Привет, колеги !
Пускам тази тема, за да обсъдим въпросната добавка и в кои двигатели е удачно да се използва. След кратък спор във Фейсбук с д-р Йонко Мермерски, същият ми изтри коментарите. Заинтересувах се каква е тази добавка, когато днес видях реклама във Фейсбук. Написах коментар под рекламата, с въпрос към д-р Мермерски, дали ZDDP HERO не е базирана на съединението цинков диалкил-дитиофосфат (ZDDP). Докторът първо ми отговори, че това е точно така, добавката съдържала 2 вида ZDDP. После си редактира коментара и видовете ZDDP станаха четири. Последва втори мой коментар, в който попитах, защо е написано, че присадката става за всички двигатели, след като ZDDP съдържа сяра и фосфор и при положение, че всички масла за двигатели с тристепенни каталитични конвертори и DPF са Low SAPS и имат много ограничено количество ZDDP в състава си. Написах, че тази добавка би могла да се ползва за двигатели изискващи Full SAPS масла или автомобили с отстранени катализатори и DPF. Но при автомобил с изправни DPF и катализатор, добавянето на тази смес в маслото, може да повреди системата за очистване на отработените газове. Написах още, че сипването на такава добавка в мотори, изискващи примерно масла с хомолгации ACEA C2, ACEA C3, VW505.01, VW507.00 и др, е меко казано недопустимо. ZDDP е противоизносна присадка и в Low SAPS маслата се заменя с модерни несъдържащи сяра и фосфор присадки, като например триатомен молибден. Докторът явно се подразни, защото ми отговори, че съм чел само в Гугъл и то не било точно така. След това коментара ми беше изтрит.
Интересно ми е, какво е вашето мнение по въпроса.
Пускам тази тема, за да обсъдим въпросната добавка и в кои двигатели е удачно да се използва. След кратък спор във Фейсбук с д-р Йонко Мермерски, същият ми изтри коментарите. Заинтересувах се каква е тази добавка, когато днес видях реклама във Фейсбук. Написах коментар под рекламата, с въпрос към д-р Мермерски, дали ZDDP HERO не е базирана на съединението цинков диалкил-дитиофосфат (ZDDP). Докторът първо ми отговори, че това е точно така, добавката съдържала 2 вида ZDDP. После си редактира коментара и видовете ZDDP станаха четири. Последва втори мой коментар, в който попитах, защо е написано, че присадката става за всички двигатели, след като ZDDP съдържа сяра и фосфор и при положение, че всички масла за двигатели с тристепенни каталитични конвертори и DPF са Low SAPS и имат много ограничено количество ZDDP в състава си. Написах, че тази добавка би могла да се ползва за двигатели изискващи Full SAPS масла или автомобили с отстранени катализатори и DPF. Но при автомобил с изправни DPF и катализатор, добавянето на тази смес в маслото, може да повреди системата за очистване на отработените газове. Написах още, че сипването на такава добавка в мотори, изискващи примерно масла с хомолгации ACEA C2, ACEA C3, VW505.01, VW507.00 и др, е меко казано недопустимо. ZDDP е противоизносна присадка и в Low SAPS маслата се заменя с модерни несъдържащи сяра и фосфор присадки, като например триатомен молибден. Докторът явно се подразни, защото ми отговори, че съм чел само в Гугъл и то не било точно така. След това коментара ми беше изтрит.
Интересно ми е, какво е вашето мнение по въпроса.
Коментар