С носталгия си спомням времето когато можеше да караш с шипове. Тогава и зима имаше и с шиповете нямах проблем. Малко противоречиво става на днешно време: с шипове неможе, но с вериги може, че те веригите са по-големи пакостници по асфалта. Някой ще каже че веригите се слагат само при нужда, незнам...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Зимни гуми
Collapse
X
-
NikMar написа: Преглед на мнениетоС носталгия си спомням времето когато можеше да караш с шипове. Тогава и зима имаше и с шиповете нямах проблем. Малко противоречиво става на днешно време: с шипове неможе, но с вериги може, че те веригите са по-големи пакостници по асфалта. Някой ще каже че веригите се слагат само при нужда, незнам...
Аз лично съм карал с шипове, но не съм особено впечатлен. На сняг и лед може да са ОК, но на сухо и дъжд особено, се пързалят много. Може при мен е да бил проблема, защото реално не съм карал с нови гуми с шипове, винаги са били на поне няколко сезона, но и от други хора съм чувал подобно мнение. В момента съм с гуми с извадени шипове, сравнително шумни, но пък сцеплението е много по-добре от летните ми гуми на почти същата възраст.
Коментар
-
Tempras написа: Преглед на мнениетоЧел съм, че е най-опасно да имаш шипове само на две от гумите.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
-
Аз карам с 4 бр. Kleber нови по 80лв. броя с отстъпката от предния сезон и мисля да ги карам поне 4-5 сезона общо, според зависи. Много съм доволен, като се има в предвит преди това карах с по-нисък клас нови за 48лв. броя с отстъпката. При скорости от 140+ се усещаше биене във волана още при слагането им и при 2 различни гумарни за баланс и на 2-рата година използване посредата на сезона явно излезе балон на едната гума без да съм влизал в кой знае какви хралупи и така почна да ми тресе задницата при над 70км. , че едвам изкарах до лятото. Тоест дал съм 200 лв. и карам сезон и половина, а иначе давам 320 лв. и карам минимум 4. Чувал съм и за късметлии с такива гуми, но моето преживяване не беше такова.
Коментар
-
Барум на 4г са невъобразимо твърди гуми.
Не държат даже на сухо. Нещо страшно.
Приплъзват при ускорение все едно колата е 400 коня.
Два нови Seiberling и заспа.
Да ама едната е крива от нова и няма балансиране.
Голям - за Seiberling.
Доволен съм от Fulda и Sava от по-евтините гуми.1990 TEMPRA SX 1.4 Carb
Коментар
-
На стилото взех 4 нови корморана,на ланчията 4 клебер говоря зимни след падналия сняг и със двете нямам проблем.За мен е важно да са чисто нови.На пунтото съм със зимни унироял на два сезона разлика не намирам. А относно зимни гуми през лятото,ено хоене до бутгас със чисто нови гуми клебер и скорост от 160 км.по магистралата при 35 градуса на въздуха,липсваха парчета от грайфера все едно куче ги е ръфало.STILO 1.4 16v.
Коментар
-
Евтините гуми не винаги сдават багажа по-бързо, даже напротив. Всъщност зависи какво имаш предвид под "сдаване на багажа" - износване на грайфера или други дефекти.
За износването на грайфера не съм съгласен. Давам ти пример с премиум гумите на Continental, включително и летните - хубави гуми, меки, страхотно сцепление, но след третата година гумата си заминава. Виждаш как се късат парчета от грайфера. И няма нищо нелогично в това. В това отношение Michelin карат повече. Има и някои пластмаси, които не се износват, но и толкова им е сцеплението.
Мой колега пък си купи 4 китаеца Soilun - първият сезон завърши с три криви. Това му казвам истинско сдаване на багаж. Баланс не може да ги оправи. Евтиното понякога излиза скъпо.Последна редакция от PSG; 15.12.2019, 16:23.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
Огромно значение за заминаването на гумите има и културата на шофьора. На Фиатчето имах 14 инчови Клебер, които на 8 години и 80 000 км бяха с 3.5 - 4 мм грайфер. Никога от тях не се е откъснало парче, не се е появил балон или да се изкриви някоя. Но през целия им живот почти никога съм спирал и тръгвал рязко, както някои масово си го практикуват, особено от светофар до светофар. Също така - никога не съм въртял волана на място, а винаги колата се е движела. Така натоварването не е статично, а се разпределя по повече от половината обиколка на гумата. Направо изпадам в потрес като видя хора с големи и тежки коли как правят маневри - натискат спирачките, въртят волана от край до край и тогава дават малко напред, после пак натискат спирачки, въртят в обратна посока на място, дават леко назад и така нататък. Или при паркиране - масово дерат гуми и джанти в бордюрите. После казват, че джантите имали "нормални следи от употреба". Какво значи нормални следи от употреба - за мен не е ясно. Една джанта ако има забележки - значи е удряна или драна в бордюр, а това не е нормална следа от употреба, а си е грешка на шофьора, понеже не познава колата и габаритите ѝ.
Коментар
-
Не сме 86г. и не караме последните си купени с връзки гуми Вида.
Пазейки гуми по 70-80лв бр. старателно не си спестил почти нищо за 8г.
Всеки си преценява сам за са себе си колко точно да пази един комплект гуми за 320лв.
Аз не мога да им робувам. Предпочитам да ги карам 4г. немислейки за тях вместо 8г. робувайки им.1990 TEMPRA SX 1.4 Carb
Коментар
-
Ако се пита дали и какво съм спестил - спестил съм поне 320 лева за още един комплект гуми, по твоя пример. Не съм го имал за цел точно това - да пазя гумите, за да не купувам други, ами просто такава ми е културата на шофиране и тя е довела до запазване на гумите. Добър учител, може би? Така са ме научили, така управлявам колата. А и имай предвид, че в случая тези гуми са 320 лева, но други гуми са 320 лв само за 1 от тях.
Ред.: За мен няма значение дали гумите на колата са нови или стари, с по-тънък и с по-дебел грайфер. Карам по такъв начин, че значението на гумите е около 0. В момента двойката летни на задния ми мост са под 3 мм грайфер, но това никога не е имало значение за поведението на колата на пътя, без значение дали е сухо или мокро.
Коментар
-
Като почнете да карате нещо на 2 колела ще разберете колко гумите са от значение.
Зимна гума на 5-6 сезона е тоталка. Особено ниските класове, дето стават на пластмаса и почва едно пързаляне дори само при мокро. Може да се движиш с тях ама на 50% от скоростта, дето може да се движиш с една нова гума в завой.
Лятната се кара до 1.6 мм и после се хвърля.
Хвърлял съм сумати зимни гуми с протекрор 5мм, 6мм, просто щото не държат в завой дето с нормална гума се взема с 80-90-100.FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
-
Пързаляне е започнало при теб, защото си решил да вземаш завои с 80-90-100 на мокро, примерно, което е в противоречие с физиката. При мен как веднъж не започна пързаляне, нито с летните на 9 сезона през зимата на задния мост, нито със зимни на 9 сезона? Просто не споря с физиката и когато е мокро, се движа по-бавно, за да не поставям под въпрос безопасността на мен, на пътниците при мен и на хората в другите коли по пътя. Щом поставяш значението на гумите на първо място, едва ли има смисъл да продължаваме с коментарите. Като го поставиш на последно място, а преди това поставиш дистанцията и скоростта - тогава ще видиш колко малко значение имат гумите.
Ти досега в живота ти успял ли си поне веднъж да разбереш и да докажеш, че в определена опасна ситуация точно гумите са били виновни за инцидент или точно гумите са те спасили от инцидент? Аз не съм. Каквато и опасна ситуация да е възниквала, винаги първо съм отчитал неправилната скорост или неспазването на дистанция при дадената скорост. Никога не съм си мислел "Ей, добре че имам хубави нови зимни гуми, че иначе тоя завой нямаше да го взема и щях да излетя от пътя!" Обаче много хора придобиват самоувереност като си купят нови зимни гуми и си мислят, че центробежните сили не важат тогава. Разбираш ли разликата?
Малко е като ония при Сандански или някъде там, където се бяха нанизали 50 коли и всички се бяха оправдали с мъглата, която изведнъж се появила от нищото и тя била виновна за катастрофата. Никой не каза "Аз сам съм си виновен, защото при видимост 30 метра карах с 90 км/ч"
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар