Единственото, което отчитам като разлика в евтините-скъпи или нови-стари гуми е шума, особено при зимните гуми. Така ми се получи, че предните две зими, Алфата я карах с гуми с дот2006, доста наръфани, като на една от гумите грайфера беше 3,7мм. На останалите беше около 3мм. Да ви кажа за 2 зими, никъде на закъсах и не се е налагало някой да ме бута, тегли или да се поднеса някъде. Кокато се шофира разумно, трудно нещо ще стане. За всичко друго си има писти. Отиваш караш правиш си кефа, мяташ се, почупваш се и т.н. Там имат значение гумите.
ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Пързаляне е започнало при теб, защото си решил да вземаш завои с 80-90-100 на мокро, примерно, което е в противоречие с физиката. При мен как веднъж не започна пързаляне, нито с летните на 9 сезона през зимата на задния мост, нито със зимни на 9 сезона? Просто не споря с физиката и когато е мокро, се движа по-бавно, за да не поставям под въпрос безопасността на мен, на пътниците при мен и на хората в другите коли по пътя. Щом поставяш значението на гумите на първо място, едва ли има смисъл да продължаваме с коментарите. Като го поставиш на последно място, а преди това поставиш дистанцията и скоростта - тогава ще видиш колко малко значение имат гумите.
Ти досега в живота ти успял ли си поне веднъж да разбереш и да докажеш, че в определена опасна ситуация точно гумите са били виновни за инцидент или точно гумите са те спасили от инцидент? Аз не съм. Каквато и опасна ситуация да е възниквала, винаги първо съм отчитал неправилната скорост или неспазването на дистанция при дадената скорост. Никога не съм си мислел "Ей, добре че имам хубави нови зимни гуми, че иначе тоя завой нямаше да го взема и щях да излетя от пътя!" Обаче много хора придобиват самоувереност като си купят нови зимни гуми и си мислят, че центробежните сили не важат тогава. Разбираш ли разликата?
Малко е като ония при Сандански или някъде там, където се бяха нанизали 50 коли и всички се бяха оправдали с мъглата, която изведнъж се появила от нищото и тя била виновна за катастрофата. Никой не каза "Аз сам съм си виновен, защото при видимост 30 метра карах с 90 км/ч"
По твоята логика дай да си караме колите с 40 км/ч и с 10 годишни гуми.... Да, карам с 80 км/ч на мокро в завой и знам как се държи една гума която е нова и която е на 5 години и карам велосипед с 80 км/ч по нанадолнище та ми е ясно колко гумата има значение за това как се взема завой. Познавам си колата, знам колко сцепление имам в даден момент и знам къде е границата, която не съм я преминавал никога, за да се завъртя, да направя катастрофа и т.н. Нали се сещаш, че от състоянието на гумите се определя дистанцията и скоростта, като знаеш, че не може да вземеш завоя с 80, караш с 50, като знаеш, че спирачният ти път е 50 метра, а не 40, се съобразяваш с това.
А ти успяваш ли да хванеш, че ако спреш с 10 метра по-рано (поради по-новите ти гуми) може и да не се забиеш в тира отпред примерно. Карай си старите гуми с 50, прави задръствания като повечето със стари гуми по дефилетата и после причината за катастрофите не знам в кого е - в тия с новите гуми дето карат нормално или в тия със старите гуми дето се влачат по пътя, щото не им се дават пари за гуми....
Гумите са фактор до някаква степен, но задкормилното устройство е най-важно! То определя изхода от всяка ситуация на пътя с участие над 90% от всички останали фактори. Щом сме опрели до това да разчитаме на останалите 10% значи не караме по правилата, които важат по отворените за обществено ползване пътища
== Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp
На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)
Зимна гума Гиславет 185/60/15, купена чисто нова 2008 г., последно карана зимен сезон 2018 г. с още доста грайфер без балони и напуквания и до последно не съм имал проблем на пунтото, но съм ги карал макс по 3000км на сезон и все още има живот в тях и не са на пласмаса, което оборва горното твърдение, тоест зависи как и по колко караш.
Ми не го оборва щото е супер субективно.
На теб ти харесва тоя Гиславед на десети сезон, на Пешо не би му харесал още на третия сезон, дори да е на нищо и никакъв пробег.
А на Иван няма да му хареса дори чистак нов въпросният Гиславед.
Аз съм особено мнителен относно "не са на пластмаса" предвид 10 годишнната им възраст.
Дори съм убеден на 99% че АБС ще рита зверски и колата ще си продължи като ракета при опит за рязко спиране на хлъзгав път от 70кмч.
На хлъзгав път при рязко натискане на спирачката си мисля, че няма гума, която да не те поднесе макар и минимално, освен ако не си с гуми за лед с метални шипове ама и там е под въпрос.
12 годишната им възраст не пречеше да си ръчкам колата и да ме държат на пътя, състоянието на една 12 годишна гума може да бъде от задоволително до покъртително и това зависи от това какво си правил с нея през всичките тия 12 години на експлоатация, очевидно при мен причината е малкия пробег, който явно е оказал влиание, ако на сезон им правиш по 20 000км е нормално и да не изкарат 5-6 години, но хвърлено ей така че, след 5-6 години са за кофата също е много относително и за това дадох пример от личен опит.
Само да кажа-зимни Корморан да не си купувате никогаШ !!! Няма такава скапана гума !!! На мокро са пълен боклук, колата е на пързалка. Сложиха ми чисто нови такива на служебното Авео, след първия дъжд направо ходих да си паля свещичка. На задния мост са Унироял със стар ДОТ, те държат добре. Но Корморана са БОКЛУЦИ !!!
Аз и друго ще споделя, като на пук си купих миналата година чисто нови зимни китайски гуми /марката не е от значение, защото там на един тип шарка гуми може да видиш 5 вида марки гуми/, защото чувах мнения като - гуми за 2 сезона и хвърляш или износват се много по бързо от другите марки и не си заслужавали и т.н.
Миналата и вече 2-ра зима карам без проблем, не забелязвам голямо износване, на пипане са все още меки и еластични, като изминати километри може би около 15 000км, не им правя реклама, но искам да видя до къде е верен или неверен тоя мит за китайските гуми, които според мен стават все по добри и по купувани на пазара най вече заради ниската си цена.
Тук според мен това е тема за зимни гуми - ако някой не си познава поведението на колата с нови зимни гуми и с такива на 10 години- мисля, че трябва да скипне това
Като почнете да карате по път, а не по права, ще се убедите в това дето говоря....Готов съм да тествам гуми на 10 години с гуми с нов ДОТ и ще видите резултата. Ама който мисли, че като кара по-спокойно е по-сигурен изобщо не е така....щото 10-15 метра при 100 км/ч са си 10-15 метра + спирачен път, ама кой го гледа това
Тук според мен това е тема за зимни гуми - ако някой не си познава поведението на колата с нови зимни гуми и с такива на 10 години- мисля, че трябва да скипне това
Като почнете да карате по път, а не по права, ще се убедите в това дето говоря....Готов съм да тествам гуми на 10 години с гуми с нов ДОТ и ще видите резултата. Ама който мисли, че като кара по-спокойно е по-сигурен изобщо не е така....щото 10-15 метра при 100 км/ч са си 10-15 метра + спирачен път, ама кой го гледа това
Виж колега то в тоя форум май никой не кара зимата със 100 - явно затова са тия смешни задръствания по магистралите да не говорим за Цариградско ....
koce73 , Fiat Marea Weekend 1.6 16V 1997 специално пригодена за тежък терен , отскоро и Subaru Forester 2.0 2005 за още по-тежък терен 0895747442
Тук според мен това е тема за зимни гуми - ако някой не си познава поведението на колата с нови зимни гуми и с такива на 10 години- мисля, че трябва да скипне това
Като почнете да карате по път, а не по права, ще се убедите в това дето говоря....Готов съм да тествам гуми на 10 години с гуми с нов ДОТ и ще видите резултата. Ама който мисли, че като кара по-спокойно е по-сигурен изобщо не е така....щото 10-15 метра при 100 км/ч са си 10-15 метра + спирачен път, ама кой го гледа това
Това с двумесечен курс ли го научи? Точно тези, които са големи шофьори зимата ги гледаме всеки ден по новините. Да не се случва на никой да става жертва на тези състезатели, които си "познават" колата и гумите.
ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Колега, аз имам тъкмо обратните впечатления.Задни гуми зимни са ми вече 10-годишен Корморан.Автомобилчето ми се качва като коза на неизчистени пътища с голям наклон, дори последно бяха обледени. За умрелия Унироял на ща и да чувам, по е зле от Барум, след втората година са направо за боклук. Имат грайфер, но все едно си със ските.Та дали не е виновен задния мост?
Колеги,обещах да пиша за гумите MAXISS като ги покарам.Добри гуми-пробвах ги на Боровец на 20-30 см.сняг. Държат се добре,даже поисках да ги превъртя-не успях.Добра инвестиция съм направил.
STILO-2003-115 HP-JTD Power
Преди ФИАТ БРАВА TD 75-98г.
Коментар