Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Добавка за почистване на двигател За или Против?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Днес промих с промивно масло Приста, и налях новото, на 7300 км от последната смяна. Двг си работи по същия начин, нито е по тихо, нито е по-шумно, абе съвсем същото си е. Нищо нередно не се случи. Тези дни ще заглеждам за евентуални течове, но не виждам причина да има, ако има са си някакви редовни, а не предизвикани от миенето.

    Коментар


      #17
      Оги, всеобщото убеждение, че от промиването на двигателя той протича се корени във факта, че много от маркучите и уплътненията, които са навъртяли по над 100 000км. от поставянето им се скапват и започва да шурти от тях. В някои случаи момента на швирването от стари гумени съединиения съвпада 1/1 с момента на промиването. От там иде легендата Иначе и на мен ми се е случвало - промивам двигателя, слагам 15W/40 (на Opel Kadett 1986г.) и той теква като лейка. Отивам при едни майстори, обяснявам какво е и те "ми кой те би по главата да го промиваш"... отивам при един приятел, той пипна един мъркуч, който му се разложи в ръцете и... след 48 часа си имах стегната колица със сменени всички гарнитури и маркучи за без пари почти Вярно, още едно масло+филтър ми струваше, но какво пък?
      Steliyan's Life!
      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

      Коментар


        #18
        А какво печелиш с промивката въобще не ми е ясно на мен?

        Коментар


          #19
          Airfan написа:
          А какво печелиш с промивката въобще не ми е ясно на мен?
          Печели от това че почиства маслените магистрали от налеп под формата на въглеродни съединения.Това че маслената помпа прави добро налягане не е еталон че всичко в двигателя е ок.Да вземем една маслена магистрала да речем с сечение Ф 6мм. , същата тази магистрала има налеп от 1мм. по стените което намалява отвора на 4мм. При тези обстоятелства се намалява драстично дебита на масло { количеството което минава за единица време} към определената точка за смазване , примерно основен лагер което от своя страна води много слаб маслен клин , като се има в предвид че говорим за двигател над средния си ресурс и се предполага че лагерите са вече доста охлабени.Ето затова е необходима промивка.Незнам дали ме разбрахте , при износен двигател е важно да има добър дебит на масло по маслените магистрали.Самия налеп прави ефекта на дюзата. Ако имаш един маркуч със сечение Ф 20мм. и налягане на водата която минава през него 4 атмосфери монтираш накрая му траба със сечение Ф10мм. налягането ще се запази но дебита драстично ще спадне и ако без трабата е пълнил кофа с обем 10л. за една минута с монтираната отпред траба ще я напълни да речем за 1.40минути :D
          Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

          Коментар


            #20
            Аз те разбрах перфектно. А какво се случва с този налеп - разтваря се от промивното масло или само се отлепва и се надяваме да не се събере повечко на някое по-тясно място и да настъпи запушване.

            Коментар


              #21
              По-едрото се хваща от филтъра, който няколко минути по-късно се сменя, а по-дребното си изтича с маслото.

              Коментар


                #22
                Незнам как е в нашия случай, но на старата кола, на дъното на картера винаги оставаха едни 200 мл, за които не съм подозирал. Веднъж се налага да го свалям и тогава видях, че гайката, в която се навива пробката, от вътрешната си страна е над нивото на дъното на картера, така че винаги е оставало вътре масло. Ако и в нашия случай е така, то със сигурност остават бая мизерии. Незнам...аз тия дни трябва да сменям и съм раздвоен дали да рискувам с промивка.

                Коментар


                  #23
                  Airfan написа:
                  Незнам как е в нашия случай, но на старата кола, на дъното на картера винаги оставаха едни 200 мл, за които не съм подозирал. Веднъж се налага да го свалям и тогава видях, че гайката, в която се навива пробката, от вътрешната си страна е над нивото на дъното на картера, така че винаги е оставало вътре масло. Ако и в нашия случай е така, то със сигурност остават бая мизерии. Незнам...аз тия дни трябва да сменям и съм раздвоен дали да рискувам с промивка.
                  Аз използвах една добавка когато купих колата но и забравих името.С нея се работеше по следния начин: При загрят двигател се налива съдържанието от тубичката което е около 330-400гр. {неси спомням точното количество} и се оставя двигателя да работи на ниски обороти без да се форсира за около 3-5минути и след това се сменя маслото.Това което излезе отвътре ме шокира и тези 200гр. които остават не ме притесняват доволен бях на това което успя да изкара добавката :D Когато налях новото масло след пробег от около 1000км. и то потъмня леко и до края преди смяната остана с този цвят .Сега на 10хил.км. смених за втори път но без промивка .Маслото в момента е на 2600км. и е леко тъмно което ме радва защото когато я купих беше черно като асфалт и ако се вярва на сервизната книжка беше сменяно преди 22хил.км. Според мен тово е по-добрия начин отколкото с промивно масло защото тук целия процес се извършва без натоварване на двигателя което не дава предпоставка за течове и други поразий след промивката.
                  Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                  Коментар


                    #24
                    Еми и ти си направил същото, само че с концентрат който се сипва в старото масло, а аз сипвам чисто ново. Все едно да си купиш антифриз готов за употреба, или концентриран за разреждане.

                    Коментар


                      #25
                      ogi28b написа:
                      Еми и ти си направил същото, само че с концентрат който се сипва в старото масло, а аз сипвам чисто ново. Все едно да си купиш антифриз готов за употреба, или концентриран за разреждане.
                      Разликата е само в това че при начина по който аз съм направил промивката не се натоварва двигателя с две думи колата е в покой и двигателя не е натоварен.Според мен това е по-добрия начин когато е на място и двигателя работи на ниски обороти , няма предпоставка за поява на течове от нежелани места като на пример: семери по коляновия и разпределителните валове , гарнитура на картера , капака на клапаните и т.н.т. мисля че това има голямо значение.
                      Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                      Коментар


                        #26
                        Atanas71 написа:
                        ogi28b написа:
                        Еми и ти си направил същото, само че с концентрат който се сипва в старото масло, а аз сипвам чисто ново. Все едно да си купиш антифриз готов за употреба, или концентриран за разреждане.
                        Разликата е само в това че при начина по който аз съм направил промивката не се натоварва двигателя с две думи колата е в покой и двигателя не е натоварен.Според мен това е по-добрия начин когато е на място и двигателя работи на ниски обороти , няма предпоставка за поява на течове от нежелани места като на пример: семери по коляновия и разпределителните валове , гарнитура на картера , капака на клапаните и т.н.т. мисля че това има голямо значение.
                        на мен друго са ми казалипромивното масло е ’тънко’ и минава там където добавката която е в нормалното масло няма как да стигне.ха познай какво ми препоръчаха

                        Коментар


                          #27
                          Atanas71 написа:
                          При загрят двигател се налива съдържанието от тубичката което е около 330-400гр. {неси спомням точното количество} и се оставя двигателя да работи на ниски обороти без да се форсира за около 3-5минути и след това се сменя маслото.
                          Ето как направих промивката:При загрят двигател се налива съдържанието от тубичката което е около точно 4 литра, и се оставя двигателя да работи на ниски обороти без да се форсира за около 3-5минути и след това се сменя маслото.По начина по който аз съм я направил, как се натоварва двигателя по-различно от твоя?

                          Коментар


                            #28
                            Колеги, едно питане по темата..Купих едно Пунто 2000г. 1.2 8v, та италиянците явно са си оставили ръцете по него, тръгнах да сменям маслото и под капачката за наливане имаше черно отлагане, наподобяващо много гъст крем.. Колата е прегрявана в Италия в последствие след 200-300 км тук даде фира гарнитурата на главата( след смяната на маслото )..Искам да попитам има ли връзка това отлагане с прегряването или просто старото масло не е сменяно дълго време или жабарите са слагали какво ли не вътре, за да закърпят положението и да я продадат, не желая да сипвам добавка за промиване заради силно агресивните й свойства, а двигателят е на едва 100 К км. Изобщо има ли смисъл от някакво почистване ( например промивно масло или друг ефективен и не много вреден метод ) или след няколко навременни смени с качествено масло, "гадостта" ще се отмие сама.. Колата още не е затворена и не съм говорил с майстора, за да ми каже какво е било положението вътре..Благодаря!
                            Alfa Romeo 156 1.9JTD '03
                            Punto SX 1.2 8V '00
                            Uno 55 S 1.1 '84

                            Коментар


                              #29
                              psychedelics написа:
                              Колеги, едно питане по темата..Купих едно Пунто 2000г. 1.2 8v, та италиянците явно са си оставили ръцете по него, тръгнах да сменям маслото и под капачката за наливане имаше черно отлагане, наподобяващо много гъст крем.. Колата е прегрявана в Италия в последствие след 200-300 км тук даде фира гарнитурата на главата( след смяната на маслото )..Искам да попитам има ли връзка това отлагане с прегряването или просто старото масло не е сменяно дълго време или жабарите са слагали какво ли не вътре, за да закърпят положението и да я продадат, не желая да сипвам добавка за промиване заради силно агресивните й свойства, а двигателят е на едва 100 К км. Изобщо има ли смисъл от някакво почистване ( например промивно масло или друг ефективен и не много вреден метод ) или след няколко навременни смени с качествено масло, "гадостта" ще се отмие сама.. Колата още не е затворена и не съм говорил с майстора, за да ми каже какво е било положението вътре..Благодаря!
                              e като е отворена - да я попочисти майстора де !!!!не се ли сети.измиване с нафта, ако трябва с накисване

                              Коментар


                                #30
                                psychedelics написа:
                                Колеги, едно питане по темата.....Искам да попитам има ли връзка това отлагане с прегряването или просто старото масло не е сменяно дълго време или жабарите са слагали какво ли не вътре, за да закърпят положението и да я продадат, не желая да сипвам добавка за промиване заради силно агресивните й свойства, а двигателят е на едва 100 К км. Изобщо има ли смисъл от някакво почистване ( например промивно масло или друг ефективен и не много вреден метод ) или след няколко навременни смени с качествено масло, "гадостта" ще се отмие сама.. Колата още не е затворена и не съм говорил с майстора, за да ми каже какво е било положението вътре..Благодаря!
                                Според мен не е свързано с прегряването.Естествено че е добре да се подчисти мотора от тези отлагания но честно казано не знам какъв съвет да ти дам...При наличие на такова количество от тях вероятността да се получи запушване на някоя магистрала след третиране с добавки може би не е малка.Най-добре е наистина да се почисти мотора механично, така както е разглобен.Въпроса е, че най-вероятно просто е свалена само главата а това е една част от нещата за чистене.Едва ли на някой ще му се занимава да отвори картера и всичко останало заради чистенето.Съжалявам, че не мога да съм конкретен.Ако аз съм на твоето място, бих подчистил добре главата какро в свалена и максимум промивка с промивно масло.В течение на времето и с редовна смяна на маслото, тези отлагания има веротност постепенно да се отмият.
                                I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                                Коментар

                                Working...
                                X