Пак теории на Банков.
Карал съм с 225 45 17 и 215 50 17 и не се усеща никаква разлика нито в поведение, нито във возия.
Разликата в цената сам си установил.
225 / 45 / 17, 91 Y Оги този индекс май не е подходящ за моята каляска. последните гуми бяха XL 95 V . Кромата е доста тежка, а скоростния индекс предпочитам да е около 240 най-много, че едва ли ще вдигна 300. До колкото знам гумити с по висок скоростен индекс са по-твърди за да има на къде да омекват при високи скорости
Индексите не се разглеждат самостоятелно. Комбинацията от двата показва максимално тегло при максимална скорост. Виж какво точно се препоръчва за модела и според това си избери. Самият индекс го написах, защото цената на такава гума е малко по-нормална от цената на другите. Съмнявам се, че ще тръгнеш да товариш колата с 1/2 тон* багаж и да я засилиш с 220, примерно.
Последна редакция от ogi28b; 11.04.2018, 16:00.
Причина: *
Nokian ми препоръчват естествено тяхната zline с размер 215/50R17 95V XL
Явно съм бил прав за индекса на кромата. Някои пробвал ли е тази гума на nokian?
Аз все пак ще си взема 225/45, че разликата в цената е огромна
Ами ако сравниш двата размера на калкулатор за гуми, то 225/45 е доста по-малка от тази препоръка. Аз не бих я сложил. То цената - цена, ама бих се придържал максимално близо до оригиналния диаметър. Предложението ми изхождаше от оригинален 205/55/16, който срещнах в 2 различни сайта за 1.9 JTD 150, и на който съответства 225/45/17. След като оригиналният е 215/50, то не виждам никаква смислена причина да не сложиш 235/45. За 2 милиметра по-ниска гума (които никога не могат да са решаващи за която и да е ситуация и които са в рамките на нормалното износване на гумата) получаваш 20 милиметра ширина, които са с доста по-голямо значение от 2-та мм разлика във височината.
Все пак, моето лично и неангажиращо мнение, предвид опита ми с различни коли и различни размери на една и съща кола, е че винаги е за предпочитане по-широката и по-ниска гума, спрямо по-тясна и по-висока, при сравнително еднакъв диаметър. Например:
175/65/14 срещу 195/50/15
205/55/16 срещу 225/45/17
В двата случая много по-комфортно возене и по-точно усещане за управлението на колата имам с по-широките и относително по-ниски гуми. Да не говорим пък за отместването от оста и деформацията на гумата в завой. При така поставени условия, и стига да са съвместими с джантите, без колебание вземам:
FULDA SPORTCONTROL 2 - 235/45R17 94Y FR - 150-160 лв./бр., с борд е, по шум е уникална, едва 66 дБ, по сцепление на мокро е най-висок клас. Не по-лоши гуми тук са и Goodyear Eagle F1 A3, заедно с Dunlop-а на Банков, но шумът за мен е решаващ.
За марката - очевидно си гледам от собствената камбанария, но ми се струва чудесна комбинация между цена и качество. Но тук вече е моментът да ти дам най-мъдрия съвет: "Не знам, човек, ти си знаеш най-добре!"
Айде и от мен едно ПП: Това е единственият контакт на колата с пътя. Не пести и няма да съжаляваш.
А някой карал ли е с UNIROYAL RainSport 3? Шумна ли е? При мен е важен шума, но най-определящото е поведението при дъжд, че имам една неприятна случка в летен дъжд
Аз карам с унироял рейнспорт 1. Търкалям ги последна година.За мен са шумни и не спират добре на сухо, камо ли на дъжд. Унирояла е компримис ако за едно, две лета я изтърколиш на 80 000 км и после я хвърлиш.С една дума гума за бакшиши. Не бих повторил преживяването.Добри впечатления имам от гуми Мишелин летни и зимни, бюджетни зимни Корморан(Сръбски) от завода на "Тигар" Пирот и Сава летни(Словенски).
Момчета по какво съдите и какъв е критерия за шум при една гума? Примерно 70дб при сухи данни от производител на чисто нова гума ... окей, но съм убеден че след 20к/или не добре съхранявана гума каучука се втвърдява(вследствие става шумна), да не говорим, че ако сравним два модела автомобили пунто и крома да кажем , каквито и гуми да и слагаме пунтото няма никаква изолация, за разлика от крома. При каква скорост се измерват тея дб..?
Да не спамя само по темата: в последно време изпробваме разни китайци (сайлун, сънфул и т.н) на служебните автомобили: сега второ лято ще търкалям едни петласи на служебната баничарка - перфектни , няма да лопа, няма да криви, няма вибрации товаря и по тон и косур и заминавам, зимните пак са ми нови тая зима пак сложих едни сайлуни - не вярвах в началото, но излезна доста сполучлива гумица - мека, с хубав грайфер с място за шипчета, супер се държи на сняг, на магистрала е супер. Приятел търкаля на сааб 93, който си е реално крома едни сънфул някви пак 17-ки точния размер на шир. и вис. взе ги на цена цена като за маркови 15-ки, не знам ама ходи всеки уикенд до близкото гръцко море -супер доволен е, казва че като я изкара на магистрала рядко кара под 180 :D , та извода е Нова Гума, вече какъв модел... според зависи
Коментар