Е то обикновено се слага 5W30 докато DPF е все още наличен... Сега вече спокойно може да се кара с 5W40.
Има масла за ДВГ със ДПФ и масла за ДВГ без ДПФ - вискозитета тука НЯМА общо.
".. но сега вече нямам ДПФ." - не е ясно какво ти е положението - в ЕКУ пипано ли е ? Изключена ли е регенерацията на ДПФ-а? Или само си го 'разпробил'?
Ако ти е 'изтрита' регенерацията на ДПФ-а - слагай масло за ДВГ без ДПФ.
Вискозитета - 5/30 или 5/40 зависи от много други неща, включително от реалните километри.
Визкозитета няма никаква връзка дали си с DPF или не. Маслото по книжка за този двигател 1.9 16v 150hp е 5w40 за Disel DPF със ОЕ спецификация Fiat 9.55535-S2.
5w30 също е съвместимо, но е по-скъпо, ако ти се дават повече пари.
Визкозитета няма никаква връзка дали си с DPF или не. Маслото по книжка за този двигател 1.9 16v 150hp е 5w40 за Disel DPF със ОЕ спецификация Fiat 9.55535-S2.
5w30 също е съвместимо, но е по-скъпо, ако ти се дават повече пари.
Освен ако вграждания в Alfa 159 двигател е различен от този в Croma (в което естествено се съмнявам), си в голяма грешка. Препоръчаното масло за този мотор е 5W30.
Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Гледам го в италианска сервизна книжка на Croma. Голяма грешка на производителя тогава. Явно трябва да се обърнат към теб за по-професионално мнение. Объркал съм само спецификационния номер, който завършва с N2, а не S2, просто съм карал и бензинови и дизели и го карам по спомени и съм се объркал, за което се извинявам. Иначе прилагам снимка от PDF-а на user manual:
Сарказма, в случая е излишен. Не случайно казах АКО двигателят на Alfa 159 е различен от този на Croma... Поне в книжките им (имам на италиански, немски и български), препоръчаният вискозитет за дизелови двигатели с DPF е 5w30.
Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Е то обикновено се слага 5W30 докато DPF е все още наличен...
Докато DPF е наличен се слага Low SAPS масло. Когато DPF е премахнат, а също и катализатора, може да се ползва хубаво Full SAPS масло. Вискозитетният индекс тук няма отношение към наличието или липсата на системи за очистване на изходящите газове. За нашия климат е по-подходящо 5W40, ако маслото се кара целогодишно.
Коментар