Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Масло на далавера

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Никак. Аз разчитам на спецификациите от етикета, които покриват и надвишават изискванията на колата, за която съм купил маслото. Лидъл не е квартален гараж и аз се доверявам на това, което пише на етикета.
    Последна редакция от snake; 22.03.2018, 21:11.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      .... Аз разчитам на ...... Лидъл не е квартален гараж и аз се доверявам на това, което пише на етикета.
      Личният ми опит, подкрепен от опита на доверени надеждни хора показва, че ЛИДЛ като надежност е много по-ниско от квартален гараж. АКО етикета е на български - тоест българска версия на продукта - нещата нямат нищо общо с това, което се продава в Гърция или Германия. Лично проверено и изпитано на гърба ми. При това проверено втори път за да е сигурно, че не е някакво изключение.
      Лидл имат хубави неща - тези, които се правят еднакви за всеки пазар, НО имат продукти, които уж са същата марка - но имат ли САМО български етикет - са абсолютни боклуци.

      Коментар


        Всеки сам си решава какво масло да си слага на колата, ама като чета за моторно масло купено от хранителен магазин, все се сещам за един виц:

        Из български авто форум:
        - Здравейте! Какво масло да сложа на Опел Корса?
        - Калиакра сандвич...

        Коментар


          PM_u_bo написа: Преглед на мнението
          Личният ми опит, подкрепен от опита на доверени надеждни хора показва, че ЛИДЛ като надежност е много по-ниско от квартален гараж. АКО етикета е на български - тоест българска версия на продукта - нещата нямат нищо общо с това, което се продава в Гърция или Германия. Лично проверено и изпитано на гърба ми. При това проверено втори път за да е сигурно, че не е някакво изключение.
          Лидл имат хубави неща - тези, които се правят еднакви за всеки пазар, НО имат продукти, които уж са същата марка - но имат ли САМО български етикет - са абсолютни боклуци.
          Разгледай етикета и ми покажи една дума на БГ
          https://www.lidl.bg/bg/Offers.htm?articleId=9322

          ex. Fiat Punto MK2 2001год. 1,2i бензин 60ps.

          ex. Fiat Punto MK1 1995год. 1,1 бензин 55ps.

          Коментар


            Колеги туй става ли за моята кошница на метан: http://www.ravenol.de/en/products/us...ae-10w-40.html
            Да не е специално за TSi на ваговете? По принцип ми стига и API SL/CF, но и те са на подобни цени. Сега съм с това, но е SL:
            http://eneos-bulgaria.bg/?page=products&productID=10
            Доволен съм от него, но ако SN е по-добре заради метана, да взема да пробвам.
            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

            Коментар


              Колега, няма нищо общо с двигателите TSi на ВАГ. При RAVENOL наименованията на моделите идват от химическия състав на маслото. Примерно RAVENOL VSI идва от немското VollSynthetisch, което значи "пълна синтетика". Моделът масло RAVENOL TSI идва от немското TeilSynthetisch, което значи "полусинтетика". Маслото е хубаво, защото е истинска полусинтетика с до 30% PAO (поли-алфа-олефинова синтетика в базовото масло), а не е хидрокрекинг+минерална база като болшинството масла.
              Последна редакция от DJPOPA; 25.04.2018, 13:00.
              Dacia Duster 1.6 4WD

              Коментар


                При положение, че карам 95% на метан, само не ми хареса SAPS-а от 1.3%, ако беше mid-SAPS около 0.8% щеше да е идеално. HTHS която е 4 е добре за газ и метан. Не че сега знам на ENEOS-a колко е SAPSa (липсват данни). Ами ще го пробвам. Може да се включа в някоя поръчка от тук или от Хонда форума през приятел от там.
                Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                Коментар


                  И защо ти е масло със средно съдържание на SAPS, ако става въпрос за тая стара Брава от 97г ? Колкото по-малко SAPS има дадено масло, толкова мазилните и миещите му качества са по-лоши. Няма по-добро от full SAPS маслата. Както вече писах в друга тема, намаленото съдържание на SAPS става за сметка на намаляване концентрацията на миещата присадка калциев сулфонат и на противоизносната присадка ZDDР (цинков диалкил-дитиофосфат). Масла с ниско съдържание на SAPS се изискват за коли с DPF и тристепенни каталитични конвертори, които се задръстват при работа с full SAPS масла. Примерно алкалния запас на едно low SAPS масло е направо трагичен.
                  Dacia Duster 1.6 4WD

                  Коментар


                    Цитат от Субару форума:

                    При газта има по-чисто горене, с по-висока температура, а бензинът има и миещи/почистващи свойства, които газта няма. Когато се ползват full/extra saps масла с газ в дългосрочен план, ще се образуват повече нагари по клапаните, които няма как (освен физически) да бъдат отстранени. Full-saps маслата не са препоръчителни и за direct injection моторите (примерно FSI), поради същата причина + зацапване на колектор.
                    За сметка на това full saps дава много по-добра защита на мотора.


                    Няма значение де, Равенола вече е поръчан чрез Хонда фоума.
                    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                    Коментар


                      Както каза колегата DJPOPA, по добре масло, което да ти пази мотора, отколкото масло което да ти щади катализатора , по добре да си беше поръчал 5-40VSI или 5-40VST
                      punto HGT

                      Коментар


                        Мотора е на "намсиколко" хиляди километра, то и сега похарчва към литър на смяна без да пуши, от главата надолу не е ремонтиран.. та с 5W ми се струва, че ще текне съвсем... То кола няма насреща, че да и купувам пълна синтетика. Катализатор имаше преди 10-12 години последно
                        Все пак мерси за препоръките.
                        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                        Коментар


                          За мен като инженер, този цитат от форума на Субару е несериозен. Какви миещи свойства има бензина ? Ако си мием ръцете с него-да. Ама в цилиндъра какво мие ? Изобщо никакви миещи свойства не са разликата с газта. Разликите са, че бензина съдържа присадка, която смазва клапаните, а газта-не. Навремето това беше оловен тетраетил, но с навлизането на безоловния бензин, веществото беше заместено с други присадки. Газта има по-високо октаново число, което значи че има по-добра устойвост на детонационно запалване. Навремето връщахме делкото с 3-5 градуса предварение, че да се запалва по-рано сместа, иначе изпускателните клапани прегаряха и се кривяха, защото се отваряха още докато сместа активно гореше в цилиндъра. Сега това се прави софтуерно или с допълнителни устройства на датчика на коляновия вал. Колкото до нагара, full SAPS масло ще направи по-малко нагар от mid SAPS или low SAPS, по простата причина, че съдържа много повече от миещата присадка калциев сулфонат и има много по-високо алкално число. Full SAPS маслата смазват и мият по-добре мотора при всички положения. Това е простата истина.
                          Dacia Duster 1.6 4WD

                          Коментар


                            [ATTACH=CONFIG]104994[/ATTACH]

                            В Лидл от четвъртък до неделя. Цената е повече от добра.
                            Вчера сменях маслото на волвото и сипах маслото от Лидъл. Нищо не мога да кажа засега освен това, че видимо е много "рядко", много течно. Така капе от щеката като я вдигна..., не ми се е случвало с друго масло досега.
                            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                            Коментар


                              Аз карам с Ravenol VST и той си капе от щеката в студено състояние, даже ми е трудно да го измеря, защото бързо се стича. Това е признак, че маслото има висок VI (вискозитетен индекс), т.е. променя по-слабо вискозитета си при загряване, следователно е термостабилно. Това е на теория. На практика, масло може да е рядко в охладено състояние и ако е боклук. Така става обикновено с некачествените масла следмаксимум 5000км. Ама те започват да губят и работен вискозитет и тогава става... Мисля че за маслото от Лидл става въпрос за първото, което казах, все пак е прясно масло.
                              Dacia Duster 1.6 4WD

                              Коментар


                                При недобре разпръскващи дюзи, преди години, отворих двигателя и буталата бяха измити точно от края, в който е дюзата, перфектно.
                                В останалото пространство, бяха покрити с доста дебел черен нагар. Според мен това е доказателство, че бензинът има миещи свойства.
                                1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

                                Коментар

                                Working...
                                X