Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Хидравлика и хидравлично масло 1.6 Мареа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Хидравлика и хидравлично масло 1.6 Мареа

    Миналия уикенд тръгнах да сменявам хидравличното масло на Мареата и имам няколко въпроса. Маслото, което излезе беше плътно черно (качвам снимки). Това нормално ли е на кола на "само" 150 000км? Виждал съм масло на подобни километри и на 10+ години, което е черно в казанчето, но като го размажеш на хартия има леко розово-кафяв цвят, моето си е като катран и в казанчето и на хартия. Интересното, е че след източване на казанчето и доливане на ново три пъти, общо около литър, и новото се оцвети в черно след раздвижване на волана и говорим за същото плътно черно като преди, не само леко да потъмнее. Вторият ми въпрос е възможно ли е да е слагана някаква черна добавка за оплътнение на теч и за това така да се получава или си е просто защото е на над 20 години маслото. И последно проблем ли е, че слагам пълна синтетика, зелено масло, а не червено за автоматични скоростни кутии, както е по книжка?
    Иначе от смяната има ефект, вече не вие при въртене на волана. Мисля до края на месеца пак да повторя процедурата, пък може и да се избистри малко.

    Последна редакция от JTR; 06.05.2019, 12:05.

    #2
    Сменяш го като валиш старото
    и доливаш ново---- червено за автоматични скоростни кутии
    добле е колата да работи ако е на подемник да въртиш волана ляво /дясно
    Последна редакция от kluchar; 06.05.2019, 19:52.
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      ATF- II, червено. Спецификацията трябва да отговаря на тази, дадена от производителя- за да няма главоболия после.
      Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

      Коментар


        #4
        Намирам само ATF DX-III и ATF-U. Някое от тези двете подходящо ли е?
        Това което сипах последно отговаря на CHF спецификацията (плюс един куп спецификации на BMW, VW, Ford, Porchse, Opel, MB и други), което според някои хора из нета става за заместител на ATF-II. Даже ми се вижда като по-добра опция или греша?

        Коментар


          #5
          В магазина трябва да имат каталог за маслата и на кои марки автомобили стават.
          Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

          Коментар


            #6
            dobrujanetza написа: Преглед на мнението
            В магазина трябва да имат каталог за маслата и на кои марки автомобили стават.

            Да, но единственото за Фиат, което имат е за по-новите. Фиат 500, новите Пунто и Браво, Крома... За това търся алтернатива/заместител.

            Коментар


              #7
              atf dexron 2
              Такова масло ти трябва. По принцип е добре да се свали казанчето и да се промие, защото има цедка на връщащото се масло и като е запушена изпитва съпротивление да се връща в казанчето. 2-3 промивки ще ти обновят маслото достатъчно.
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                pakumba написа: Преглед на мнението
                atf dexron 2
                Такова масло ти трябва. По принцип е добре да се свали казанчето и да се промие, защото има цедка на връщащото се масло и като е запушена изпитва съпротивление да се връща в казанчето. 2-3 промивки ще ти обновят маслото достатъчно.
                Еми то аз вече го промих 2-3 пъти и още си е черно като катран. Иначе за течността, продължавам със зелената синтетика. Доста прочетох из нета по темата и до колкото разбрах зелената е по-щадяща уплътненията, а точно на браво/брава и мареа са известни рейките с това че обичат да протичат.

                Ако не забрава, ще кача снимки на какво е станало по-късно днес.

                Коментар


                  #9
                  Малко късно, че ме домързя, но все пак да напиша какво е станало ако на някой му потрябва информацията в бъдеще.

                  Та, промихме системата с още 2л (тоест общо 3л с предишната) CHF зелена течност и вече се избистри. Виенето, което го имаше като взех колата изчезна, разлика във въртенето на волана не усещам, течове няма вече 2 седмици и нещо след смяната.
                  Ето няколко снимки:

                  Click image for larger version

Name:	20190511_160303.jpg
Views:	1
Size:	187,7 KB
ID:	2098462Click image for larger version

Name:	20190511_160313.jpg
Views:	1
Size:	180,9 KB
ID:	2098463Click image for larger version

Name:	20190511_160424.jpg
Views:	1
Size:	265,9 KB
ID:	2098464

                  Коментар

                  Working...
                  X