Целта не е да покажем как с по -икономично каране можем да свалим разхода. Целта е да проверим дали има икономия от добавките.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Българска добавка Дизел Юнак ,мнения ?
Collapse
X
-
ogi28b написа: Преглед на мнениетоТова не е точен начин за засичане. Това е начин само да се види какво компютърът си мисли, че харчи. А грешката може да е огромна. За последно на кола, на която видях да пише разход 3.6 / 100 по маршрута София - Пловдив по автомагистралата, реалният разход, засечен по метода пълно-пълно беше 4.3 / 100, което е около 20 % повече. Ако целта е да се доказва нещо - засичане по разходомер е несериозно. Най-точното е измерването в килограми, дори и в литри може да има грешка. Понеже едва ли е възможно да се намерят кантари, които мерят с точност до 0.1 кг и обхват 2000 кг, за да може безпроблемно и точно да се измери колата в началото и в края на пътуването, затова ползването на туби с гориво е значително по-лесно за прилагане.
Коментар
-
ogi28b написа: Преглед на мнениетоМалко да побутна темата. Господинът, който е партньор на Мермерски, беше гост на Италфест 2019 и направи кратка презентация, което отново у мен пробуди червейчето на съмнението и отново искам да си правя експерименти с личния ми автомобил, след като първият опит нямаше особен успех, но тогава нямах условия да съм сигурен дали наистина има или няма такъв. Предлагам следните 2 начина на проверка на това дали се реализира икономия:
Начин 1:
- 1 час работа на място без добавка и после - 1 час с добавка
Този начин е сравнително лесен и евтин и може да се каже - точен, условията на практика ще са еднакви, няма значение колко са напомпани гумите, попътния вятър и т. н.
Начин 2:
- в движение - от София до Стара Загора, нощно време след 22:00 часа - сравнително голям курс, при който ще се намали до минимум влиянието на външните фактори към единица разстояние, като например някое изпреварване, . Каране с круз-контрол, влияние на човешкия фактор ще е сведен само до въртенето на волана и до превключване на предавките при обръщането на детелината.
Този начин е по-труден - свързан е с време и най-вече - финанси. Ще струва към 100 лева само за експеримента, а дали новаторът ще ги плати при неуспех? Но пък ако се постигне икономия от над 6 %, това значи към 1.5 литра за курс от 400 км. 1.5 литра не е малко и може да приемем, че не е в резултат на изпреварване, вятър, каране по инерция или нещо подобно. На моята кола са си над 30 км пробег при 90 км/ч.
Търся спонсори и ентусиасти да си правим експерименти?
Аз ще го предложа това и на Мермерски, да видим ще ли е съгласен или ще е не. Разбира се - да плати горивото двойно, ако докажа, че няма ефект.
Попринцип бих се навил за нещо такова, но в случея резултата е ясен. Тези добавки са пълна глупост и никога не работят. Не знам каква е въпросната добавка, но обикновенно се смесват по около 50мл на 60-80л гориво, което е смешно малко. Всяка добавка за гориво, която не е за почистване на дюзите е измама.
Иначе ако го правиш за да покажеш, че не работи давай!
Коментар
-
Разбира се, че целта е да докажа, че не работи, като сам финансирам опита, но този, който твърди, че има икономия от 9 до 16 % след това искам да ми покрие горивото за експеримента и също - да почерпи още толкова, задето въвежда в заблуждение.
Измислил съм начин, при който автомобилът и с добавка и без добавка да бъде поставен при 99 % еднакви условия, като ако има разлика, тя ще е толкова малка, че за 400 км пробег ще е пренебрежима и ще е в рамките на 200-300 мл общо. Обаче икономия от 1.5 - 2.0 литра при еднакви условия вече няма как да се дължи на нещо като еднократно изпреварване или каране зад камион 1-2 км. Единствената разлика ще бъде само добавката.
При всякакви други условия, които не са еднакви, може да има разлика и няма да е ясно дали тя е от добавката или от различните условия. Аз обаче искам да разбера конкретно с добавката какъв е ефектът и това може да стане само ако се направят два курса с минимален човешки фактор.
бай Пешо, колега, разходомерът на моята кола винаги греши и показва винаги различно отклонение. Никога не показва да речем 0.3 надолу или 0.5 нагоре. Затова никога не мога да съм сигурен кое е вярно. Предпочитам да вярвам на измерващи уреди като кантар/везна, калибрирана туба с разграфени литри и др. Затова не приемам да правя експеримент и да гледам само разходомер.
Ето какво показва моят разходомер за 60 км, от които 100% извънградско и 90-92 км зададени на круз-контрола
Дали с добавка (която и да е) ще покаже 3.2 или 3.3 максимум?
Коментар
-
бай Пешо написа: Преглед на мнениетоЦелта не е да покажем как с по -икономично каране можем да свалим разхода. Целта е да проверим дали има икономия от добавките.FIAT Coupe 2.0 16V бензин/газ
Коментар
-
Те добавките, и за почистване май не работят.
Нали BO беше минал сума ти километри с някакви добавки, и беше сравнил корекциите на дюзите преди и след, и нямаше никаква разлика.
Пълен та*ак. Никакви добавки никога, само нафта от Ромпетрол, никакъв проблем никога дори на -20.1990 TEMPRA SX 1.4 Carb
Коментар
-
Зависи: с добавка за почистване на дюзи не може да почистиш чисти дюзи и да очакваш разлика и подобрение. Ако си измиеш чистите ръце със сапун, няма да станат по-чисти, но това не значи, че сапунът не мие.
Докато при добавка, за която се твърди, че понижава разхода защото подобрява изгарянето на горивото - не ѝ влияе нищо друго и не се споменават допълнителни изисквания, като например "Понижава разхода, но само ако горивото е от ОМВ премиум или ЕКО Авио или там както се казват скъпите горива.
Доколкото разбирам - тази е такава - понижава разхода до някакво ниво и допълнително намалява вредните емисии. Това за емисиите няма да седна да го меря, има си ГТП-та за тая работа. Но разхода мога да измеря.
Само веднъж съм усещал ефект от добавка и това е от "Diesel Spulung" на Лики Моли, с която буквално с първото зареждане разходът градско се промени от 7.5 на 6.7. Това някъде към 2009-та г. Тогава и на извънградското веднага го забелязах, защото колата никога не беше харчила под 4.9 / 100, колкото и да се старая, а след тази добавка без някакви специални усилия направих 4.56 / 100. Имам го в Спритмонитор-а записано. След това през около 2 години съм я сипвал отново същата добавка няколко пъти, профилактично, и общо взето ефектът беше малко по-мека работа на двигателя докато е с добавка, а разходът си остана сравнително нисък завинаги, под данните на производителя.
Някой от вас, който твърди, че добавките не работят, правил ли е реален експеримент да го установи, каквото искам да направя и аз?
Коментар
-
ogi28b написа: Преглед на мнениетоНякой от вас, който твърди, че добавките не работят, правил ли е реален експеримент да го установи, каквото искам да направя и аз?
В тон с тази тема и в личното ми убеждение, че винаги някой ако твърди нещо трябва да стъпи на някаква база, то съм навит да се включа в спонсорираното на това начинание.
Едно обаче не им е известно как ще направиш така, че да измериш количеството гориво, което наливаш в резервоара с точност да кажем под литър. Не знам геометрията на твоя резервоар каква е, но на много коли като пълниш догоре, винаги остават различни джобове с въздух, защото не е като шише да събере всеки път едно и също количество. Но ако е този метод, то пак съм навит, стига да отделиш и времето за теста, че това си е другата страна на монетата освен финансирането.
Аз мога да спонсорирам този тест от друга страна. Моя автомобил винаги лятото харчи относително едно и също количество гориво на резервоар. Винаги разликата от този месец до към септември ми се различават от порядъка на +/-0.2/100. Демек разходът, който статистически правя и очаквам за следващите 2-3 резервоара ще ми е ~4.6/100, +/-0.2/100 да кажем. Ако налея такава добавка и постигна 10% намаление на разхода, това би означавало, че трябва да се доближа и да направя разход на резервоар около 4.0-4.1, без да се старая като за рекордния ми разход през юли 2016, където постигнах 4.23/100.
В този ред на мисли аз лично няма да имам допълнителен разход свързан с гориво или време, защото просто ще си използвам автомобила по предназначение, а допълнителното финансово натоварване би ми причинило самата добавка.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Като закарам колата на едно и също място и наливам горивото от туба до ръба, не виждам причина при каквато и да е геометрия на резервоара да има разлики, причинени от въздушни джобове. Те джобовете са си там и са еднакви при всяко пълнене. За мен остава да поставя колата на точно същото място, с което смятам, че ще се справя. А какъв е смисълът да се проектира резервоар, който умишлено да има чупки, в които остава голямо количество въздух, което не може да се използва? И въпреки това, каквито и да са тея чупки, те са скачени отдолу и височината на горивото до ръба на гърловината е еднакво, т. е. налягането върху въздушните джобове е еднакво.
Пак да подчертая, че говоря за курс от 410 км, при което ако има разлика заради тия въздушни джобове, тя би била 200-300-500 мл, но над литър ми се струва твърде много.
А ти как ще гарантираш, че докато си ползваш автомобила, условията са били напълно еднакви по време на каране без добавка и после с добавка? Единият път да речем те хващат повече зелени светофари, а другият път - повече червени, но пък имаш икономия от добавка. Аз също си мисля, че мога да го направя, но само си го мисля. Затова смятам, че каране по абсолютно еднакъв маршрут с круз-контрол и с една партида гориво е най-точното сравнение и влиянието на страничните фактори е намалено до минимум. По който и да е друг начин винаги ще се съмнявам дали е имало ефект или не.
Ето го все пак как изглежда:
В седмицата от 8 до 12 юли ще имам време и възможност за експеримент - нощно каране. Само трябва да си намеря и достатъчно камери да снимат курса. Имам 2 телефона, а ако има и някой да се вози с мен, да се увери че не правя измами - още по-добре.
Още нещо се сетих - мога да пусна Торк-а на телефона за мониторинг на скоростта на двигателя, което да гарнатира напълно еднакво зададената скорост на круз-контрола.
Коментар
-
Аз нямам гаранция, че няма да ме хванат повече червени или зелени светофари, но този фактор в моя случай не е чак толкова важен.
Както и да е. През уикенда заредих без юнашката добавка. Ще споделя крайния разход след изразходването на резервоара (около месец) и да видим колко толкова ще се отклоня през месец юли от прогнозните ми 4.5/100, за да видим колко толкова фактори ще ми се навържат и ще ми дадат някакво отклонение. За сега това ми е залога, като давам прогнозна грешка от +/-0.2/100. И за това казах, че ако налея такава добавка, която да ми даде сигурна 10% икономия, при 4.5 очаквано бих слязъл на 4.1, което за мен щеше да е 99.9999% доказателство, че въпросната добавка работи. Ако автомобилът ми даде 4.3-4.4, щеше да е 99% доказателство, че няма никакъв ефект.
Личното ми мнение е, че аз лично бих се доверил повече на моя тест, защото при твоя тест едно, че статистическите километри не са чак толкова много, а и при нисък разход заради малкия товар върху колата статистиката много би се променила само с една смяна на посоката на вятъра, която като нищо може спокойно да покаже 10% разлика ей така.
Но в крайна сметка ако решиш да правиш теста не се хвърляй в някакви чудеса, които спомена стил камери, логове и т.н. Като се покаже цифрата ако някой иска да я обори, нека той се занимава и да докаже собствената си теза. Има и ефект на доверие все пак. Ако толкова, толкова много си си го навил това, мога да те "спонсорирам" и с моя ДВР. Бутнах му 128ГБ карта, има вграден ГПС, който записва скоростта в картината. Ама дали има нужда ти си знаеш.Последна редакция от BO; 25.06.2019, 13:00.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Ще си избера два последователни дни, в които ветровете да са сравнително еднакви като посока и скорост.
Запис с камери предпочитам да имам, защото все пак искам да се хвана на бас с човека, който е създал добавката. Едва ли ще иска да се вози с мен по нощите, но накрая ако няма разлика в разхода, може да ми каже "Ама ти си карал с различна скорост, ама ти си карал зад камион, ама ти си правил изпреварвания, ама ти си стоял на място с работеща кола... ". В този случай е хубаво да имам доказателство как точно е протекъл тестът.
А в твоя случай - ако сега колата ти покаже разход от 4.7, а после от 4.3, откъде ще знаеш дали е от добавката или не, като не си карал еднакво и при еднакви условия? В градски условия разходът много бързо и лесно мърда нагоре-надолу. Например моя разход ако е около 8.0 , веднага слиза с 0.2 надолу по борд-комп. само от едно минаване по Цариградско от край до край. Едно влизане в паркинг на мол и излизане (обикновено мол Сердика) веднага качва 0.1 нагоре.
В крайна сметка ще се окаже, че единственото точно засичане ще е с работа на място, празен ход. Тогава няма вятър, няма светофари, няма празна, няма пълна кола. За 1 час работа - толкова и точка. Пускам един външен вентилатор да охлажда радиатора на колата, за да няма случайни включвания на вградения и така.
Коментар
-
ogi28b написа: Преглед на мнениетоА в твоя случай - ако сега колата ти покаже разход от 4.7, а после от 4.3, откъде ще знаеш дали е от добавката или не, като не си карал еднакво и при еднакви условия? В градски условия разходът много бързо и лесно мърда нагоре-надолу. Например моя разход ако е около 8.0 , веднага слиза с 0.2 надолу по борд-комп. само от едно минаване по Цариградско от край до край. Едно влизане в паркинг на мол и излизане (обикновено мол Сердика) веднага качва 0.1 нагоре.
Иначе в моя случай, с моята кола, нямам голяма разлика дали влизам в мола, дали цикля доста по светофарите или карам по околовръстното. Ако няма много видими разлики в движението, в което се намирам, разликата варира в тесни граници. И разликата от 4.7 до 4.3 реално е много голяма от гледна точка на каране, икономия и т.н. За представа това е разликата между най-лекия възможен летен трафик и в почти най-тежкия, във време, когато не се налага все още да ползвам парно. За това и споделям, че предвид историческите ми данни, отнесено към каране по един и същ маршрут, съчетано с много стабилен и постоянен модел на шофиране, то мога да дам прогноза за разхода ми, където споменах по-горе. Въпреки, че е градско. Като убедеността ми не може да е същата, ако с моята кола, макар и на круиз контрол, да дам прогноза за извънградското каране. Там бих дал малко по-голямо отклонение от 0.2/100 спрямо очакването ми.
Иначе за прогнозата ми в предишното мнение се колебах много дали да дам средната стойност на 4.5 или да я дам на 4.4, от където да дам стандартното отклонение от +-0.2. До такава степен/порядък съм убеден във възможностите и очаквания ми, ако няма някакви форсмажорни обстоятелства - примерно да падне сняг, или да дам колата да я кара някой друг. Но със сигурност няма да падне под 4.2, което ако беше с добавка, която да ми гарантира порядъка на икономия, то би трябвало да се случи.Последна редакция от BO; 25.06.2019, 19:31.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
За всеки има по нещо.Аз определено съм доволен от РЕАКТИВ 8000. Слагам по два пъти в годината на 2.0HDI Ситроен 110 к.с....за три месеца,90% градско...-8.6лтр/100км,без пушилка.Вдига мах...173км.към Казанлък,като торпила е сега...Моделчето е "Евазион". Опитах се и "Юнак" ... Не ми хареса, не усетих резултата
Коментар
-
След седмица горе-долу ще гледам да заредя и да видя резултата.
Ако е толкова интересно, то през Август разходът трябва да ми е аналогичен на този резервоар и мога да сложа добавката и да се види каква ще бъде разликата. От къде се взима тази вълшебна отвара най-евтино?A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар