компромисите. Пък и мойта събира 2,7 литра. Според мен, от това което съм чел и знам, за горенето на масло от двигателя е важен работния визкозитет а не типа на маслото. Не мисля, че ще навреди на сегменти, уплътнения, гарнитури и така на татък.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
maiden написа:Не ми говорете, че няма смисъл, смисъл има, но въпроса беше за уплътненията, семерингите и т.н. както и за преки впечатления - конкретни стойности на температура, налягане и т.н. за каращите истински автомобили, снабдени с такива уреди
Коментар
-
Danchojn написа:Ако визкозния клас на маслото е същия какъвто е предписан за двигателя няма да го гори. А пълната синтетика има много предимства спрямо другите класове - не случайно само тези масла са с клас SM. Конкретно за Типо не нямам наблюдения. Мойта кола дойде от завода със Селения 20к което е 10VV40 и е полусинтетика. В момента съм с Кастрол Магнатек 5VV40 пълна синтетика и съм много по доволен. На високи обороти двигателя е по тих и от както съм с него разхода на колата е с ~300ml/100 по малко/при градско София 6,4/. Засичано е неколкократно а и трип компютъра показва същото. Така, че аз съм за пълна синтетика, ако човек може да си го позволи - на мен ми идва скъпо но колата ми е нова и не бива с компромисите. Пък и мойта събира 2,7 литра. Според мен, от това което съм чел и знам, за горенето на масло от двигателя е важен работния визкозитет а не типа на маслото. Не мисля, че ще навреди на сегменти, уплътнения, гарнитури и така на татък.Bravo GT 1.8
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар