Днес промих с промивно масло Приста, и налях новото, на 7300 км от последната смяна. Двг си работи по същия начин, нито е по тихо, нито е по-шумно, абе съвсем същото си е. Нищо нередно не се случи. Тези дни ще заглеждам за евентуални течове, но не виждам причина да има, ако има са си някакви редовни, а не предизвикани от миенето.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Добавка за почистване на двигател За или Против?
Collapse
X
-
Оги, всеобщото убеждение, че от промиването на двигателя той протича се корени във факта, че много от маркучите и уплътненията, които са навъртяли по над 100 000км. от поставянето им се скапват и започва да шурти от тях. В някои случаи момента на швирването от стари гумени съединиения съвпада 1/1 с момента на промиването. От там иде легендата Иначе и на мен ми се е случвало - промивам двигателя, слагам 15W/40 (на Opel Kadett 1986г.) и той теква като лейка. Отивам при едни майстори, обяснявам какво е и те "ми кой те би по главата да го промиваш"... отивам при един приятел, той пипна един мъркуч, който му се разложи в ръцете и... след 48 часа си имах стегната колица със сменени всички гарнитури и маркучи за без пари почти Вярно, още едно масло+филтър ми струваше, но какво пък?Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Airfan написа:А какво печелиш с промивката въобще не ми е ясно на мен?Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Незнам как е в нашия случай, но на старата кола, на дъното на картера винаги оставаха едни 200 мл, за които не съм подозирал. Веднъж се налага да го свалям и тогава видях, че гайката, в която се навива пробката, от вътрешната си страна е над нивото на дъното на картера, така че винаги е оставало вътре масло. Ако и в нашия случай е така, то със сигурност остават бая мизерии. Незнам...аз тия дни трябва да сменям и съм раздвоен дали да рискувам с промивка.
Коментар
-
Airfan написа:Незнам как е в нашия случай, но на старата кола, на дъното на картера винаги оставаха едни 200 мл, за които не съм подозирал. Веднъж се налага да го свалям и тогава видях, че гайката, в която се навива пробката, от вътрешната си страна е над нивото на дъното на картера, така че винаги е оставало вътре масло. Ако и в нашия случай е така, то със сигурност остават бая мизерии. Незнам...аз тия дни трябва да сменям и съм раздвоен дали да рискувам с промивка.Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
ogi28b написа:Еми и ти си направил същото, само че с концентрат който се сипва в старото масло, а аз сипвам чисто ново. Все едно да си купиш антифриз готов за употреба, или концентриран за разреждане.Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
u_bo
Atanas71 написа:ogi28b написа:Еми и ти си направил същото, само че с концентрат който се сипва в старото масло, а аз сипвам чисто ново. Все едно да си купиш антифриз готов за употреба, или концентриран за разреждане.
Коментар
-
Atanas71 написа:При загрят двигател се налива съдържанието от тубичката което е около 330-400гр. {неси спомням точното количество} и се оставя двигателя да работи на ниски обороти без да се форсира за около 3-5минути и след това се сменя маслото.
Коментар
-
Колеги, едно питане по темата..Купих едно Пунто 2000г. 1.2 8v, та италиянците явно са си оставили ръцете по него, тръгнах да сменям маслото и под капачката за наливане имаше черно отлагане, наподобяващо много гъст крем.. Колата е прегрявана в Италия в последствие след 200-300 км тук даде фира гарнитурата на главата( след смяната на маслото )..Искам да попитам има ли връзка това отлагане с прегряването или просто старото масло не е сменяно дълго време или жабарите са слагали какво ли не вътре, за да закърпят положението и да я продадат, не желая да сипвам добавка за промиване заради силно агресивните й свойства, а двигателят е на едва 100 К км. Изобщо има ли смисъл от някакво почистване ( например промивно масло или друг ефективен и не много вреден метод ) или след няколко навременни смени с качествено масло, "гадостта" ще се отмие сама.. Колата още не е затворена и не съм говорил с майстора, за да ми каже какво е било положението вътре..Благодаря!Alfa Romeo 156 1.9JTD '03
Punto SX 1.2 8V '00
Uno 55 S 1.1 '84
Коментар
-
u_bo
psychedelics написа:Колеги, едно питане по темата..Купих едно Пунто 2000г. 1.2 8v, та италиянците явно са си оставили ръцете по него, тръгнах да сменям маслото и под капачката за наливане имаше черно отлагане, наподобяващо много гъст крем.. Колата е прегрявана в Италия в последствие след 200-300 км тук даде фира гарнитурата на главата( след смяната на маслото )..Искам да попитам има ли връзка това отлагане с прегряването или просто старото масло не е сменяно дълго време или жабарите са слагали какво ли не вътре, за да закърпят положението и да я продадат, не желая да сипвам добавка за промиване заради силно агресивните й свойства, а двигателят е на едва 100 К км. Изобщо има ли смисъл от някакво почистване ( например промивно масло или друг ефективен и не много вреден метод ) или след няколко навременни смени с качествено масло, "гадостта" ще се отмие сама.. Колата още не е затворена и не съм говорил с майстора, за да ми каже какво е било положението вътре..Благодаря!
Коментар
-
psychedelics написа:Колеги, едно питане по темата.....Искам да попитам има ли връзка това отлагане с прегряването или просто старото масло не е сменяно дълго време или жабарите са слагали какво ли не вътре, за да закърпят положението и да я продадат, не желая да сипвам добавка за промиване заради силно агресивните й свойства, а двигателят е на едва 100 К км. Изобщо има ли смисъл от някакво почистване ( например промивно масло или друг ефективен и не много вреден метод ) или след няколко навременни смени с качествено масло, "гадостта" ще се отмие сама.. Колата още не е затворена и не съм говорил с майстора, за да ми каже какво е било положението вътре..Благодаря!I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар