Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тест на зимни добавки за дизел

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Тест на зимни добавки за дизел

    Здравейте колеги! Тук може да видите моя тест на две зимни добавки за дизел и да си направите изводите: https://www.youtube.com/watch?v=mOapGdCGklU
    Само да отбележа, че дизела е от Лукойл и е летен. Наливан е лятото.

    #2
    Да не искаш да кажеш, че добавката против замръзване на нафтата, помага нафтата да не замръзне? Всеки с акъла си и дизелов автомобил ползва такава или просто слага по 5 литра бензин на резервоар дизел зимата. Самата тема е абсолютно безсмислена и само хвърляш бомба и ще започнат едни изказвания, не ти е работа...
    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

    Коментар


      #3
      wwalker написа: Преглед на мнението
      Да не искаш да кажеш, че добавката против замръзване на нафтата, помага нафтата да не замръзне? Всеки с акъла си и дизелов автомобил ползва такава или просто слага по 5 литра бензин на резервоар дизел зимата. Самата тема е абсолютно безсмислена и само хвърляш бомба и ще започнат едни изказвания, не ти е работа...
      Нищо не искам да кажа! Просто направих тест на две добавки, които имам и го споделих във форума. Не правете безсмислени коментари!

      Коментар


        #4
        Благодаря за теста колега, не карам дизел, но е показателно, че с добавките това гориво остава в течна форма при -25 градуса, а качеството на самото гориво няма да го коментирам, защото е съвсем отделна тема.
        punto HGT

        Коментар


          #5
          За Castrol TDA има много отзиви в нета, за другата само съм чувал. Едно време слагах по малко течна газ в резервоара, това за атмосферен дизел и имаше голям ефект.
          пп: Как не ги обичам тея добавки в съвременен дизел...

          Коментар


            #6
            Браво и благодаря за теста! А от пролетта да кажем съм с дизел и сега зимата не знам как ще е, я кажете колко бензин се сипва на един резервоар нафта, гледам колегата е написал 5литра, а ако съм сложил и 2тактово масло в нафтата да не стане манджа с грозде
            Alfa Romeo 147 1.9JTD 16v

            Коментар


              #7
              Защо ти е да слагаш двутактово масло . Има си неща измислени за тази работа и първо виж как ще се държи колата зимата, докато откажи да пали не сипвай нищо. Това е моя съвет, а вече ако искаш слагай и лютеница на тоя common rail

              Коментар


                #8
                Аз съм си проЗ и не слагам добавка в дизела. Още първата ми зима с дизела ми се наложи да я паля на -26 по борд. А е верен. Само ще кажа, че аз на тази кола никога не съм подгрявал втори път както някои правят по дефаулт, паля след първото подгряване.Но за пробата съм слагал и аз добавки.
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  Макар със закъснениe от месец ще напиша, че тестът е полезен. Лошото е че Castrol DTA е влязъл в категорията "токсични" и е спрян от производство. Уж щеше да се произвежда друга добавка, която да го замести, но...? И аз го ползвах и аз имам заделена една опаковка от миналата година. На лятната нафта през зимата може да се вярва до -10, -13 оС. Понякога, когато се поиска, в рафинерията се пускат партиди зимна нафта, но за това се променя режима на стабилизационната колона и е по-енергоемка технология. Също, при този дизел (зимния) пада цитановото число, а за да се вдигне в изискваните граници, трябва да се добавят съответни не евтини добавки и т. н.
                  Имам само въпрос към колегата doby66, извършил теста:
                  В какви съотношения са смесени дизел/добавка? Спазени ли са оказаните пропорции?
                  Последна редакция от Flow; 16.12.2016, 21:21.
                  FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                  Коментар


                    #10
                    pakumba написа: Преглед на мнението
                    Аз съм си проЗ и не слагам добавка в дизела. Още първата ми зима с дизела ми се наложи да я паля на -26 по борд. А е верен. Само ще кажа, че аз на тази кола никога не съм подгрявал втори път както някои правят по дефаулт, паля след първото подгряване.Но за пробата съм слагал и аз добавки.
                    Значи глупавите сме двама. Но освен двутактово масло- други добавки не слагам. Въртя ключа след първото подгряване и си пали без да се замисля.
                    Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                    Коментар


                      #11
                      А керосинче не си ли се изкушавал да сложиш.
                      Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
                      (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
                      Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

                      Коментар


                        #12
                        На мен така и не ми стана ясно, какво общо има двутактово масло в нафтата и нейното замръзване. Евентуално двигателя би заработил по-тихо. Ама какво става с дюзите след време?

                        Коментар


                          #13
                          vnukata написа: Преглед на мнението
                          На мен така и не ми стана ясно, какво общо има двутактово масло в нафтата и нейното замръзване. Евентуално двигателя би заработил по-тихо. Ама какво става с дюзите след време?
                          Нищо общо по отношение на замръзването на нафтата. Маслото не може да разтвори парафините в нафтата. Предимството е смазването на лагерите. Познавам и ползвам един майстор тук, който си кара мареята само с отработени масло и олио. Какво им е на дюзите не съм го питал, но предстои да го попитам, защото и на мен ми е интересно. И аз съм слагал и на двата дизела двутактово масло, но предпочитам от време на време, поне два пъти в годината, да пусна някаква добавка, защото след като свалиха границата на съдържанието на сярата в дизела до 10 ppm, започнаха да добавят добавки за подобряване на мазителните свойства. А против замръзване ми попадна една добавка, която се добавя при подготвяне на партидите дизел преди излизане на пазара. Понеже беше доста концентрирана, я разредих с Castrol TDA, но тук в Бургас няма смисъл от нея. Сега ми предстои ходене по планините и ако се задържи студено, мисля да я ползвам.
                          Керосин не съм ползвал. По едно време се бях засилил да слагам самолетно гориво-Jet, но химиците ме отказаха - било с по-голямо съдържание на парафини?!
                          Бензин съм слагал и на двете коли. На МJet-а по погрешка от много бързане за Боровец сложих 6 л. (добре че се усетих, че не напълних резервоара) 100-октанов бензин на ОMW. Дозареждах на няколко бензиностанции по пътя, ама "Зимата било нормално"?
                          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                          Коментар


                            #14
                            Керосин продават в Хоуммакс- 6лв за 0,5л - мерси, но няма нужда. Самолетното гориво било то керосин или джет, е много по-сухо от нафтата. По принцип нафтата в България не трябва да замръзва до -30 градуса по стандарт. А дали е така- кой ще ми каже?.... от В. Найденов.
                            Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

                            Коментар


                              #15
                              Нищо общо по отношение на замръзването на нафтата. Маслото не може да разтвори парафините в нафтата. Предимството е смазването на лагерите. Познавам и ползвам един майстор тук, който си кара мареята само с отработени масло и олио. Какво им е на дюзите не съм го питал, но предстои да го попитам, защото и на мен ми е интересно.
                              Аз също съм слагал едно време отработено олио, но на чист дизел щото не ми пукаше за колата. На твоя приятел мареата му TD ли е,защото ако ТД няма проблем, но на JTD да слага си е чиста гавра. Тези масла независимо какви са те, имат разграждащи свойства и удря или в дюзи, или в ГНП, или може да скапе някое съединение. Лично съм карал нисан съни 2.0D, след време има осезаем пад на мощност заради помпата която се беше задръстила макар и след последователни смяни на горивния филтър на 3к километра.
                              пп: По-добре си слагай добавки отколкото бензин на дизел, че да ти е спокойно.

                              Коментар

                              Working...
                              X