Агренажна група е ремък, ролки и водна помпа, там мърдане няма сменяваш сега и караш спокойно, защото ако стане белята ще се наложи да сваляш глава и става много по добело от към пари, ако искаш да караш и колата да не те оставя на пътя си трябва поддръжка, ако не караш докато грохне и се меташ на следващата талига.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какво масло за Fiat Punto 1.7 TD?
Collapse
X
-
Купуваш истинско масло, което отговаря на спецификациите на колата и го сменяш на километрите, които отново са посочени в спецификацията на колата. Ако моторът ти е в ред, няма да се разтропа и 5W-40 да му сложиш, и 10W-40 да му сложиш. Отвори сайтовете на Castrol, Mobil или който друг сайт искаш. Там има селектори на масла - избираш си модела на колата и мотора и хората ти казват маслото. Повярвай, моторът няма да се разтропа от него.
Ще ти спестя 5 минути и ще направя справката вместо теб: Според каталозите колата ти събира 4.8 литра масло. Възможно е да вземе и по-малко. Castrol и Mobil препоръчват маслоa 5W-40 C3 или 10W-40 A3/B4. Не ти казвам, йок вземи техни продукти, а вземи 5л. масло с тези спецификации.
Виждам, че ти е първа кола и още и трепериш. Има тема за сервизи и магазини във форума. Виж от кой магазин са доволни колегите в твоя град, вземи масло с тези спецификации и карай смело.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
Водната помпа ако не се смени с ремък какво става
В ангренажната група компромиси не прави, за да не страдаш.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
Ясно ще се сменя скоро, но няма да мога веднага за съжаление и се надявам тука градско за 100-200км да не стане гаф за 1-2 месеца. Ще попитам и майстора ако може да определи в какво състояние е всичко. Благодаря за съвети, ще пиша скоро като "отчета" дейност . С една дума златни сте пичове.Последна редакция от mitice; 07.10.2016, 19:50.
Коментар
-
EDIT:Поръчах 5W40 Motul 8100 x-cess по препоръка на @PSG и @didich за което им поднасям искрени благодарности, че помогнаха с съветите на един млад ентусиаст . Също поръчах и филтър - въздушен и маслен филтър MANN, но горивен незнам какъв да бъде и ако някой има идея - Fiat punto 1.7td 1998 2 врати 70 коня. Нека пише И къде се намира идей? Понеже намерих 1 единствен клип къде е "врътката" за маслото и филтър масления.Последна редакция от mitice; 07.10.2016, 20:19.
Коментар
-
И на punto_s ли е там? Иначе ако е там дано като за новак да го сменя без много проблеми. http://www.axm-auto.com/index2.php?b...menkl=4&show=1 ето ще поръчам тоя VASCO най евтиния. Само се притеснявам дали е от филтъра понеже не е палена от 2 години и за него се сещам да не да е нещо друго?
Коментар
-
Вероятно пак е там, но е от другия тип филтри. Както каза колегата, търси по рама и мотор.
Не разбирам, колата има проблеми с паленето ли?
Смяната на горивния филтър е лесна процедура, но за да не убиеш акумулатора трябва добре да обезвъздушиш системата след като го смениш и преди да тръгнеш да палиш.
Тази система трябва да има подкачваща круша. Ако има круша или някой не я е махнал преди теб, смяната ще ти се улесни доста. Ако имаш мерак да се цапаш и си сигурен в уменията си, може да ти споделя как да го смениш и сам.Последна редакция от PSG; 07.10.2016, 21:56.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
-
Сега,@PSG в уменията не сам баш сигурен понеже съм новак, но имам желание и сам готов да се изцапам. А как се обезвъздушава? след като се смени, че акумулатор е чисто нов и не искам да го убия :D . И за какво иде реч при тази подкачваща круша?
mitaka_71 по рамата едвали ще намеря, гледах в тоя сайт axm, че има 2 модела TD фиата и филтрите са еднакви, дадох и линкче та предполагам ще станат.
@PSG ако имаш скайп може да те добавя също може да ти е по бързо и удобно с обясняването
Иии да като се опитам да запаля, а пробвах доста пъти и не ставакато се опитам да запаля, а пробвах доста пъти и не става просто двигателя "подскача" и леко "протраква" като, че ще запали, но до запалване не се стига просто също така не е палена колата от към 2 години.Последна редакция от mitice; 07.10.2016, 22:17.
Коментар
-
mitice написа: Преглед на мнениетоmitaka_71 по рамата едвали ще намеря, гледах в тоя сайт axm, че има 2 модела TD фиата и филтрите са еднакви, дадох и линкче та предполагам ще станат.LANCIA DELTA II 1.6ie 75HP 835C1.000
LANCIA KAPPA 2.0 20V 838A1.000-ex
LANCIA DEDRA 1.8 105hp 835A2.046-ex
Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8 215hp
Grande Punto 1.2 LPG
Коментар
-
Това ще ти се стори тъпо и ако е така се извинявам, но нямам си на идея как да ти видя номера на рамата.
176A3.000 - номер на двигателя от сайта в който гледах частите за моя фиат.
https://youtu.be/6I6jC76932c ето същия фиат, двигател и година с 2 врати като моя и като гледам е бял та, малко по нагоре виждам филтър с маркучите, това ли е филтъра?Последна редакция от mitice; 07.10.2016, 22:36.
Коментар
-
Обяснението не е кой знае колко дълго, а и тук може да помогне на друг мераклия.
Първо отиди да си намериш горивния филтър. От него най-вероятно влизат/излизат два маркуча. Единият маркуч идва от резервоара и влиза във филтъра, а другият излиза от филтъра и тръгва към ГНП. На снимката, която бях прикачил (ако си с такъв филтър), това е маркучът, който излиза отгоре на корпуса. Помпата доколкото вижда на снимките се намира отпред в ляво на мотора. Лесно ще я познаеш - от нея излизат малките тръбички на дюзите. Съответно лесно ще идентифицираш и кой е маркуча, който отива към нея ако си с друг тип филтър.
По-интересен е другият маркуч - този, който идва от резервоара. Ако го проследиш, ще разбереш кой е. Някъде непосредствено преди филтъра ще видиш подкачващата круша. Представлява гумено мяхче с два възвратни клапана, които правят подкачването възможно и не позволяват на горивото да се върне обратно в резервоара. Тази круша ще ти трябва.
Процедурата е следната:
1. Сваляш стойката на филтъра, за да ти е удобно да го развиеш. Ако филтърът ти не се навива, а е с щуцери отгоре, разкачаш всички съединения и вадиш филтъра от скобата. Ако филтърът ти се навива, хващаш с едната ръка корпуса, а с другата филтъра и се опитваш да го развиеш на ръка. Надяваме се, че някой преди теб не го е навивал със скоба за филтри и ще можеш да го развиеш на ръка. Ако не.....скоба за филтри от някой магазин за автоджунжурии. Ако маркучите са къси и ти пречат да го развиеш, разкачи ги от корпуса. Имай в предвид, че ако колата е с оригиналната си горивна система, то маркучите са полиамидни и са запресовани за щуцерите - няма шанс да ги свалиш без да ги срежеш и после да ги смениш със гумени. По какво ще познаеш - по наличието на скоби за маркучи.
2. Вече си развил филтъра, оцапал си се с нафта и си взел новия филтър. Навиваш филтъра и закачаш обратно маркучите - кой от където е бил. Ако филтърът е с навиване - навива се на ръка, като накрая притягаш с малко повече усилие. Няма смисъл от скоби и напъванки.
3. Отгоре на корпуса има пробка за обезвъздушаване. Това е едно малко болтче с гарнитурка или дефтунга отдолу. Оригинално е с дефтунга, но е почти сигурно, че са го затрили и са го сменили с обикновен прост болт и гумена гарнитурка. Хващаш този болт, развиваш го и го оставяш на видно място. Добре е, ако е с гумена гарнитурка, да я смениш. От къде да намериш? - не знам, аз си ги правя сам. В краен случай, ако е здрава, връщаш старата.
4. Вече си намерил крушата. Започваш да подкачваш гориво. Стискаш - пускаш - стискаш - пускаш и така докато горивото не изблика през отвора за обезвъздушаване. Ако след 10-15 стискания не се покаже, то клапаните на крушата ти са заминали и ще се наложи да я смениш. Продават се, споко.
5. Щом изблика горивото, значи филтърът ти е пълен с нафта. Завиваш болта обратно.
6. Ако до тук я докараш - добре. Добре е да обезвъздушиш цялата система до самата помпа. Някъде да входа на ГНП имаш обезвъздушителка. Не мога да ти кажа къде е точно, нямам го пред мен този мотор. Ако я намериш, отвиваш я и помпиш леко с крушата докато не текне постоянно гориво. Ако пропуснеш тази стъпка - не е толкова фатално. Най-много да прекъсва или изгасне при първо палене след смяната.
7. Ако направиш всичко това добре и системата ти не гълта въздух заради кофти връзка, колата ти пали от раз. Възможно е да прекъсне един, два пъти или дори да изгасне, но няма да си напълнил помпата с въздух и последващото запалване ще е лесно, дори с малко повече въртене.
8. Излизаш да я разходиш. Ако имаш проблем с гълтане на въздух, тоест прекъсва, гасне, почва да пали трудно и т.н.т., проверяваш отново всички връзки, които си пипал. Ако нямаш - караш с кеф.
Ако не обезвъздушиш системата, ще се скъсаш от въртене. И нов да ти е акумулатора, докато качи гориво сама, ще му вземеш акъла и после ще се наложи да го зареждаш. За това ти препоръчвам да не се мъчиш да качваш гориво с въртене на мотора.
Другият вариант е да напълниш предварително филтъра с гориво, но така остава доста въздух по горивопроводите и отново нещата ще са доста по-трудни. Ще припалва, ще гаси и ще палиш 10 пъти докато заработи нормално.
Успех!Последна редакция от PSG; 07.10.2016, 22:46.
Senza cuore saremmo solo macchine.... SKODA Yeti Adventure 2.0TDI 4x4 / FIAT Bravo Sport 1.9 MultiJet 16V / ex. FIAT Marea Weekend TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар