zaphod - точно това че пътническите автомобили се карат при максимално разнообразни пътни условия е довело конструкторите до решението да се използват гуми със няквави средни показатели. докато състезателите си подбират гумите съобразно очакваните пътни условия. м/у другото разликата м/у локва и много мокър асфалт е само в дебелината на водния филм. Yellow_Flash_Colorz_PDT_11
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Гуми за зимата
Collapse
X
-
Хм, защо ли ми се върти в главата, от уроците по физика, че силата на триене (което е именно силата на сцепление) не зависи от площта на триене (ширината на гумите), а само от вида на триещите се материали (т.н. коефициент на триене) и от силата на натиск между телата (тоест тежестта на автомобила)?Та за увеличаване на сцеплението май е по-полезно да си сложите по един бордюр в багажника... или отпред до шофьора при предно предаване...Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
6 години се занимавах с гуми, работих в ценрове за гуми "ЕВРОПА". има центрове в най големите градове в страната. в софия са 5 - 6.най големия за леки гуми се намира на кръстовището на бул. овча купел и ул. житница. другия е до КАТ в ж.к. изгрев.ако някой от вас има нужда от консултация да отиде там, хората са доста компетентни. аз бих препоръчал : за сиромаси- KORMORAN марка на MICHELIN производство -англия,франция-заводите на MICHELIN - супер качество, и чехия и полша; за по заможни колеги KLEBER също марка на MICHELIN произвеждат се в същите заводи. и гуми за софиянци - VREDESTEIN холандски гуми супер качество от класа на MICHELIN, GOODYEAR, BRIDGESTONE, на много по раезумна цена. гумите са оптимални варианти като цена-качество- много добро даржание на пътя според тяхното предназначение и много добър пробег. също добри марки: гиславед ; викинг ; нокиан. бягайте от фулда; ласса и дебица. VREDESTEIN е една от малкото фирми които предлагат - ФСЕСЕЗОННА гума. модела е QUATRAC 2 - наистина уникална гума. като нова на сняг се държи 85 % като зимна гума, лятото - 100% като лятна. пробега и е между 50 - 90 хиляди километра. има разбира се и своите минуси- не спира добре на мокро, особенно ако е много студено. а сега нещо много важно: лятото е по добре по широки гуми на височина препоръчителна за автомобила, а за зимата по тясни гуми. всичко друго е грешка. ако някой не вярва да отиде на консултация в центрове европа. успех при избора на зимни гуми и безаварийно каране.
Коментар
-
http://www.chris-longhurst.com/carbi...yre_bible.htmlНа английски е надявам се да ви е полезно инфотоFIAT Bravo 1.6 16V '97
Коментар
-
Zaphod, виждам, че вече са ти отговорили, но да не изоставям готината компания "Баниците" и "писалките" бяха просто пример. Съзтезателите изпадат в крайности и това е нормално. За нас е необходим компромис. Идеята ми беше, че онези типове за сняг слагат 2 пъти по-тесни гуми от тези с които карат на сухо. Аз си вадя извода, че изцяло за сняг тясното е по-добро. Е, ние и зимата ще караме и на мокро и на сухо, та няма да изпадаме в крайности.За равните други условия - исках да кажа напр. с една и съща кола, една и съща локва, настилка, скорост Мисълта ми беше, че под по-широката гума ще остане повече вода за отвеждане отколкото при по-тясната. Ще кажеш добре, ама нали на по-широката и каналите са по-широки. Да ама каналите са само % от общата площ. Освен това при тясната гума налягането на единица площ е по-голямо и мисля, че би трябвало по-лесно да разцепи водата и да стигне до настилката вместо да се плъзне отгоре. Не съм специалист - просто се опитвам да разсъждавам.Колкото до:Веско - ти си ми и адаш - и теб те питам - мислиш ли, че ще е адекватно да сложа 165?Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
everton написа:именно johnfound при тясните гуми зимата, теглото на автомобила е разпределено на по малка повърхност и от там натиска на единица площ е по голяма от колкото на по широкота гума.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
johnfound написа:everton написа:именно johnfound при тясните гуми зимата, теглото на автомобила е разпределено на по малка повърхност и от там натиска на единица площ е по голяма от колкото на по широкота гума.Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...
Коментар
-
ivo098 написа:аз лично от 195/60/15 летни слизам на 175/65/14 или 175/70/14 зимни, за мен това е оптималноFIAT Bravo 1.6 16V '97
Коментар
-
blader написа:ivo098 написа:аз лично от 195/60/15 летни слизам на 175/65/14 или 175/70/14 зимни, за мен това е оптималноex Fiat Bravo GT
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар