Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на маслото на Крома 1,9 MJET

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на маслото на Крома 1,9 MJET

    Здравейте,
    Дойде време да сменявам маслото в двигателя.До момента съм слагал 5/40,но от една година махнах ДПФ-а.Дали сега може да сложа 5/30 или да си сложа пак 5/40 въпреки че няма ДПФ.
    Маслото 5/40 го даваха за автомобили с изправен ДПФ филтър,но аз вече нямам такъв.

    Грешен раздел -> Преместена
    Модераторски екип на fiatforum.bg
    Ланча Капа 2,0 VIS
    Фиат Крома 1,9 multijet 185 к.с. ремап

    #2
    Аз лично не бих сложил 5W30.
    STILO 1.4 16v.

    Коментар


      #3
      Защо?
      Ланча Капа 2,0 VIS
      Фиат Крома 1,9 multijet 185 к.с. ремап

      Коментар


        #4
        5на40 е идеално, не знам какво го мислиш. Гаражен фолклор е това, което са ти казали.
        Слагай истинско масло синтетика и си карай колата.

        Коментар


          #5
          Точно 5W30 го дават за автомобили с DPF, при липсата на такъв, спокойно си карай с 5W40...
          Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
          Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

          Коментар


            #6
            Дали маслото ще е 5W30 или 5W40, няма никакво значение за кола с изправен DPF и катализатор. Там е важно маслото да е low SAPS-с ниско съдържание на серни и фосфорни съединения. Такива са маслата с хомолгация ACEA C2 и C3. Повечето low SAPS масла са с вискозитетен индекс 5W30, откъдето и заблуждението, че за кола с DPF трябва задължително масло 5W30. А всъщност 5W30 low SAPS си е убиец на двигатели, от една страна е рядко за нашите температури през лятото, от друга страна има лоши смазващи и миещи свойства, заради ниското съдържание на миещата присадка калциев сулфонат и противоизносната присадка ZDDP (цинков диалкилдитиофосфат). Тези двете присадки съдържат сяра и фосфор, заради което са с твърде ограничено съдържание в low SAPS маслата. Ако колата е с премахнати катализатор и DPF, спокойно може да се кара с много по-добро full SAPS масло. Аз лично бих ползвал някое хубаво 5W40, в момента карам с RAVENOL VST, но цената му стана много висока. За следващата смяна съм си приготвил SHELL HELIX ULTRA 5W40.
            Dacia Duster 1.6 4WD

            Коментар


              #7
              Благодаря колеги.Ще сложа 5/40. и ще си карам.
              Ланча Капа 2,0 VIS
              Фиат Крома 1,9 multijet 185 к.с. ремап

              Коментар

              Working...
              X