Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тест на зимни добавки за дизел

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Все пак писах, че човека е майстор има сервиз и ремонтира не само италиански коли, но има 2бр. Fiat Marea Weekend TD100, сестра му кара Пунто, племенника му е също с Пунто - тииифоз. И аз се учудих, когато видях с очите си, но факт в случая караше с отработено двигателно масло. Има монтирани последователно 3бр. филтри с различна филтруемост, а как я рита и как върви - не знам какво да си мисли човек?!
    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

    Коментар


      #17
      dobrujanetza написа: Преглед на мнението
      Керосин продават в Хоуммакс- 6лв за 0,5л - мерси, но няма нужда. Самолетното гориво било то керосин или джет, е много по-сухо от нафтата. По принцип нафтата в България не трябва да замръзва до -30 градуса по стандарт. А дали е така- кой ще ми каже?.... от В. Найденов.
      Висок стандарт Колега. Сигурен съм, че (-)15 оС е напълно достатъчна температура обикновения дизел продаващ се в коя да е бензиностанция да те накара да се чешеш по главата рано сутринта. Аз едва не спрях и то на път, движейки се. В Бургас беше -8 и нямах никакъв проблем. При -13 оС и насрещен северен вятър по пътя за Карнобат, колата започна да губи мощност. Едвам се замъкнах до Петолъчката с нафтата на Еко. Уточнявам -това беше преди 4 години.
      Сега, какъв е ефектът от скъпите нафти, които се продават по бензиностанциите, колегите които карат на по-суров климат в север, северо-западна България трябва да кажат.
      Аз ще дам пример, който вече съм го давал и ще спра. Двама приятели, миналата година по Коледа в Твърдишкия балкан със скъпа нафта на OMW на -15оС, едва са запалили.
      FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

      Коментар


        #18
        По-скъпата нафта би трябвало да има добавки. А дали слагат и колко- един дявол знае.
        Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

        Коментар


          #19
          dobrujanetza написа: Преглед на мнението
          По-скъпата нафта би трябвало да има добавки. А дали слагат и колко- един дявол знае.
          Да, тестът на колегата doby66 е показателен и затова пиша в темата. Както споменах, до сега веднаж съм патил и беше доста неочаквано и неприятно. Горивният филтър беше пълен с "боза" и от тогава мисля малко по-иначе по този въпрос. Отдаде ми се възможност и да работя там където се произвежда и чисти от сяра и ароматика дизела и бензина и смея да твърдя, че поназнайвам повечко неща за дизеловото гориво. Бензинът е ясен, той не е интересен въпреки, че има по-тежка технология по отношение на обезсерване-октан, но как да е - друга тема.
          Както споменах, аз използвам добавки за почистване на дюзите на 6 месеца в годината. Карам евтиният дизел на всички големи вериги бензиностанции. Просто в Бургас не мога нищо да разбера, затова и нищо не добавям. Сега ми предстои ходене по планините и 100% ще взема и вече знам какви мерки, но то пак не се знае.
          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

          Коментар


            #20
            Благодаря за показния тест


            1. Има регламент и Директива на ЕС и по техни изисквания дизелът не трябва да се парафинизира зимата и изобщо трябва да запазва качествата си до -15 градуса под нулата;

            2. Обикновен дизел зимата е достатъчен за автомобила, НО самите производители на автомобили си пишат в упътването им за ползване, че препоръчват зимата резервоарът да е пълен поне на 1/2(на половина).Миналата зима съм изкарал цялата зима с обикновен дизел на лукоил и при -10 и -12 градуса под нулата не съм имал никакъв проблем да запаля.
            Това го препоръчват:
            -ако има парафинизиране, да остане на дъното
            -ако има кристализиране също да остане на дъното
            -ако има вода да остане на дъното и помпата да не смуче вода
            -да не се получава конденз от въздуха в полупразния резервоар, когато е пълен няма въздух в резервоара = няма влага от въздуха в резервоара която да кондензира по стените и след това да се смеси с горивото(независимо дали е бензин или дизел)

            3. важно е какъв е горивния филтър, къде се намира, от къде минават горивопроводите до него.Ако минават на "проветриви места" тогава при студено време нафтата се охлажда допълнително по пътя между резервоара и филтъра, като това може да го запуши от парафините в него или поне да запиши частично или да затрудни протичането на горивото през него, дори може и дюзите да "затлачи" ...

            И аз слагам добавка чат-пат = BDC на бардал, но не я слагам заради дюзи, зимни "проблеми" а заради превенция - да предотвратя появата на "шлака"/пяна в резервоара от колонии от бактерии хранещи се с биодизела който вече е 7%, а мисля предстои да го увеличат на 10% от състава на дизеловото гориво ...
            алфист по рождение, италианец по желание

            Коментар


              #21
              Синът ми също е в София и кара ТD и е много ербаб, като ми заявява - "Няма проблеми, до сега няма температури под-10 оС, защо да слагам добавки?!" Доколкото знам, кара евтиния дизел от удобни по пътя бензиностанции на Шел, ЛУКойл, Газпром. Както потвърди колегата alfa racer GTA, проблемите при евтината нафта трябва да се очаква да започнат около -15оC, когато започва процес на помътняване, следва кристализация и ааайдеее......
              Вярно, тръбопроводите права/обратна нафта на мареята се движат долу под купето отворени/незащитени полиамидни тръбички. Филтърът и е на много добро скатано място зад мотора и при тази конфигурация позамръзнах в движение? При браво-2 как е, не знам. Сигурно пак така.
              Принципно, при дизеловия мотор ме радва едно нещо, бързото въртене на нафтата - права нафта/обратна нафта. Този поток много бързо, с голям дебит се върти, като обратната нафта е минала през помпата, излиза от дюзите и вече е сравнително топла, на всичкото отгоре се връща директно в кошницата на смукателната част, или захранващата помпа.
              Парафинизация - гаден процес. Колкото обаче и невероятно да звучи, парафините в състава на нафтата вдигат в голяма степен цитановото число. Тук вече идва тънкия момент с произвеждането на зимна нафта - ще отстраним парафините с повишаване на подгряването на процеса (енерго-емка част от технологията), а после за да повишим загубеното цитаново число, трябва да направим добавяне на скъпи добавки за вдигане на цитановото число до необходимата граница за да влезем в стандарта и цената на нафтата на пазара става дебела - това е положението.
              FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

              Коментар


                #22
                По празниците бях на по-студено, като минималната температура, при която ми се наложи да стартирам ДВГ на дизела бяха -11 градуса. Бях за сефте със скъпата нафта на Газпром. За горе-споменатите температури след 3 дневен престой колата запали така, както съм я палил и на +20, но все пак не бяха температури като тези, които се очакват на 6,7,8. 01. 2017 г. Та освен с вериги, лопати, одеяла и прочие атрибути, с които съм се подготвил за път към планината, днес отново се доверих на скъпата нафта от Газпром и напълних до горе ( 54 литра). Добавих за мое успокоение и добавка против "желиране" на нафтата ( Лъки Моли 2 мл. третират 1 литър) и любимата ми ВДС на Бардал ( също 2 мл. за литър в зимния вариант) и ще се моля там където отиваме температурите да не падат под -24 градуса, както се очаква.
                A17DTС/S
                Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                Коментар


                  #23
                  Щом ти е запалила на -11 така добре, едва ли ще имаш проблем и при -25 стига нафтата да не стане на "кокал", но ти си третирал с добавки. Незнам къде ще ходиш в планината, но на твое място щях да се притеснявам повече за мръвето и ракията :D да не свършат ако евентуално се затворят пътищата

                  Коментар


                    #24
                    vnukata написа: Преглед на мнението
                    Щом ти е запалила на -11 така добре, едва ли ще имаш проблем и при -25 стига нафтата да не стане на "кокал", но ти си третирал с добавки. Незнам къде ще ходиш в планината, но на твое място щях да се притеснявам повече за мръвето и ракията :D да не свършат ако евентуално се затворят пътищата
                    От утре трябва/ше да сме на Еко хотел Здравец. Няколко години ходим с приятели ( 6-7 семейства ) там. Планувахме почивката в тези "шибани" дати още от средата на ноември ( резервирахме ги), но като гледам какво се случва по пътищата по всяка вероятност или ще жертваме 1-2 дена или въобще няма да тръгваме. Иначе студът не ни плашеше, но снегът, вятърът и "лятната" отсечка от АМ Тракия Бургас - Карнобат вече ни стресират...Взех си отпуск от днес, но освен да констатирам невъзможните ни опции за отпътуване, друго смислено не съм направил.
                    ПС: А иначе вериги, одеяла, фенерчета, гориво до горе, добавки, антифриз, гуми - на 6, ама природата засега е по-силна от подготовката ми.
                    A17DTС/S
                    Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                    Коментар


                      #25
                      Не е природата,управниците ни са такива.Проблемните участаци по магистрала са 3 на брой от Бургас до Карнобат.Както и от Карнобат, Айтос до Бургас и обратно.Техниката по тези участъци не е за снегорини,а за ротори. Блокирала ни е държавата защото има сняг.А като си искат парите,няма прошка.Един месец заради смотаняци винетката не важи.Направо се чудя как не са осъдили държавата за пропуснати ползи.
                      Lancia Kappa 2.0 20v 145hp- 1995 Landi Renzo lambda kontrol v-05
                      Fiat Bravo 2 1.9 jtd 150hp

                      Коментар


                        #26
                        vnukata написа: Преглед на мнението
                        Щом ти е запалила на -11 така добре, едва ли ще имаш проблем и при -25 стига нафтата да не стане на "кокал", но ти си третирал с добавки. Незнам къде ще ходиш в планината, но на твое място щях да се притеснявам повече за мръвето и ракията :D да не свършат ако евентуално се затворят пътищата
                        Няма подобно нещо, колега. Под -10 с всеки градус нещата стават по-зле.
                        След -15 нещата за дизела започват да стават сложни. Там е и граничната точка на кристализиране на горивото. На -25.....не знам.
                        Днес на -17 TD-то запали с доста въртене, но запали и закова оборотите. Дизелът е обикновен от Лукойл, третиран с Liqui Moly анти-гел. Утре в София се очакват температури около -20. Ай да видим.....

                        Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100

                        Коментар


                          #27
                          Аз пък изкарах голям късмет, от четвъртък съм в София и ме хвана студения фронт. Преди време 5 години съм живял в София, но такъв студ не помня. В момента термометъра на терасата показва -14оС. И аз в Бургас заредих до горе от скъпия дизел на Газпром и добавих някаква нова полска добавка ми похвалиха в магазина на Ауто ком. Сложих и малко анти-гел. Карал съм до София на автопилот със 120км/час с малки изключения при изпреварвания 150-170. В София на Шел Подуене (382км,. 3ч.27мин.) заредих 20.6 л. от техния евтин дизел и отново добавих от горните добавки. До сега, да не чуе дявола, браво-то пали като вартбург-на четвърт с едно подгряване. Дано температурите не падат повече, защото наистина вече сме в "зоната на здрача" и всяко мърдане надолу може да създаде проблеми.
                          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                          Коментар


                            #28
                            Така или иначе снощи пристигнахме в Здравец . На изхода от Пловдив дозаредих до откат с Екто-то за Поршета. Тук на Здравец вмомента е - 19 градуса. За 25 годишния ми стаж като шофьор не помня някога да съм видял на дисплеите си такива температури. Душичката ми е свита и се надявам след 4 дена колата да направи бръм без ядове, но установявайки, колко коли са оставени зарязани от предните смени, се чувствам в капанче за мишки. Да стискам палци третирането с добавките и скъпия дизел, д който нахраних добичето да ми се отблагодарят накрая. Иначе търся съвет. Според вас заслужава ли си да припалвам колата всеки ден в този зверски студ или да щадя акумулатора за деня на отпътуването.
                            A17DTС/S
                            Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                            Коментар


                              #29
                              Що да припалваш, ако нямаш проблеми с акумулатора, нищо няма да му стане за четири дена и трябва да запали безпроблемно.
                              Велосипед да, но ролкови кънки - не! Балканчето е без акумулатор, симсонката е без гуми. Я, падна ми се и фиатче 126! Вече съм с фиат и напреднал шофьор, та чак съм станал маниак, а сега и фанатик!

                              Коментар


                                #30
                                Ясно, че си почиваш, но все пак няма ли възможност тоя акумулатор да го внесеш на топло за тези няколко дни, а ако и някое зарядно излезе да го заредиш вечерта преди тръгване.

                                Коментар

                                Working...
                                X