Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Синтетично масло на стара кочина

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Синтетично масло на стара кочина

    Имам въпрос, може ли да се сложи напълно синтетично масло от сорта на MOTUL LE MANS, TUTELA IMOLA, SELENIA RACING и т.н. (клас SM, вискозитет 10W60) на мотор от края на 80те. Конкретно на Типо 1.8 16 клапана. Чета противоречиви мнения от сорта, че разядал семерингите, гарнитурите, теквал като лейка и т.н. до "мотора спря да харчи масло" и т.н.Някой има ли конкретни наблюдения, че дойде време за смяна, старото масло при 100-130 градуса държи под 2 атмосфери налягане - хем от жегата хем е на 10 000км вече.

    #2
    Какво целиш с такава смяна-сипвай си обикновено и си свиркай!!!!!!!!!Другото е набиване на пари!!!!!!!

    Коментар


      #3
      andreigg написа:
      Какво целиш с такава смяна-сипвай си обикновено и си свиркай!!!!!!!!!Другото е набиване на пари!!!!!!!
      Не е набиване на пари ,а е начин да си удължиш живота на мотора и да си оптимизираш вървенето и горенето,но няма да започвам тема какво,как и защо че не и е тука мястото.Колега можеш да сложиш Рейсинга или друго 15w50 или 10w60,но няма смисъл да слагаш Льоман-а защото ти реално няма да му използваш качествата,а пак ще го хвърлиш на нужния пробег,да не говорим че зимата ще имаш проблеми с този вискозитет.Аз си карах Седичито с Рейсинг и после с Мобил 1 15w50 и да ти кажа доста добре си беше,но долната граница не ми е минавала 15,по важна за жегите е горната.П.П. Само Тутела Имола и въобще Тутела недей слага,аз два пъти карах с нея и въобще не съм доволен,няма нищо общо със Селения-та.
      Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

      Коментар


        #4
        Някой знае ли колко струва Selenia Racing 10W60?
        SEAT Leon Cupra 300
        Triumph Street Triple 765 R

        Коментар


          #5
          2 литра са 45-48 лева
          2015 Renault Megane Expression GT
          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
          Всичко за FIAT Bravo 2007

          Коментар


            #6
            VooDoo написа:
            Някой знае ли колко струва Selenia Racing 10W60?
            Днеска гледах каталога и ценовата - 2л на цена 49,13лв.
            Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

            Коментар


              #7
              А аз като съм с 1.4 12В и производителя ми дава по каталог GOLD - 10W40 има ли смисъл да слагам друго или си е набутвация(то и без това маслото го сменям на 6 500 километра ) ?
              Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
              части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
              части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
              тел. 0883437022

              Коментар


                #8
                Rezko написа:
                А аз като съм с 1.4 12В и производителя ми дава по каталог GOLD - 10W40 има ли смисъл да слагам друго или си е набутвация(то и без това маслото го сменям на 6 500 километра ) ?
                Kaрай си с 10W40 и го сменяй на 10000 клм или една година каране.Всичко останало е набутвация.

                Коментар


                  #9
                  Целите са ясни - високо налягане в големите жеги и при яко пържене, което сегашното ми масло MOTUL 4100 Power след 10 000км пробег не може да ми даде. Le Mans го дават, че изкарва 20 000км, държи високо налягане, класа му е недостижим за другите масла (SM), а горния вискозитет (60) много ме радва - това означава, че при 40 градуса жега лятото и 130 градуса температура на маслото и яка ръчка 6000 оборота, ще имаме достатъчно налягане и смазване, което с обикновено масло няма как да стане Не ми говорете, че няма смисъл, смисъл има, но въпроса беше за уплътненията, семерингите и т.н. както и за преки впечатления - конкретни стойности на температура, налягане и т.н. за каращите истински автомобили, снабдени с такива уреди

                  Коментар


                    #10
                    Единственото, което мога да ти кажа е как един авер на старата си кола Пежо 309 сложи някаква скъпа пълна синтетика(забравих каква обаче) и как му харчеше по мъничко. След смяната на определените км с минерално проблемът изчезна.Може и при теб така да се получи, знае ли човек...А дали е набутвация ти си всеки сам си преценя.
                    N.Y. State of Mind

                    Коментар


                      #11
                      Ако визкозния клас на маслото е същия какъвто е предписан за двигателя няма да го гори. А пълната синтетика има много предимства спрямо другите класове - не случайно само тези масла са с клас SM. Конкретно за Типо не нямам наблюдения. Мойта кола дойде от завода със Селения 20к което е 10VV40 и е полусинтетика. В момента съм с Кастрол Магнатек 5VV40 пълна синтетика и съм много по доволен. На високи обороти двигателя е по тих и от както съм с него разхода на колата е с ~300ml/100 по малко/при градско София 6,4/. Засичано е неколкократно а и трип компютъра показва същото. Така, че аз съм за пълна синтетика, ако човек може да си го позволи - на мен ми идва скъпо но колата ми е нова и не бива с компромисите. Пък и мойта събира 2,7 литра. Според мен, от това което съм чел и знам, за горенето на масло от двигателя е важен работния визкозитет а не типа на маслото. Не мисля, че ще навреди на сегменти, уплътнения, гарнитури и така на татък.
                      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                      Коментар


                        #12
                        maiden написа:
                        Не ми говорете, че няма смисъл, смисъл има, но въпроса беше за уплътненията, семерингите и т.н. както и за преки впечатления - конкретни стойности на температура, налягане и т.н. за каращите истински автомобили, снабдени с такива уреди
                        Мита за теч от семерините когато сложиш синтетично масло идва от старите Жигулита, карани с М10Д на които износените и втвърдени семерини са затлачени с черна гадост. И когато хубавото синтетично масло измие тоя мармалад от семерините, те почват да омасляват и айде синтетичното масло предизвиквало течове Ако яко пържиш двигателя и температурата на маслото се качва над 100 градуса, наистина ти трябва синтетика с 50 или 60 вискозитет.Все пак независимо че маслото е рейсинг, не е добре температурата му да се качва над 130градуса.Най-добре е да е около 90.Ако имаш пръскалки за буталата на празен ход ще забележиш незначително качване на налягането, но вече при обороти ще имаш поне половин бар по-високо налягане.И не трябва да се настъпва колата докато маслото е още студено.
                        sigpic
                        Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                        475HP 11,5/1,9/191
                        YouTube

                        Коментар


                          #13
                          Danchojn написа:
                          Ако визкозния клас на маслото е същия какъвто е предписан за двигателя няма да го гори. А пълната синтетика има много предимства спрямо другите класове - не случайно само тези масла са с клас SM. Конкретно за Типо не нямам наблюдения. Мойта кола дойде от завода със Селения 20к което е 10VV40 и е полусинтетика. В момента съм с Кастрол Магнатек 5VV40 пълна синтетика и съм много по доволен. На високи обороти двигателя е по тих и от както съм с него разхода на колата е с ~300ml/100 по малко/при градско София 6,4/. Засичано е неколкократно а и трип компютъра показва същото. Така, че аз съм за пълна синтетика, ако човек може да си го позволи - на мен ми идва скъпо но колата ми е нова и не бива с компромисите. Пък и мойта събира 2,7 литра. Според мен, от това което съм чел и знам, за горенето на масло от двигателя е важен работния визкозитет а не типа на маслото. Не мисля, че ще навреди на сегменти, уплътнения, гарнитури и така на татък.
                          обаче ще навреди ! сложи си приста ойл 15в 40 минерално и си готов !
                          Bravo GT 1.8

                          Коментар

                          Working...
                          X