Аз карам трета година с 185/70/14, които са със същата височина и нямам никакви ядове. "На кантар" се събират, но не опират никъде. Тази пролет бях за малко с оригиналния размер 195/55/15 и освен голямото друсане , на първата по-сериозна дупка балонираха две от гумите. За другото лято мисля да пробвам да извадя пак летите джанти, но съм решил гумите да са 185/60/15
185/70/15 ми се вижда доста голям размер поне на 65 , но това 70 много голяма гума
На 14 джанти, бре 185/70/14 е със същата височина като 195/60/15, нали за тях питаше
Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"
аз пак гласувам за Кумхо Екста - след като си продадох старите 15-ки с такива гуми, пак си взех 4 такива и наскоро с 90 в не плитка локва на магистралата(не я видях) , колата не трепна за миг...на сухо са супер, много съм доволен от тази гумаа, като цена - 195-50-15 - 100-120лв бройката
Прикачени файлове
A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
e30 forever!
След като във Варна не намерих kumho ecsta,сложих 2 Lassa impetus revo за по 120 лв бройката, 195/55/15 произведени 12 седмица на 2009 та.Засега се държат добре а и колата вози по меко отколкото със старите yokohami.
Намерих една интересна статия, която искам да споделя с всички Вас:Нови обувки за колатаВодещите производители на гуми навлизат в България със собствени сервизни центровеАко за жените е важно да имат повече и повече нови и модерни обувки, мнозинството мъже искат лъскава и голяма кола, която да привлича погледите отдалече... Но дори автомобилът им да е стар, те полагат усилия да се чувства и да изглежда добре. И понякога с право, защото безопасността започва с добрата поддръжка на колата.Поне два пъти годишно автофорумите се задръстват от "жизнено важния" за всеки шофьор въпрос къде да "преобуе" колата си с нови зимни или съответно летни гуми. От няколко месеца те имат още по-голям избор, защото част от водещите световни производители на гуми започнаха да навлизат в България със собствени сервизни центрове.Новият премиен играчПрез миналата седмица в Стара Загора беше открит първият в България обект Premio - Premio Beka Auto, по франчайзингов модел на Goodyear Dunlop Handel System. Проектът Premio е на принципа на франчайзинг, като мастърфранчайз партньор на Goodyear за България е "Примекс" - една от компаниите с най-добре развита дистрибуционна мрежа на гуми. Плановете на компанията са в кратки срокове да създаде мрежа от центрове за автомобилни услуги в цяла България, като основната цел са градове с население над 70 хил. жители. До края на лятото ще бъдат открити Premio центрове в градовете Монтана и в Ямбол и междувременно ще бъдат разгледани кандидатури във всички останали големи градове."Договорът за мастърфранчайз с Goodyear беше подписан още през май 2008 г., но проектът реално стартира още в началото на годината", казва Георги Крумов, собственик и управител на "Примекс". "За него характерно е това, че е дългосрочен и фактът, че се развива в условията на икономическа криза, е предизвикателство, но също така факт е, че за успешното развитие е нужна по-добра консолидация и поддържане на още по-високи стандарти на обслужването", твърди Крумов.Сервизният център в Стара Загора е собственост на предприемачите Стефан Илиев и Генчо Пенев, които са в бизнеса с гуми от 1996 г. Илиев има още един собствен обект и втори в съдружие с партньора си Пенев."Инвестирали сме над 900 хиляди лева, защото обектът е новопостроен. Решихме, че е по-добре да строим наново, вместо да ремонтираме и брандираме стар обект", разказва Илиев. Предприемачът не смее да се ангажира с конкретен срок за възвръщане на инвестицията си, но твърди, че другият му обект , в който е вложил подобна сума, е излязъл на печалба след три години. Разбира се, сегашната затруднена икономическа ситуация ще забави бизнеса.Минималната опция, която франчайзингодателят изисква от бъдещите си партньори, е сервизите да бъдат оборудвани с професионална техника за демонтаж, монтаж и баланс на гуми, произведени по Run on Flat технология, която позволява автомобилът да продължи движението си след спукване на гумата. Франчайзингът на Premio предвижда обучения по отношение на всички фази на обслужване на клиента - както за търговския екип, така и за сервизните специалисти, а прилагането на стандартите се проверява с т.нар. таен клиент.Стандартните екстериорни и интериорни детайли, свързани с марката Premio, са финансирани от франчайзодателя. Партньорът има право да запази своето име, което може да бъде изписано вдясно от логото на Premio на главната фасадна табела на магазина. Първоначалната инвестиция зависи от това дали става дума за работещ сервиз, който трябва да се преустрои по стандартите на Premio, или ще се изгражда нов обект. От значение е също така и какво оборудване ще бъде избрано и каква част от предлаганите услуги от Premio ще се предлага в сервиза. Задължително условие обаче е наличието на парцел с минимална площ 1000 кв.м, с лице на оживен път, който да има видимост от разстояние, не по-малко от 50 м. Стандартният срок на договора е пет години, но той може да бъде продължен. Няма първоначална такса, а месечната е в размер на 200 евро.Още гумени веригиPremio не са пърият обект на световен производител на гуми в България. През декември в София беше открит сервиз от веригата First Stop, която се развива също на франчайзингов принцип от Bridgestone. "С този обект вкарахме на българския пазар и междинен клас гуми - между икономичния и средния клас", разказва Владимир Милев, управител на "Бриджстоун България". За First Stop няма изискване да се продава само гуми, произведени от Brigdestone, но е препоръчително делът на тези марки в продажбите на сервиза да е поне 20%. Франчайзинговата такса е годишна, в размер на 150 евро. Рекламният бюджет е в размер на 2% от оборота и се поделя поравно между "Бриджстоун България" и съответния партньор. "Ние подпомагаме финансово не само рекламата, но и префасонирането на обекта", казва Милев. Ако се префасонира един вече съществуващ сервиз, инвестицията според Милев ще е за около 40 хил. лева. От тази сума Bridgestone би могъл да покрие поне 40%. Партньорите ще имат възможността да работят със специално разработена онлайн система, по която да завяват количествата гуми и да разчитат на експресен сервиз. За разлика от Premio концепцията на First Stop е за развитие в предимно по-малките градове, в които "партньорите да са доказани имена на местно ниво". Според Милев "идеалният" кандидат за сервиз от веригата First Stop трябва да продава между 3 и 5 хиляди гуми годишно.Агресивно се развива и най-голямата независима европейска дилърска верига за гуми - Point S. От навлизането си в България през март досега тя вече има 17 обекта в страната. Point S има мултибрандов подход: тъй като не е собственост на отделен производител на гуми, предприемачът може да избира свой собствен асортимент от марки за сервиза си. От Point S също предлагат централизиран маркетинг и реклама. Сред останалите големи играчи на пазара са българските вериги "Диана" с 5 центъра и старозагорската "Медина Мед" с 11 обекта.Спадащ пазарЛогично в кризисната 2009 г. пазарът на гуми се движи надолу. "За първото полугодие на тази година продажбите на гуми за леки коли са с 40% по-ниски според данни на Europool. При гумите за камиони спадът е над 50%. По принцип годишно в България се продават по около 1.2 милиона нови гуми за леки автомобили. Конкуренцията на пазара е изключително силна благодарение на това, че няма местни производители на автомобилни гуми и на либералния режим на вноса на гуми. Според Милев в повечето държави, особено в Западна Европа, с тази дейност се занимават много, но малки по размер семейни фирми. Българският пазар на нови гуми се отличава обаче с наличието на малко на брой, но много мощни и амбициозни компании, в които е съсредоточен финансов ресурс. "Пазарните дялове у нас наподобяват световното разпределение на пазара на гуми", отбелязва Милев. Лидери са Continental и Michelin, следвани от Goodyear и Bridgestone.Основните веригиPremio е основана в Германия през 1996 година и е франчайз верига за продажба на дребно. Към момента е представена от 505 обекта в Европа в Германия, Чехия, Унгария, Казахстан, Полша, Румъния, Русия, Словакия, Швейцария, Турция и Узбекистан и вече в България.Point S е независима дилърска мрежа за гуми и автосервиз, основана през 1971 г. във Франция. Присъства в 17 страни с над 1700 търговски обекта, притежавани от 1000 предприемача, като продажбите в тези обекти надвишават 11 милиона гуми за 2007 г.First Stop e основан през 1999 г. от Bridgestone. Днес има 1500 обекта на франчайзингов принцип в 23 европейски страни. В България първият обект е открит през декември 2008 г. в София.Източник: http://www.capital.bg/show.php?storyid=760898 (изисква регистрация)
Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Една колежка е с летни Lassa, в това не чак толкова топло време дори сутрин като беше по-хладно доста свирят по завоите.
Както казах зависи доста и от модела,от миратата която се слага масово на по малките размери и аз не съм доволен.От моите съм общо взето доволен,не са супер но стават.Примерно на завоите от Оброчище нагоре за към Осеново и Варна на двупосочното си ги взимам със 120 по баира и съм изпреварвал доста по мощни и нови коли по тях,е над тази скорост вече пищят и изтърват разбира се.Друг случай карам със 140 към КАварна,не ми присветват за полицаи изведнъж малко пред мене виждам разклона със табелата 60 и ченгетата,скачам на спирачките ,гумите блокираха даже със тази скорост,намалих до 60 но не бях особенно доволен от спирането.Но със сигурност новите Ласи са по добре от опечени втора ръка мишелини или каквито и да е.На другата кола например имам Мишелин Енерги което е ниския клас на Мишелин.2008 са произведени и имат 6 мм грайфер но се държат даже по зле и от ласите.
Има го и обратния вариант... Kumho KH21 Solus Vier
Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza' Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"https://www.fiat-uno.org/
Наистина дойде времето за купуване на летни гуми. Предимставата са: по-евтини гуми с по-нов DOT.Вече започнаха намаленията на цените за летните гуми. Пример: http://www.autogroup5.com/bg/promotions.phpАз си купих BF Goodrich G-grip (DOT 32/09), с 33% отстъпка.На пролет ще си подменя и зимните, които без проблем ще изкарат този зимен сезон (а може би и още един).
Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар