Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Препоръчайте ми акумулатор. :)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Възможно е при загрял мотор напрежението на заряд да спадне малко. Измери го, нищо не губиш.
    13.7 с включени консуматори е добре и никой не би ти направил проблем. Отделно, че съм попадал на "тестаджии", които си нямат идея дори какво е напрежение и се е налагало да даваме напътствия как се мери с мултиметър.
    Заверявай гаранцията и си свиркай.

    Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

    Коментар


      #32
      Взех си, Бош S4, производство Чехия, ноември 2016г. Много внимавайте с фабричния номер, трудно се чете и го преписват погрешно. Да видим със заверката ядове ще има ли. Сега съм го сложил на зарядка.


      ДОПЪЛВАМ няколко часа по-късно. Акумулатора до 4-5 час не се беше дозаредил. Нямах възможност да го наблюдавам повече, на 8-ия час погледнах беше зареден. Верно, с лидълско зарядно, но си ми върши работа вече няколко години. Чудя се, не излизаха ли от завода заредени акумулаторите? Ако е така - значи за два месеца е паднал поне наполовина, което не е добре. Не ми харесва тая работа...

      Петък сутринта го дават -11 градуса, да видим как ще завърти.
      Дано си случил, красавицата от подписа повече от 5 години е със S4, най-вероятно няма да е производство Чехия, но е палила зимата през месец без никакво замисляне. Утре ще запали, много рано е за такива проби за нов акумулатор. Обаче една варта, на под една година ни създава проблеми и ни дразни, и май не случихме с нея.
      Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

      Коментар


        #33
        Причината да взема такъв акумулатор е, че предишния ми е същия модел, производство, Чехия, произведен декември 2007-ма, купен от мен есента на 2008-ма и чак миналата година започна да прави проблеми при температура под -5 градуса. Тогава се зачудих дали да взема нов, но си казах - изкара ли до пролетта ще завърти още една година. Така и стана. Ползвах един стар акумулатор да подава сутрин да запали с кабели като е минус вънка, но си беше топла зима.

        Тази есен започна при -1 да прави проблеми, но така се случи, че майстора ми каза 'Абе, я да ти проверя аз подгревните свещи', оказа се че две са изгорели. След подмяната започна да пали и на -5, макар и със зор, това говоря без дозарядка вкъщи. Не че не примира, но докато пририта - и нафтовата печка запалила, половин оборот и трябва. А за толкоз все има ток. Обаче като се заредиха тези студове напоследък, то -10, -12, и държи по цял ден минуси. Знам, че изкара ли до пролетта ще изкара още една година, обаче и стария акумулатор който ползвах за джъмпстарт сдаде багажа, а и като гледам прогнозата напред е все студ и си казах - време е за нов. Интересно ми беше колко ще изкара стария, но...май е по-добре да си го ползвам покрай кемпера за вечерно осветление край барбекюто . Осем години изкара акумулатора, девета почна, какво повече да му искам.


        Та, тази сутрин отидох при моя майстор д-р Стартер Генераторов Динамов и той замери колата и беше над 14 волта. Съответно поглеждам на гаранционната книжка къде да се занеса за заверка, отивам - греда. Те вече не правели заверки. От Практикер са ми дали грешна (стара) гаранционна карта, дори са я попълнили на погрешната страница. Посмяха ми се, че не съм купил акумулатор от тях. Приятелски ми обясниха колко съм се минал. Разказаха ми как вече нямам гаранция, няма и да имам. Как всичко си е за моя сметка. И 'хахаха' и 'хохохо'. И 'друг път да знам да идвам' при тях. Как в Практикер каките ги вземат 'от плажа' да бъркат на такива като мен. Все пак въпреки мусенето се обадиха на който прави сега заверките и ми обясниха къде да ида. После ме помолиха да им освободя мястото на паркинга, че им трябва спешно. Отидох на втория магазин. Там човека се чуди и мае на старата гаранционна карта, но вика - ще я попълня. Викам 'после ще важи ли'? Свива рамене. И докато замерва едно друго опаааа, отстрани на акумулатора залепена гаранционната му карта, от новите, с вкаран коректно номер (оня дето каката се кьореше и бъркаше). Така че човека ми я попълни надлежно както трябва и ме прати в Практикер, да и ударят печат на правилната гаранционна карта. Много се зарадва колко време съм ползвал предишния акумулатор, даже се учуди, сметна ми за колко би ми продал той акумулатора (50лв надолу от тази в Практикер), но беше много учтив човека и за миг не ми се присмя. Отидох в Практикер, обясних на друга кака как точно са сбъркали и друг път как да не бъркат, тя пусна информацията през единия си крачол в другия, горещо ми се извини без грам да разбере какво са сбъркали, удари печата и ме изпрати по живо по здраво.


        Та, в заключение и в кратце. Ако купувате акумулатор Бош от Практикер обърнете внимание да ползват гаранционната карта залепена в найлонче отстрани на акумулатора, а не да вадят някаква си на информация да попълват. В тази карта номера на акумулатора вече е попълнен. Изискванията за гаранцията са между 13.8 и 14.4 волта при работещ двигател на празен ход и дълги светлини. Утечка при неработещ двигател под 50мА.

        Коментар


          #34
          Акумулатор Бош се купува от Косер. Хващаш някой, който има 30% отстъпка, отивате в магазина, и си тръгвате с Бош S4 60А срещу 120лв, или на цената на един Монбат.
          1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

          Коментар


            #35
            Tempras написа: Преглед на мнението
            Акумулатор Бош се купува от Косер. Хващаш някой, който има 30% отстъпка, отивате в магазина, и си тръгвате с Бош S4 60А срещу 120лв, или на цената на един Монбат.
            Има една такава работа. Един 30%-тов приятел ми взе от друг магазин Exide-premium 77Аh за 157 лв и стотики. А реално колко струват акумулаторите продавани в България?!
            Залепването на гаранционните карти на новите акумулатори на малката стена на акумулатора е стара практика.

            Измерванията по бравото при студен мотор и температура (-)1оС със сравнително стар, но верен Beckman:
            1) С дневни светлини 14,17 V.
            2) С включени всички светлини+фарове за мъгла и заден авариен, осветление в купето, вдигната задна врата и работещо осветление в багажника , подгрев размразяване, отопление на предни седалки, вентилатор в купето-max, радио - 14,08 V.
            FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

            Коментар


              #36
              Това му харесвам на форума - навременни точни съвети.

              Коментар


                #37
                Шеста зима карам с турски Hugel,за този период само веднъж съм го свалял да го дозареждам,много здрав излезе и съм много доволен,а прехвалената варта изхвърлих на втората година...
                Последна редакция от campain; 27.01.2017, 00:28.
                Fiat Marea 1.8 16v HLX
                Hyundai Terracan 2.9 CRDI

                Коментар


                  #38
                  Аз изкарах точно 3г. с такъв, втора употреба.
                  Преди това не знам колко години е ползван.
                  Ако не беше капсулован, и бях успял да му долея вода, вероятно щеше да работи още дълго време.
                  Нивото на електролита му падна лятото, избута почти половин година така, до преди няколко дена.
                  1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                  Коментар


                    #39
                    Tова с капсуловането, необслужваеми били, глупости. Само да успее човек да го отвори и то така, че после да може да го затвори. Някои се поддават на отваряне, други са така залепени, че трябва да ги трошиш. В сервизите на пежо слагаха някакви акумулатори, незнайно какви, но лесно се отваряха. Последният, който мъчих беше една berga - не успях. Сега имам един exide-premium който още държи, вече може да се каже, че е летен акумулатор. Не съм го пробвал, отгоре през лепенката си личат капачките на клетките?
                    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                    Коментар


                      #40
                      Отваряли сме Ексайд, имаше общо капаче за всички клетки, доста културно стана. Hugela трябваше да се счупи, за да се отвори. Затова и го зарязах с ниско ниво.
                      1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                      Коментар


                        #41
                        Tempras написа: Преглед на мнението
                        Отваряли сме Ексайд, имаше общо капаче за всички клетки, доста културно стана. Hugela трябваше да се счупи, за да се отвори. Затова и го зарязах с ниско ниво.
                        Да, и аз съм отварял акумулатор с обща носеща планка-капак, на която бяха изляти капачките на клетките, наистина културна работа. Ексайд-а в момента съм го включил като резервно захранване на парното на баща ми. Но, живот и здраве, мине ли зимата, ще го огледам. Благодаря за информацията.
                        FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                        Коментар


                          #42
                          Аз на Браво бензинка имах една фалшива Варта- бял акумулатор с една най-проста лепенка Варта отстрани и това е. Никъде няма инфо за такъв модел. Вече е на 9 год, но си държи, при все, че го карам по 3-4 км в града и толкова. Но си е обслужваем и съм го поддържал винаги. Та аз ако си намирам с капачки, такива си и купувам.
                          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                          Fiat Bravo'97 1,6 16v
                          Fiat Tempra'91 1,6 mono

                          Коментар


                            #43
                            pakumba написа: Преглед на мнението
                            Аз на Браво бензинка имах една фалшива Варта- бял акумулатор с една най-проста лепенка Варта отстрани и това е. Никъде няма инфо за такъв модел. Вече е на 9 год, но си държи, при все, че го карам по 3-4 км в града и толкова. Но си е обслужваем и съм го поддържал винаги. Та аз ако си намирам с капачки, такива си и купувам.
                            FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                            Коментар

                            Working...
                            X